Mercedes AMG GT van alle kanten bekeken

Auteur: , 21 Reacties

Later dit jaar gaat de Mercedes SLS AMG definitief met pensioen, maar gelukkig is AMG al druk bezig met het ontwikkelen van een opvolger.

Mercedes AMG GT spyshot

Veel details over de AMG GT/SLC zijn nog niet bekend, maar als we naar deze foto’s kijken dan lijkt het erop dat de laatste fase van de ontwikkeling is aangebroken.

Sinds 2012 horen we al verhalen over deze ‘mini’ SLS en wat ons betreft kan hij niet snel genoeg komen. Wat voor motor er onder de lange motorkap komt is nog niet bekend. Er gingen geruchten over een V6, maar het lijkt (gelukkig) toch een V8 te worden.

Alle foto’s die tomasm gespoten heeft in Dover kan je bekijken op Autojunk.



21 reacties

Ben zo benieuwd! Volgens mij worden de achterlichten het zelfde als de s coupe.
Lijkt me toch een stap achteruit die nieuwe ‘mini-sls’ hoop dat er nog een echte R8 en 458 killer overblijft
@0517andries: stap achteruit klinkt weer zo negatief… Dit is gewoon een andere auto.
@eklasse: maar dit is toch een beetje de opvolger van de sls , de sls was qua specs gelijk aan de slr ik denk dat deze slc/gt dat zeker niet kan.
@0517andries: qua prestaties is altijd veel mogelijk. Wanneer dit model tegelijkertijd met de SLS geproduceerd zou worden zou het echter eronder gepositioneerd worden. AMG kiest echter voor de stategie niet meerdere “opzichzelfstaande” modellen in de markt te zetten. Belangrijkste reden: AMG is (nog) geen apart merk marketingtechnisch .
@eklasse: zal het nooit worden ook!
@0517andries: Denk eerder 911 en jaguar coupe territorium
Het is natuurlijk niet echt een opvolger. Net als dat de SLS geen opvolger is van de SLR. Dit hok kan dus mooi vechten tegen de F Type?
Ik vind alle nieuwe auto’s eigenlijk geeneens mooi meer, en dat nieuwe design van Mercedes al helemaal niet !!!
@damiondebest:

Sapperdeflap, dat meen je niet.
Een V6 had het niet moeten worden, maar een goede 6-in-lijn in een mooie coupe had ook wel iets kunnen hebben.
Zo’n 3.0 6-in-lijn in een strakke coupe, met de huidige technieken valt daar toch ook wel een fatsoenlijk vermogen uit te halen. Zo’n wagen had met het juiste verhaal (eco/historie bullshit) zeker zo exclusief kunnen worden als een V8 coupe.

Nuja een V8 hoeft niet per definitie lood-zwaar te zijn, maar ik vrees toch dat het de wagen een stuk leuker had kunnen zijn.
@Hupke: Waarom zouden ze nu plots de 6-in-lijn terugbrengen? Wanneer is de laatste gemaakt, 15 jaar geleden? Lijkt me dat ze overgeschakeld zijn naar V6 om een reden, en vasthouden aan die filosofie.
@SimonMc:

Soepeler, betere koppelcurve, minder trillingen,…
Maar neemt meer plaats in dan V6, dewelke het meest licht is zou ik niet durven zeggen, ik gok op de V6.
Maar euhm, vooral omdat de geruchtenmolen spreekt over een nieuwe mercedes 6-in-lijn.
En zo’n ding heeft iets meer prestige dan een V6 want een V6 is gewoon een te kleine V8, terwijl een 6I wel het ‘historische’ mee heeft. En downsizen zal toch moeten naar de toekomst toe.
@Hupke: zes-in-lijn was/is wel erg idiootgevoelig. Het blok trok snel krom bij hard rijden met een koude motor. Als je ziet hoe veel mensen tegenwoordiig met een auto omgaan kunnen ze beter een v6 erin leggen.
@lambo4all:


Heb je daar meer info over? Want dat is nieuw voor me, en klinkt wel behoorlijk boeiend.
Tenzij dat kromtrekken een beeldspraak is en het blok niet effectief krom trekt natuurlijk.
@Hupke:

Lambo doelt op de krukas. Zag je vroeger nog veel meer toen je nog 8+ cilinders in lijn had. Tegenwoordig kom je dat soort blokken echter met een reden niet meer tegen.
@EJS:

Bedoel je dan een dat door de lengte van de krukas de getordeerde-hoek tussen begin en eind kruk te groot is? Dus eigenlijk het kromtrekken = torsie.

Of bedoel je krom trekken zoals een banaan krom is?
@Hupke:

Ik vermoed dat hij idd torderen bedoelt ja. Dat is iig de reden dat we geen 8-in-lijn meer hebben!
@SimonMc: Mercedes introduceert over een tijdje een zesinlijn als het goed is. Is een artikel over geweest hier op AB.
ben benieuwd, we zullen nog even moeten wachten tot het doek er definitief vanaf gaat, hopen dat ie prijstechnische een beetje leuk wordt, wellicht dat we hem dan in ons landje wat vaker zien dan de SLS.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).