Mercedes blijft gaatjes vullen

Auteur: , 27 Reacties

Mercedes heeft een boekje open gedaan over de modellen die we in de nabije toekomst kunnen verwachten.

Mercedes 2017

Als er één merk goed is in het vullen van niches, dan is het Mercedes-Benz wel. Toegegeven, de laatste tijd worden ze naar de kroon gestoken door BMW dus is het tijd om orde op zaken te stellen en nog wat kleine gaatjes te gaan vullen. De eerste van die nieuwe modellen kunnen we al op relatief korte termijn verwachten. In 2020 moet het gamma uit 40 verschillende carrosserievarianten bestaan. Ter vergelijking, in 2010 waren dat er 24 en in 1980 zelfs maar zeven.

In een presentatie voor aandeelhouders en investeerders heeft Daimler-Benz namelijk enig licht laten schijnen op de toekomstige uitbreiding van het modellengamma. Sommige modellen liggen geheel in de lijn der verwachting, zoals de E-Klasse Coupé en Cabriolet of de S-Klasse facelift, andere zijn enigszins een verrassing.

Wat te denken van de E-Klasse All Terrain? Momenteel is Mercedes druk aan het testen met een verhoogde E-Klasse Estate, uiteraard voorzien van 4Matic, die het moet gaan opnemen tegen de Audi A6 Allroad. Rijkelijk laat overigens, Audi’s eerste Allroad stamt immers alweer uit 2000.

Verder zien we een GLA Coupé -moet dat nu echt Mercedes?-, de reeds aangekondigde pick up op Nissan Navara-basis en meer geëlektrificeerde Smarts. Opvallend is dat de AMG GT R nog afgebeeld staat als een in 2017 te presenteren model, terwijl we toch al degelijk kennis hebben gemaakt met die auto. Dat er een AMG GT Roadster gaat komen is eveneens geen verrassing, maar waarom heet die auto in het schema AMG GT C Roadster en staat er voor later dat jaar ook een AMG GT C Coupé in de planning? Zou Mercedes-Benz met een kleine sportwagen à la 7189 Boxster/Cayman komen?

Mercedes 2020



27 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
15 jaar geleden wist ik van elk gangbaar merk welke modellen het had, tegenwoordig is alleen Mercedes al te veel gevraagd…
@Senne: Exact. En zelfs als je het nog meent te weten, vergeet je er sowieso een paar. Het wordt een beetje zoals alle Amerikaanse staten opnoemen.
@Supreem: Aan de andere kant, wiens probleem is dat. Vroeger had je een M, L en XL Mercedes/Audi/BMW. Daar was je snel op uitgekeken. Je werd al lyrisch over dezelfde auto als er af fabriek een Billy boekenrek erop zat. Spectaculair? Ja.. Maar mooi? Uhm nee…
Pfoe dat zijn er best veel, hopelijk wordt er ook een plekje vrijgehouden voor een opvolger van de slr. Wat een prachtbak blijft dat
Een Pickup? Zal wel niet voor Europa zijn dan?
@sanki: Moet jij is opletten, Amarok’s en Navara’s draaien ook goed in Europa.
@sanki: in ieder geval brazilie en ik kan niet wachten tot die er is ?
GLA Coupé

En ik denken dat de GLC Coupé de grootste flop werd van dit decennium.
Daarvoor was het de X4.
Dat gamma in 1980 was misschien wel het beste en meest geslaagde gamma ooit, van welke fabrikant dan ook.

W126, W461, R109, W124. Allemaal briljante auto’s. In plaats van niches opzoeken zou het wel gaaf zijn als Mercedes weer naar die bouwkwaliteit gaat. Simpel, luxe, doeltreffend en zeer betrouwbaar.

@willeme: ahum, w123.

Ijzersterk, dat wel. Met de best verkochte mercedes tot de dag van vandaag.
@lekbak: W124 was ook gewoon leverbaar in de jaren ’80. Qua design was de wat ouderwetse W123 meer een kind van de jaren ’70. Sowieso als het gaat om de leverbare kleuren.

W124 is toch wel de ultieme eighties Benz.
@willeme: volledig met je eens. Echter was de w124 in 1980 nog niet uitgevonden, en dat is wat er op het plaatje staat.

In de gehele jaren ’80 had je er nogal wat meer dan 7. Zoals de 190, 200 cabrio en de sec.
@lekbak: je hebt volkomen gelijk! Bijna weekend…
Dat er dan nog geld verdiend wordt. Tuurlijk delen ze veel (onder)delen, maar ook veel niet. Je zal ’t allemaal maar op voorraad moeten hebben. Wordt in mijn ogen een Sterbucks, te veel te kiezen, waardoor je niet meer weet wat en toch maar weer voor die eSpresso-klasse kiest.
@utregcity: dit is tot nu toe de meest accurate beschrijving inderdaad. Maar aangezien ze vast wel wat onderzoek doen voordat ze deze stappen nemen zal het ze wel genoeg geld opleveren
@utregcity: Daarom houden ze ook geen voorraden.
Ik ben benieuwd of ze de SL weer op het spoor krijgen. Die is volgens mij na het 2003-2012 model volgens mij niet meer zo populair. Waar je het vorige type echt veel zag zie ik deze nauwelijks. Hier niet, maar ook in het buitenland niet. Heb toch het idee dat het huidige design niet zo aanslaat. Vind zelf vooral de kont niet zo. En ik ben erg benieuwd naar de Coupe en Cabrio versie van de E klasse. Ik vind het huidige model erg fraai moet ik zeggen.
@E34M5Touring: de R230 was een ENORM populaire auto tussen 2001 en 2004. In die tijd zijn er een stuk of 40.000 verkocht. Sindsdien zijn de verkopen alleen maar achteruit gegaan.

Sowieso hebben veel sportwagens het zwaar: SLK/SLC, Z4, TT, Cayman, GT86/BRZ, 370Z, alle Lotussen: allemaal verkoopcijfers waar je niet jaloers op hoeft te zijn.
@willeme: Toch kwam je zelfs de facelift nog wel tegen. Ik heb die nieuwe 1x gezien geloof ik. Moet ook zeggen dat ik die het mooist vind. Ik ben het met je eens dat dat segment het zwaar heeft. Misschien ook wel meer interne concurrentie gekregen met de S klasse coupe en cabrio.
Ik kijk zo naar het schema van 2017 en zie er “GT’s” tussen staan iemand al enig idee wat dat gaat worden?
Raar ..
MB heeft nml maar twee modellen ..

Een limousine .. A-klasse ..
Een coupe .. De rest ..
Als mijn bron juist is staat de GT C voor C(lubsport). Zoals je nu ook de S(port) en R(ace) hebt.
Het wordt in ieder geval geen aparte sportwagen.
Ze zijn goed bezig. Over het algemeen vind ik de modellen wel goed smoelen, dus meer is al snel beter.
Het is maar waar je trots op bent.

Zeker de laatste jaren komen er veel modellen waarvan ik geen toevoeging ziet. Maar goed de verkoop loopt nog altijd op.
“Das Beste oder nichts
Vroeger vond ik ’t al een vreselijk merk, en met al die niche-modellen wordt dat alleen maar erger.
Overigens, ik dacht laatst gelezen te hebben dat er een Duits merk was die zei alles juist te willen gaan vereenvoudigen. Of was dat BMW.
Ik vraag me af wanneer ze de CLS gaan vernieuwen. Huidige model is geïntroduceerd in 2011 en gefacelift in 2014.
http://www.thetorquereport.com/2012_mercedes_benz_CLS.jpg

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).