Mercedes C-Klasse Coupé onthuld

Auteur: , 100 Reacties

Minder achterdeuren = meer sexy bips.

De Mercedes C-Klasse heeft twee deuren minder gekregen en het resultaat is een welgevormde bipspartij. De ontwerpers van Mercedes hebben een fraai staaltje tekenwerk afgeleverd, waarbij overigens wel verdomd goed naar de S-Klasse coupé gekeken is. De nieuwe C-Klasse Coupé is 9,5 centimeter langer en 4 centimeter breder dan zijn voorganger. De wielbasis groeide met 8 centimeter.

Deze extra millimeters komen het interieur ten goede, er is meer ruimte voor met name de schouders, ellebogen en boven het hoofd. De sportstoelen zijn speciaal voor de coupé ontwikkeld. Daarnaast worden de veiligheidsriemen aangegeven zodat je niet over je schouder hoeft te grabbelen. Volgens Mercedes is het interieur sportiever dan dat van de normale C-Klasse.

Het onderstel is afgestemd op rijdynamiek en kan optioneel worden uitgerust met luchtvering (net als de gewone C-Klasse). Standaard ligt de Coupé echter 15 millimeter lager op het asfalt dan de sedan en estate. Standaard wordt 17 inch lichtmetaal gemonteerd. Een nieuwe 4-link vooras zou ervoor moeten zorgen dat de C-Klasse Coupé nog beter stuurt.

Motorische gezien is er keuze uit de C180 (156 pk), C200 (170 pk), C250 (211 pk) en C300 (245 pk). De hiervoor genoemde blokken zijn allemaal benzines, wil je Satanssappen dan heb je de keuze uit variant met 170 of 204 pk. Doe ons maar zo snel mogelijk die C-Klasse Coupé AMG, Mercedes. Danku!

Vanaf begin oktober is de Mercedes C-Klasse Coupé bij uw lokale dealer te bestellen, de eerste auto’s verschijnen in 2015 op de weg. Prijzen worden nog niet genoemd.



100 reacties

-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@michielb10:

Idd .. Bij MB noemen ze alles coupe ..
In heel Duitsland trouwens .. Is de laatste 5 jaar al geen sedan van de band gerold ..
@lincoln: Je overdrijft nu heel erg wat ze deden met de CLS klasse, dat is een beetje een auto met identiteitscrisis, daardoor noemen ze hem coupé. C, E, en S zijn al van start tot eind sedans.
@mercedesclk350:

Nope ..
Loze termen als ” all rounder” en “sports tourer” en ” shooting brake” kom ik wel tegen op hun site ..
@lincoln: Je moet niet op de site van Opel kijken, dat is “wishful thinking”. C, E, en S klasse heten steevast Sedan. Al die andere thermen bestaan ook wel, maar dat heeft niks te maken met een Sedan.
-edit: nutteloze bijdrage-
@mercedesclk350: correctie.. limousine!
@boxergt: Da’s Audi.
@mercedesclk350: Dat is toch ook echt Mercedes-Benz
In love…
Achterkant van deze C en de S coupe lijkt erg veel op Laguna coupe.
@sergio72: ja, alleen wordt dit wel een succes. 😉
@eklasse: Want badge.

Jammer, want de Laguna Coupé is mooier…
@sergio72: jup, pas een s coupe tegengekomen en tegen de eigenaar verteld dat hij daarop leek; werd vaker tegen hem gezegd!
Jammer dat ze niks aan dat lelijke scherm gedaan hebben. Verder wel een veel mooiere kar dan de sedan.
Hey, wat leuk! Een S klasse coupe mini 😁.
@jorgos: k dacht ook een warm gewassen S coupe 😂
@jorgos: Strategie van Audi afgekeken kennelijk.
@donvincenzo: Dat is verrassend in de huidige samenstelling van de “Duitse Drie”. Alsof Audi nooit wat van Mercedes afkijkt.
@mercedesclk350: doet audi inderdaad nooit, die hebben al 10 jaar geen nieuw ontwerp gehad…
@gwnbmw: Ontwerp niet nee, maar dat moet ook niet. Maar wie bracht ineens de A5 en A7 Sportback uit terwijl Mercedes al de CLS had?
@mercedesclk350: dat zijn volwaardige sedan’s met een coupe daklijn, de cls is gewoon een coupe met 4 deuren en 4 zitplaatsen….
@okkii: shame on you. 1e generatie CLS is simpelweg een unieke trendsetter geweest met een tijdloos eigen gezicht. Daarna kwam de 4 deurs coupe mode op gang.
@donvincenzo: de c coupe bestaat al eventjes hoor….
@boxergt: Sorry.. ik las te snel!
@donvincenzo: Dit truukje heeft Mercedes al eens gedaan en daar is niks mis mee. De S-Klasse is een prachtige auto. Kijk maar eens naar een C-Klasse W203 en een S-Klasse W220. De S is letterlijk een uitgerekte versie van de C.
Mooie wagen. Vooral de rode. Jammer dat alle foto’s met gesloten portieren en dak zijn. Ik ben benieuwd of de portieren nu wel zonder vensterrand zijn en of het schuifdak open kan (de S coupe moet het doen met een armetierig panoramadak).
@mashell: voor zover ik kan zien zijn het stijlloze portieren.
@dutchdriftking: Ik vind ze juist wel stijlvol…
@mashell: op spionage foto’s was iets van een groot glasachtig dak te zien, of dat ook open kan??
Géén C400 ??
@406_v6: Misschien word dat een Hybrid?
@dutchdriftking: yikes…is niet te hopen; in de gewone C is het een geblazen V6 van 333 pk, 480 Nm en 4-matic.
@406_v6: Klinkt als een mooie concurent van de 340i en de komende S4. Maar aangezien Mercedes tegenwoordig ook AMG light versies heeft (C450 AMG) kan het ook heel goed dat men die gaat leveren IPV de C400. Dan houd je toch een sportief label. Dat werkt bij een auto als de Audi S4 tenslotte ook heel goed.
@dutchdriftking: de C400 is niet zozeer sportief, maar gewoon een heerlijke V6. De AMG versies trekken toch een wat ander publiek. Het zou zonde zijn als je voor meer dan 4 cylinders aangewezen bent op AMG’s, niet iedereen stelt prijs op een spijkerharde, messcherp sturende auto.
@406_v6: Ik heb de test van Autoweek gezien, en daar kwam uit dat de 450 AMG absoluut niet keihard was. Meer een autobaancruiser. Maar eerlijk is eerlijk, een gewone luxe uitvoering zou geen kwaad kunnen. Misschien komt deze nog.
@dutchdriftking: ook niet iedereen is gecharmeerd ban de AMG looks… idd dikke luxe versie is zéér welkom. (Ben dan zelf in de markt voor een C400 😃)
@406_v6: Misschien een C 450 AMG.
Vind hem gaaf! Ik zie elementen van een AMG GT evenals de S-coupe terugkomen. Geslaagd model!
Inderdaad een beetje een Mini S-klasse coupe. Het is geen lelijk ding, maar de vorige was wel velen malen mooier.
@dutchdriftking: serieus? De vorige was bewust niet al te mooi gemaakt om niet in het waarwater te zitten van de E klasse coupe die dezelfde technische basis had. Vandaar de deuren met stijlen, achteruiten die niet open konden, front en achterkant krek eender met de sedan. De vorige C klasse coupe was leuk maar niet bijzonder. Deze is duidelijk het kleine broertje van de S klasse coupe en dat vind ik de mooiste auto op de markt.
@mashell: Hmm, de E coupe vind ik echt een draak van een wagen, de C-coupe vorige generatie, (en helemaal als AMG) helemaal geweldig.
@dutchdriftking: de C coupe vond ik wel ok. De E klasse echt mooi, ondanks het “ruitje”.
Dit was eigenlijk de enige klasse waar ik nog een BMW zou nemen. De A5 was gewoon te oud en de C Coupe heb ik nooit echt wat gevonden. De 4-Serie is best netjes, maar dit is nog dat tikkeltje netter!
Wat een gaaf ding!
Mini S-klasse coupé met de achterlichten van de Gle-coupé..
En weer valt mercedes me tegen alleen de nieuwe s-klasse vond ik redelijk en de amg gt mooi. De c vond ik niks want dat is n kleine s dit is het zelfde + s coupe kont. Gle is lelijk. (Mijn mening)
Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind hem zo op de foto’s niet geslaagd eigenlijk. Net als de sedan hebben ze allerlei S-klasse (Coupe) lijnen erin weten te zetten, maar is de ruimte beperkter op een C-Klasse (nog wiedes). Die rode is iets minder erg, maar ook dat ziet er, op de plaatjes vooralsnog, niet erg mooi uit.

De vorige C-klasse was perfect gepositioneerd. En ook de coupe versie was goed te doen, en had nog een eigen gezicht ook. Dit lijkt een soort baby S-klasse, helaas. Misschien dat ie in het echt er beter uit ziet.

@gtwillem: De C-coupe, voorheen CLK, heef eigenlijk al generaties lang, en profile, een beetje inspiratie-loze en goedkoop ogende achterste helft. Dit geeft mij altijd een niet-premium gevoel. Terwijl dit ding toch echt met een 3-coupe/4 en A5 moest concurreren.
Nu heeft ie nog steeds een beetje ongeïnspireerde achterkant en profile. Maar het probleem dat het er ene beetje goedkoop uitziet, is naar mijn mening weg.
Ik vind m de mooiste van de 3 geworden.
@gregorius: de eerste CLK vond ik wel een mooie daklijn hebben. Mooie achterkant ook. Nog een slanke Benz. De CLK daarna was mij iets te rond, maar was een prima ontwerp. De E coupe vond ik minder, daarbij lijkt de achterkant 10cm te kort, heeft de Cadillac CTS Coupe ook, trouwens. En de S Coupe en C ook.

Ik ben er zelf geen liefhebber van. Gek genoeg vind ik de A5 in al zijn vormen een veel fraaiere koets hebben dan de BMW 4 en dus deze Mercedes.
@gtwillem: Hier eigenlijk hetzelfde, eerst was ik enthousiast over de looks. Vanaf voor aanzicht en voor-zij aanzicht zijn de lijnen ook prima. Maar wie naar de achterkant van deze wagen kijkt ziet toch een ingezakt puddinkje.
Voor mij een teleurstelling. Ik vind de sedan mooier; de achterste helft van de coupé (dus eigenlijk precies het deel waar het bij een coupé om draait) oogt geforceerd.
Oef, wat een moeizame proporties. De wielbasis is eigenlijk net te lang voor het ontwerp en ook de daklijn loopt net iets te hoog door achteraan. Natuurlijk, dat is fijn voor de achterpassagiers, maar wel verneukeratief voor het lijnenspel.
@dizono: Even een snel shopje, boven origineel, onder met iets andere verhoudingen:

http://static.autoblog.nl/images/wp2015/divers/mercedes-coupe-verhoudingen.jpg
@dizono: Zo daar wordt het niet echt beter van…
@dizono: Beter, maar voor mij jouw ‘shop’ tegelijkertijd dat het een slecht ontwerp is…
@benzinehoofd: + bewijst
Hoewel ik de huidige coupé mooier vind, heb ik wel respect dat Mercedes durft te veranderen.
Ik denk dat ik hem in het echie moet zien, daar doet de nieuwe designtaal het beter dan op de foto.
Had liever wat meer onderscheidt gezien tussen de c en de s klasse coupé!
Ze zetten hier de trend van de vorige C-Coupé mee voort: hij lijkt veel korter, maar vooral ook hoger dan de concurrenten BMW 4 en Audi A5. De heupen liggen echt veel te hoog, of de raampartij had lager moeten beginnen. Het oogt in ieder geval heel erg geforceerd.
Ik vind die achterkant gewoon echt lelijk
Ik vind hem niet scherp genoeg, te lief. De vorige was als coupe, met de juiste uitvoering en wielen, echt een dik ding vind ik. Deze zal er als AMG prima uitzien maar verder vind ik hem niet zo spannend.
Kijkend naar de zij- en achterkant van de auto (foto boven het artikel) riep bij mij direct op: Opel Insigna
Ik vind de kont net lijken op de laguna coupe
Best mooi dit. Chique. Maar de vorige C Coupe vond ik toch iets stoerders hebben. Al is dit qua premiumuitstraling wel weer tien trappen hoger.
@stfu: ik denk dat ik de coupelijn/daklijn niet stoer genoeg vind eigenlijk.
Vind van zowel de S als C de sedans mooi maar wat een kamper uitstraling hebben ze dit ding toch weer mee weten te geven. Niet mijn ding.
Zal ik maar beginnen… voor dat BMW en Mercedes alle modellen op elkaar liet lijken zat iedereen hier te zeiken dat ze het verschil niet zagen tussen een Audi A1/2/3/4/5/6/8 en dat ze diversiteit wilden hebben… Nu staan mensen in de rij om te roepen dat het oo zo mooi is geworden.. Heerlijk hypocriet maar ja.
Dit hebben we allemaal te danken aan de strategie van Audi.
@Okkii:
Misschien eens in de geschiedenisboekjes duiken?

Het was toch echt Mercedes die het small, medium, large concept aheeft bedacht.
Er is echter wel een belangrijk verschil, bij Mercedes ziy er nog verschil in de verschillende generaties ipv al 20 jaar hetzelfde model met zo nu een dan een ander ledje.
@s660: wacht is even… Ik heb het over het feit dat Audi zijn modellen al langer dan de rest op elkaar laat lijken.. Mercedes heeft zo veel verschillende designs geprobeerd zelfde geld ook voor bmw.. Sinds jaar 2011 denk ik zitten ze achter de pc op photoshop meer kopieer en plakken toe te passen. Dit mijn vriend is letterlijk een kleinere S.. Waar Audi met led begon, zitten ze allemaal met led verlichting, en nu nog dat alle modellen op elkaar lijken.

Over het feit dat mercedes volgens jou dit hele concept heeft bedacht, heeft hun concept het niet zo goed gedaan, kijk maar is naar 1990 a4/s4 a6/s6 a8/s8 de volgende generatie bleven maar op elkaar afgestemd tot je geen verschil meer zag. Ik kan uit de modellen gamma van bmw en mercedes zo zien welke uit welk jaar komt.. Bij een Audi is dat wat lastiger, wat gunstig is voor een koper die een 2e hands model toch als jong model wilt zien.

@Okkii:
Ik ga al iets langer mee dan 1990.
Even een paar voorbeelden om jouw “feiten” te weerleggen.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a0/Mercedes-Benz_190.jpg
De 190.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7c/Mercedes-Benz_300E_–_02-10-2012.jpg
De W124
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dc/Mercedes-Benz_W126.jpg
De W126
Tot zo ver s,m,l uit de jaren 80

Speciaal voor jou nog een paar voorbeelden uit de tijd dat Audi nog niet bestond.

http://tandamotorcars.com/1969_mercedes_600/files/09D01733-1969_Mercedes_600_2.png
De 600 uit 1969, zo in productie sinds ’63.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ee/SC06_1965_Mercedes-Benz_W112_300SE.jpg
Een fraaie 300SE uit 1965.

https://b-a.d-cd.net/efb7f6u-960.jpg
Zijn kleine broertje de W115 die Mercedes zijn taxi imago bezorgde.

Tot zover s,m,l uit de jaren 60.

I rest my case.
@s660: ik denk dat jij mij totaal moet begrepen hebt, ga maar is in het archief van autoblog kijken, en wel bij de artikelen waar ze nieuwe Audi modellen toelichten en lees daar maar is in de reactie waar ik het over heb… Dit hele “strategie” waar ik het over heb is dat Audi een familie design heeft, dat alle modellen bijna niet te onderscheiden zijn, terwijl bmw en mercedes hiervoor steeds met verschillende ontwerpen kwam voor hun modellen gamma. Guess what, ze lijken nu allemaal op elkaar terwijl we een paar jaar terug nog riepen dat diversiteit in het ontwerp is wat de mensen wilden. Ik wilde geen punt maken ofzo ik wilde alleen even toelichten aan de hand van de reacties dat er een heleboel hypocrieten rondlopen.. Dat als het Mercedes is die van de C klasse een baby S klasse maakt het allemaal pico bello is.. Maar wanneer VAG zijn vaste truck gebruikt het oersaai is.. Blijkbaar
Kijk, zo ziet de S-klasse coupe er al veel beter uit.
Als ze nu ook even nieuwe achterlichten en achterbumper ontwerpen kan ik het nog een nette auto vinden ook.

Maar ik vind dat ze goed hun best hebben gedaan bij Mercedes. Ze slaan de plank al stuk minder mis dan bij de S-klasse coupe…
@Rob:

Yep .. Heel beschaafd geheel geworden ..
Het chiquere zusje van de s coupe ..
@Rob: en toch is de S klasse coupe de mooiste auto die nu op de markt is. Maar dat is mijn bescheiden mening.
@mashell: daar ben ik het helemaal mee eens
@mashell: ik ben het daar ook mee eens.
@mashell:
Ik vergeef het je ;-)
Maar ik vind dat maar een kleffe wagen. Een echte “kijk mij eens” auto. Het is allemaal “te” voor mij. Zelfs de CL is bescheiden in vergelijking met de S-coupe…., nooit gedacht dat ik dat ooit ging zeggen…
De W204 blijft in alle opzichten een mooiere auto als de W205, in alle gedaantes. Scherper gelijnt, stoerder, maar bovenal een eigen gezicht.Met als triest dieptepunt de station, zonder de chrome strip zou je die van achteren spontaan verwarren met een A4.
Op de S klasse na kan de nieuwe designtaal mij totaal niet bekoren, ook de AMG GT niet.
G-wel-dig!! C300 zal al goed vooruit gaan, maar ik hoop toch dat er een C400 en C450 komen. Dat de C63 Coupé komt, wisten wel al natuurlijk :)
Hmm nee niet echt geslaagd mijns inziens. Verhoudingen kloppen niet en MB is de verhoudingen de laatste tijd vaker kwijt.
Achterkant is spuuglelijk, net als bij de S-klasse coupé.
@gop1: Lekker kort, en goed onderbouwd ook!
-=edit: nog één zo’n opmerking en je kan je biezen pakken.=-
@gop1: Pardon? Daar stond helemaal niets raars, wat is dit voor gedrag Casper?
Heel mooi, kom maar door met die M4 killer!
Er klopt naar mijn idee helemaal niets van, de hele auto lijkt een soort van kwartslag gedraaide druppelvorm te hebben, de kont hangt er wat vreemd achter.
Mooier dan een BMW 4 en Audi A5.
Mini S klasse coupé vind ik! Best gaaf
“Dit lijkt op dit”, “lijkt alsof ze dit van merk X hebben gehaald”, huh het is net een X”…

Nee, het is een prachtige Mercedes Coupé, een mooi baby-broertje voor de ook al zo mooie S Coupé. Dan komen er maar wat dingen van dit en dat. Alles lijkt tegenwoordig op elkaar.
Dat grijs is erg saai maar dat rood staat m goed. Niet dat ik ooit een rooie auto zou kopen (tenzij het een Ferrari is) maar een frisse kleur doet m zeer goed. Denk dat hij er in dat Marine blauw erg goed uit ziet…
Aangezien ik volgend jaar naar een nieuwe diesel ga kijken denk ik dat ik even bij Mercedes langs ga.. Hybrid diesel (met 231pk/500nm) valt misschien wel binnen budget en er zijn al tuningsmogelijkheden naar meer dan 280pk/640nm (dus hetzelfde als de benzine Hybride plugin)…
@tvr1974: waarom zou je m niet in ’t rood nemen? Je vindt ’t toch een mooie kleur??
Zoals ik hem al had verwacht, gewoon een in gekorte s-coupe. De vorige c-coupe had nog wel wat maar deze niet echt (naar mijn mening).
Duitsers kunnen absoluut prachtige auto’s maken maar zoveel modellen lijken op elkaar, echt jammer…
Helemaal mee eens. Ze maken iets te veel van het spul om het nog bijzonder of mooi te vinden. Dit is ook weer weinig bijzonder.
Dat ze de kleine en grote zogenaamde shooting brakes ook geen coupe station of zo noemen. Echt wat voor MB.
Hij lijkt op de S klasse coupé, dus ik vind hem lelijk.
Vooral de achterkant
Is dit ter vervanging van die altijd-lelijk-geweeste CLC?
Op foto 1 lijkt hij een beetje plomp door een te hoge zijkant. Maakt m minder mooi. Daarmee wil ik niet zeggen dat het een lelijke auto is, integendeel! Alleen het profiel klopt net niet in mijn ogen.
De achterkant vond ik ook op de S-klasse al heel geslaagd. Op de C weet ik het zo net nog niet. De elementen op zich kloppen, maar het geheel is twijfelachtig…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).