• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes CLE: rare marketing, mooie auto

Auteur: Loek, gepost 8 september 2023 om 17:02 – 8 Reacties

Qua positionering is de Mercedes CLE maar een rare nieuwe invalshoek. Qua auto is ‘ie dan weer echt gaaf.

Zoals reeds bekend van voorgaande IAA-artikelen, de beurs was een beetje vreemd dit jaar. In het Messe-gebouw van München kon je alsof het een klassieke beurs is door de hallen struinen. Voor een aantal andere primeurs moest je echter naar de (mooie, het moet gezegd worden) binnenstad van München waar een paar straten en pleinen één grote openlucht-stand zijn geworden. Met andere woorden: hetzelfde effect, maar dan in de open lucht. En publiek toegankelijk voor iedereen en niet enkel met een perskaart, wat qua drukte wel een misser is.

Mercedes store

Mercedes maakte van de nood een deugd. Zij hebben namelijk een winkel aan de Odeonsplatz in München, een soort dealer annex lifestylewinkel. Ook los van de IAA-festiviteiten staat die daar, dus waarom niet twee kneiterdikke primeurs daar binnen zetten. De AMG GT (C192) dus, maar ook een auto die nog zo jong is dat hij ook nu voor het eerst veel publiek trok. De CLE.

Aparte marketing…

De Mercedes CLE is maar een raar ding, qua plaatsing dan. Hij valt een beetje tussen de C- en E Coupé in, omdat van zowel de C-Klasse (W206) en E-Klasse (W214) geen coupé komt ten faveure van deze CLE. Toch ligt de waarheid iets anders. Qua basis is het namelijk een C-Klasse met diens technische kenmerken. Door hem ietsje langer en wulpser te maken zijn de afmetingen dan weer erg E-Klasse. Op de persfoto’s zag je direct wat voor probleem dat leek op te leveren. Alsof iemand een foto van de C-Klasse Coupé had genomen en de beeldverhouding lager en breder gemaakt had.

…mooie auto

Maar zoals de nieuwe Mercedes CLE hier ‘op de IAA stond’ viel het erg mee. Net als bij de AMG GT geven de persfoto’s soms een vertekend beeld. In het vlees, helemaal in het rood, klopt ‘ie wel. Duidelijke C-Klasse genen, E-Klasse grootte en qua lijnenspel een mooie gulden middenweg. Ten opzichte van de uitgaande C-Klasse Coupé valt op dat de ietwat vreemd geproportioneerde achterkant nu perfect wordt gebalanceerd met een lange motorkap, wat de vorige C-Klasse niet geweldig maakte. Hopelijk komt het op de livefoto’s een beetje over, want zoals gezegd moest je door een hoop volk drommen om bij de auto’s te komen.

Binnenkort

De getoonde Mercedes CLE is een CLE 300 4MATIC, een 258 pk sterke viercilinder met vierwielaandrijving. Daaronder zit nog de 204 pk sterke viercilinder en daarboven zit de motor die je eigenlijk wil, de CLE 450 met zescilinder. Wat dit geintje gaat kosten is nog niet bekend. Ook AMG-versies blijven nog even gissen: of er een CLE 63 E-Performance met C63-motor komt weten we ook niet.

Ook interessant!

  • Elektrische Mercedes G-klasse is heel dichtbij
  • Video: Mercedes S-klasse coupé ramt opzettelijk auto
    Video: Mercedes S-klasse coupé ramt opzettelijk auto
  • Mercedes CLE: C-klasse looks, E-klasse formaat
  • Video: Mercedes S-klasse is onderzeeër
    Video: Mercedes S-klasse is onderzeeër

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

cle, iaa-2023, Mercedes

Vorig bericht: « Video: zo moet je niet een rotonde nemen
Volgend bericht: Partij voor de Dieren: minder auto’s en vooral minder SUV’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. sanderkomnogeensergens zegt

    8 september 2023 om 19:48

    Ligt het aan mij of begint dit een heel vervelende app te worden. Filmpjes die niet werken en rare zwarte vlakken waar dan een reclame achter schuil gaat. Wat een ellende tegenwoordig.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      8 september 2023 om 21:26

      Nergens last van

      Login om te reageren
    • giulia64 zegt

      9 september 2023 om 05:27

      Heb ik ook dat zwart vlak

      Login om te reageren
    • BMW 2275199 zegt

      9 september 2023 om 05:33

      Hier hetzelfde.

      Login om te reageren
    • sanennan zegt

      9 september 2023 om 08:22

      Same here , maar geloof me , er zijn slechtere apss, kuch voetbalzone kuch

      Login om te reageren
  2. Richmond zegt

    8 september 2023 om 21:27

    De achterkant lijkt weer terug te grijpen naar de eerste cls. Jammer dat de voorkant daar niet ook naar teruggrijpt

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    8 september 2023 om 22:24

    Dit is alweer een Mercedes waar de typeplaatjes niet in het ontwerp zijn meegenomen en dus de achterkant ontsieren. Gewoon afbestellen dus.

    Login om te reageren
  4. basman147 zegt

    9 september 2023 om 11:48

    Ik ben geen fan van de continu aflopende achterkant heel eerlijk gezegd, lijkt daardoor te veel op 4-serie en de Ford Mustang, had liever een 3 box design gezien.
    Dat er nog maar 1 coupe is is logisch. Gebrek aan ontwikkelingscapaciteit, krimpende markt voor coupés en cabrio’s, en de C + E coupe lagen veel te dicht bij elkaar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North