Mercedes E-Klasse: dit zijn de prijzen

Auteur: , 86 Reacties

Blijft de instapper nog onder de 50 ruggen?

Het antwoord is ja. Maar het had net zo goed ‘nee’ kunnen zijn want het scheelt exact vijf euro. De instapper is er als E200 en tegelijkertijd de enige benzine op dit moment. Dieselen wordt uitvoerig ondersteund door Mercedes.

Een blik werpend op de concurrentie is de nieuwe E-Klasse de duurste van de Duitse drie. Een kale A6 koop je vanaf 48.420 euro, BMW vraagt voor hun vijver 47.990 euro. Echter als je dan kijkt naar wat er standaard te krijgen is mag jij als leaseslet toch wel in je handjes wrijven. Elektrisch verstelbare stoelen, 9-traps automaat, online geneuzel via je scherm en ook Pre Safe, welke als een angstige moeder over het rempedaal waakt wanneer er niet genoeg input is van de bestuurder. Aan die waslijst kan de concurrentie nog een puntje zuigen!

Als je kijkt naar het lijstje hieronder is je vast de Lease Edition opgevallen. Deze bevat een aantal extra goodies bovenop de standaarduitrusting, voor de verwende forenzen onder jullie. Denk aan stoelverwarming, LED-koplampen, Garmin navigatie, achteruitrijcamera, keyless start, enzovoort. Redelijke deal, me dunkt.

Van de Plugin Hybrids zijn nog geen prijzen vrijgegeven. Zodra die er zijn hoort u van ons. En check nog even deze post om te zien hoeveel de E-Klasse nu werkelijk aan het verAudiseren is.

Model
PK
Topsnelheid / 0-100 tijden
Bijtelling
Prijzen
Incl. BTW en BPM
E 200184240 km/u - 7,7 sec25%€ 49.995,-
E 220 d194240 km/u - 7,3 sec21%€ 53.995,-
E 220 d
Lease Edition
194240 km/u - 7,3 sec21%€ 56.495,-
E 350 d258250 km/u - 5,9 sec25%€ 69.996,-



86 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Een instap e-klasse die in 7,7 seconden naar de 100 jaagt. Dat hadden we 20 jaar geleden toch ook niet bedacht……
@dutchdriftking: klopt, en een viercilinder als topuitvoering ook niet..
@mcshine: Haha, points taken….
@dutchdriftking:
Een top van 240 met 184 pk in zon formaat wagen lijkt me een beetje optimistisch eigenlijk.
@super: lengte is goed voor de cw waarde. Het mercedes heeft een geschiedenis van gestroomlijnde wagens, ja zelfs die bakstenen uit de jaren ’80 waar ik zo fan van ben. Het lijkt mij best mogelijk, en niet waarschijnlijk dat ze overdrijven.
@lekbak:
Cw moet je vermenigvuldigen met frontaal oppervlak, en dat is niet klein hoop ik voor de koper van zon ding. Als je data van verschillende autos van ongeveer dezelfde grootte bekijkt zie je dat er een aardig verband bestaat tussen aantal pks en topsnelheid, acceleratie is een ander verhaal.
@super: dat van het frontaal oppervlakte weet ik. Zoek voor de gein eens de cla op. Dat ding gaat bizar hard voor het vermogen.

Op snelheid heb je voornamelijk met luchtweerstand te maken (cw en frontaal). Als de cw erg laag is heb je al een grote drempel overwonnen. Een paar km harder dan de concurrentie met dat vermogen is dan helemaal niet zo gek.
@lekbak:
Je bedoelt bizar hard volgens de opgave van mercedes zelf? Maar goed, zelfs dan lijkt een cla met 177pk goed voor 230, dus wetende dat benodigd vermogen om luchtweerstand te overwinnen met een 3e macht gerelateerd is aan snelheid, lijkt me 240 met een grotere wagen en maar 7 pk meer nogal optimistisch, ze zullen de banden wel heel hard opgepompt hebben en de spiegels ingeklapt oid…
@super: ik rij 216 met een 190 uit 1992 (snelheid volgens een garmin GPSje). Het ding heeft 136pk. Toen hij nieuw was trouwens. Inmiddels kruipt hij richting de twee ton ervaring. Dat kan helemaal niet, zegt iedereen die er verstand van heeft. Toch is het zo.

Ik ben met je eens dat de cijfers een beetje rooskleurig lijken. Maar tegenwoordig komt elk bedrog uit. Als mercedes structureel de topsnelheid zwaar overdrijft komt dat ook uit.
@super: even op YouTube zoeken, daar staan genoeg C en CLA filmpjes met 0-100 en topsnelheid tijden. Ze lopen inderdaad verbazingwekkend hard zelfs in de praktijk
@super: Alleen naar het op gegeven vermogen kijken zegt lang niet alles.
Zeker door de 9 versnellingen en bij veel moderne turbo motoren een vermogens grafiek als een tafelberg, lukt het veel beter om een hogere top snelheid te hebben.
Want als hij bij 220 km/u te weinig vermogen heeft om harder te gaan zodat hij bij 240 het aantal toeren kan maken zodat er wel voldoende vermogen is om 240 te rijden dan heb je wel een lagere topsnelheid als theoretisch mogelijk is.
Kan je bet zo goed een c-klasse nemen, je ziet het verschil toch niet
@agera: nutteloze commentaar hé. Dan kan je ook een A of B klasse nemen. Beiden hebben een ster. Het gaat over de ruimte in de auto, beenruimte, kofferruimte, breedte ect.
E klasse zal misschien ook meer premium afgewerkt kunnen worden dan een C klasse.

Plugin Hybrids wil ik weten! Wat is de range van die dingen?
@multipass: Zo, jij hebt echt heel veel koffie op volgens mij.
@agera:
Beter de trein.
Kom je er ook !
@agera: Autobild schreef in de papieren editie over hun zittest in de E-klasse, “meer S dan E”. Het is dus meer een goedkopere S klasse dan een duurdere C klasse.
@agera: Je ziet het niet, maar je voelt het wel. Of je in het donker seks hebt met Linda de Mol of met Doutzen Kroes zie je niet. Maar je voelt het wel……
@dutchdriftking: heeft linda zo’n strakke kut dan?
@lekbak: nauw nauw, niet zo grof hè
@jerommeke: ik hou niet van onduidelijkheid. Dit is duidelijk!
@lekbak: linda heeft inderdaad alles strak laten trekken.
@agera: De E zal gerust meer bieden dan de C. Maar ik heb als C W205 rijder een gemengd gevoel. Natuurlijk is de E een mooie wagen, maar hij lijkt gewoon teveel op een C. Omdat Audi en BMW dat kunstje doen betekent niet dat Mercedes dat ook moeten doen.
@healey: zoek maar eens plaatjes van de w124 en w201 op. Of van de w201 en daarna de w124. Als je niet oplet zie je het verschil niet.
Wouw, 5 hele euroos daar kan je toch nog een paar liter bier van kopen.
@meneermandjegtav: in Praag zeker ;)
@scottishcarspotter2000: ook geweest!! :-D pivo was het zeker?
Wat voor velgen krijg je bij de basis? Heb hem nog niet met kleine plastic doppen gezien. Ben benieuwd of het dan nog wat is.
@sketcher: Die kwam laatst voorbij als prototype station.
Wat een saai design, had gehoopt dat Mercedes dit alleen voor de S-klasse had gehouden..
Schitterend. De maatstaf in deze klasse. Opnieuw. Onvoorstelbaar eigenlijk, s prestaties van die romige, koppelrijke dieselaggregaten.
@kempenaer:

s = de
Schitterende auto. Maar vraag me soms wel eens af hoeveel % van dit soort auto’s lease zijn en hoeveel “gewoon” particulier gekocht wordt. Gewoon, uit nieuwsgierigheid. Iemand?
@wilbertg: ik denk dat er heel weinig particulier gekocht wordt. Dan zullen er meer zakelijk gekocht worden. Nog altijd slimmer dan leasen als je ondernemer bent.
@wilbertg: in nederland zal het bijna alleenmaar lease zijn, maarja nederland is dan ook weer het rare jongetje in een klas van 100 kinderen. niet iets waar je rekening mee gaat houden, het valt goed of niet.
@wilbertg: zakelijke leaseauto’s pakken ongeveer 30 procent van de nieuwmarkt. Van de overige 70 procent is weer het overgroot deel privé gefinancierd.
Al denk ik dat de enkeling die deze privé besteld hem niet hoeft te financieren.
Met de motor in de e200 is heel goed te leven, hij is in de C ook al zo fijn. En met net geen 50K is hij tov de C beat goed geprijsd als je ziet wat er kennelijk standaard op zit. Dit zal de concurrentie behoorlijk op scherp zetten.
@eelco74: In de C zit de 7G automaat volgensmij, in de E alleen nog maar 9G-automaten!! Hoe heerlijk zal dat wel niet rijden!
@eelco74: Er zit €10.000 veschil tussen. Daar kun je best even over denken. Is de E het waard? Ja waarschijnlijk. Is de C voor mij de betere keus? Zeker weten!
@healey: de C sedan met 7 traps automaat kost basis iets meer dan 44k euro en de E 200 50k. Dus dat is bij lange na geen 10.000 euro verschil. Bovendien krijg je er best de nodige extra’s op wat deze E klasse prijstechnisch heel interessant maakt. Persoonlijk voor mij is de C en zelfs de CLA SB qua ruimte meer dan voldoende. Die 6000 euro verschil steek ik liever in een ambition pakket en dan hou ik nog wat over ook
Die plafonnière tussen de twee dakramen getuigt van goede smaak…

Op het toilet hebben wij toevallig precies dezelfde…

Toch komt die lamp daar mooier tot zijn recht dan in zo’n verder zo strak afgewerkt interieur als in deze nieuwe E-klasse.
16 jaar geleden kocht mijn pa een E 300 turbodiesel Meest luxe uitvoering en dikte diesel. Koste toen bijna 100.000 gulden. Omgerekend 45.000 euro. Daar koop je nu nog geen instapper voor. Oké. Ze zijn luxe geworden. Veiliger. Zuiniger. Meer vermogen enzo. Maar moet dat allemaal zoveel extra kosten?
@gerjan:

Ooit van het begrip inflatie gehoord? De mate van inflatie is natuurlijk ook van belang. Eurofielen zoals Mario Draghi jagen die nog wat harder aan door onverantwoord veel geld uit het niets bij te creëren, allemaal om dat infame project, EU genaamd, tegen beter weten in, in stand te proberen te houden.
@gerjan: kan me niet voorstellen dat een e 300 in de dikste uitvoering 100 gulden was, dat was een redelijk kale c220d ook. De nieuwprijs van een 530d met heel veel opties ( alles behalve automaat, nappaleer, garagedeuropener, uitschuifbare laadvloer, zonneschermpjes achterin, bekerhouders , m pakket, hoogglans shadowline, beeldschermpjes achterin, en zo nog een paar kleine dingetjes) kosste in 2002 80000 euro
@gerjan: 17 jaar geleden kocht ik mijn eerste auto voor 150 guldens…
@gerjan: No way. Bij een 300 Turbodiesel begon het pas 110.000 gulden ongeveer, en dan moesten de opties er nog op. Altijd dure beestjes geweest, E-klasses ;-)
@gtwillem: sorry. Dan had mijn pa de echte prijs nooit aan mij willen vertellen. 16 jaar geleden vond ik een ton al een hoop geld.
@gtwillem: E 300 Turbo Diesel Classic Combi 97-99 Euro 55.407.
Zo staat hij bij autoweek in de database.
@ronnys: 55.407 x 2,20371 = 122.100,96. Dus met een paar opties zat je zo op anderhalve ton.
Die basisversies zijn al snel zat, en standaard een negentrapsautomaat. Dat doet mercedes erg goed, nu hopen dat de estate een mooie auto wordt dan ben ik om.
Kan iemand me de reden vertellen waarom er volgens die tabel de volle 10 PK verschil is tussen een 200cdi en een 220cdi?
@hollow: de 200 is de benzine variant en de 220d is de diesel
@hollow: e200 is benzine, de e220 diesel, valt er in de tekst te lezen.
@hollow: die fout maakte ik ook.
haha deze is als een sinasappel en een manderijn met de c klasse
en de s klasse is dan een dikke vette pompel moes
@iedereen en @henkhupelschoten in het bijzonder: de nieuwe E-klasse is nu ook te configureren in de configurator!!!

Oh, en het gezever dat alle auto’s zo veel op elkaar gaan lijken is iets van alle tijden. Kom op, Duitse Premium auto’s hebben altijd op elkaar geleken. En de keer dat BMW heel veel lef nam door variatie aan te brengen was de kritiek niet van de lucht. Ondanks dat ie inderdaad veel op zijn kleine broertje en grote broer lijkt, is het nog altijd een heel erg nette auto. Nu dus ook netjes geprijsd met een zeer nette uitrusting. E220d Lease Edition, achteraf even goede velgen en mooi leer laten inbouwen en je hebt een hele knappe kilometervreter.
@gtwillem: Ik ga me helemaal naar de klote configuren!! Overigens over de velgen, 17 inch is beter dan bijv. 19 inch, scheelt in de lease zo’n dikke €15 per maand!
@henkhupelschoten: Zo denkt de gemiddelde leaserijder niet hoor. Die neemt dan maar een kleinere motor. Of een optiepakketje minder. Zo lang er maar dikke velgen onder zitten.
@gtwillem:
Allemaggies, wat een HEL om die configurator door te komen. Ik wil alleen maar andere wielen, komt ie aanzetten met een miljard opties die er bij MOETEN. En waarom mag ik die ster niet op de motorkap houden?!

Laat. Maar.
Ik snap het denk ik gewoon niet.
@gtwillem: nou nou, we zijn door de optielijst heen… man man man wat kan er veel op dat ding! zoals ik hem samengesteld heb kost hij gewoon dik een ton! maar hij ziet er echt geweldig goed uit, ben er alleen niet over uit of ik een uber dikke (nette) E-klasse zal kopen voor dat geld of een iets minder uitgeruste S-klasse. Ook wel gaaf dat je er gewoon een vlaggenmast op kan bestellen, wie wil dat nou niet!! als je hem wil zien hier is de code: M6416938 en hier is de link ( als die het doet..) http://www.mercedes-benz.nl/content/netherlands/mpc/mpc_netherlands_website/nl/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/e-class/w213/configurator/configurator_w213.html#/p3506 en zoals het hoort! ster op de kap!
@henkhupelschoten: gelukkig, het kan nog. De ster op de motorkap.

Overigens geeft de link bij mij een error…
@lekbak: Heel even die code invullen bij de configuratie. Maar het kan nog, heb zelfs stardust achterlichten!
@henkhupelschoten: Ziet er zeer netjes uit! Ik kan er helemaal niets mee: elke keer als ik iets uit kies moet ik het Avantgarde pakket erbij nemen. Dit geldt voor de houtinleg, bekleding en velgen. Echt zwaar irritant. Elke keer wilt die bij mij een een ster op de neus zetten. Wat doet betreft doet Audi het veel beter: daar ben je (gevoelsmatig) veel vrijer in de opties.

Maar uiteindelijk is het gelukt. Ook voor @Rob en iedereen een tip: eerst alle opties selecteren die je wilt en vervolgens de kleuren en wielen kiezen. Dan kun je tenminste kiezen voor échte meters, AMG velgen zonder bumperpakket én de neus op de grille.

Ik zou 102.000 euro toch iets anders besteden: M3071910

Wat een pleurisdikke bak is die nieuwe E eigenlijk. Ja, hij lijkt op de andere Mercs, maar kom op, die zien er toch ook goed uit?
@gtwillem: ik moet heel eerlijk zeggen dat BMW en Audi de configurator inderdaad beter voor elkaar hebben, de kleuren bij MB willen wel eens bedriegen of anders zijn maar deze configuratie is ook zeker niet slecht!! maar geen voor-verwarmings installatie? vriend van me heeft het ook, wat een luxe! overigens had ik die kleur groen/blauw ook op m’n e-klasse staan ben toch voor grijs gegaan waar ik normaal voor afschuw, hele dikke kleur! jammer dat alleen die meerspaaks velgen van de s-klasse er niet onder kunnen..
@gtwillem: Haha ik heb die van jouw geladen en dan zegt hij dat je 12″ wielen hebt…

Dit is ook meer mijn uitvoering.
Al zou ik de kleuren iets anders kiezen.
@ronnys: M8049174
Met slechts 97.520 Euro ben ik dan nog bescheiden.
Op zich kan ik me redelijk redden met de configurator. Soms kom je toch tot rare dingen.
Ik wou op het eind nog een AMG stuurtje er in zetten, mag dat niet zonder in en exterieur AMG pakket en dan mijn lekkere geventileerde stoelen er weer uit…
Zucht.
@henkhupelschoten: Eigenlijk toch absurd hè? 102k en dan heb je niet eens een dikke motor, maar “slechts” een E200. Overigens is het wel een lekker stijlvolle configuratie die je in elkaar hebt gezet, al zou ik persoonlijk voor de lakkleur Iridiumzilver gekozen hebben.
@Edge: ik sta ook echt van de prijs te kijken! maar iridium zilver is natuurlijk ook een geweldige kleur, Mercedes-grijs noem ik het altijd, doet het altijd goed, ook voor de restwaarde! maar zag laatst een CLS Exclusive met seleniet grijs, zag er ook echt tip top uit, maar de kleur van gtwillem kallaiet groen zou ik ook nog mee akkoord kunnen gaan!
@henkhupelschoten: Dat is wel lachen/treurig, voor bijna 60.000 euro aan opties en dan nog een heleboel niet hebben aangevinkt! Maar wel gewoon het “basis” motortje. Als is 184 PK natuurlijk nog niet behelpen!
ik zit op de configurator een beetje samen te stellen, o wat kan je em weer lekker heerlijk configureren. Veel liever een E-klasse van 70K euro dan een C250 van 77K euro waarin jullie collegas van AutoWeek onlangs in hadden gereden
Ik ben nog niet helemaal gewend aan het uiterlijk. Dat zal net als alle andere Mercedessen na ff wennen wel goed komen. Het interieur vind ik wel schitterend. Beetje jammer dat ik zo’n bloedhekel aan de bediening van al die onzin heb.

Ik zou toch zo graag een auto hebben die goed is afgewerkt, veel comfort heeft maar geen onnodige luxe. Dus wel airco, cruise control, radio met navi en stoelverwarming. Maar geen groot scherm waar je alles en nog meer in kan stellen wat je niet nodig hebt. Geen internet, touchscreens en films afspeelmogelijkheid. Ik wil heel graag de radio simpel op de middenconsole kunnen bedienen. Grote draaitknop voor het volume en een numeriek toetsenbordje voor de zenders, geen knopjes op het stuur die je 10 keer in moet drukken voordat je het goede hebt. Ik ben autoliefhebber, geen computer nerd.

Owja, hoe minder er automatisch gaat, hoe minder er gaat zoals ik het niet wil hebben. Ik ben de baas, de auto niet!

Niet dat dit nou zoveel te maken heeft met dit topic, maar het lucht wel op. Ik blijf dromen dat ze weer een nieuwe w124 maken. Die auto, mits voor die tijd luxe uitgevoerd, heeft alles wat een mens nodig heeft. En niks teveel!
@lekbak:

De W124 is inderdaad een icoon. Het toppunt van wat er destijds te krijgen was op automobiel gebied. Prachtig ontwerp ook. Een herlancering met moderne diesels en een 9g-tronic zal zeer waarschijnlijk een groot succes worden.
@kempenaer: ik bedoel niet een kopie. Het gaat mij om het concept. Wat het nu is trouwens, niet wat het toen was.

Nu is de w124 een zeer comfortabele auto met beperkte doch zeer doeltre
@lekbak: dat was dus een foutje, die had autoblog niet goed hoeven keuren…
@kempenaer: ik bedoel niet een kopie. Het gaat mij om het concept. Wat het nu is trouwens, niet wat het toen was.

Nu is de w124 een uiterst comfortabele auto met een aantal zeer doeltreffende luxezaken, maar niks teveel, en goed afgewerkt in zijn tijd. Alles wat er op zit (mits je toen de juiste opties aanvinkte) draagt actief en doeltreffend bij aan het meer comfortabel maken van je reis. Alles was goed, makkelijk en doeltreffend te bedienen. Alles met grote knoppen, maar omdat er geen bullshit te vinden is zijn het niet zoveel knoppen dat het onoverzichtelijk was.

Tegenwoordig komt een ‘burgerlijke’ bak zoals een Ford (ik noem maar iets) al met een boordcomputer. Een hele hoop onzin die je niet nodig hebt. Bestel je iets wat echt comfort verhogend is zoalsstoelverwarming, dan krijg je kontverbranding ipv een lekkere stoelverwarming zoals in een Mercedes van 30 jaar oud!

Ik wil de huidige e-klasse met het huidige interieur en de huidige aandrijflijn. Maar zonder al die elektronica in het interieur. Ipv daarvan wil ik een niet instelbare luchtvering, stoelverwarming zoals 30 jaar geleden, simpele doch effectieve cruise control, airco waarvan je de temperatuur van de geblazen lucht instelt ipv de temperatuur in de auto, ruitenwisser zonder sensor maar met regelbare interval (met een wieltje op het pookje). Wel allemaal kwaliteit! Ik durf te wedden dat er dan met geruime afstand de lekkerste kilometervreter ooit staat. Geen afleiding, geen duur betaalde onzin en wel comfort. Laat een ander de kleur van zijn metertjes maar instellen, dan draai ik met een heerlijk gevoel de simpele radio open omdat slam fm toevallig een lekkere mixmarathon heeft.
@lekbak: climate control en regensensor zouden voor mij juist de eerste opties zijn die ik aan zou vinken. Vooral de regensensor zodat er iig een handeling minder gedaan hoeft te worden tijdens het rijden.
@pordon: ik ken geen regensensor die overdag rustiger doet dan in het donker. Of die bij een druk kruispunt ff wat extra veegt. Of die rekening houd met de dikte van de druppels zoals ik dat wil.

Ik heb nu een auto met niet uitschakelbare sensor. Ik zit dus vloekend in de auto omdat het ding nooit exact doet wat ik wil. Volgende week laat ik het er uit schrijven en komt er een (niet regelbare) interval software in. 1 streepje is interval, 2 is constant en 3 is hysterisch snel. Geen gezeik, ik ben de baas. Heerlijk!
@lekbak:
Ik was altijd in de veronderstelling dat een regensensor handig zou zijn. Tot ik het zelf een keer ervaren had. Direct genezen.
@Rob: De eerste versie van de regen interval van MB vond ik ook hinderlijk. Deed zelden wat ik wou. Nu heb ik er 1 op de Mondeo van 2006, daar zit het interval stel wieltje ook op en daarmee kan je de gevoeligheid van de sensor regelen! Heerlijk!
Hij staat standaard op interval en dat is in deze winterse omstandigheden wel eens oppassen want dan wil het wel eens gaan wissen voordat ik de wissers los heb gehaald….
@lekbak: ik heb er nog nooit een ergernis over gehad in de auto’s van mn ouders. Dit juist in tegenstelling in m’n eigen auto met een hendeltje. Zeker als het net niet hard genoeg druppelt en de langzaamste interval alsnog te snel is, elke keer dat hendeltje aantikken. Heel vervelend haha.
@lekbak: Mooie karren inderdaad.

[url=http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m1003744946-mercedes-benz-e-klasse-500e-w124-87-276-km-bj-1991.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=83732 is de duurste W124 van Marktplaats.
@baardmijt: met een derde van het vermogen ben ik ook tevreden hoor ;-) een derde van de prijs is noodzakelijk!
@lekbak: [url=http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m1003314962-mercedes-benz-200-500-w124-combi-300-te-4-matic.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=83732 [/url] lijkt er meer op
De W213 zou toch ook met 6-cilinders in lijn worden gaan geleverd. Ben benieuwd wanneer…
Mijn god wat is dit weer een lelijk ding. Niet gek dat BMW en Audi verkoop toppers blijven.
Ach, die komt toch nooit op de oprit, saai ding.
240? berg af ja ( heb al geprobeerd ) mn teller gaat niet boven de 216 met een 220d uit 2013

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).