Heb je niet het geld voor een E63 AMG, maar wil je wel wat sneller van je plek komen dan normaal? Klop dan eens aan bij Väth Automobiltechnik. Je hebt dan een auto die meer koppel en bijna net zoveel pk’s heeft als een E63 AMG, maar voor veel minder geld.
Als je aan Väth Automobiltechnik het lieve sommetje van 32.250 euro betaald dan maken ze van je Mercedes E500 een ware E63 AMG killer. Het vermogen van de V8 met twee turbo’s stijgt van 408 pk/600 Nm naar 520 pk/810 Nm. En dat komt toch redelijk in de buurt van het vermogen van de E63 AMG: 525 pk/700 Nm.
Het sprintje van 0 naar 100 km/u duurt in de Väth E500 V50S 4,5 seconden en dat is bijna net zo snel als in de E63 AMG die er 4,3 seconden over doet. Uiteraard kan je nog wel een Performance Pack bestellen op je E63 AMG zodat je 557 pk/800 Nm komt, maar daar moet je wel fors voor betalen.
Een E500 kost in Nederland €88.995 en als je we daar €32.250 bij optellen dan komen uit op €121.245 en dat is fors minder dan de €130.600 die een E63 AMG kost.
Overigens past Väth niet alleen de motor aan, maar ook de remmen en het onderstel. Ook zien we nieuwe velgen en een aangepast onderstel. Tot slot is het interieur ook onder handen genomen.
Erg leuk pakketje, maar kost voor het goede net teveel, de 9.000 euro verschil tussen de 500 en de 63 is denkik te weinig voor de meeste potentiele kopers. die zullen voor de e63 gaan dan.
ik zeg, koop een amg!
@bbroek:
Voor het geld hoef je het niet te laten.
Zelf zou ik dit wel een goed alternatief vinden daar ik het uiterlijk van de AMG’s net even te ordinair vind.
Maar dat is natuurlijk een persoonlijk dingetje.
@jrk68: ik zou idd ook ergens anders gaan shoppen, maar als je echt een e klasse zou kopen, dan zeg ik amg.
@jrk68: Want deze is minder ordinair?
@sdk16420:
In dit geval kan je het Tupperware achterwege laten, zoals ik zou doen, Die keuze biedt een AMG niet.
Nee danku, ze mogen hun rommel houden.
Koop gewoon een second hand voor de helft
@zender: Nee daar gaat het niet om, anders kon je ook een 2e hands E500 kopen en dan langs Väth gaan toch? Waarschijnlijk is het prijsverschil dan nog groter als 9.000€
@porschegt2rs: ik bedoel dat je veel beter een amg tweede hands kunt kopen. Maar snap ook wat jij bedoelt..
Fors verschil vind ik het niet. Ik had liever meteen een echte AMG 63 gekocht. Nog steeds sneller ik acceleratie, oogt agressiever, is sneller op het circuit. Blablabla. Een E63 is veel vetter!
Trouwens, wat is het gewichtsverschil tussen de 63 en de 500+Väth pakket?
Krijg je er ook een reserve rijbewijs bij?
@norge:
Nee, je krijgt er wel een simpel instructieboekje bij:
Bij signalering van wetsdienaren, vol gas geven, en lachen.
Mmm ander kleurtje, geen uiterlijk vertoon en 4 matic, lijkt me wel wat.
Doe eens gek, een blauwe MB
http://carinpicture.com/2012/01/mercedes-e-klasse-e500-blueefficiency-2011/mercedes-e-klasse-e500-blueefficiency-2011-photo-06/
En anders gewoon een AMG :)
@anakiet: Ik vind die bruine kleur persoonlijk ook erg gaaf. Al heeft deze ook wel wat sjieks!
@E34M5Touring:
Idd bruin kan erg mooi zijn. Stond laatst een bruine 997 in de straat, kon ik ook erg waarderen.
Dat blauw vind ik een “mooi weer” kleur :) Komt niet goed over op een grauwe regenachtige dag.
@anakiet: De E kan het ook goed hebben moet ik zeggen.
Schitterende auto! Die zwarte grille vind ik persoonlijk niet zo, maar ik zou hem dr ook niet voor laten staan. Vind de E in deze vorm een van de mooiste Mercs. En als je zo nog meer koppel hebt dan de AMG……
Väth man…
32250 euro voor 110 pk. Veel en veelte duur
Ik vind dit prachtiggg
Pakketje kost ruim 3/4 van de meerprijs die AMG vraagt.
Verder heeft een 500 een heel ander karakter. Veel minder performance georiënteerd, meer op luxe en gemak.
Je raakt fabrieksgarantie kwijt, levert ongetwijfeld inruilwaarde in, hebt geen echte (want minder beschaafde) 500 meer, en nog steeds geen echte AMG.
@mout: Jij snapt het.
@mout: Er staat dat remmen en onderstel aangepakt zijn. Grote kans dat die 500 niet zo soft meer is, mogelijk gelijk aan de AMG versie.
Ik ben het overigens met je eens dat je voor de AMG zou moeten gaan, als is het maar voor de restwaarde. Tenzij je heel graag een 4-matic wil. Dan is het misschien nog interessant?
@baasbas: Dat bedoel ik dus: de eigenschappen van een 500 raak je kwijt.
@mout: Ah, ik dacht dat je de andere kant op redeneerde. Maar als je waarde aan comfort hecht van een 500, dan ben je per definitie al niet in de markt voor zo’n banaal opvoersetje?
Fors minder? Het is net aan een significant verschil…
Ik ga toch voor een amg. Een e500 is erg zacht en luxueus, zelfs met wat meer pk en koppel. Een amg is hard en snel, die is gewoon gemaakt voor sportiviteit. Deze niet.
Vind het er niet verkeerd uit zien!
Zit er niet meer in het vath?
Deze E of een eenvoudige S-klasse? Dan maar iets minder snel….
En de topsnelheid? Is die ook 250?
amg of niet! ik vind een e klasse nietecht een auto om een sportauto van te maken.. de e klasse was toch bedoeld om zo comfortabel mogelijk te zijn
Dikke taxi.
In het buitenland zal het prijsverschil verhoudingsgewijs nog kleiner zijn. De AMG zal hier in NL namelijk een hogere CO2 heffing voor z’n kiezen krijgen dan een 500. Dus kom maar door met die AMG en laat die Väth lekker in Scandinavië.
Je kunt als slimme koper beter de AMG kopen in dit geval, iets met restwaarde
Die kan echt hard over de trambaan met zijn blauwe platen…
Misschien beter in een ander kleurtje.
Liever meer koppel dan meer pk’s… Maar liever geen Benz.