• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes EQC klaar om te gaan met originele accesoires

Auteur: Loek, gepost 1 oktober 2019 om 12:48 – 14 Reacties

Afbeelding Mercedes EQC klaar om te gaan met originele accesoiresAfbeelding Mercedes EQC klaar om te gaan met originele accesoiresAfbeelding Mercedes EQC klaar om te gaan met originele accesoiresAfbeelding Mercedes EQC klaar om te gaan met originele accesoiresAfbeelding Mercedes EQC klaar om te gaan met originele accesoiresAfbeelding Mercedes EQC klaar om te gaan met originele accesoiresAfbeelding Mercedes EQC klaar om te gaan met originele accesoiresAfbeelding Mercedes EQC klaar om te gaan met originele accesoires

EQC Accessoires
Voor wie net dat beetje extra praktisch gemak in zijn elektrische SUV wil.

Elektrische auto’s zijn momenteel bedoeld om de wereld te voorzien van alle gemakken van een brandstofauto, maar dan zonder uitstoot de wereld in te blazen. De premium-SUV’s zijn daar helemaal goed in: de Audi e-tron, Jaguar I-PACE en Mercedes EQC hebben alle drie vrij veel spullen aan boord wat je ook in hun niet-elektrische broers vind, zoals de interieurs en de algehele styling. Vandaar dat Mercedes nog iets doet wat zij (en vele andere merken) bij hun benzine-auto’s ook doen: accessoires aanbieden. Deze staan wel in de configurator, maar zijn volledig optioneel.

Mercedes lanceert nu een aantal accessoires die voor de EQC bedoeld zijn. Zo zijn er nu originele EQC-dakdragers waar een dakkoffer op past. Mocht je liever een stukje fietsen, dan kun je een EQC-fietsendrager achterop monteren. Is sporten meer je ding, dan kun je ook een Mercedes-sport- of golftas bestellen. Om je liefde voor Lewis Hamilton of Valtteri Bottas te uiten is een sporttas met het Mercedes AMG Petronas-logo ook een optie.

Voor inzittenden van de auto die veelal geen rijbewijs bezitten is er ook verwennerij, wat te denken van een luxe hondenkussen voor de kofferbak, of een kinderzitje die geïnspireerd lijkt op een Mercedes-kuipstoel. Je kunt geen kuipstoelen krijgen voor de voorste inzittenden, maar je kroost kan zich wel een Hamilton-in-de-dop wanen met goede ondersteuning voor als je die 408 pk hard de hoek om gooit.

De fietsen die bij de drager geleverd worden zijn trouwens ook een speciale bijpassende editie voor de EQC, twee luxe ‘all terrain’-fietsen die licht zijn ontworpen en toch een hoop features hebben, zoals 27 versnellingen, eentje als manusje-van-alles en eentje voor het betere fietswerk, met een lichtgewicht aluminium frame.

Deze hele rits is te bestellen bij Mercedes, zoals gezegd allemaal volledig optioneel. Om je EQC eens lekker inzetbaar te maken.

Ook interessant!

  • Mercedes EQC nu ook als extra kale instapper [update]
  • 'Elektrische Mercedes C-klasse komt pas na 2024'
  • Gaan Mercedes en Red Bull last krijgen van titelstrijd?
  • Mercedes F1
    Het kan volgend jaar weleens erg slecht gaan met Mercedes F1

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

dakkoffer, Elektrisch, eqc, fiets, fietsenrek, Mercedes

Vorig bericht: « Ga volledig dictator met deze Land Cruiser met BMW-genen
Volgend bericht: Toyota C-HR krijgt facelift en nieuwe motor »

Lees Interacties

Reacties

  1. henk123456 zegt

    1 oktober 2019 om 13:05

    Wat heeft dat ding toch een foeilelijke voorkant. Waarom in godsnaam dat zwarte stuk onder de grille? Je hebt geen andere keuze dan de hele auto dan maar in het zwart te bestellen…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 oktober 2019 om 13:11

      @henk123456: ik vind het juist leuk, anders dan anders en eens een keer iets anders dan telkens weer een poging om een nog grotere grille te monteren. Er is teveel agressie op de weg, dat moeten we veranderen, ook de autostyling moet vriendelijker. Daartoe doet Daimler een poging. Je kunt hier zelfs een glimlach in zien.

      Login om te reageren
    • tjorque zegt

      1 oktober 2019 om 18:41

      @henk123456: dat is omdat de olie lobby tegen ev’s is.

      Stiekem worden al die EV designers door big oil met met miljoenen, snoepreisjes en tophoeren omgekocht om van EV’s lelijke rothokken te maken.
      Althans daar heeft het toch een aantal jaar erg op geleken.

      Gelukkig zijn er al wat designers waarvan de zak leeg is, de zakken vol en moe gereisd.
      Alleen bij Mercedes nog niet.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        1 oktober 2019 om 20:43

        @tjorque: zoveel geld is dat nou ook weer niet, de ontwerper van de Toyota Prius heeft zich immers wel drie keer laten omkopen.

        Login om te reageren
    • Philip - EQC zegt

      23 januari 2020 om 21:41

      @henk123456: mat grijs al eens overwogen … heel mooi! ?

      Login om te reageren
  2. gregorius zegt

    1 oktober 2019 om 13:17

    Luxe fietsen? Ik vind dit een vrij basic model.
    Maar past wel bij de doelgroep: dure dingen kopen die niet per se beter zijn.

    Vraag me af wat die oma-op-het-dak doet voor de range. Zal je vast niet gelukkig van worden.

    Login om te reageren
    • basman147 zegt

      1 oktober 2019 om 14:10

      @gregorius: Dakkoffers verhogen het verbruik met een procentje of 10. Uitgaande van 360 kilometer basisrange voor een EQC, zou dit dus 36 kilometer actieradius kosten.

      Login om te reageren
  3. kroon zegt

    1 oktober 2019 om 14:03

    Een dakkoffer op een EV… Nog minder range.
    Misschien kan je er in gaan liggen als je alweer moet wachten bij de lader.

    Login om te reageren
    • sonnybonds zegt

      1 oktober 2019 om 14:12

      @kroon: stop er extra accu in dan ga je juist verder!

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        1 oktober 2019 om 14:59

        @sonnybonds:

        Precies. Of een generator om bij te laden.

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    1 oktober 2019 om 17:50

    Ik vermoed dat er een enorme marge op dit soort producten zit. De vraag is alleen, verkoopt het ook? Ik kan mij voorstellen dat deze producten een stuk duurder zijn dan vergelijkbare producten in de ANWB winkel. En daar betaal je al veel meer dan strikt noodzakelijk…..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 oktober 2019 om 20:45

      @dutchdriftking: jij snapt het. Het is een geval van schoenmaker houdt je bij je leest. Petjes, poloshirts, skikoffers, fietsen, sleutelhangers etc. etc. zijn bij de auto dealers allemaal absurd duur en soms ook nog van dubieuze kwaliteit.

      Login om te reageren
  5. ethylestra zegt

    1 oktober 2019 om 19:08

    Net een Mazda cx5

    Login om te reageren
  6. gustav zegt

    1 oktober 2019 om 21:35

    Na al die verschrikkelijk foeilelijke tesla’s vind ik dit juist een mooie auto. Maar of ie goed gaat verkopen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North