• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes G-Klasse facelift is officieel, incl G65 AMG!

Auteur: sir_smokalot, gepost 11 april 2012 om 13:22 – 70 Reacties

Mercedes G350 Facelift
In een ogenschijnlijk moordend tempo vernieuwt Mercedes de laatste tijd haar hoge modellen. Na de ML, en recentelijker de GL en GLK is het nu de beurt aan de OG onder Mercedes’ terreinwagens, de G-klasse. Een voorproefje kregen we al doordat Mercedes hem als paasei in de fotoserie van de GLK verstopte, maar nu is alle info voorhanden.

En laten we bij het lekkerste beginnen, de G65 AMG. Deze gruwelijke beul maakt nog gebruik van het ‘oude’ V12-blok van voor de xx65 AMG-vermogensupdate en levert dus ‘slechts’ 612 pk en 1.000 Nm (hoort u dat? ‘Slechts’ 612 pk, tsss…). Met een Duitse prijs (incl. BTW) van 264.180 euro is hij bijna twee keer zo duur als het model direct hieronder, de G63 AMG (137.504 euro). Deze sloopkogel stoot met 397 gram trouwens net geen 4 ons CO2 per kilometer uit.

Helaas ontbreken er nog afbeeldingen van de AMG-modelletjes, dus dat houdt u even van ons tegoed. Voor de rest is het een vertrouwd recept: van buiten de dynamische lijnen van een ijsschots, en van binnen weelderige luxe met een gemoderniseerd interieur. Heeft u geen trek in een AMG (63 of 65), dan kunt u opteren voor de G350 BlueTEC of de G500 (tevens in cabrioversie). Deze leveren respectievelijk 211pk/540 Nm en 388pk/530 Nm. Like a G-Class!

Ook interessant!

  • De Mercedes CLS facelift is gearriveerd
  • Autoblog-lezer spot Mercedes met camouflage
    AB-lezer komt toevallig Mercedes A-klasse facelift tegen
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, beijing-2012, facelift, g-klasse, g65, Mercedes

Vorig bericht: « Supercargarage vol Italianen is om van te watertanden
Volgend bericht: Flitsagent doet een tukkie in zijn dienstwagen »

Lees Interacties

Reacties

  1. peugeot zegt

    11 april 2012 om 13:23

    Wauw wat een schijtbak!

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      11 april 2012 om 15:34

      @peugeot: zegt degene met een nickname die vernoemd is naar de grootste product van schijtbakken in de geschiedenis van de mensheid.

      Login om te reageren
      • OverSoft zegt

        11 april 2012 om 17:06

        @lambo4all: In eerste instantie was ik et met em eens, ti’s echt een lelijk hok. Maar toen ik zag dat z’n nick Peugeot was, wou ik er al niet meer op reageren. ;)

        Login om te reageren
  2. Donstil zegt

    11 april 2012 om 13:24

    Whow hij is van binnen echt enorm opgeknapt zeg.

    Login om te reageren
  3. ds3thp zegt

    11 april 2012 om 13:27

    Hier word ik dus echt niet warm of koud van. Heb het al nooit iets gevonden en denk ook dat dit zo blijft. Ook al heeft hij een V12, mij zul je er niet in zien rijden!

    Login om te reageren
  4. E320cdi zegt

    11 april 2012 om 13:29

    Kijk, interieur is geüpdatet en er is een epic V12 variant :-D
    Deze en een SLS AMG BS graag!!!

    Login om te reageren
    • Keaven zegt

      11 april 2012 om 13:40

      @E320cdi: Dat interieur was wel nodig ook, want waar het navigatiescherm zat was ook idioot laag.

      Login om te reageren
  5. jolig zegt

    11 april 2012 om 13:34

    260000 en wie zei dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben.

    Login om te reageren
  6. dheep zegt

    11 april 2012 om 13:36

    2012 g63 gespot en geupload

    Login om te reageren
  7. Mika_Hakkinen zegt

    11 april 2012 om 13:40

    Wow het interieur is echt een stuk vooruit gegaan, tja verder blijft ie gewoon cool!

    Login om te reageren
  8. Volvo_440_turbo zegt

    11 april 2012 om 13:42

    Volgens mij de best rijdende garagepoort!

    Login om te reageren
  9. theblackdude zegt

    11 april 2012 om 13:42

    Had het paar dagen over de g55 amg hoe bruut het is,heb je nu deze. Kom maar op met x6(shit6).

    Login om te reageren
    • bempi zegt

      11 april 2012 om 13:50

      @theblackdude:

      Ik bespeur een beetje jaloezie :D . Aan de andere kant wel te begrijpen, aangezien de GLK, ML & GL toch wel teleurstellende SUV’s zijn na de nodige opfris beurten en nieuwe uitvoeringen.
      Om dan nog maar te zwijgen over dit G modelletje, hoewel het vorderingen heeft gemaakt.
      Prachtig hoor die knipper / waarschuwings lichten boven je koplampen.
      Ik rij liever in style met een X6, dan voor schut met dit G model ongeacht de waarde / status ervan. Maar goed smaken verschillen. ;)

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        11 april 2012 om 16:41

        @bempi: Ik zou veel liever een GLK, GL, ML of G-klasse rijden dan een X6. De grootste proletenbak op de markt.

        Login om te reageren
        • bempi zegt

          13 april 2012 om 11:55

          @Pordon:

          Alsof een G 65 AMG, ML 500, GL 500 dat niet is :lol:

          Login om te reageren
      • agera zegt

        11 april 2012 om 16:56

        @bempi: Smaken verschillen zeker maar dan vooral met name een GL een teleurstellende SUV te noemen gaat ver. Een sportwagen heeft een doel, een SUV heeft een doel maar wat is een X6? Je zit hoger op het asfalt en dat was het zo’n beetje. Een X6 heeft weinig ruimte, geen offroadcapaciteiten en is lelijk wat natuurlijk persoonlijk is.

        Login om te reageren
        • bempi zegt

          13 april 2012 om 11:53

          @agera:

          De prestaties staan buiten kijf, maar het oog wilt ook wat. In dat geval slaat BMW hard toe met een X6, omdat ze geen enkele concurrentie hebben in dat segment en vernieuwend zijn.
          Wat heb je nou aan een GL in een 80% geasfalteerde Europa ? De GL of G klasse koop je alleen als je wilt laten zien ik heb geld, maar ik begrijp niks van functionaliteit of waar de auto voor dient.
          BMW is wat dat betreft een stuk verder dan Mercedes in zijn geheel met het SUV assortiment.
          Zeker als je bekijkt dat je niks aan een SUV hebt met offroad capaciteiten in Europa. Zuid – Amerika, Afrika, speciale kunstmatige aangelegde offroad parcours en misschien Zuid Spanje is het nuttig.

          Login om te reageren
      • rikus zegt

        11 april 2012 om 23:28

        @bempi:
        Wat een slappe praatjes.. SUV?
        Dit zijn ragbakken, modderauto’s.
        Totaal niet te vergelijken met een X5/6.

        Login om te reageren
  10. RubenPriest zegt

    11 april 2012 om 13:44

    264k in germany is zeker over de 300k hier. Voor 300k kan je heel veel leukere dingen kopen.

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      11 april 2012 om 13:52

      @rubenpriest: Zeg maar gerust over de 380k, slurptaks is a bitch..

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      11 april 2012 om 14:01

      Het zal me dan ook verbazen als er hier meer dan 1 verkocht wordt. Hier moet je mee de zandbak in!

      Login om te reageren
    • jortie zegt

      11 april 2012 om 14:56

      @rubenpriest: zeg maar ongeveer 408 k volgens import berekening.

      Login om te reageren
    • agera zegt

      11 april 2012 om 16:48

      @rubenpriest: Ik ben het zeker met je eens voor dat geld is er veel leukere spul te koop. Voor dat geld koop ik een BMW X5, de nieuwe Viper en Corvette :P

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        11 april 2012 om 17:17

        @agera: Koop jij de twee laatst genoemde? ik dacht dat je ze zocht in oude fabriekshallen? ;)

        Login om te reageren
        • agera zegt

          11 april 2012 om 17:32

          @eklasse: Als ik die twee auto’s kan vinden waarom kopen ;)

          Login om te reageren
  11. Pordon zegt

    11 april 2012 om 13:48

    Wat een geniale auto is het toch. Zoveel respect voor iemand die de G65 AMG gaat kopen. Ethisch zo onverantwoord maar ach gewoon omdat het kan.

    Login om te reageren
  12. gerard1710 zegt

    11 april 2012 om 13:51

    Die G65 is eigenlijk de oplossing voor het probleem dat er nooit was… Brabus doet het grondiger, maar kan (als jij dat wilt) het geheel ook subtiel houden. Maarja, Mercedes wil dat graantje natuurlijk ook meepikken, voordeel voor de clientèle is dat de conversie van Brabus waarschijnlijk wat goedkoper zal zijn…

    Login om te reageren
  13. TimoBac zegt

    11 april 2012 om 13:51

    VW Up navigatiesysteem anyone?

    Login om te reageren
  14. gerbie zegt

    11 april 2012 om 13:52

    kwijl kwijl, och wat lekker dit weer.

    Login om te reageren
  15. Kvgorp zegt

    11 april 2012 om 13:52

    Super netjes opgeknapt van binnen van buiten mooi overal van afgebleven. Zo moet het!

    Login om te reageren
  16. Pordon zegt

    11 april 2012 om 13:52

    Er zit trouwens wel 1 foto bij van een AMG-versie. De 2e foto van het interieur heeft namelijk Carbon en de AMG-pook.

    Login om te reageren
  17. Allroundnoise zegt

    11 april 2012 om 13:55

    Waarom die ledjes -____-

    Login om te reageren
    • Revvji zegt

      11 april 2012 om 14:10

      @allroundnoise: Omdat het verplicht is? ;)

      Login om te reageren
    • bempi zegt

      11 april 2012 om 14:23

      @allroundnoise:

      Zie het als een bonus van Mercedes naar de klant toe, omdat deze al 260.000 euro betaalt willen ze hem / haar tegemoet komen in deze tijd.
      Want zeg nou zelf. Zonder ledjes hoor je er niet bij natuurlijk ;)

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        11 april 2012 om 14:51

        @bempi: alleen sleetjes moeten ledjes ;)

        Login om te reageren
    • Martijnvb zegt

      11 april 2012 om 17:43

      @allroundnoise: dat heb ik tot nu toe bij iedere Mercedes gedacht. Die leds in de bumper zien er op een C/E klasse ook uit als een pauper aftermarketstrip.
      Audi, Hyundai en Lancia hebben het wat dat betreft beter voor elkaar. Daar ziet het er netjes geïntegreerd uit.

      Login om te reageren
  18. meneersander zegt

    11 april 2012 om 14:05

    Van binnen ziet hij er echt een stuk beter uit! De buitekant is zoals altijd niceee!

    Login om te reageren
  19. vale46 zegt

    11 april 2012 om 14:10

    260.000 euro voor een zeecontainer op wielen.
    met alle respect voor de G, een zeer goeie auto, maar meer dan een kwart miljoen euro is gewoon schandalig!
    Dit is natuurlijk wel het ultieme zandbak-speeltje :D

    Login om te reageren
    • agera zegt

      11 april 2012 om 16:51

      @vale46: 260k is de prijs in Duitsland dus reken maar uit hoeveel in NL, hoe erg ik de G ook waardeer het is gekkenwerk dat bedrag voor een G neer te leggen.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        11 april 2012 om 17:24

        @agera: Hier in België zijn Duitse prijzen wel redelijk vergelijkbaar, in Nederland is het inderdaad nog gekker :s
        Geef mij maar een dikke Ferrari/Porsche voor dat geld hoor! :)

        Login om te reageren
        • agera zegt

          11 april 2012 om 17:30

          @vale46: Juist gelijk heb je :P ow klopt was idd vergeten dat je uit Belgie komt dan zijn de prijzen gunstiger :P Dat zal zeker ook gelden voor sportwagens etc :P

          Login om te reageren
  20. birdboy zegt

    11 april 2012 om 14:30

    Wat een bazen auto :-) Zet maar neer!

    Login om te reageren
  21. toyotafortuner zegt

    11 april 2012 om 14:31

    Hell Yeah! Zeecontainer FTW!

    Login om te reageren
  22. sacha zegt

    11 april 2012 om 14:37

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      11 april 2012 om 16:34

      @sacha: Heb je serieus interesse of is het net als vele van ons gewoon een droom om de G63/G65 te kopen?

      Login om te reageren
  23. ryze zegt

    11 april 2012 om 14:41

    Teringg eyyy!? Alweer zo een afschuwelijke Mercedes.. Ik ruik faillissementt

    Login om te reageren
  24. ryze zegt

    11 april 2012 om 14:45

    hahaha wat vrage ze 2 en een halve ton voor dit ding???? Amg versie of niet dit moet een april grap zijn hahahah

    Login om te reageren
  25. 535d zegt

    11 april 2012 om 14:45

    Als ik ooit de mogelijkheid heb, koop ik een G63.
    Wat een heerlijke bak is dit!

    Login om te reageren
  26. kraakensmaak zegt

    11 april 2012 om 14:52

    Is de G63 het nieuwe biturbo 5.5 V8 blok of atmosferisch 6,2 liter? Doe mij die G65 maar, kost veel maar dan heb je ook een auto die echt alles kan wat je je maar kan bedenken!

    Login om te reageren
  27. Alwood zegt

    11 april 2012 om 14:57

    Slecht verhaal natuurlijk, dat de G63 nu een V8 heeft ipv V12, die naam was al vergeven! En de V12 ligt opeens in een G65. Met turbo’s, dat dan weer wel. Ach, doe mij maar een mil-spec met diesel.

    Login om te reageren
    • Vinny_93 zegt

      11 april 2012 om 18:36

      @Alwood: Can’t tell if troll… De 65’s zijn al enkele jaren 6 liter 12-cilinders, en de 63 zijn al een even lange periode 6.2 liter 8-cilinders.

      Login om te reageren
  28. BmwMPower zegt

    11 april 2012 om 15:02

    Als je al het geld er voor over hebt…

    Meer is altijd beter!

    Login om te reageren
  29. Simpson zegt

    11 april 2012 om 15:04

    dit is niet zozeer een facelift als wel een blindedarmoperatie. blijft een indrukwekkend fenomeen, zo’n luxe aangeklede container.

    Login om te reageren
  30. Stopwearingpants zegt

    11 april 2012 om 15:24

    Maar waarom nog de oude 65 motor erin, die ook nog eens minder zuinig is??

    Login om te reageren
  31. agera zegt

    11 april 2012 om 16:13

    Kijk naar het prijsverschil tussen Duitsland en Nederland auto’s worden letterlijk 2x zo duur hier.

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      11 april 2012 om 16:32

      @agera: Idd, volgens mij is de instapuitvoering hier al ruim een ton.

      Login om te reageren
  32. kickass zegt

    11 april 2012 om 16:31

    De mooiste zeecontainer ooit! Op een positieve manier. :P

    Login om te reageren
  33. rogierrs zegt

    11 april 2012 om 16:37

    Femke Halsema dreigt gelijk met zelfmoord als ze een G65 tegen komt

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      11 april 2012 om 16:42

      @rogierrs: Okay that’s it. I’m buying one!

      Login om te reageren
    • OverSoft zegt

      11 april 2012 om 17:08

      @rogierrs: Ze rijdt zelf een oude Mercedes diesel (eentje uit de tijd dat roet nog goed was). Denk dus niet dat ze er iets om geeft.

      Login om te reageren
    • eklasse zegt

      11 april 2012 om 17:16

      @rogierrs: Femke Halsema doet niet meer ter zake.

      Login om te reageren
  34. The360box zegt

    11 april 2012 om 17:24

    Jammer dat deze ‘auto’s’ nog te koop zijn btw want een toevoeging is het niet alleen dat je er van die hompetompe figuren in ziet rijden.

    Login om te reageren
  35. dikkebig zegt

    11 april 2012 om 17:26

    De oude is toch mooier…

    Login om te reageren
  36. Vinny_93 zegt

    11 april 2012 om 18:38

    Specs van de 63?

    Login om te reageren
  37. mightymike zegt

    11 april 2012 om 20:51

    Valt toch wel mee een s63 kost iets van 2 ton en een S65 kost 3 ton. Alsof dat zoveel beter is. Ik vind deze zeecontainer echt mega bruut. Zeker als mansory G culture editi hoe bruut!!

    Login om te reageren
  38. dejviisz zegt

    11 april 2012 om 22:34

    Je zou er maar gestudeerd voor moeten hebben , een led lamp en voila facelift =(

    Login om te reageren
  39. jawi94 zegt

    11 april 2012 om 22:36

    Ik vind het wel wat hebben. Gewoon lekker dik. Maar geef mij maar gewoon die lekkere G55. Dat geluid!!!

    Login om te reageren
  40. larsdbs9 zegt

    11 april 2012 om 23:16

    Wauw, das toch een mooi dashboard!! Ik had een dashboard verwacht dat 20 jaar geleden was ontworpen. En waar is die V12 eigenlijk goed voor met zo’n prijs tegenover een g55???

    Login om te reageren
  41. tstile zegt

    12 april 2012 om 12:34

    Zijn de onderdelen etc van zo’n ding nou uitwisselbaar met oudere modellen?

    Want dat lijkt me het enige nut in afgelegen gebieden om voor zo’n oeroud ontwerp te kiezen.

    Anders kocht ik gewoon een jong gebruikte japanse terreinwagen. Krasjes komen er toch wel op als je ‘m gebruikt waar ie voor is.

    En als het om patsen gaat neem dan ’n X6

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      12 april 2012 om 13:24

      @tstile: voor een groot deel zijn die uiteraard uitwisselbaar.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North