In een ogenschijnlijk moordend tempo vernieuwt Mercedes de laatste tijd haar hoge modellen. Na de ML, en recentelijker de GL en GLK is het nu de beurt aan de OG onder Mercedes’ terreinwagens, de G-klasse. Een voorproefje kregen we al doordat Mercedes hem als paasei in de fotoserie van de GLK verstopte, maar nu is alle info voorhanden.
En laten we bij het lekkerste beginnen, de G65 AMG. Deze gruwelijke beul maakt nog gebruik van het ‘oude’ V12-blok van voor de xx65 AMG-vermogensupdate en levert dus ‘slechts’ 612 pk en 1.000 Nm (hoort u dat? ‘Slechts’ 612 pk, tsss…). Met een Duitse prijs (incl. BTW) van 264.180 euro is hij bijna twee keer zo duur als het model direct hieronder, de G63 AMG (137.504 euro). Deze sloopkogel stoot met 397 gram trouwens net geen 4 ons CO2 per kilometer uit.
Helaas ontbreken er nog afbeeldingen van de AMG-modelletjes, dus dat houdt u even van ons tegoed. Voor de rest is het een vertrouwd recept: van buiten de dynamische lijnen van een ijsschots, en van binnen weelderige luxe met een gemoderniseerd interieur. Heeft u geen trek in een AMG (63 of 65), dan kunt u opteren voor de G350 BlueTEC of de G500 (tevens in cabrioversie). Deze leveren respectievelijk 211pk/540 Nm en 388pk/530 Nm. Like a G-Class!
Wauw wat een schijtbak!
@peugeot: zegt degene met een nickname die vernoemd is naar de grootste product van schijtbakken in de geschiedenis van de mensheid.
@lambo4all: In eerste instantie was ik et met em eens, ti’s echt een lelijk hok. Maar toen ik zag dat z’n nick Peugeot was, wou ik er al niet meer op reageren. ;)
Whow hij is van binnen echt enorm opgeknapt zeg.
Hier word ik dus echt niet warm of koud van. Heb het al nooit iets gevonden en denk ook dat dit zo blijft. Ook al heeft hij een V12, mij zul je er niet in zien rijden!
Kijk, interieur is geüpdatet en er is een epic V12 variant :-D
Deze en een SLS AMG BS graag!!!
@E320cdi: Dat interieur was wel nodig ook, want waar het navigatiescherm zat was ook idioot laag.
260000 en wie zei dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben.
2012 g63 gespot en geupload
Wow het interieur is echt een stuk vooruit gegaan, tja verder blijft ie gewoon cool!
Volgens mij de best rijdende garagepoort!
Had het paar dagen over de g55 amg hoe bruut het is,heb je nu deze. Kom maar op met x6(shit6).
@theblackdude:
Ik bespeur een beetje jaloezie :D . Aan de andere kant wel te begrijpen, aangezien de GLK, ML & GL toch wel teleurstellende SUV’s zijn na de nodige opfris beurten en nieuwe uitvoeringen.
Om dan nog maar te zwijgen over dit G modelletje, hoewel het vorderingen heeft gemaakt.
Prachtig hoor die knipper / waarschuwings lichten boven je koplampen.
Ik rij liever in style met een X6, dan voor schut met dit G model ongeacht de waarde / status ervan. Maar goed smaken verschillen. ;)
@bempi: Ik zou veel liever een GLK, GL, ML of G-klasse rijden dan een X6. De grootste proletenbak op de markt.
@Pordon:
Alsof een G 65 AMG, ML 500, GL 500 dat niet is :lol:
@bempi: Smaken verschillen zeker maar dan vooral met name een GL een teleurstellende SUV te noemen gaat ver. Een sportwagen heeft een doel, een SUV heeft een doel maar wat is een X6? Je zit hoger op het asfalt en dat was het zo’n beetje. Een X6 heeft weinig ruimte, geen offroadcapaciteiten en is lelijk wat natuurlijk persoonlijk is.
@agera:
De prestaties staan buiten kijf, maar het oog wilt ook wat. In dat geval slaat BMW hard toe met een X6, omdat ze geen enkele concurrentie hebben in dat segment en vernieuwend zijn.
Wat heb je nou aan een GL in een 80% geasfalteerde Europa ? De GL of G klasse koop je alleen als je wilt laten zien ik heb geld, maar ik begrijp niks van functionaliteit of waar de auto voor dient.
BMW is wat dat betreft een stuk verder dan Mercedes in zijn geheel met het SUV assortiment.
Zeker als je bekijkt dat je niks aan een SUV hebt met offroad capaciteiten in Europa. Zuid – Amerika, Afrika, speciale kunstmatige aangelegde offroad parcours en misschien Zuid Spanje is het nuttig.
@bempi:
Wat een slappe praatjes.. SUV?
Dit zijn ragbakken, modderauto’s.
Totaal niet te vergelijken met een X5/6.
264k in germany is zeker over de 300k hier. Voor 300k kan je heel veel leukere dingen kopen.
@rubenpriest: Zeg maar gerust over de 380k, slurptaks is a bitch..
Het zal me dan ook verbazen als er hier meer dan 1 verkocht wordt. Hier moet je mee de zandbak in!
@rubenpriest: zeg maar ongeveer 408 k volgens import berekening.
@rubenpriest: Ik ben het zeker met je eens voor dat geld is er veel leukere spul te koop. Voor dat geld koop ik een BMW X5, de nieuwe Viper en Corvette :P
@agera: Koop jij de twee laatst genoemde? ik dacht dat je ze zocht in oude fabriekshallen? ;)
@eklasse: Als ik die twee auto’s kan vinden waarom kopen ;)
Wat een geniale auto is het toch. Zoveel respect voor iemand die de G65 AMG gaat kopen. Ethisch zo onverantwoord maar ach gewoon omdat het kan.
Die G65 is eigenlijk de oplossing voor het probleem dat er nooit was… Brabus doet het grondiger, maar kan (als jij dat wilt) het geheel ook subtiel houden. Maarja, Mercedes wil dat graantje natuurlijk ook meepikken, voordeel voor de clientèle is dat de conversie van Brabus waarschijnlijk wat goedkoper zal zijn…
VW Up navigatiesysteem anyone?
kwijl kwijl, och wat lekker dit weer.
Super netjes opgeknapt van binnen van buiten mooi overal van afgebleven. Zo moet het!
Er zit trouwens wel 1 foto bij van een AMG-versie. De 2e foto van het interieur heeft namelijk Carbon en de AMG-pook.
Waarom die ledjes -____-
@allroundnoise: Omdat het verplicht is? ;)
@allroundnoise:
Zie het als een bonus van Mercedes naar de klant toe, omdat deze al 260.000 euro betaalt willen ze hem / haar tegemoet komen in deze tijd.
Want zeg nou zelf. Zonder ledjes hoor je er niet bij natuurlijk ;)
@bempi: alleen sleetjes moeten ledjes ;)
@allroundnoise: dat heb ik tot nu toe bij iedere Mercedes gedacht. Die leds in de bumper zien er op een C/E klasse ook uit als een pauper aftermarketstrip.
Audi, Hyundai en Lancia hebben het wat dat betreft beter voor elkaar. Daar ziet het er netjes geïntegreerd uit.
Van binnen ziet hij er echt een stuk beter uit! De buitekant is zoals altijd niceee!
260.000 euro voor een zeecontainer op wielen.
met alle respect voor de G, een zeer goeie auto, maar meer dan een kwart miljoen euro is gewoon schandalig!
Dit is natuurlijk wel het ultieme zandbak-speeltje :D
@vale46: 260k is de prijs in Duitsland dus reken maar uit hoeveel in NL, hoe erg ik de G ook waardeer het is gekkenwerk dat bedrag voor een G neer te leggen.
@agera: Hier in België zijn Duitse prijzen wel redelijk vergelijkbaar, in Nederland is het inderdaad nog gekker :s
Geef mij maar een dikke Ferrari/Porsche voor dat geld hoor! :)
@vale46: Juist gelijk heb je :P ow klopt was idd vergeten dat je uit Belgie komt dan zijn de prijzen gunstiger :P Dat zal zeker ook gelden voor sportwagens etc :P
Wat een bazen auto :-) Zet maar neer!
Hell Yeah! Zeecontainer FTW!
@sacha: Heb je serieus interesse of is het net als vele van ons gewoon een droom om de G63/G65 te kopen?
Teringg eyyy!? Alweer zo een afschuwelijke Mercedes.. Ik ruik faillissementt
hahaha wat vrage ze 2 en een halve ton voor dit ding???? Amg versie of niet dit moet een april grap zijn hahahah
Als ik ooit de mogelijkheid heb, koop ik een G63.
Wat een heerlijke bak is dit!
Is de G63 het nieuwe biturbo 5.5 V8 blok of atmosferisch 6,2 liter? Doe mij die G65 maar, kost veel maar dan heb je ook een auto die echt alles kan wat je je maar kan bedenken!
Slecht verhaal natuurlijk, dat de G63 nu een V8 heeft ipv V12, die naam was al vergeven! En de V12 ligt opeens in een G65. Met turbo’s, dat dan weer wel. Ach, doe mij maar een mil-spec met diesel.
@Alwood: Can’t tell if troll… De 65’s zijn al enkele jaren 6 liter 12-cilinders, en de 63 zijn al een even lange periode 6.2 liter 8-cilinders.
Als je al het geld er voor over hebt…
Meer is altijd beter!
dit is niet zozeer een facelift als wel een blindedarmoperatie. blijft een indrukwekkend fenomeen, zo’n luxe aangeklede container.
Maar waarom nog de oude 65 motor erin, die ook nog eens minder zuinig is??
Kijk naar het prijsverschil tussen Duitsland en Nederland auto’s worden letterlijk 2x zo duur hier.
@agera: Idd, volgens mij is de instapuitvoering hier al ruim een ton.
De mooiste zeecontainer ooit! Op een positieve manier. :P
Femke Halsema dreigt gelijk met zelfmoord als ze een G65 tegen komt
@rogierrs: Okay that’s it. I’m buying one!
@rogierrs: Ze rijdt zelf een oude Mercedes diesel (eentje uit de tijd dat roet nog goed was). Denk dus niet dat ze er iets om geeft.
@rogierrs: Femke Halsema doet niet meer ter zake.
Jammer dat deze ‘auto’s’ nog te koop zijn btw want een toevoeging is het niet alleen dat je er van die hompetompe figuren in ziet rijden.
De oude is toch mooier…
Specs van de 63?
Valt toch wel mee een s63 kost iets van 2 ton en een S65 kost 3 ton. Alsof dat zoveel beter is. Ik vind deze zeecontainer echt mega bruut. Zeker als mansory G culture editi hoe bruut!!
Je zou er maar gestudeerd voor moeten hebben , een led lamp en voila facelift =(
Ik vind het wel wat hebben. Gewoon lekker dik. Maar geef mij maar gewoon die lekkere G55. Dat geluid!!!
Wauw, das toch een mooi dashboard!! Ik had een dashboard verwacht dat 20 jaar geleden was ontworpen. En waar is die V12 eigenlijk goed voor met zo’n prijs tegenover een g55???
Zijn de onderdelen etc van zo’n ding nou uitwisselbaar met oudere modellen?
Want dat lijkt me het enige nut in afgelegen gebieden om voor zo’n oeroud ontwerp te kiezen.
Anders kocht ik gewoon een jong gebruikte japanse terreinwagen. Krasjes komen er toch wel op als je ‘m gebruikt waar ie voor is.
En als het om patsen gaat neem dan ’n X6
@tstile: voor een groot deel zijn die uiteraard uitwisselbaar.