• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes GLS facelift brengt meer luxe voor achterpassagiers

Auteur: RubenPriest, gepost 4 april 2023 om 07:55 – 9 Reacties

Mercedes GLS facelift brengt nog meer luxe voor achterpassagiers

Achterin een Mercedes GLS vertoeven was al prima, met de facelift is het nog leuker geworden.

Mits je de juiste opties aanvinkt overigens. Op de autoshow van New York presenteert Mercedes de facelift van de GLS. Ook de vernieuwde Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ beleeft meteen zijn debuut.

Facelift

Het is een milde facelift. Over mild gesproken, elke aandrijflijn van de GLS komt nu standaard met mild hybride 48-volt techniek. Verder introduceert het merk nieuwe kleurtjes, nieuwe interieuropties en zit de GLS voortaan standaard beter in de spulletjes. Scheelt weer opties aanvinken.

Mercedes GLS facelift
Mercedes GLS facelift
Mercedes GLS facelift
Mercedes GLS facelift
Mercedes GLS facelift
Mercedes GLS facelift

Dat de onthulling van dit vlaggenschip in New York is kun je geen toeval noemen. Noord-Amerika is bij uitstek geschikt voor dit luxe apparaat. Hier in Nederland is een GLS aan de grote kant. De GLE is wat gebruikelijker als je echt de ruimte nodig hebt.

Interieur

In het interieur valt meteen het nieuwe stuurwiel op. Dit stuur zit al in de meeste moderne modellen van Mercedes en heeft nu zijn weg gevonden naar de GLS met deze facelift.

Aan de buitenkant zijn er nieuwe koplampen en achterlichten te bespeuren. Ook is de grille anders. Laten we ook de frisse 20 inch wielen (of zelfs 23 inch met de Mercedes-Maybach) in Himalayas grey niet vergeten. Zoals gezegd is het echt feest voor de achterpassagiers. Met het optionele MBUX Multi-Seat Entertainment system krijgen de passagiers achterin twee schermen om op te spelen.

Dit brengt de infotainment van voor naar achteren. DJ spelen op een roadtrip was nog nooit zo makkelijk. Ook wel lekker zijn de optionele 100W USB-poorten om bijvoorbeeld je laptop of tablet mee op te laden.

Motoren en marktlancering

Het motorengamma klinkt bekend. Deze bestaat uit een GLS 450 4MATIC, GLS 580 4MATIC, GLS 350 d 4MATIC en de GLS 450 d 4MATIC. De mild hybride zorgt voor een 20 pk boost. Vermogens variëren van 381 pk voor de 450 tot 517 pk voor de 580. De Maybach levert 557 pk en de AMG zelfs 612 pk.

Het topmodel qua sportiviteit is de Mercedes-AMG GLS 63 S 4MATIC+. Zoek je de top meer in de hoek van luxe dan is er ook de Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC+. Daarmee bestaat het gamma louter uit zes- en achtcilinders.

De Mercedes GLS facelift verschijnt in oktober van dit jaar op de Europese markt. Prijzen en beschikbaarheid worden later dit jaar bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • Met deze Mansory Mercedes GLS kan niemand je stoppen
  • Wordt turquoise dé exterieurkleur van 2023?
  • Mercedes trekt doek van nieuwe GLE af
    Mercedes GLE facelift: prijzen zijn bekend!
  • Maybach's verkopen als warme broodjes

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, gls, Mercedes, mercedes-amg, mercedes-maybach

Vorig bericht: « Oud vs. nieuw: Lamborghini Aventador vs. Revuelto
Volgend bericht: Welke auto’s raadt de leasemaatschappij eigenlijk aan!? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Habanero zegt

    4 april 2023 om 08:15

    Wat is er mooi aan deze auto? Wat blijft er nog over van de vroeger zo typische Mercedes huisstijl, zelfs in het interieur? Dit is een product om les nouveaux riches in het verre oosten te bedienen. Voor de rest wordt elke Mercedes nog net iets lelijker dan de vorige.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      4 april 2023 om 08:50

      Mercedes kan het als merk niet veroorloven niet in dit segment mee te doen. Dus dan maar een groot lomp schip op de markt brengen met geforceerde stijlelementen, nota bene van je sportieve label. Iets bespoke voor een topmodel ontwikkelen is helaas niet meer van deze tijd. Dat front is toch wel de droom van iedere bumperklever. Een normaal mens vraagt zich af hoe die vrachtwagen überhaupt met 130 in z’n spiegel weet te kruipen.

      Die Maybach klopt dan wat beter. Als het dan toch groot, groter, grootst moet, dan maar all in. Maar waarom men die horizontale spijlen niet heeft doorgetekend is mij een raadsel.

      Login om te reageren
    • Benny_Weisz zegt

      4 april 2023 om 18:19

      Het mooiste aan deze auto? Het idee dat je ‘m kunt betalen zou voor mij al voldoende zijn.

      Login om te reageren
  2. mattr zegt

    4 april 2023 om 08:50

    De Maybach versie is er wel iets op vooruit gegaan met dat vernieuwde front. De eerdere versie had echt te veel kippengaas in alle openingen verwerkt.

    Login om te reageren
    • henk123456 zegt

      4 april 2023 om 10:07

      Inderdaad, maar die zwarte sensor midden in de grill gaat nergens over.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        4 april 2023 om 10:49

        Andere merken laten al jaren zien dat je dat kunt oplossen door dat zwarte sensorkapje te bedrukken in de stijl van de grille. Dan lijkt het alsof de spijlen doorlopen. Nog steeds niet zo fraai als een sensor die daadwerkelijk achter de grille of op een onopvallend plekje lager in de bumper verstopt zit, maar wel stukken beter dan zo’n willekeurig zwart vlak in het midden.

        Login om te reageren
        • mattr zegt

          5 april 2023 om 07:01

          Inderdaad vreemd, Mercedes deed dat zelf ook al in begin 2000s met de distronic van de E en S klasse beter

          Login om te reageren
  3. William zegt

    4 april 2023 om 12:07

    Ding wordt in de USA gebouwd, vandaar de keuze voor NYC vermoedelijk. Zo groot is een GLS niet: 196 cm breed is tegenwoordig bijna ondermaats bij SUV’s. De meesten zitten bij de 200 cm in breedte.
    En grote sedans zijn vaak ook rond de 520 cm lang. Het zit dus vooral in de hoogte, hij is iets hoger dan bij een Cayenne / X5 / XC90.

    Goed dat ze de knoppen hebben aangehouden, en dus geen schermpjes overal hebben geplaatst. Ze zijn trouwens opvallend duur tweedehands. Vorig model ook.

    Login om te reageren
  4. leaper035t zegt

    4 april 2023 om 13:10

    Wil je een SUV? Doe het dan meteen goed! Ven fan vn de oversized SUV’s zoals X7, GLS en Range Rover!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North