• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Oud vs. nieuw: Lamborghini Aventador vs. Revuelto

Auteur: machielvdd, gepost 3 april 2023 om 21:02 – 20 Reacties

Jullie mogen het zeggen: is de nieuwe Lamborghini Revuelto een verbetering ten opzichte van de Aventador of niet?

Een onthulling van een daadwerkelijk nieuwe supercar van Lamborghini is een zeldzame aangelegenheid. Er zijn wel een hoop onthullingen van Lamborghini, maar dit zijn altijd afgeleiden van bestaande modellen. Voor het eerst sinds de Huracán mochten we vorige week een compleet nieuwe sportauto van Lamborghini verwelkomen: de Revuelto.

De Revuelto is de langverwachte opvolger van de Aventador, die vorig jaar met pensioen mocht. Collega @willeme kon jullie vorige week al op de hoogte brengen van alle info over de nieuwe Revuelto. Vandaag zetten we de auto naast zijn voorganger om te kijken of de Revuelto een vooruitgang is in visueel opzicht.

Een van de eerste dingen die opvallen als je de auto’s naast elkaar zet is dat de verhoudingen vrijwel identiek zijn. De voorruit lijkt één op één overgenomen en ook de A-stijl en de daklijn zijn vrijwel identiek. Lamborghini is dus duidelijk niet met een blanco papier opnieuw begonnen.

De Aventador oogt nog steeds heel fris voor een model uit 2011, maar de voorkant van de Revuelto oogt toch een stuk moderner. De koplampen die opgaan in het zwart van de voorbumper en de Y-vormige dagrijverlichting geven de Revuelto een futuristische uitstraling.

Van de zijkant bezien lijkt het design van de Aventador toch iets beter te kloppen. Er zit een mooie stijgende lijn in (letterlijk), die begint bij de voorbumper en doorloopt tot de heupen. Het lijnenspel van de Revuelto is een stuk minder vloeiend, met de opvallende zigzaglijn in het midden. Het lijkt alsof de auto door de helft is gebroken en weer slecht aan elkaar gelijmd.

Aan de achterkant zijn de veranderingen het meest drastisch. Hier is weinig Aventador meer in te herkennen. De Y-vorm in de achterlichten is zo’n beetje het enige terugkerende thema. De ontwerpers van de Revuelto hebben volgens principe ‘more is more’ gewerkt, want de achterkant is extreem druk in vergelijking met de Aventador.

Dat geldt niet voor het interieur, dat juist iets rustiger is geworden. Dat komt voornamelijk door het feit dat een groot deel van de knopjes zijn vervangen door een horizontaal scherm, wat vrij bescheiden afmetingen (8,4 inch) heeft voor hedendaagse begrippen. De passagier heeft zijn eigen schermpje in de Revuelto, á la Ferrari.

De interieurontwerpers hebben er wel iets unieks van weten te maken, doordat de middenconsole en de middentunnel niet met elkaar verbonden zijn. Ook de driehoekige vorm bovenop het dashboard is een bijzondere vondst.

Nu jullie de auto’s direct naast elkaar hebben gezien, is het tijd om de hamvraag te beantwoorden: is de Revuelto een waardige opvolger van de Aventador, die zijn voorganger doet verbleken? Of is de Aventador alleen maar mooier geworden met de introductie van de Revuelto? Zeg het maar!

Ook interessant!

  • Officieel: Lambo Revuelto mét atmosferische V12
  • Revuelta configurator
    Zo ziet een complete standaard Lamborghini Revuelto eruit
  • Oud vs. nieuw: BMW X5 en X6 facelift
  • Oud vs. nieuw: Peugeot 508 facelift

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

aventador, Lamborghini, oud-vs-nieuw, revuelto

Vorig bericht: « Koop de foutste diesel van Nederland bij Domeinen
Volgend bericht: Mercedes GLS facelift brengt meer luxe voor achterpassagiers »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    3 april 2023 om 21:43

    Ik zal eerlijk zijn, eerst vond ik het niets, maar het begint te wennen. De two tone velgen gewoon zilver en zoveel mogelijk zwarte/carbon accenten in kleur spuiten, dan staat er gewoon een heel knappe supercar.

    Login om te reageren
  2. flyerbunch zegt

    3 april 2023 om 21:43

    SketchMonkey/Bembli deed ook al een aardige vergelijking: https://youtu.be/GqStaEzzmag

    Login om te reageren
  3. tmon zegt

    3 april 2023 om 21:54

    Mjah, ’t is wè…

    Logische doorontwikkeling van t design. Niet spannend, niet vernieuwend, verkoopt wss goed

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      3 april 2023 om 22:15

      Ze hebben veilig binnen de lijntjes gekleurd. Dat wil je precies niet van een Lambo.

      Login om te reageren
  4. Mathis zegt

    3 april 2023 om 21:58

    Het was beter geweest om de facelift van de Aventador te nemen

    Login om te reageren
  5. 560pk zegt

    3 april 2023 om 21:58

    Tsja, het is Lamborghini, dus het mag. Neus wel echt wilder. zijaanzicht/heuplijn zullen we maar zeggen: in lijn met de tijd.

    Login om te reageren
  6. garp zegt

    3 april 2023 om 22:33

    Die booskijkers aan de voorzijde, ik ben er zo klaar mee. Design armoede is het.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      3 april 2023 om 23:08

      Echt he, inspiratieloze bagger.
      ‘Doe maar hetzelfde maar dan iets bozer.’

      Login om te reageren
  7. PunicaOase zegt

    3 april 2023 om 22:47

    Achterkant van de Revuelto is wat minder vanwege de plaatsing van de uitlaten. Voor de rest een knappe wagen, en ik zou er zeker wel eentje willen hebben ;-)

    Login om te reageren
  8. outlook zegt

    3 april 2023 om 22:53

    Moet ik links of rechts kijken? Welke is wat?

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      4 april 2023 om 22:27

      Oranje achtergrond is de nieuwe

      Login om te reageren
  9. Fernando zegt

    3 april 2023 om 23:17

    Doe de Revuelto maar, maar liefst in een ander kleurtje dan Hollands Oranje

    Login om te reageren
  10. mustang750supersnake zegt

    3 april 2023 om 23:44

    doe de miura concept maar……oh wacht..daar is lef voor nodig..😔

    Login om te reageren
  11. rollingstoned zegt

    4 april 2023 om 02:16

    Waar zijn de stijlvolle Lamborghini’s gebleven? Deze overdosis aan rare, geforceerde hoeken en vouwen gaat imho slecht opdrogen.

    Login om te reageren
    • henk123456 zegt

      4 april 2023 om 11:29

      Een stijlvolle Lamborghini bestaat niet, die dingen zijn altijd over de top vormgegeven

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        5 april 2023 om 07:10

        Die mening was ik ooit ook toegedaan, maar eigenlijk klopt dat niet. In het verleden kwamen ze meestal uit als strak gelijnd en werden ze gedurende hun leven steeds extremer qua vormgeving. De Miura, de Countach en de Murcielago waren bij introductie futuristisch voor hun tijd, maar met relatief weinig visuele frutsels. De Aventador was t eerste topmodel dat al bij verschijnen erg druk gelijnd was, al is ook die best strak als je m vergelijkt met de Revuelto.

        Login om te reageren
  12. romanzy zegt

    4 april 2023 om 07:35

    Ik ben het hoekige design beu. Het design van de ASTERION is echt mooi.

    https://www.lamborghini-leusden.nl/lamborghini-modellen/concept/lamborghini-asterion

    Login om te reageren
  13. racerx zegt

    4 april 2023 om 08:09

    Ik vond de Aventador prachtig toen hij gepresenteerd werd, deze nieuwe vind ik niet bijzonder. Mooie auto hoor, maar een waardige opvolger van de Aventador, Murcielago, Diablo, Courntach en Miura? Not really.

    Login om te reageren
  14. osmo zegt

    4 april 2023 om 09:00

    Als ze langs elkaar staan zoals op de headerfoto lijkt de Revuelto juist een cartoonversie van de Aventador.

    Login om te reageren
  15. drtim zegt

    4 april 2023 om 16:09

    Mij teveel driehoeken. Doe mij maar een Murciélago.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North