
Sinds de onthulling van de Mercedes Ocean Driver Concept in 2006 doen er al verhalen de ronde dat Mercedes zou overwegen om een coupé en cabrio op basis van de S-Klasse op de markt te brengen. Een S-Klasse Coupé kennen we natuurlijk al onder de naam CL, maar een cabrio daarvan kennen we nog niet.
Mercedes zou de strategie die ze gebruiken om namen te geven aan hun modellen willen versimpelen en als een gevolg daarvan is het zeer goed mogelijk dat de opvolger van de CL een badge met S-Klasse (Coupé) opgeplakt krijgt.
Ook een open variant daarvan is voor Mercedes een zeer reële optie. Mercedes wil namelijk zoveel mogelijk varianten bouwen op het platform van de nieuwe S-Klasse. Denk aan een normale S-Klasse een verlengde S-Klasse en daarnaast nog een coupe, cabrio en nieuwe Maybach. (via: autonews.com)
En terecht, uitmelken dat onderstel! De Russen, Amerikanen en Aziaten zijn gek op Mercedes. The bigger the better.
die mercedes ocean driver concept herinner ik me nog erg goed, wat een heerlijke wagen
@extuned: Je hebt hem gereden?
Bentley anyone ?
ik zeg doen! waarom niet.. mooie wagen, word vast goed verkocht, en elke variant daarvan zal goed verkocht worden gok ik..
@dennisr:
Ik dacht opeens aan die Maybach coupe. Maar nee geen Bentley. Zou als ze nem exclusief maken wel een concurrent ervan kunnen worden. Vind m heel dik.
Of word het een ‘lagenstrijd’?
Bentley is exclusiever dan Mercedes dus kan je het niet vergelijken?
Wauw! Dat zou wel heel mooi zijn zo’n cabrio. Lijkt me iets voor de Amerikanen.
tja .. moet wel ..
MB modellen gaan immers maar 4 jaar mee ..
Wisten we toch al?
Is er iemand die zich dit pareltje nog herinnert?

Laat maar komen die S-coupés, al is de CL nu eigenlijk ook een S-coupé en da’s nu ook niet echt een loser wagen.
Maar toch de verwijzing naar de SEC moet gebeuren.
@Hupke: Hey bedankt dit is echt leuk om te zien was hem haast vergeten :oops, maar eerlijk is eerlijk hij is nog steeds even mooi en zou nu nog steeds mee kunnen.
@Hupke: Zeker. Top coupe. Heerlijke wagen en technisch en qua uitrusting zijn tijd vooruit. Das Haus: Do that again! ;)
In “het” kamp wordt dit nieuws vast met gejuich vernomen.
@norge: hahaha, helaas vaak wel waarheid. waar een beetje hennepgeld al niet goed voor is.
benaming gewoon weer 550 SEC, net als vroeger. SEC klinkt ook lekker (niet als afkorting uitspreken dan).
@highperformance: het was een 560SEC!
Oud nieuws?
ookal zou de cl, s coupè gaan heten noem Ik hem toch CL dat hoort voor mij bij die auto.
@the-budel-guy: Idd, S-coupé klinkt een beetje neerbuigend ten opzichte van die auto en dat voor het duurste model van Mercedes (op de SL BS na)!
@the-budel-guy: Ik hink op twee gedachten, CL coupe bekt lekkerder, maar de S coupe klinkt exclusiever.
@agera: da’s waar, zo heette de duurste Hyundai ook :lol:
@the-budel-guy:
Ik heb hierboven al eens gepost.
DE S-coupé van welleer oftewel de SEC.
Echt een beest van een wagen, en een naam als een bus.
Ze mogen voor mij gerust de term SEC en dus Coupé terug halen.
Een 4-deurs cabriolet heeft meer nieuwswaarde dan een back-rebadge van de CL naar S-klasse. Het verdwijnen van de CL-klasse had al bij de facelift moeten gebeuren. Blijkbaar moet voor Mercedes-Benz het vervallen van de CL badge bij de nieuwe generatie gebeuren. Ik wil een vierdeurs S-klasse cabriolet zien! 8)
Prachtig. Ik hoop dat de cabriolet op de Ocean Driver Concept gaat lijken. Ik heb dat altijd een pracht wagen gevonden. En eigenlijk moest de Ocean Driver op de markt gebracht zijn geweest.
@mercedesfan: Ja.. dat blijft jammer. Ik kan nog steeds niet begrijpen dat ze dat Business Plan niet sluitend hebben gekregen. Iedereen binnen Mercedes wilde hem graag bouwen. Maar het mocht niet van de boekhouders.. hij was te duur.. Gordon Wagener heeft er maanden om gelobbyd.. zonde zonde..
Een CL cabrio dus… geen idee of dit gaat aanslaan. Het mooie van de CL is net de daklijn die zou verdwijnen bij een cabrio! Niet doen dus, tenzij ze een nieuwe wagen ontwikkelen of de mogelijkheid laten bij de opvolger van de CL.
Weet er trouwens iemand wanneer de nieuwe CL op de markt komt?
@xilver:
Ben ik helemaal met je eens.
Ik heb helemaal niks met cabrio’s. Roadsters nog wel een beetje maar van een S klasse moet je geen grote cabrio versie maken. Ik vind dat hartstikke lelijk. Een dikke coupe vind ik stoer en daar moeten ze het op houden.
@Homer55:
Ik heb ook niets met cabrio’s, echt niet.
Cabrio’s roadsters, allemaal 1 pot nat voor mij.
(speedsters zijn door hun afwijkende contructie geen cabrio’s maar scheurijzers waar ik wel gek van ben)
Maar dit (het concept) is wel een ‘eerlijke’ (dik en lomp en cruizig ipv racy) cabrio zoals die cadillac van onlangst. Ik ben er alleen nog niet uit of het eentje is om vanuit te zien of om in gezien te worden.
ouwelullen bak!
@rijgewoonbmw: jonge lullen kunnen dit inderdaad niet betalen…
De huidige CL is een auto met minimaal een V8 aan boord. De huidige EU S-klasse heeft tegenwoordig ook een V4. Om een CL dan een S-klasse te noemen vind ik een beetje neerbuigend tegenover de CL.
Als er maar een AMG-badge op komt!
@Homer55: Maar wat jij vind vinden ze bij Mercedes niet zo heel belangrijk.
@Donstil: Het is ook alleen als mening en dat ze er wat mee moeten doen
@Donstil: Het is ook alleen als mening en dat ze er wat mee moeten doen
@Homer55: ik bedoelde: het was alleen als mening bedoeld en niet dat ze er iets mee zouden moeten doen…
@Homer55: ik bedoelde: het was alleen als mening bedoeld en niet dat ze er iets mee zouden moeten doen…
Bmw 6 serie cabrio killer? Ziet er gelikt uit!
@lamborghini:
Dat is de SL al. Maar vind het beide prachtige wagens. Zowel de SL als de 6 serie.
Zouden ze niet een 4 deurs coupe willen maken ipv een tweedeurs, immers de CL is er al, dus wellicht dan een SLC?
He, de concept stond vorige week op het hoofdkantoor van Mercedes in Utrecht
Er zal best vraag naar zijn voor een 2 deurs s-klasse en daar weer een cabrio versie van. Bij West Coast Customs veranderen ze genoeg S-klasses daarin.
C-klasse coupe, E-klasse coupe, S-klasse coupe is dan volstrekt logisch. Zeker als de CLS geen bijzondere versie van de CL is maar een compleet andere auto.
mercedes bang voor de audi A9 coupé en cabrio? (als die er ooit komt)
Bang voor Audi ?????
Het is wel een redelijk domme zet, de SLS, SL en CL gaan ondanks de verschillen in zitplaatsen en styling wel heeeeeeel erg tegen elkaar aan zitten. Maar ja… wat moet die vijfde variant dan wél worden? Een stationwagon? Een SUV? Een CLSS?
Eindelijk!!! en ongewijzigd graag!!!!!
Sorry mensen! Ik wil hier niet de pessimistische lullie uithangen, maar ik voorspel jullie, dat die S-klasse cabrio er de komende tien jaren niet komt. En wel, omdat de autoproducenten en met name de premiummerken(?) nu al rekening houden met de komende (zéér zware) recessie/depressie.
Een S-klasse cabrio zou behoren tot de niche-modellen. En die kun je je permitteren in tijden van hoogconjunctuur, maar niet in de tijden, die we nu binnenkort tegemoet zullen gaan.
Ik vermoed, dat het reeds ingang gezette downsizing van BMW en Mercedes, deze merken ongepland en onbedoeld binnen afzienbare tijd meer omzet en winst zullen doen genereren dan objectief gepland voor wat betreft de toplimousines. De “rijken der aarde” zullen weliswaar hun überluxury limousines blijven kopen, maar dat zijn er niet zoveel meer dan 10.000 wereldwijd. En daarom vermoed ik, dat een Aston Martin Rapide uit productie zal worden genomen. Een Lamborghini Estoque niet eens zal verschijnen en menig exoot/tuner helaas van het toneel zal verdwijnen.
Het is, -laten we het daarover alsjeblieft eens zijn- niet mijn wens, maar het is mijn inschatting als econoom en groot auto-enthousiast met nogal wat practische ervaring op management-niveau in de automobielwereld.
Moge ik ongelijk krijgen!!!!! :twisted:
@9000cse:
hoi econoom ..
wat gebeurt er met geld tijdens een depressie ..
verdwijnt dat ??
of sturen de banken het terug naar de maan ??
of gaan de regeringen het verbranden ??
@lincoln:
Kijk snel op je bankrekening. Misschien is het daar per ongeluk terechtgekomen -.-” ..
Dat geld is gewoon foetsie of ergens in een grote zak, maar dat word niet uitgrgeven omdat er geen/minder vertrouwen meer is bij de producenten en consumenten.
Maar ik ben geen econoom en kan het dus fout hebben.
@duitseautos:
“money is like an arm or a leg .. use it or lose it” ..
was een uitspraak van Henry Ford tijdens de grote depressie ..
lees em effe een paar keer ..
en laat em effe rijpen in je breintje ..
want dan krijgt deze uitspraak een bijzondere nogal wrange dubbele betekenis ..
@lincoln:
Gebruik het geld of laat t dom ‘rotten’. Heb je ook nog eigen ‘wijze’ teksten? Dus had ik gelijk. Het geld is weg(gerot) of het is er nog maar word niet gebruikt.
Ik kan geen dubbele betekenis vinden:)!
@lincoln: duitseautos heeft inderdaad gelijk: Het geld wordt in mindere mate uitgegeven. Vastgehouden dus. En inderdaad, omdat het consumentenvertrouwen vermindert. Men stelt de aanschaf van duurzame consumptiegoederen (zoals auto’s bijv.) uit, totdat het consumentenvertrouwen begint te herstellen. We zien er nu al de gevolgen van: Vorige maand zakte de autoverkoop al in, terwijl er nu nog niet eens sprake is van recessie en al helemaal nog niet van depressie. Maar nogmaals: Ik hoop van harte dat ik ongelijk krijg.
@9000cse:
Dankje! :)
@9000cse: @duitseautos ..
nein nein nein ..
geld is er gewoon en blijft mondiaal dezelfde waarde behouden ..
wel is het zo dat er ineens een hoop geld verdwijnt dat er toch al niet was ..
fictief kapitaal dus ..
ben geen econoom .. sterker nog .. ik heb geen scholing genoten ..
@lincoln:
Geen scholing en toch denk je t beter te weten dan een econoom. Je kan niet altijd gelijk hebben. Geld is gebasseerd op vertrouwen. Is het vertrouwen weg, is geld niets meer waard. Dus geld is nooit ‘geld is er gewoon en blijft mondiaal dezelfde waarde behouden’.
@duitseautos:
nein nein nein ..
het vertrouwen in economen is het enige dat verdwijnt tijdens een crisis ..
het vertrouwen in geld groeit juist alleen maar ..
en yep .. ik weet het altijd beter ..
@lincoln: “het vertrouwen in economen is het enige dat verdwijnt tijdens een crisis ..” that’s exactly why i love you ;)
@9000cse: De economicus, koel en calculerend gaat hij door het leven, langs de weg van de minste weerstand, de goedkoopste oplossingen en de hoogste efficiëntie. Om vervolgens met open ogen in een diepe crisis te stappen.
@GOD: Kijk! Een echte Profeet! :roll: :oops: