• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes R&D-baas: we gaan houden van AMG-spruitjes

Auteur: jaapiyo, gepost 16 januari 2018 om 17:01 – 12 Reacties

CLS53


BRAAAAAAAAAAP wordt whoooosh.

Slecht nieuws voor de dino’s onder ons. De donkerbruine tonen van AMG’s V8-en zullen we in de toekomst waarschijnlijk moeten missen. Ja goed, dat voelden we natuurlijk stiekem al aankomen, maar na het lezen van de woorden die Ola Källenius uitspreekt bij Autocar komt het allemaal wel erg dichtbij. Källenius is sinds 2015 chef R&D bij Mercedes, maar was daarvoor ook een tijdje de CEO van de AMG divisie. Gevraagd of er in de toekomst ook volledig elektrische AMG’s gebouwd worden zegt Ola:

Why not? It is not a concrete programme at the moment, but it is conceivable. Besides we have been there before.

Dat laatste is uiteraard een verwijzing naar de SLS AMG E-CELL, die slechts in beperkte oplage gemaakt is. Wij denken wel te weten waarom die oplage zo beperkt was: iedereen wilde natuurlijk gewoon de bulderende V8 in het vooronder hebben (rijtest plus hoortest). Nu we het daar toch over hebben: denkt Ola niet dat klanten de V8 gaan missen?

When we went to turbocharged engines everyone thought that would be the end of the AMG character, but we don’t exactly get many complaints about that any more. We all love the sound of the V8 and an electric car can still be thrilling, so we are going to have to develop a second love for that.

Elektrische AMG’s zijn eigenlijk net als spruitjes dus. Je moet er maar van leren houden, voor je eigen bestwil. Gelukkig kunnen we voorlopig nog even vette V8-friet eten. En die ovenbakfrietjes in de vorm van de ’53 AMG’-reeks zijn ook nog wel te hachelen. Maar ja, in de toekomst is er geen ontkomen meer aan. Ik wil geen spruitjes!

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Elektrisch, Mercedes, motor, ola-kallenius, sound

Vorig bericht: « Papa Sainz trotseert de toorn van Kees Koolen in Le Dakar
Volgend bericht: Opinie: de pikorde van alle rijdersduo’s in de Formule 1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekkerlinksrijden zegt

    16 januari 2018 om 16:12

    Zet de air-fryer maar vast aan, we passeren binnenkort de oven-frietjes

    Login om te reageren
  2. duckmefaddy zegt

    16 januari 2018 om 16:31

    Wat heeft die CLS toch een dikke reet. Doet me denken aan Kim Kardashian. Je denkt ff dat het wel lekker is, maar snel realiseer je dat dit teveel van het goede is en hoe langer je er naar kijkt hoe onsmakelijker het begint te worden.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      16 januari 2018 om 16:38

      @duckmefaddy: jawel joh, climbing gear on en gaan!

      Login om te reageren
  3. mashell zegt

    16 januari 2018 om 16:46

    Mits goed klaar gemaakt zijn spruitjes best wel lekker, dat geldt natuurlijk ook voor electrische wagens. Als je de simpele visie aanhangt dat alleen als het veel geluid maakt het goed is (tip: houdt dan op met auto’s, ga death metal muziek maken) is dat alsof friet, spruitjes, een wagyu steak of een Ola Magnum (om weer on topic te komen) alleen goed is als er een centimeter dikke laag Heinz ketchup op ligt.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      16 januari 2018 om 17:57

      @mashell: Elektromotoren zijn in alles superieur t.o.v. brandstof motoren behalve op het gebied van geluid. (De huidige accutechniek buiten beschouwing gelaten).
      Op de motor maak je het zo vaak mee dat kids of liefhebbers even gebaren om gas te geven. En het is altijd leuk om te zien hoe ze daarop reageren (en stiekem ook om te doen).
      Geluid is emotie. En in dat opzicht is elektro nou eenmaal vrij gehandicapt.

      Voordeel van elektro is denk ik wel dat het betere performance bereikbaarder zal maken in de nabije toekomst.
      Dat het niet meer zoals nu noodzakelijk is om puur een mueslimobiel te rijden om zuinig te zijn.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        16 januari 2018 om 19:01

        @torsen: geluid is emotie, maar alleen als dat geluid muziek is, is het ook een positieve emotie. Van huilende babies en ruiziënede buren wordt je ook emotioneel, maar op de onprettige manier. Als motorgeluid je als muziek in de oren klinkt dan prima. Maar eigenlijk klinken de meeste motoren (en motorfietsen) helemaal niet mooi, die zijn gewoon luid. Dus doe mij maar een electromotor zonder geluid, dan zet ik zelf wel de muziek op.

        Login om te reageren
        • torsen zegt

          17 januari 2018 om 16:12

          @mashell: Mooi verwoordt. Daar kan ik me wel in vinden.

          Login om te reageren
    • racerx zegt

      16 januari 2018 om 19:08

      @mashell: Prima, als ik zo’n apparaat moet rijden mag er inderdaad wel een dijk van een installatie in zitten teneinde Slayer, Feared, Machine Head etc flink hard te kunnen beuken.

      Login om te reageren
  4. phaeton zegt

    16 januari 2018 om 17:12

    Zet inderdaad een gemaakt software geluid onder die geblazen v8 en iedereen vindt het geweldig.

    Login om te reageren
  5. allesmetturbo zegt

    16 januari 2018 om 17:12

    Straks is dit de enige V8 die nog over is

    https://www.ah.nl/producten/product/wi239502/v8-groentesap

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      17 januari 2018 om 19:03

      @allesmetturbo: Die V8 groentesap is 86% tomatensap; nee dank u; ik drink liever accuzuur dan dat ….

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        17 januari 2018 om 19:30

        @dawwg: 1x gekocht en nooit weer. Ik vond het extreem ranzig. geen aanrader, maar accuzuur lijkt mij ook geen pretje :p

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North