• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes S-klasse FAB Design

Auteur: autoblogger, gepost 14 maart 2009 om 12:39 – 31 Reacties

S-klasse FAB Design
Een S65 AMG is immers zo gewoontjes.

Ok, deze S-klasse van FAB Design bestaat al eventjes (2006) maar dat neemt niet weg dat het noemenswaardig is, we hadden er immers nog nooit over geschreven. En dat is een slechte zaak, zeker aangezien er hier een aantal die hard FAB-fans rondhangen.

FAB biedt divers plastic voor je Mercedes, maar ze bieden ook een FAB DESIGN® FK 5.0 K Supercharged upgrade. Dee 5-liter V8 motor wordt dan voorzien van een FAB DESIGN® supercharger en dat resulteert in 540 pk en een max koppel van 750 Nm. Hierdoor gaat de S-klasse in 4,9 seconden van 0-100 km/u, de topsnelheid is 296 km/u.

S-klasse FAB Design

Attractive bodywork design in optimal harmony of forms: FAB DESIGN® makes the new Mercedes Benz S-class (W221) even more exciting.

“The face in the crowd” is the motto of the aerodynamic parts by FAB DESIGN® complete bumper for front and back of the car. The bumpers can be easily exchanged from the standard bumpers thanks to the use of the standard fixing points.

The FAB DESIGN® front spoiler energically cuts through the air stream and gives the luxury limousine a new face with its round shape and the large air intakes for cooler and brakes.

The FAB DESIGN® side skirts make the Mercedes look visually longer and lower.

The new FAB DESIGN® rear bumper does not only make the back of the car look more attractiv, but it also has a cut-out in its lower wing for the FAB DESIGN® quadruple-pipes sports exhaust system made out of stainless steel.

The individual look can be furthermore accentuated with the 6 hole spoke design, 3-piece forged FAB DESIGN® type 6 Evoline alloy wheels at the frontaxle 9J x 20 ET 32 with 255/35 ZR 20 and at the rearaxle 10J x 20 ET 36 with 285/30 ZR 20 Dunlop high performance tires.

FAB DESIGN® can offer to customer the FAB DESIGN® FK 5.0 K Supercharged Engine. The 5-liter V8 engine is equipped with a FAB DESIGN® supercharger. At 5500 rpm the engine heaves a whopping 540 hp onto the crankshaft. The FAB DESIGN® supercharger found its rightful place between the cylinder banks. This location provides the sport induction lengths necessary for superfast response times. The FK 5.0 K reaches its torque maximum of 750 Nm at just 4,000 rpm. Thus equipped the S-class accelerates in just 4.9 seconds from 0-100 km/h and is not satisfied until the needle indicates a top speed of 296 km/h.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Mercedes V-klasse is te saai, aldus Lumma
  • Mercedes G-Klasse door G&B, voor wie van kliekjes houdt
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

fab-design, Mercedes, s-klasse, tuning

Vorig bericht: « Jeremy Clarkson wannabe doet de E30 M3
Volgend bericht: Mercedes huurt BMW-designer in »

Lees Interacties

Reacties

  1. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    14 maart 2009 om 12:47

    Performance: yes please
    Plastic: no thanks…

    :D

    Login om te reageren
  2. Bartholomeo zegt

    14 maart 2009 om 12:48

    Perfect om je buurman met zen S650 jaloers te maken :) Je mag immers niet dezelfde auto hebben … :)

    Login om te reageren
  3. mckroket zegt

    14 maart 2009 om 12:54

    waarom pakken ze als basis niet een s65 dan :P een beetje een v8 opleuken kan iedereen..

    Login om te reageren
  4. karate kameel zegt

    14 maart 2009 om 13:02

    vind hem nog iets te orgineel, ;) die voorkant mogen ze nog wel wat aan doen :)

    Login om te reageren
  5. Alex zegt

    14 maart 2009 om 13:08

    Fab fab fab..

    Login om te reageren
  6. Sjakie Peters zegt

    14 maart 2009 om 13:12

    Weg met die meuk aub ! Dan maar naar brabus als het zo nodig moet

    Login om te reageren
  7. Max zegt

    14 maart 2009 om 13:27

    Waarom proberen ze zo’n patsbak altijd nog verder uit te bouwen? Het lukt nooit echt goed (KIJK DIE VELGEN:S), kost veel geld en uiteindelijk hebben we er alleen wat aan op autoblog.nl…

    Ach ja, als ze het leuk vinden om te doen :)

    Login om te reageren
  8. technopatat zegt

    14 maart 2009 om 13:45

    tof is dat,gewoon een M voorbumper op(vooral het middenste stuk dan) hem volledig in het wit spuiten, hem zo mogelijk nog lelijkere pimp velgen spreken en voor de rest ga ik maar zwijgen voor ik me heel erg druk begin te maken :)

    Login om te reageren
  9. Emile_Benz zegt

    14 maart 2009 om 14:14

    @ autoblogger: Moest dit nou?

    Inhoudelijk: ajb alleen de performance… Hoewel zo op ’t eerste oog er niet al teveel aan geklooid lijkt te zijn… We zijn erger gewend van FAB…

    Login om te reageren
  10. Benz.. zegt

    14 maart 2009 om 14:40

    Ach, leuk geprobeert hoor, mooi is het niet in ieder geval.
    Velgen zijn ronduit vulgair, de bumperkit is echt iets waar je aan moet wennen. Ze hebben de auto zodanig verbreedt dat het net een DTM-wagen lijkt. Niet mooi dus. Heeft niet de uitstraling en de klasse die een S behoort te hebben.

    @Autoblogger
    En 0 – 100 km/h in 4,9 seconden? De S63 AMG heeft 15 pk’s minder en doet het in zo’n 4,5 seconden.. typfoutje? :)

    Wat voor uitvoering heeft trouwens als basis gestaan voor dit project?
    Geen AMG denk ik.. Ze hebben het over een 5 liter V8 blok. De S65 AMG heeft een 6.0 liter V12 biturbo en de S63 AMG heeft een 6.2 liter V8 zonder turbo’s, atmosferisch dus. En de S500 heeft een 5.5 liter V8 dus dat lijkt me ook niet erg waarschijnlijk!

    Login om te reageren
  11. EJS zegt

    14 maart 2009 om 15:03

    @Benz..

    Goede vraag.. Miss een uitgeboorde S450? snap niet dat ze dan niet gewoon de S500 of de S63 gepakt hebben, maarja..

    Login om te reageren
  12. EJS zegt

    14 maart 2009 om 15:04

    Dan zouden ze overigens een hoop aan ’t blok gedaan hebben, dan hebben ze er namelijk 200 pk bijgekregen..

    Login om te reageren
  13. Keesie zegt

    14 maart 2009 om 15:08

    fapfap

    Login om te reageren
  14. eendje zegt

    14 maart 2009 om 15:32

    oké dan…

    Login om te reageren
  15. Benz.. zegt

    14 maart 2009 om 15:51

    @EJS
    Het zou natuurlijk kunnen, een S450 heeft 340 pk’s en 460 nm koppel (Zij ook absoluut niet kinderachtig specs) + een supercharger…
    Lijkt mij toch niet erg waarschijnlijk. 200 pk en 290 nm koppel erbij.. Maargoed, er staat niet bij hoeveel dit alles mag gaan kosten dus het zo op zich best kunnen!

    Maar het is wel zonde om een S63 of een S500 zo om te bouwen dat de elegante uitstraling verdwenen is.. zeer jammer :(

    Ach ja ;)

    Login om te reageren
  16. BananaFlip zegt

    14 maart 2009 om 15:52

    He getsie.
    Een S is geen S meer als FAB er met hun vieze gore hamburgervingers aan heeft gezeten.
    Zonder ster is een S geen S.
    Een FAB S is gewoon een heel erg mislukte S.
    Dus FAB, blijf er vanaf, you FAT S!

    Login om te reageren
  17. EJS zegt

    14 maart 2009 om 15:57

    ja, het is beetje veel naar mijn idee;) weet niet, maar denk dat die 5,0 liter gewoon niet klopt en 5,5 moet zijn;) en het is idd zonde van de uitstraling, maar ken eigk ook geen enkele FAB-creatie die wel mooi is:P

    Login om te reageren
  18. Benz.. zegt

    14 maart 2009 om 16:02

    @EJS

    Tja, FAB-creaties bestaan ook alleen maar uit gedrochten van auto’s..

    Login om te reageren
  19. JollyJumper zegt

    14 maart 2009 om 16:03

    helaas pindafockingkaas FAB, dit is zwaar mislukt!!!

    Login om te reageren
  20. EJS zegt

    14 maart 2009 om 16:06

    @Benz..

    das een redelijk understatement;)

    Login om te reageren
  21. Benz.. zegt

    14 maart 2009 om 16:11

    @EJS

    :D

    Login om te reageren
  22. OverSoft zegt

    14 maart 2009 om 16:13

    Dakspoiler op een sedan = not done.
    Het ziet er op geen enkele sedan goed uit, of het nou een 3-, 5- of 7-serie is of een C,E of S klasse.

    Krijgt gelijk zo’n Sjonny uiterlijk…

    Login om te reageren
  23. Guido zegt

    14 maart 2009 om 18:19

    De eerste mooie creatie :P dat zegt toch iets.. worden ze slechter bij FAB? :D

    Login om te reageren
  24. LJ zegt

    14 maart 2009 om 18:32

    gruwelijk lelijk!

    Login om te reageren
  25. Peter zegt

    14 maart 2009 om 19:26

    Valt niet eens tegen, ik heb ze lelijker gezien en gelukkig mét distronic.

    Login om te reageren
  26. koen zegt

    14 maart 2009 om 19:28

    alfa velgen!

    Login om te reageren
  27. Vinny_93 zegt

    14 maart 2009 om 20:01

    Woow, zo lelijk is hij niet eens! Valt me mee van FAB.

    Login om te reageren
  28. JanJansen zegt

    14 maart 2009 om 23:20

    ik vind hem niet moooooooooooooooooooooooooooooooooooi!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  29. HoeDan zegt

    15 maart 2009 om 11:08

    s65 heeft tog een v12 biturbo in plaats van v8?
    en s63 wel een v8

    Login om te reageren
  30. Bas zegt

    15 maart 2009 om 23:20

    Je hoeft alleen maar de volgende optie aan te vinken:
    Drugsdealer starterspakket.

    De koffer met geld en de koffer met cocaïne zitten bij de prijs inbegrepen.

    Login om te reageren
  31. Ivo zegt

    15 maart 2009 om 23:33

    Tja. Voor FAB? Heel bescheiden.

    Hoewel het niks bijdraagt aan de auto, vind ik het wel iets hebben.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North