• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes S600: eerste afbeeldingen en specs

Auteur: robbie, gepost 9 januari 2014 om 20:51 – 45 Reacties

Afbeelding Mercedes S600: eerste afbeeldingen en specsAfbeelding Mercedes S600: eerste afbeeldingen en specsAfbeelding Mercedes S600: eerste afbeeldingen en specsAfbeelding Mercedes S600: eerste afbeeldingen en specs

Mercedes S600 W222
Deze variant van de nieuwe S-Klasse kenden we nog niet. Mercedes wilde hem eigenlijk geheim houden tot begin volgende week, maar dat is niet gelukt.

Qua vermogen moet deze nieuwe S600 zijn meerdere erkennen in de S63 AMG en S65 AMG, maar mensen die een S600 kopen zullen daar waarschijnlijk niet wakker van liggen. Het sprintje van 0 naar 100 km/u kan deze S600 met zijn 530 pk/830 Nm sterke V12 klaren in 4,4 seconden, maar of dat vaak nodig zal zijn waag ik te betwijfelen.

De S600 zal volgende week in Detroit onthuld worden als ‘normale’ verlengde variant en nog niet als extra lange versie zoals Pullman en/of Maybach. De onthulling van die extreem verlengde S-Klasses bewaart Mercedes waarschijnlijk voor autoshows in Rusland en/of China. (via: carscoops.com)

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

detroit-2014, Mercedes, s-klasse, s600, w222

Vorig bericht: « Kopen? Ferrari Testarossa Spider van Michael Jackson
Volgend bericht: Kahn Design Range Rover 600 LE is sinister »

Lees Interacties

Reacties

  1. kiasoulrocks zegt

    9 januari 2014 om 20:52

    Das besten oder nichts!

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      9 januari 2014 om 20:57

      @kiasoulrocks: Beste

      Login om te reageren
  2. Mouzie zegt

    9 januari 2014 om 20:54

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  3. xyrrath zegt

    9 januari 2014 om 20:54

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  4. kraakensmaak zegt

    9 januari 2014 om 20:54

    Misschien wat voor Rutte, je kan tenslotte niet in een oud modelletje voor komen rijden.

    Login om te reageren
    • sanderm3 zegt

      9 januari 2014 om 22:19

      @kraakensmaak:
      …als meester-oplichter

      Login om te reageren
  5. thomcarspotter zegt

    9 januari 2014 om 20:56

    4 uitlaten vind ik eigenlijk alleen onder AMGtjes kunnen.

    Login om te reageren
    • amg65 zegt

      9 januari 2014 om 22:00

      @thomcarspotter: eens, alhoewel dit subtiel is. 760Li heeft er echter ook 4.

      Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        9 januari 2014 om 23:27

        @amg65: er is anders ook weinig onderscheid met een 750i of een 740d als die dat niet had….

        Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      9 januari 2014 om 23:28

      @thomcarspotter: ik vind het ook een beetje over de top voor een chique V12. Ik ben benieuwd wat ze dan met de 65 AMG gaan doen…

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 januari 2014 om 10:17

      @thomcarspotter: kom op, jij bent een veel betere spotter dan dat. Jij hebt echt het aantal uitlaateindstukken niet nodig om een auto te herkennen.

      Login om te reageren
      • thomcarspotter zegt

        10 januari 2014 om 14:37

        @mashell: eigenlijk heb ik dat wel nodig (als er geen badges opzitten). natuurlijk kijk ik ook naar de bumpers en rem- schijven/klauwen. :)

        Login om te reageren
  6. sem234 zegt

    9 januari 2014 om 20:59

    Ik vind hem wel ver met die vier uitlaatjes. Zijn het eigenlijk nieuwe velgen onder de S

    Login om te reageren
    • sem234 zegt

      9 januari 2014 om 21:00

      @sem234:
      Vet sorry foutje

      Login om te reageren
  7. 2cool4school zegt

    9 januari 2014 om 21:00

    Zag de nieuwe s klasse in België rijden.. Prachtig!

    Login om te reageren
  8. matje140 zegt

    9 januari 2014 om 21:01

    Vind m er heel geslaagd uit zien! De uitlaten zijn niet te breed en kunnen net vind ik.

    Login om te reageren
  9. sydney zegt

    9 januari 2014 om 21:07

    Dit ziet er toch wel beter uit dan een AMG met al dat drukke gedoe. Chique hoor.

    Login om te reageren
  10. bmw135i zegt

    9 januari 2014 om 21:22

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  11. lambo4all zegt

    9 januari 2014 om 21:23

    Dé S die je moet hebben! alle snelheid van de wereld en dat in heerlijk comfort.

    Login om te reageren
  12. konjo zegt

    9 januari 2014 om 21:34

    Volgens mij is het 4.6 sec naar de 100 en de AMG 4.4. Voor de rest mooie bak. Ik vind alleen die digitale dashboards om zum kotsen.

    Login om te reageren
  13. RazorHead zegt

    9 januari 2014 om 21:38

    Eeerst was ik niet zo fan van de buitenkant (interieur daarentegen vind ik PRACHTIG!) , maar ik begin hem meer en meer te smaken. Ik zou allesinds de S verkiezen boven een A8 of 7. Die missen gewoon de klasse en statigheid van de Merc

    Login om te reageren
    • agera zegt

      9 januari 2014 om 23:31

      @RazorHead: Persoonlijk vind ik de 7-serie koning is statig en heeft meer klasse. De nieuwe S klasse lijkt qua design meer op de sportieve BMW 6-serie GranCoupe dan de statige 7-serie.

      Login om te reageren
  14. geronimo zegt

    9 januari 2014 om 21:39

    Minder schreeuwerig dan de AMG, dus voor mij is dit de ultieme S-klasse. Bravo, Mercedes-Benz!

    Login om te reageren
  15. kiasoulrocks zegt

    9 januari 2014 om 21:42

    Dit is toch geen NSFAW(ofziets)?

    Login om te reageren
  16. gop1 zegt

    9 januari 2014 om 22:09

    Als je deze auto gaat configureren kom je erachter dat er gewoon niets standaard is, je moet echt overal voor bijbetalen.

    Login om te reageren
    • Joel_D zegt

      9 januari 2014 om 22:46

      @gop1: Niet mee eens. Laatst eentje geconfigureerd (S400) en toen viel mij op dat al veel standaard was. Het enige wat ik aan moest vinken was 19″ lichtmetaal, anbient verlichting, panoramadak en distronic-plus. De rest van de (imo) noodzakelijke opties was standaard.

      Login om te reageren
      • gop1 zegt

        9 januari 2014 om 23:00

        @Joel_D: Inderdaad zijn alle ‘noodzakelijke’ dingen standaard, je krijgt standaard 4 wielen.
        Maar even serieus, al die leuke dingen waarmee ze mooie sier maken, zoals Magic body control, mooi interieur, lichttechniek etc, is allemaal niet standaard. Ander patroontje in je houtstrip, hup weer 2500 euro erbij.

        Login om te reageren
  17. sanderm3 zegt

    9 januari 2014 om 22:24

    Deze s600 is gewoon waar Mercedes altijd al voor stond. Klasse, ingetogen, kwaliteit, duur(zaam), en chique.

    Login om te reageren
    • JagID3Merc zegt

      9 januari 2014 om 23:10

      @sanderm3: ingetogen is een s-klasse allerminst! Dit is een wagen voor mensen die van alle daken willen schreeuwen “ik heb geld…!”

      Login om te reageren
      • agera zegt

        9 januari 2014 om 23:20

        @citroen4life: Hij bedoelt in tegenstelling tot de S65 AMG

        Login om te reageren
        • sanderm3 zegt

          10 januari 2014 om 00:56

          @agera:
          Amen!

          Login om te reageren
        • JagID3Merc zegt

          10 januari 2014 om 10:22

          @agera: Daarmee blijft het een pats bak.

          Login om te reageren
  18. Arnoud zegt

    9 januari 2014 om 22:47

    Zeer geslaagd design. Het verhuld de ongetwijfeld enorme omvang van de auto op een prettige wijze. De 4 uitlaatmonden zijn subtiel maar laten je geen illusies maken dat je hem met je Golf GTI voor zal kunnen blijven. Mercedes is weer helemaal terug.

    Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van de huidige Mercs? Zijn ze de sores uit de jaren ’90 en ’00 helemaal te boven? Want toen hadden ze best wel roest problemen en elektronica gedonder.

    Login om te reageren
  19. HendrikW zegt

    9 januari 2014 om 22:54

    Perfect

    Login om te reageren
  20. berlinetta zegt

    9 januari 2014 om 23:03

    De S die je moet hebben. Lekker ingetogen en niet dat kippengaas van de S65.

    Login om te reageren
  21. agera zegt

    9 januari 2014 om 23:18

    BMW 760Li of de een dikke Audi A8 zou mijn eerste keus zijn. Blijven mijn 2 favorieten.

    Deze generatie S oogt veels te sportief qua lijnenspel had net zo goed een grote CLS kunnen zijn.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 januari 2014 om 10:20

      @agera: sportief? sportief? Ik heb deze generatie S klasse nu meerdere malen zien rijden. chique, pompeus, elegant, een beetje over de top zijn indrukken die ik er bij had. Maar sportief? Nou nee, helemaal niet.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        10 januari 2014 om 17:55

        @mashell: Dit is ook mijn mening dan, ik vind hem wel sportiever ogen als je deze zet naast oudere S-Klasses of de 7-serie. De opgelegde kofferbak is weg, opgeklopte wielkasten zijn weg en met deze vorm van de achterlichten maakt de auto dynamischer,. Zeker als je kijkt naar de lijnen tussen de voor en achterportier. Kleinere zijruiten tov de vorige S en de lijnen tussen de voor en achterportier doet de auto juist niet pompeus overkomen. Tuurlijk zo’n grote auto kan niet sportief zijn, maar voor mij oogt die wel zo. Deze auto is duidelijk dynamischer geworden en niet meer log. In mijn ogen meer een grotere CLS geworden dan een echte S.

        Wat dat betreft heeft BMW het beter voor elkaar vind ik, als ik de 7-serie en de 6-serie GranCoupe afzet tegen de S-Klasse en de CLS.

        Login om te reageren
  22. 3246cm252kw zegt

    9 januari 2014 om 23:28

    Knap snel die eengezinswoning!

    Login om te reageren
  23. lada4ever zegt

    10 januari 2014 om 10:49

    Doe mij maar een foute witte!

    Login om te reageren
  24. FB_1260590992 zegt

    10 januari 2014 om 11:18

    Ik zie toch liever weg gewerkte uitlaten bij een niet amg s klasse

    Login om te reageren
  25. tofasmurat zegt

    10 januari 2014 om 13:42

    Mooie auto. Helaas net mijn nieuwe BMW 760Li aangeschaft

    Login om te reageren
    • agera zegt

      10 januari 2014 om 17:10

      @tofasmurat: Goede keuze adamim ;) Zou ook mijn keuze geweest zijn.

      Login om te reageren
  26. slak zegt

    10 januari 2014 om 18:36

    wat is het max. trekgewicht?

    Login om te reageren
  27. timvl zegt

    10 januari 2014 om 22:15

    In Schilde en Brasschaat rijden er al verschillende rond, samen met de nieuwe Range Rover en de Sport zowat de populairste auto onder de meerbedeelde.

    De meerdere herkennen in de S63? Ze gaan allebei in 4.4seconden naar 100 en al de rest zal ook niet ver uit elkaar liggen. Ze hebben ongeveer even veel koppel die paar nm’s ga je volgens mij niet echt merken. Eerder verschil in Comfort langs de ene kant en ‘sportiviteit’ (voor zover dat kan met een slagschip) aan de andere kant.

    Vind het wel zeer mooie wagen. Mag altijd voor de deur gezet worden met een strikje rond :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North