• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A7 3.0 TDI competition: powerdiesel met 326 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 14 juli 2014 om 09:31 – 34 Reacties

Afbeelding Audi A7 3.0 TDI competition: powerdiesel met 326 pkAfbeelding Audi A7 3.0 TDI competition: powerdiesel met 326 pkAfbeelding Audi A7 3.0 TDI competition: powerdiesel met 326 pkAfbeelding Audi A7 3.0 TDI competition: powerdiesel met 326 pkAfbeelding Audi A7 3.0 TDI competition: powerdiesel met 326 pkAfbeelding Audi A7 3.0 TDI competition: powerdiesel met 326 pk

Audi A7 3.0 TDI competion
Audi’s nieuwe 3.0 TDI-blokken hebben geen gebrek aan vermogen, maar wie meer wil neemt een extra turbootje. De 3.0 BiTDI is met extra pk’s opgevijzeld, en krijgt een plekje in de nieuwe A7.

Voorheen leverde Audi’s zescilinder dieseltopper 313 pk, nu zijn dit er 326. Het maximumkoppel bleef met 650 Nm gelijk. De 0-100 sprint van de standaard met Quattro en een 8-traps tiptronic uitgeruste A7 verscherpte wel: 5,1 seconden, in plaats van 5,3 seconden. Nu kan je in je diesel-Audi nog sneller bij Londense fietsers wegrijden.

Volgens de boekjes verbuikt de A7 6,1 l/100 kilometer, oftewel 162 gram CO2/km aan uitstoot.

Het standaard S-Line pakket verlaagt de auto 20 mm, en met 20 inch zijn de wielen standaard lekker fors. 17 inch ho-ijzers moeten de auto binnen afzienbare tijd tot stilstand kunnen brengen. Het interieur is zwart, met sportstoelen in Valcona-leer, gedecoreerd met S line-stiksels. We sluiten niet uit dat er na verloop van tijd een nieuwe topper hierboven komt, Audi experimenteert de laatste tijd met o.a. elektrische turbo’s.

Al dit diesellekkers kost wel serieus geld: het ding heeft een basisprijs van 72.000 euro. Zou het Nederlandse bedrag nog in de vijf cijfers lopen?

Ook interessant!

  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Audi A7L: nieuw en uniek model
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

A7, Audi, Diesel, rood

Vorig bericht: « Acteur Tracy Morgan klaagt Walmart aan om ongeluk
Volgend bericht: Mercedes S65 AMG Coupé: dikker wordt het niet »

Lees Interacties

Reacties

  1. 230kompr zegt

    14 juli 2014 om 09:41

    Oh wat jammer van de voorlichten. Ik vond de a7 voor de facelift vele malen mooier.

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    14 juli 2014 om 09:46

    Nou mooi hoor..

    Login om te reageren
  3. gop1 zegt

    14 juli 2014 om 09:47

    Bitch Please!! BMW 3.0 Tritrubo 381 pk, 740 Nm

    Login om te reageren
    • 2cool4school zegt

      14 juli 2014 om 11:19

      @gop1: V8 TDI 385 PK 850 NM.. Dat is nog net iets dikker

      Login om te reageren
      • maseratizzzzzzzz zegt

        14 juli 2014 om 12:19

        @2cool4school: maar dat is een 4.2 v8, oneerlijke vergelijking…

        Login om te reageren
        • 2cool4school zegt

          14 juli 2014 om 13:42

          @maseratizzzzzzzz: Die dikke bmw diesel ligt toch ook niet in een 4 serie, als we het over vergelijkingen hebben…

          Login om te reageren
    • heidi zegt

      14 juli 2014 om 11:19

      @gop1: Vriend, ik zie een foutje in jouw tekst.

      Login om te reageren
    • fejjie zegt

      14 juli 2014 om 12:20

      @gop1: 6L V12 TDI 500pk 1000nm ring a bell?

      Login om te reageren
      • gop1 zegt

        14 juli 2014 om 12:42

        @fejjie: Als ze hem in de A4 stoppen wel

        Login om te reageren
        • 2cool4school zegt

          14 juli 2014 om 13:41

          @gop1: jij hebt het ook over een turbo diesel in een 5 serie.. how about de turbo diesel in de 4 serie?

          Login om te reageren
      • tupperware zegt

        14 juli 2014 om 15:32

        @fejjie:
        Appels en peren, is het nu echt zo moeilijk om 3.0 diesels met elkaar te vergelijken?
        Face-it, BMW heeft dat dus beter voor elkaar dan 0000 en Mercedes.
        Ik ga hier toch ook niet jammeren dat een Actros meer vermogen en koppel heeft..

        Login om te reageren
    • pureturkish1 zegt

      14 juli 2014 om 22:17

      @gop1: bitch please , 55pk meer + 90NM en 0-100 ook ın 5,1sec !

      Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    14 juli 2014 om 09:53

    Kijk nou eens, Audi heeft de top-versie van de dubbel-turbo 3.0 Diesel ook Euro-6 klaar. Minder uitstoot (belasting) en een paar pk’s extra. Prima.
    Ze lopen wel nog steeds achter bij BMW: die minder uitstoot claim voor het dubbel-turbo 3.0 diesel blok met vergelijkbare prestaties cijfers.
    En ze hebben natuurlijk nog het tripple-turbo blok; prachtig ding. Daar gaat Audi niet aan beginnen, want die hebben net het 4.2 diesel blok euro-6 ready gemaakt.
    Toch leuk dat ze met de motor-update toch de blog/nieuws sites weten te halen!

    Login om te reageren
  5. fijnkonijn zegt

    14 juli 2014 om 09:56

    Voorkant van de auto: hoe verziek je een prachtige auto… Het vorige model was een “geile Karre” maar dit, muh…

    Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    14 juli 2014 om 10:02

    Ben ik de enige die de mistlampen van Audi’s lelijk vindt?

    Login om te reageren
  7. fejjie zegt

    14 juli 2014 om 10:02

    Het mooie aan deze motor is dat je een optie kan kiezen waardoor hij klinkt als een V8. EN het klinkt echt heerlijk.

    Login om te reageren
    • jasper29 zegt

      14 juli 2014 om 11:27

      @fejjie: Klopt, hij klinkt niet verkeerd. Heb vrij serieus een (gebruikte) A6 met BiTDI overwogen, tot de verkoper mij vertelde dat er een speaker in de uitlaat zit waarmee een V8 geïmiteerd wordt…

      Ik persoonlijk kan mezelf dan echt niet meer serieus nemen.. Krijg er een “BMX met kaarten op het achterwiel” en CRX met Fisherpricepakket gevoel van.

      (Was overigens zeer te spreken over een 535D, maar dat is een hele anders discussie)

      Login om te reageren
      • parker zegt

        14 juli 2014 om 11:30

        @jasper29: gelul, er gaan alleen wat kleppen in de uitlaat open

        Login om te reageren
        • jasper29 zegt

          14 juli 2014 om 14:21

          @parker: En nog eentje om het af te leren:

          https://www.youtube.com/watch?v=Q7eFn7T1GEE

          Kan ook zonder dat de uitlaat aan de auto vast zit..

          Login om te reageren
      • fijnkonijn zegt

        14 juli 2014 om 13:32

        @jasper29: Ach, in de Z4 van m’n buurman worden de interne speakers ook gebruikt voor “extra motorgeluid” om de vier cylinder groter te laten klinken als ie is…

        Is net zo zielig…

        Login om te reageren
        • super zegt

          14 juli 2014 om 13:42

          @fijnkonijn:
          is toch anders; het systeem van bmw verandert het geluid van de motor niet. bmw stopt zo veel geluidsisolatie in haar auto’s dat je nauwlijks motorgeluid meer hoort maar door een microfoontje in het motorruim kun je als je wilt toch nog “horen” wat de motor doet, soort babyfoon eigenlijk…

          Login om te reageren
      • fijnkonijn zegt

        14 juli 2014 om 13:34

        @jasper29: Zei de verkoper dat? Wat een jojo. Er gaat een klep open. Een speaker in de uitlaat… Nou wordt ie echt mooi.

        Login om te reageren
        • jasper29 zegt

          14 juli 2014 om 14:15

          @fijnkonijn: Kijk hier even naar dan:

          https://www.youtube.com/watch?v=vS0ytG93Mxo

          Geen klep, maar een vertakking net achter de demper met erin een soort speaker. Zet je hem aan dan krijg je geluid, zet je hem uit dan hoor je de diesel zoals deze normaal klinkt.

          Overigens schijnt een 2.0 tdi hierdoor met deze set het zelfde geluid te gaan maken.. En bij het zoeken naar dit filmpje kwam ik al een berg Duitse bedrijven tegen die er al je verzoekjes aan kunnen toevoegen. Een spoelende turbo schijnt gewoon geprogrammeerd te kunnen worden.

          Zal jammer genoeg wel gemeengoed gaan worden…

          Login om te reageren
          • fijnkonijn zegt

            14 juli 2014 om 14:20

            @jasper29: hmmm. Ok.
            Ik vraag me alleen af hoe lang dat goed gaat ivm. roetdeeltjes die zich afzetten.
            Toch heeft het iets van “jezelf besodemieteren” imho.

            Login om te reageren
            • jasper29 zegt

              14 juli 2014 om 14:24

              @fijnkonijn: Dat is precies het gevoel dat ik er ook bij kreeg. Nep blijft toch nep..

              Login om te reageren
  8. lebeaunl zegt

    14 juli 2014 om 10:18

    @viezefreddyw dit zijn in dit geval geen mistlampen, maar de radars voor de ACC e.d. Mistlampen voor A7/A6’s icm xenon/LED zitten in de hoofdunits, alleen voor hallogeen-units zitten de mistlampen onder de bumper.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      14 juli 2014 om 10:23

      @lebeaunl: Oh zit dat zo? Ik vond het er al zo raar uit zien.
      Zo leren we elke dag nog wel eens wat, bedankt!

      Login om te reageren
  9. osmo zegt

    14 juli 2014 om 10:29

    Prachtige wagen, maar de achterkant van de A7, daar zal ik nooit aan kunnen wennen …

    Login om te reageren
    • desalen zegt

      14 juli 2014 om 11:58

      @osmo: hier dus precies hetzelfde

      Login om te reageren
  10. knipperlichtje zegt

    14 juli 2014 om 11:57

    Maar van me heeft een A6 met zo’n 3.0 biturbo. Heerlijk ding, knalt alles eruit bij volgas, rijdt bij normaal gebruik heerlijk rustig op koppel en de peut is ook heerlijk goedkoop.

    Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      14 juli 2014 om 12:08

      @knipperlichtje: *maat

      Login om te reageren
  11. centho zegt

    14 juli 2014 om 13:08

    Zeer mooi interieur.

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    14 juli 2014 om 13:36

    Van buiten wel ok, rood staat mooi. De zwarte spiegels weer wat minder. Maar van binnen oogt het zo zwart en goedkoop als een Polo. Daar moet echt meer kleur in.

    Login om te reageren
  13. schellekens006 zegt

    22 januari 2015 om 20:22

    Volgens mij maakt het geen hol uit of je er nu 2 of 3 turbo’s aan hangt volgens mij krijg uit dit blok met biturbo net zoveel pk’s en koppel als de BMW 550d motor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North