• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes SLS AMG Roadster – Ook vleugellam lekker

Auteur: robbie, gepost 14 september 2011 om 23:08 – 48 Reacties

Mercedes SLS AMG Roadster @ IAA 2011


Toen Mercedes de SLS AMG ontdeed van zijn dak om er een roadster van te maken moesten ook de vleugeldeuren plaats maken voor reguliere deuren. Maakt dat de SLS AMG Roadster minder aantrekkelijk? Wat mij betreft niet.

Het mooie van de SLS AMG Roadster is dat hij ook nog eens exact dezelfde prestaties heeft als zijn broertje met vleugeldeuren. Normaal gesproken zijn open versies van dichte auto’s altijd nét iets trager dan hun gesloten versie. Maar bij de SLS AMG Roadster is dat dus niet het geval, wat de exacte reden daarvan is weten we niet. Toch durf ik wel te gokken dat de bijzondere vleugeldeuren van de dichte SLS het nodige (overbodige) gewicht toevoegen.

Je kan dus beter voor de open SLS AMG gaan, want dan ligt het zwaartepunt van je auto ook nog eens een tikkeltje lager. Toch mooi meegenomen.

Ook interessant!

  • Mercedes SL gaat AMG GT Roadster vervangen
  • Mercedes-AMG heeft uitstekend afgekeken bij Porsche
    Mercedes-AMG heeft uitstekend afgekeken bij Porsche
  • Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
    Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
  • Mercedes-AMG, schiet eens op met die Project One!
    Mercedes-AMG, schiet eens op met die Project One!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Autoshows, iaa, iaa-2011, Mercedes, roadster, SLS

Vorig bericht: « Kies maar! Wie van de drie?
Volgend bericht: Mercedes B-klasse met range extender doet 600 km »

Lees Interacties

Reacties

  1. mbman zegt

    14 september 2011 om 23:09

    Wat een schitterende wagen.De ideale roadster.PAk maar in

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      15 september 2011 om 00:54

      @mbman: Lastige klant ben jij; Doe geen moeite jongens, ik neem ‘m zo wel mee!

      Login om te reageren
  2. Xenonverlichting zegt

    14 september 2011 om 23:11

    Naar mijn mening is Mercedes-Benz de absolute topper van de IAA!!

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      14 september 2011 om 23:27

      @Xenonverlichting: +1, 100% mee eens, hun hal is volgens mij ook leuk, gewoon een attractie! :)

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      14 september 2011 om 23:44

      @Xenonverlichting: Jij moet nodig eens langs de Daihatsu-stand passeren…

      Login om te reageren
  3. laucas zegt

    14 september 2011 om 23:12

    kwijl….

    Lekker kontje ook zo van achter, ik word er bijna geil van.

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      14 september 2011 om 23:27

      @laucas: ho daar ff, houd je wel in hè! ;)

      Login om te reageren
    • Mert-Mercedes zegt

      14 september 2011 om 23:29

      @laucas: okeee…

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      14 september 2011 om 23:44

      @laucas: Daar zijn andere sites voor…

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        14 september 2011 om 23:53

        @Esprit_de_Flandre: lol, plus 1 :)

        Login om te reageren
  4. bigcar zegt

    14 september 2011 om 23:12

    maak nie uit, deze is toch niet gay.. alle andere spul wel, maar deze en die Striling moss gewoon niet! :)

    uber vet, koning onder de cabrio’s

    Login om te reageren
    • agera zegt

      14 september 2011 om 23:48

      @bigcar: Die Stirling Moss is ook een vette auto ja

      Login om te reageren
  5. bigcar zegt

    14 september 2011 om 23:13

    hardtop?

    Login om te reageren
    • cayenneturbo zegt

      14 september 2011 om 23:19

      @bigcar: kijk naar de laatste foto, kdenk dat het een stoffen kapje is ;)

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        14 september 2011 om 23:28

        @cayenneturbo: maar komt er ook een hardtop, softtop is namelijk een afkraker voor zo’n mooi ding…

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          14 september 2011 om 23:45

          @bigcar: Zo’n dingen kan je altijd after-market krijgen…

          Login om te reageren
          • bigcar zegt

            14 september 2011 om 23:54

            @Esprit_de_Flandre: jammer dat het dan niet Affabriek is…

            Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          15 september 2011 om 10:26

          @bigcar: Pffff, wat een onzin! Het is precies andersom! Als hij een hardtop zou hebben, kwam er een meter kont bij, 56238 kilo gewicht en zou het retro-gehalte gehalveerd worden! CC’s zijn voor wannabee’s weet je nog?

          Login om te reageren
          • bigcar zegt

            15 september 2011 om 23:41

            @Svenska_Aeroplan_AB: huh… ff wat duidelijker alsjeblieft.. kan het niet helemaal volge..

            Login om te reageren
  6. amg77 zegt

    14 september 2011 om 23:17

    WAAR is mercedes in de video’s op de IAA??????? heb deze extreem superieur geweldig mooi merk nog niet voorbij zien komen >>> komt er nog een deel V of sow dan..?

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      14 september 2011 om 23:56

      @amg77: jep: ze zijden dat ze het best voor het laatst bewaard hadden..!! :)

      Login om te reageren
  7. nutsackattack zegt

    14 september 2011 om 23:18

    Ook zonder vleugeldeuren vind ik de sls prachtig, maar als ik moest kiezen dan zou ik toch liever de Stirling Moss willen.

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      14 september 2011 om 23:30

      @nutsackattack: en dan alle vliegen met je gezicht pletten? :) (doet volgens mij wel pijn hoor, bij 80 km/h +)

      Login om te reageren
      • nutsackattack zegt

        15 september 2011 om 00:10

        @bigcar: Ik zou een helm dragen op snelwegen en in de stad helm af :) probleem opgelost. Ik vind de Stirling Moss de ultieme Mercedes:)

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          15 september 2011 om 00:12

          @nutsackattack: dat kan , nix
          Mis met een SM! :)

          Login om te reageren
          • Svenska_Aeroplan_AB zegt

            15 september 2011 om 10:27

            @bigcar: Citroën? ;)

            Login om te reageren
            • bigcar zegt

              15 september 2011 om 23:39

              @Svenska_Aeroplan_AB: huh..??

              Login om te reageren
  8. hefmen zegt

    14 september 2011 om 23:23

    Ik vind deze eerlijk gezegd mooier dan de coupé..

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      14 september 2011 om 23:58

      @hefmen: ik zou dit wel is willen Zien als vierdeurs coupe, zeg maar een beetje verlengen, achterbak erin hangen, 2 deuren erbij, dan is het gewoon perfect!

      Maarja, zo is het ook wel Goed natuurlijk!

      Login om te reageren
      • torana zegt

        15 september 2011 om 01:00

        @bigcar: een beetje dit idee dus : http://bestallstarlimo.com/wp-content/uploads/2010/04/g.jpg
        Is al gebeurd met de Countach, Diablo, Gallardo, 308GTO, Testa Rossa, Corvette etc. etc, dus de SLS zal ook wel aan de beurt komen vrees ik

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          15 september 2011 om 07:49

          @torana: zo overdreven hoef ik het allemaal niet, vb = murcialago en estouqe. naar mijn idee is de estoque een aangepaste murcialago, maar dan met een 2e zitrij. eigenschappen zouden ook goed etc. moeten zijn. (zegmaar in die denkrichting)

          Login om te reageren
  9. Megakix zegt

    14 september 2011 om 23:27

    @Robbie; in dit segment is een cabrio al nooit meer langzamer dan een coupé….geldt alleen voor de Ford Focus CC enzo…niet voor de Lambo, Maser, Aston etc..

    Login om te reageren
  10. rodger zegt

    14 september 2011 om 23:38

    Oké, strik erom en voor m’n deur alstublieft. Dank u.

    Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    14 september 2011 om 23:45

    Ik vraag me af wie de eerste is die erin slaagt om vleugeldeuren op een cabrio te krijgen…

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      15 september 2011 om 00:01

      @Esprit_de_Flandre:
      Wens ik die gene wel heel veel suc6

      deuren zoals bij de BMW i8 op zo’n wagen is anders ook niet slecht.. Zeg aar in doe denk richting.. Weet niet hoe het heet, maar volgens mij heet het kanteldeuren ofzo..??

      Login om te reageren
    • r3fl3x zegt

      15 september 2011 om 00:18

      @Esprit_de_Flandre: Ehh Mercedes met de SLR Roadster?

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        15 september 2011 om 08:30

        @r3fl3x: 10 punten want die heeft inderdaad lambo style vleugel deuren.

        Login om te reageren
  12. RubenPriest zegt

    15 september 2011 om 00:00

    Ik vind hem mooier als de 458 Spider maar de 458 is weer wat anders en toch een Ferrari. Mja, moeilijk

    Login om te reageren
  13. mercedesfan zegt

    15 september 2011 om 00:10

    Pracht auto! Even mooi als de Coupé versie. Ik zou niet weten welke de mooiste is.

    Login om te reageren
  14. The360box zegt

    15 september 2011 om 08:48

    Deze zou best in Hot Pursuit passen.

    Login om te reageren
  15. Treff zegt

    15 september 2011 om 08:59

    Beide versie zijn übergeil .. ik kan niet kiezen tussen deze twee! Mocht ik het geld hebben, dan staan ze beide voor de deur :-)

    Login om te reageren
  16. arie155 zegt

    15 september 2011 om 09:56

    Wat een gaaf ding

    Login om te reageren
  17. sebasjuhh zegt

    15 september 2011 om 13:02

    vele malen mooier dan de coupe!

    Login om te reageren
  18. ErikkNL zegt

    15 september 2011 om 13:08

    Ik ga het morgen eens allemaal mooi bekijken welke ik nu mooier vind. Ik denk toch dat ik overstag ga.

    Login om te reageren
  19. BananaFlip zegt

    15 september 2011 om 14:14

    Het is historisch minder verantwoord, maar de normale deuren doen de lijnen wel goed. En zelfs gesloten is ie nog mooi.

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      15 september 2011 om 15:49

      @BananaFlip: Historisch minder verantwoord? Leg uit… De oorspronkelijke 300SL was er namelijk ook als cabrio, dus…
      Overigens lost de cabrio gelijk ’t grootste probleem van de gesloten versie op: De in mijn ogen oerlelijke daklijn.
      Zo is ‘ie perfect!

      Login om te reageren
      • BananaFlip zegt

        29 september 2011 om 17:47

        @Klassiekerrally: Goed punt, van die cabrio :) Het doet alleen het usp van de Gullwing teniet, maar hij ziet er inderdaad wat beter uit, zeker omdat is gekozen voor een stoffen kap.

        Login om te reageren
  20. hjhj zegt

    15 september 2011 om 15:58

    leuke auto….voor een kapper!
    übergay zeg..doe mij maar de “gewone” vleugeldeur..
    typisch “mike de boer” auto dit…
    ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North