• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes B-klasse met range extender doet 600 km

Auteur: ricardo, gepost 15 september 2011 om 08:36 – 12 Reacties

B-Klasse E-CELL PLUS

Whooptiedoo, de B-Klasse E-CELL PLUS is hier. Het is nu wellicht nog een auto in conceptvorm, maar in 2014 wil Mercedes deze elektrische B-Klasse met range extender op de markt hebben.

Natuurlijk ziet Mercedes zelf ook wel in dat alleen een elektromotor en wat accuzuur in de B-Klasse lepelen nooit voor een acceptabele bereik zal zorgen. Dit elektroproject dat in Frankfurt werd onthuld is dan ook voorzien van een range extender in de vorm van een 1.0 turbogeblazen driecilinder die over 68 pk beschikt. De elektromotor gooit er nog eens 95 pk uit en kan een piekvermogen van 136 pk aantikken.

Het benzinemotortje laadt bij lage snelheden via een generator de batterij op en bij hogere snelheden -op de snelweg bijvoorbeeld- verzorgt hij samen met de elektromotor de aandrijving. De aandrijfkracht wordt via een nieuwe automatische transmissie op de voorwielen overgebracht.

B-Klasse E-CELL PLUS

Rij je alleen elektrisch, dan is een afstand van 100 km mogelijk zonder aandrijf-tussenkomst van de range extender. Die 100 km is volgens Mercedes goed voor meer dan 80% van de dagelijkse ritten, bovendien zorgt de range extender voor een uiteindelijk bereik van 600 km. Kom je boven de 60 km/u dan helpt de Benzinemotor ook mee met de aandrijving. De topsnelheid bedraagt 150 km/u, haal je het in je hoofd om voluit naar de honderd km/u te sprinten dan neemt zulks 11 seconden in beslag.

Productieklaar? Dat is ‘ie nog niet helemaal. Mercedes houdt het op ‘nagenoeg productieklaar’ en komt er in 2014 op terug.

Ook interessant!

  • Mercedes G-klasse Professional: zo hoort de G te zijn
  • https://www.autoblog.nl/nieuws/c-klasse-estate-all-terrain-de-mercedes-die-vies-mag-worden-919117
    Mercedes C220d All-Terrain is ideale vakantiemobiel
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Zo krijgt de lompe Mercedes EQG toch een goede actieradius
    De G-Klasse ontkomt er ook niet aan: Concept EQG

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

b-klasse, concept, e-cell, Elektrisch, iaa, iaa-2011, Mercedes

Vorig bericht: « Mercedes SLS AMG Roadster – Ook vleugellam lekker
Volgend bericht: De nieuwe Ford Focus ontsnapt niet aan tuningboeren »

Lees Interacties

Reacties

  1. porsche928 zegt

    15 september 2011 om 08:46

    Als daily driver zou ik dat toch graag doen. Kan die Chrysler Voyager die 1 op 6.5 doet er uit.

    Login om te reageren
  2. Sm0keGun zegt

    15 september 2011 om 08:51

    opel ampera nagedaan …

    Login om te reageren
    • Preske zegt

      15 september 2011 om 13:35

      @Sm0keGun: Als we allemaal gaan denken op die manier, kunnen we vaststellen dat alle andere automerken Mercedes hebben nagedaan sinds 1885

      Login om te reageren
  3. Treff zegt

    15 september 2011 om 09:01

    Mercedes moet ook met de tijd meegaan natuurlijk!!

    Login om te reageren
  4. baasbas zegt

    15 september 2011 om 09:29

    Acceptabele specs. Ik zou het er in kunnen… ^^

    Login om te reageren
  5. birdboy zegt

    15 september 2011 om 10:38

    Mooie specs inderdaad, maar waarom komen al die fatsoenlijke hybrides pas over 1-3 jaar op de markt (zie ook volvo, ford).

    Tevens wel de mooiste velgen op een hybride tot nu toe.

    Login om te reageren
  6. potver7 zegt

    15 september 2011 om 10:46

    Ruim 160 pk en dan niet harder kunnen dan 150km/u… Ik neem aan dat dat is om te voorkomen dat de electromotor(en?) te heet worden, maar ik vermoed dat die topsnelheid ze toch potentiele klanten gaat kosten. Maar waarschijnlijk zitten ze daar niet zo mee.

    Verder wel acceptabele specs inderdaad.

    Alleen dat dashboard… standaard met erop gemonteerde TomTom die er door de eerste de beste junk afgesloopt wordt… daar moeten ze nog even wat anders op verzinnen volgens mij.

    Login om te reageren
    • Preske zegt

      15 september 2011 om 13:33

      @potver7: het gewicht zal er ook wat aan doen. En trouwens, dit is geen auto die harder moet kunnen, vind ik. Voor woon-werk verkeer is hij ideaal, wat overeenkomt met veel in de file staan, dus die maximum snelheid haalt hij zelden.

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        15 september 2011 om 14:55

        @Preske: woon-werkverkeer? en wat als je dichtbij de duitse snelwege woont , dan haal je met gemak die maximumsnelheid, ik deed trouwens met een dieseltje vn 70pk 165km/h , dus kvind het raar dat die 95pks maar 150 kunne doen

        Login om te reageren
  7. laurensje zegt

    15 september 2011 om 14:28

    Lijkt me sterk dat Duitsland die kerncentrales dicht gaat doen. Zelfs de milieubeweging zal in gaan zien dat dat een slecht idee is.

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      16 september 2011 om 18:21

      @laurensje: +1, die duitsers kunnen achteraf wel treuren, maar dat heeft dan toch geen zin meer…

      Login om te reageren
  8. bigcar zegt

    16 september 2011 om 18:21

    goede alternatief als taxi wagen?? :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North