Ah, bij Mercedes hebben ze nu ook door dat ze veel met geluk (en een wijzende vinger) hebben gewonnen. Mercedes zet zich echter nu schrap om Red Bull te kunnen pareren.
Wat een droomweek hebben ze toch gehad bij Mercedes. In één race is hun grootste tegenstander namelijk puntloos naar het ziekenhuis gegaan. Ze konden Red Bull elimineren, zonder zelf kleerscheuren op te lopen. Uiteraard niet expres, maar uiteindelijk is het wel zo dat Red Bull waarschijnlijk een extra motor en bak moet wisselen. Dus Red Bull pakt binnenkort ook nog eens gridstraf plaatsen.
Daarnaast heeft Red Bull 1.800.000 euro aan schade die ze niet ontwikkeling kunnen steken (vanwege de budgetcap). Als kers op de taart wisten Hamilton, Alison en Wolff ook nog eens Verstappen de schuld te geven. Een beter scenario hadden ze simpelweg niet kunnen bedenken. Maximale score voor Mercedes en maximale schade voor Red Bull, bovendien.
Mercedes zet zich schrap
Echter, ondanks al deze mazzel zet Mercedes zich schrap voor het gehavende Red Bull. Mercedes Engineering Director Andrew Shovlin laat weten aan Autosport dat het in Hongarije nog weleens erg lastig kan gaan worden.
Silverstone is het circuit dat onze auto het beste past. Het is naïef om te denken dat we dezelfde performance hebben in Hongarije. Red Bull gaat altijd goed op een circuit waar veel downforce van belang is. Om eerlijk te zijn, Red Bull is nu op elk circuit heel erg snel. Ze waren na de race nog een beetje ‘gekneusd’. Maar ik ben er zeker van dat ze heel erg sterk terug gaan komen.
Andrew Sovlin, zit zich schrap voor Red Bull
Zomerreces
Uiteraard leeft men bij Mercedes op dit moment op rozen. Hamilton voelt zich geïnspireerd door iedereen die er werkt (ja, echt waar). Het zou voor Mercedes geweldig zijn door voor het zomerreces nog even de leiding in het rijders- en constructeurskampioenschap te pakken. Is dat eigenlijk nog wel mogelijk?
We zijn nu bijna halverwege het kampioenschap. Het verschil in punten is erg klein. We gaan alles op alles zetten om deze vorm door te zetten. Als we ons voor Red Bull kunnen positioneren, zou dat geweldig zijn. Dat is zeker het doel dat we ons stellen, maar het is niet heel erg realistisch. Het is een lastig team om te verslaan.
Andrew Shovlin, vond het waarschijnlijk wel Lewis zijn schuld.
Wat denk jij? Zet Mercedes zich terecht schrap voor Red Bull? Of is het team van Verstappen simpelweg sterker en kunnen ze hun weg naar de titel vervolgen? Laat het weten, in de comments!
Johanneke zegt
Ik hoop vooral op een volledig puntenloos weekend voor Mercedes. Wat hebben die zich van hun slechtste kant laten zien zeg.
viezefreddyw zegt
@johanneke: Even het incident links laten liggen.. Red Bull heeft zich net zo goed van hun slechtste kant laten zien. Een advocaat inschakelen…
Ben zegt
Onzin. Het is gewoon heel goed dat Red Bull dit niet zomaar over zich heen laat gaan.
mashell zegt
Alleen als de advocaat heel goed is in auto’s racen, banden wisselen of pit vloeren aanvegen heeft deze iets te zoeken in de F1 en anders niet. Het is sport, daar passen zulke juridische zaken niet bij.
dawwg zegt
Dat is totale onzin; het gaat om miljarden, advocaten spelen al jaren een grote rol achter de schermen in de F1.
En trouwens, volgens jou argument mag je op het voetbal veld dus ook onbeperkt & onbeschaamd iedereen dood-trappen onder het mom van ‘sport incident’ ? Lijkt me niet; ook in topsport gelden normale regels & normen …
goedverhaal zegt
@mashell: tenzij dit Hamilton was overkomen. Dan had jij compleet anders gereageerd. Vermoeiend…
René zegt
Hoe wil je ’t incident links laten liggen als de afhandeling en gevolgen van ’t incident de aanleiding zijn van de inzet van een advocaat?
ericc zegt
Ik zou het B-team opdragen om Ham te hinderen waar ze kunnen!
dawwg zegt
Van de baan af de grindbak in hinderen inderdaad a.u.b…
straatzakelijk zegt
@ericc: Mooi klusje voor Perez
rob5nismo zegt
Van mij mag het seizoen zo blijven lekker dicht op elkaar dat geen team rust of luxe heeft wat voorsprong betreft. Stuivertje wisselen tot de laatste race het liefste tot de laatste bocht
lekkerlinksrijden zegt
RedBull kan helemaal niets aan de crash van Max V doen, was Max zijn schuld niet. Waarom gaat de schade die is ontstaan aan de auto van Max dan van het budget af voor dit seizoen? Ik pleit er dus voor dat schade buiten eigen schuld ook buiten de budgetcap valt. Nu wordt Max/RedBull dubbel gestraft
petroldrinker zegt
@lekkerlinksrijden: die hele budgetcap slaat nergens op on mijn ogen omdat 1 het beter voor elkaar heeft en meer geld beschikbaar moet die maar gestraft worden omdat anderen niet zoveel kunnen ophoesten? Blijf het raar vinden in de top vd autosport
mashell zegt
Ik pleit er dringend voor omdat niet te doen omdat je dan weer irrelevante en eindeloze kwesties krijgt over de schudvraag, kijk maar naar wat verzekeringsmaatschappijen doen. Het was een crash, komt voor, hoort bij de sport, daar kan een team als Red Bull gewoon budget voor reserveren. Kleinere teams met minder goede coureurs moeten daar zelfs meer voor reserveren.
lekkerlinksrijden zegt
@mashell: de Fia heeft Hamilton “gestraft” voor dit incident dus dat is duidelijk. Mercedes hoeft die 1.8 mln niet te betalen maar ook niet van het budget halen bij RedBull voor 2021
porker zegt
@lekkerlinksrijden: op zicht goed idee. Maar ja, F1 teams hè. Gaan dan meteen mazen in regels zoeken en vinden. Iets was een schade door een object op de weg of een kerb was te hoog, hup 1 mio schade waarvan helft illegaal gebruikt wordt voor ontwikkeling.
Heb crash nu par keer gezien. Wist zeker dat Max geen blaam trof. Max stuurde agressief in, het was “zijn” bocht. Ham was hem iets eerder al paar cm voorbij. Max wist dat Ham er zat er stuurt in, rekende op een lift door Ham. Die liet hem een keer staan. Ham haalde apex niet. Max stuurde echt in. Beiden namen meer risico dan nodig op dat moment en brachten beiden de ander en zichzelf in gevaar. Het was geen torpedo actie van wie dan ook. Beiden even agressief. Iets te vinden stewards. En ja die zijn de baas.
mashell zegt
Ik denk dat die 1,8 miljoen schade uit dezelfde broodtrommel komt waar ook het broodje aap met die 51G in zat. Zo’n crash is normaal, komt elk seizoen wel eens voor, daar heeft Red Bull als ervaren team gewoon rekening mee gehouden.
dawwg zegt
Je bedoelt het 51G broodje aap verhaal waarvan de telemetrie data vrij gegeven is en de hele wereld over rapporteert omdat Max z’n stoel zelfs gebroken was ? Dat broodje aap bestaat alleen in je hoofd; voor de rest van de wereld zijn het verifieerbare feiten. Troll lekker ergens anders heen …
mashell zegt
51G is zo absurd veel, dat is duidelijk een meetfout. Een spectaculaire meetfout en daarom smullen de websites er van maar dat mag ons er niet van weerhouden zelf na te denken.
okdoei zegt
@mashell: was ook een absurd harde klabbabber. Grosjean z’n crash was 67g schijnbaar.
Hier een lijstje uit 2015:
https://www.google.nl/amp/s/www.gptoday.net/nl/amp/nieuws/f1/204035/overzicht-data-van-zware-crashes-deze-eeuw
Hoop zijn er zelfs boven de 51g, dus zo raar is het niet.
Deze g-krachten zijn maar heel kortstondig. Als je dit lange tijd door moet staan dan overleef je het uiteraard niet.
goedverhaal zegt
@mashell: Als Hamilton de crash had gepakt dan had jij hier gezworen dat het écht minimaal 51G was geweest.
Van Epschoten zegt
@dawwg: 51G bestaat nog lang niet, moet het hier nog met 5G zien te redden.
quincy zegt
Waar jij altijd wel goede en onderbouwde reacties had, zijn je laatste reacties dat duidelijk minder. Wel jammer, want goede bijdragen in de comments zijn al zeldzaam.
De 51G broodje aap noemen terwijl er data is die het bewijst, slaat natuurlijk nergens op. De schade valt over te discussiëren, maar de auto zag er niet goed uit. Dus ik geloof wel dat dat een flinke kostenpost is.
oetelaar zegt
@mashell: de schadepost is wellicht overdreven en lastig te verifiëren. De data van de impact ter discussie stellen gaat me iets te ver. De reactie van @quincy deel ik dan ook volledig.
brammetjedeb zegt
Verstappen moet doen wat ie moet doen en doen wat ie kan: winnen. Die gridstraf pakken ze nog wel, lekker op een circuit doen wat red bull ligt. Dan wordt je een keer derde ipv eerste. En wat betreft constructeurskampioenschap zal toch ook perez weer eens op het podium moeten komen. Prachtige kans in Hongarije zou ik zeggen, of in ieder geval de stoorzender zijn voor de strategie van Mercedes.
Alfarobert zegt
Ze weten nu hoe ze weer wereldkampioen moeten worden.Je tikt je grootste tegenstander van de baan. 10 secondjes straf maar dat haal je makkelijk weer in.En dan zijn ze er nog trots op ook.
weereentankleeg zegt
@Alfarobert: expres als 2e qualifyen en in de eerst bocht eraf toucheren, is dan gewoon een race incident. Doe dat de komende 6 races en klaar is Kees. Al krijg je een drive through penalty, 0 punten voor de tegenstander is altijd minder dan wat de ander binnenhaalt.
harrie zegt
Omdat Mercedes zo’n ontzettend blij met zichzelf was na die draak van een overwinning, gun ik ze met alle liefde een wedstrijd als de 2019 German GP.
gregorius zegt
Wat zou het heerlijk zijn als Perez straks Hamilton eraf tikt; de discussies erna; ik smul nu al.
dijan zegt
Gregorius,Of Bottas Verstappen eraf drukt!
erwh zegt
Misschien ben ik wel erg pessimistisch, maar ik denk dat dit het was voor Red Bull. De crash heeft vergaande gevolgen (toekomstige grid penalty, budget) en de auto is op z’n hoogst net zo snel als de Mercedes, niet sneller zoals de Engelse journalisten zo goed weten te propageren. Dus ik verwacht dat Verstappen straks als 2e in het kampioenschap de zomerstop in gaat en daar niet meer van terug kan komen, zeker niet als de vuile spelletjes ongestraft door kunnen gaan.
okdoei zegt
@erwh: Max Verstappen mag dan Nederlander zijn, zijn team bestaat niet uit alleen Nederlanders maar uit een hoop slimme mensen uit de hele wereld.
Het is dus niet zo’n puinhoop als “TeamNL” op de olympische spelen.
Niet negatief, gaat 1x iets mis en het hele seizoen is voorbij? Serieus?
azuli zegt
Hou er sterk rekening mee dat Redbull met nul punten wegloopt uit Hongarije.
okdoei zegt
“Hamilton voelt zich geïnspireerd door iedereen die er werkt”
Als dit echt waar is dan moet deze man echt stoppen met social media en dingen voor de camera zeggen. Niet meer serieus te nemen. In Monaco was het hele team nog kut en lag het niet aan hem.
Snap nog steeds niet waarom deze man zo op handen gedragen wordt. Vreselijk persoon.
goedverhaal zegt
Die Lewis Hamilton is de definitie van hypocrisie. Wereldverbeteraar wanneer het hem uitkomt. Met bijna 400 miljoen op de bank met z’n vingertje wijzen hoe Jan Modaal moet leven. Zelf jaren in een privéjet gevlogen, die schade maakt hij nooit meer goed t.o.v. 99% van de wereldbevolking. Z’n BLM hysterie en milieu-gelul zijn walgelijk. Blij als dit knaapje met pensioen gaat en first-row bij modeshows z’n nieuwste haarimplantaten mag laten zien aan al dat andere nep-volk.