• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Met 95 km/u een boek lezen? Bij Mercedes kan het!

Auteur: machielvdd, gepost 23 september 2024 om 16:59 – 7 Reacties

Mercedes Drive Pilot update

En dan bedoelen we niet een boek lezen achterin in de taxi, maar gewoon achter het stuur.

Zeg je autonoom rijden, dan zeg je Tesla Autopilot. Mercedes is echter ook druk bezig met hun eigen Autopilot, genaamd ‘Drive Pilot’. Ze hadden daarmee zelfs een primeur, door in 2022 als eerste autonoom rijden op niveau 3 aan te bieden. Dat is een belangrijke stap, want daarbij hoef je niet meer je ogen op de weg te houden als bestuurder. En dan wordt autonoom rijden pas interessant.

Toch klinkt dit leuker dan het is, want in de praktijk zijn de mogelijkheden nog zeer beperkt. In Nederland is het sowieso niet toegestaan en in Duitsland alleen onder hele specifieke omstandigheden. Het is alleen toegestaan op sommige stukken snelweg, en het systeem werkt niet bij snelwegsnelheden… De maximumsnelheid van Drive Pilot was namelijk 60 km/u.

Mercedes Drive Pilot update

Mercedes heeft nu echter een update, waardoor Drive Pilot ietsje bruikbaarder wordt. Das Haus durft het nu aan om de snelheid te verhogen naar 95 km/u. Niet de snelheid die je idealiter met een S-Klasse op de Autobahn rijdt, maar het begint ergens op te lijken. Kun je toch lekker autonoom langs Baustellen knallen.

Nog een kleine kanttekening: het vernieuwde systeem moet nog opnieuw gekeurd worden in Duitsland. Mercedes verwacht dat dit eind dit jaar in orde is en rekent erop dat ze het systeem in 2025 kunnen aanbieden. Overigens is het in Duitsland al legaal om autonoom 130 te rijden op niveau 3, maar zover is de techniek nog niet. Mercedes hoopt tegen het eind van het decennium zo ver te zijn.

Mercedes Drive Pilot update

De Duitse klanten mogen €5.950 aftikken voor Drive Pilot op hun S-Klasse. Op de EQS is het eveneens een optie, á €8.841. Deze prijzen blijven met de update ongewijzigd en Mercedes-klanten die al Drive Pilot hebben krijgen uiteraard gewoon de update.

Ook interessant!

  • Video: Mercedes aso rijdt 200 km/u waar 100 km/ is toegestaan
  • Achtervolging: dollemansrit met Mercedes AMG (250 km/u)
  • Dit is waarom Mercedes met turquoise lampjes mag rijden
  • Oei, wat een lelijke Mercedes-Benz

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

autonoom, Mercedes, s-klasse

Vorig bericht: « Test BMW X3 M50 – terechte verkooptopper
Volgend bericht: Dit zijn de duurste auto’s die in augustus op kenteken zijn gezet »

Lees Interacties

Reacties

  1. reactief zegt

    23 september 2024 om 17:24

    Waarom is het zoveel duurder op de EQS dan de S-Klasse?

    Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    23 september 2024 om 17:38

    Voor mensen, die erg graag otorijden, is de attractie van zo’n autopilot dinges een groot raadsel. Heb werkelijk geen enkele behoefte om iets te (kunnen) lezen o.i.d. terwijl ik achter het stuur zit.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      23 september 2024 om 20:40

      Goh als ik 12u saaie autosnelweg voor de boeg heb, dan zou ik er toch ook niet rouwig om zijn om dat te doen terwijl ik een goed boek lees, filmpje kijk en een dutje doe.

      Dagje chillen en dan op de leuke stuurmanswegen in een mooie omgeving het heft weer in eigen handen.

      Vroeger heette autonoom rijden de autotrein. Eigenlijk zou ik dat wel top vinden als ze dat terug zouden introduceren. Ineens met laadpalen aan boord en aan hoge snelheid. (TGV meets LeShuttle)

      Een uurtje of zeven, acht op de trein en dan op een mooie bestemming terug zelf sturen.
      Beter voor het milieu dan vliegen en je heilige koe bij de hand… win + win…

      Login om te reageren
  3. iphonistvongates zegt

    23 september 2024 om 19:34

    Is het niet ontzettend ironisch en heel erg conservatief dom om gebruik te maken van hoogwaardige tech. in zelfrijdende/sturende persoonsvoertuigen en dan GEEN gebruik te maken van het audioboek over 24 Burmester speakers + 2 subwoofers in HiRes Audio? Ik kan een zeewaardig vlot bouwen om naar mijn penguin vrinden op Antarctica te varen maar wellicht is het een stuk simpeler/veiliger/sneller om wat vliegmiles te maken. Evolutie maakt normaliter geen gebruik van de achteruitversnelling.

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      24 september 2024 om 00:01

      Dude, what?

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 september 2024 om 09:42

      En dan zit je op een superkwaliteit naar een stem misschien zelfs naar Frank Lammers te luisteren… Audioboek is vooral een compromis voor gelegenheden dat je zelf niet een boek kunt lezen, je kunt dan immers zelf je tempo bepalen.

      Login om te reageren
  4. verdebosco zegt

    24 september 2024 om 05:26

    Met 95 km per uur langs de Baustellen? Zien is geloven, want mijn vriendin geeft het stuur graag aan mij bij die eeuwig durende Duitse wegwerkzaamheden. Kruisende belijningen, veel verschillende borden, wegopsplitsingen die wel of niet naar je eindbestemming gaan en weghelften die niet S-klasse proof zijn. Te smal. Voeg ik nog regen, sneeuw toe en donkere wintertijden .. en ik vertrouw dan alleen de mens. Geen Drive Pilot. Toch?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North