Al moet je misschien wel even de banden aanpassen.
Het is een beetje een vreemde categorie auto’s, die van de ‘crossover supercars’. Dus een traditionele supercar, maar dan net even wat hoger op de poten. Het gaafste voorbeeld in deze categorie blijft toch wel de Mega Track. Een allesvernietigende supercar met een 6.0 V12 van Mercedes. Echt een succes werd die auto niet, misschien dat er te weinig overlap was met de andere producten van de fabrikant, namelijk Aixam invalidenauto’s…
Terug naar de bijzondere categorie van hoog op de poten staande supercars. De laatste toevoeging in dit extreem korte rijtje komt namelijk uit Italië. Het is de GFK Style Kangaroo. Die naam zegt jullie waarschijnlijk niet zoveel. De personen erachter echter wel. GFK Style is namelijk een samenwerkingsproject van Fabrizio Giugiaro en zijn vader, Georgetto Giugiaro. Ze hadden het idee al eerder met de ItalDesign Parcours. Toen nam VAG de gehele boel over en werd de conceptcar omgetoverd in de Audi Nanuk Concept.
Deze nieuwe auto is een soort evolutie van het originele idee, maar dan zonder de bemoeienis van Volkswagen: Giugiaro is namelijk weg bij ItalDesign. De GFK Style Kangaroo is een volledig elektrische supercar met vierwielaandrijving en vierwielbesturing. Het gehele koetswerk is gemaakt van koolstofvezel. De auto heeft een onderstel met instelbare rijhoogte. De hoogste is Off-Road, daarmee heeft de Kangaroo een bodemvrijheid van 26 centimeter. Voor de goede context, dat zijn zes hele centimeters méér dan de Tesla Model X, een auto die gek genoeg als ‘SUV’ gekenmerkt wordt. De tweede stand is ‘Road’, waarmee de auto zakt naar 19 centimeter. De laagste stand is Racing, waarmee de bodemvrijheid 14 centimeter bedraagt.
De auto heeft een 90-kWh accupakket, waardoor de actieradius zo’n 450 kilometer bedraagt. Omgerekend is het gecombineerde vermogen van de twee elektromotoren 483 pk. De auto moet in 3,8 seconden de 100 km/u aantikken. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u. De auto is in het echt te aanschouwen op de Salon van Genève.
Een soort moderne Aixan Mega Track dus? Leuk! Ziet er veel levenslustiger uit dan een Cayenne Turbo bijvoorbeeld.
@jochempie: Aixam*
In het echt als in : het ding kan rijden en haalt de beloofde actieradius?
Die Aixam is overigens moddervet!
Goed, dus de zoveelste ontwerper/fabrikant die een exclusieve elektrische auto aankondigt die (als deze het productiestadium haalt) voor absoluut niet minder als een ton verkocht gaat worden. NEXT, hebben we niks aan
@willeme: Een keer iets schrijven over Aixam? https://www.aixam.com/en/french-brand/history/mega-by-aixam
26cm is echt netjes. Er zijn best veel terreinwagens uit de showroom die minder bodemvrijheid hebben (maar wel makkelijk te verhogen zijn met een of ander kitje)
Eerst maar zien hoeveel range ze uit een 90Kwh accu halen, bij Jaguar komen ze in de winter ook maar aan 250km ipv 450.
Hier zie je hem(onderandere tussen al dat andere mooie speelgoed) rijden https://m.youtube.com/watch?feature=share&v=6gHjvjYPKkw
@trolle: op 4:10 zie je hem bijvoorbeeld
Off topic, waarom komen alle foto’s van de voorgaande artikelen van Autoblog op Autojunk?
Giorgetto & Fabrizio Giugiaro levert als afkorting GFG op en niet GFK.
@joosstra: op de wagen staat ook GFG… weet niet vanwaar ze GFK halen…
Ik dacht een Lambo te zien op de headerfoto. Verder leuk concept maar zal er waarschijnlijk niet komen.
@emping: hij rijd toch al rond, das al iets
Enige wat ik nog mis is een looping en dan is het net Hot Wheels.
Powered by MercedesBenz, net als de Pagani’s. Zou dus nog zomaar best wel vet kunnen worden!
@ghost: ?♂️
@isn1981: ik doelde op de megatrack uit de eerste alinea. Toen ik ergens Tesla las, ben ik alweer gestopt met lezen..
Nou hij heeft i.i.g. weinig frontoverhang.
Grappig genoeg kon de Porsche 959 dat dus ook, waarbij de auto echt een serieuze bodemvrijheid kreeg. Zeker voor een sportauto grappig om te zien.