• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Met deze Italiaanse supercar kom je een stuk verder

Auteur: willeme, gepost 4 maart 2019 om 10:27 – 20 Reacties

Afbeelding Met deze Italiaanse supercar kom je een stuk verderAfbeelding Met deze Italiaanse supercar kom je een stuk verderAfbeelding Met deze Italiaanse supercar kom je een stuk verderAfbeelding Met deze Italiaanse supercar kom je een stuk verderAfbeelding Met deze Italiaanse supercar kom je een stuk verderAfbeelding Met deze Italiaanse supercar kom je een stuk verderAfbeelding Met deze Italiaanse supercar kom je een stuk verderAfbeelding Met deze Italiaanse supercar kom je een stuk verder

GFK Style Kangaroo '19
Al moet je misschien wel even de banden aanpassen.

Het is een beetje een vreemde categorie auto’s, die van de ‘crossover supercars’. Dus een traditionele supercar, maar dan net even wat hoger op de poten. Het gaafste voorbeeld in deze categorie blijft toch wel de Mega Track. Een allesvernietigende supercar met een 6.0 V12 van Mercedes. Echt een succes werd die auto niet, misschien dat er te weinig overlap was met de andere producten van de fabrikant, namelijk Aixam invalidenauto’s…

Terug naar de bijzondere categorie van hoog op de poten staande supercars. De laatste toevoeging in dit extreem korte rijtje komt namelijk uit Italië. Het is de GFK Style Kangaroo. Die naam zegt jullie waarschijnlijk niet zoveel. De personen erachter echter wel. GFK Style is namelijk een samenwerkingsproject van Fabrizio Giugiaro en zijn vader, Georgetto Giugiaro. Ze hadden het idee al eerder met de ItalDesign Parcours. Toen nam VAG de gehele boel over en werd de conceptcar omgetoverd in de Audi Nanuk Concept.

Deze nieuwe auto is een soort evolutie van het originele idee, maar dan zonder de bemoeienis van Volkswagen: Giugiaro is namelijk weg bij ItalDesign. De GFK Style Kangaroo is een volledig elektrische supercar met vierwielaandrijving en vierwielbesturing. Het gehele koetswerk is gemaakt van koolstofvezel. De auto heeft een onderstel met instelbare rijhoogte. De hoogste is Off-Road, daarmee heeft de Kangaroo een bodemvrijheid van 26 centimeter. Voor de goede context, dat zijn zes hele centimeters méér dan de Tesla Model X, een auto die gek genoeg als ‘SUV’ gekenmerkt wordt. De tweede stand is ‘Road’, waarmee de auto zakt naar 19 centimeter. De laagste stand is Racing, waarmee de bodemvrijheid 14 centimeter bedraagt.

De auto heeft een 90-kWh accupakket, waardoor de actieradius zo’n 450 kilometer bedraagt. Omgerekend is het gecombineerde vermogen van de twee elektromotoren 483 pk. De auto moet in 3,8 seconden de 100 km/u aantikken. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u. De auto is in het echt te aanschouwen op de Salon van Genève.

Ook interessant!

  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Aankoopadvies: Sensationele Supercar voor 120.000 euro
    Aankoopadvies: Sensationele Supercar voor 120.000 euro
  • Video: Mustang crasht op een verraderlijk recht stuk
  • Video: niet crashen op een recht stuk blijft lastig
    Video: niet crashen op een recht stuk blijft lastig

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, geneve-2019, giorgetto-giugiaro, giugiaro, Supercars

Vorig bericht: « 700 pk bij de dealer voor 7.000 euro kan gewoon
Volgend bericht: Dít is de productieversie van de Sono Motors Sion »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    4 maart 2019 om 10:30

    Een soort moderne Aixan Mega Track dus? Leuk! Ziet er veel levenslustiger uit dan een Cayenne Turbo bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      4 maart 2019 om 10:30

      @jochempie: Aixam*

      Login om te reageren
  2. pomoek zegt

    4 maart 2019 om 10:35

    In het echt als in : het ding kan rijden en haalt de beloofde actieradius?

    Die Aixam is overigens moddervet!

    Login om te reageren
  3. RiKe zegt

    4 maart 2019 om 10:37

    Goed, dus de zoveelste ontwerper/fabrikant die een exclusieve elektrische auto aankondigt die (als deze het productiestadium haalt) voor absoluut niet minder als een ton verkocht gaat worden. NEXT, hebben we niks aan

    Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    4 maart 2019 om 10:38

    @willeme: Een keer iets schrijven over Aixam? https://www.aixam.com/en/french-brand/history/mega-by-aixam

    Login om te reageren
  5. fanboy zegt

    4 maart 2019 om 10:50

    26cm is echt netjes. Er zijn best veel terreinwagens uit de showroom die minder bodemvrijheid hebben (maar wel makkelijk te verhogen zijn met een of ander kitje)

    Login om te reageren
  6. kobus1967 zegt

    4 maart 2019 om 10:55

    Eerst maar zien hoeveel range ze uit een 90Kwh accu halen, bij Jaguar komen ze in de winter ook maar aan 250km ipv 450.

    Login om te reageren
  7. trolle zegt

    4 maart 2019 om 11:03

    Hier zie je hem(onderandere tussen al dat andere mooie speelgoed) rijden https://m.youtube.com/watch?feature=share&v=6gHjvjYPKkw

    Login om te reageren
    • trolle zegt

      4 maart 2019 om 11:04

      @trolle: op 4:10 zie je hem bijvoorbeeld

      Login om te reageren
  8. flatsixx zegt

    4 maart 2019 om 11:07

    Off topic, waarom komen alle foto’s van de voorgaande artikelen van Autoblog op Autojunk?

    Login om te reageren
  9. joos straetmans zegt

    4 maart 2019 om 11:09

    Giorgetto & Fabrizio Giugiaro levert als afkorting GFG op en niet GFK.

    Login om te reageren
    • nofxke zegt

      4 maart 2019 om 12:16

      @joosstra: op de wagen staat ook GFG… weet niet vanwaar ze GFK halen…

      Login om te reageren
  10. emping zegt

    4 maart 2019 om 11:36

    Ik dacht een Lambo te zien op de headerfoto. Verder leuk concept maar zal er waarschijnlijk niet komen.

    Login om te reageren
    • trolle zegt

      4 maart 2019 om 11:45

      @emping: hij rijd toch al rond, das al iets

      Login om te reageren
  11. iannuzi zegt

    4 maart 2019 om 11:42

    Enige wat ik nog mis is een looping en dan is het net Hot Wheels.

    Login om te reageren
  12. ghost zegt

    4 maart 2019 om 11:55

    Powered by MercedesBenz, net als de Pagani’s. Zou dus nog zomaar best wel vet kunnen worden!

    Login om te reageren
    • isn1981 zegt

      4 maart 2019 om 12:47

      @ghost: ?‍♂️

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        4 maart 2019 om 13:03

        @isn1981: ik doelde op de megatrack uit de eerste alinea. Toen ik ergens Tesla las, ben ik alweer gestopt met lezen..

        Login om te reageren
  13. rollingstoned zegt

    4 maart 2019 om 12:45

    Nou hij heeft i.i.g. weinig frontoverhang.

    Login om te reageren
  14. Teerdz zegt

    4 maart 2019 om 20:00

    Grappig genoeg kon de Porsche 959 dat dus ook, waarbij de auto echt een serieuze bodemvrijheid kreeg. Zeker voor een sportauto grappig om te zien.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North