• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mick Schumacher gaat F1 testen voor Ferrari & Alfa Romeo

Auteur: RubenPriest, gepost 26 maart 2019 om 10:57 – 27 Reacties

Mick Schumacher stap dichterbij F1, gaat voor Alfa testen


Een eventuele racecarrière in de Formule 1 komt steeds dichterbij voor Mick Schumacher.

Wat zal zijn vader trots zijn. We hebben geen idee in welke medische conditie Michael Schumacher de voortang van zijn zoon Mick meekrijgt, maar de coureur timmert hard aan de weg in zijn carrière.

Op 2 april zal Mick testrijden voor Scuderia Ferrari. Alfa Romeo Racing, voorheen bekend als Sauber, mag Schumacher de volgende dag lenen in Bahrein. Het is een eerste stap voor de zoon van de legendarische Michael in de wereld van Formule 1 en wie weet wat daaruit voort kan komen. Daarnaast laat Alfa Romeo Racing weten dat ook F2-coureur Callum Ilott voor het team gaat testen in Barcelona. Het zal voor Mick Schumacher de eerste keer zijn dat hij plaats zal nemen achter het stuur van een moderne Formule 1-auto.

Voor de 19-jarige Mick Schumacher gaat het sowieso een interessant jaar worden. De huidige F3-kampioen maakt zijn debuut in de Formule 2. Met het officiële nieuws dat de Duitser nu ook gaat testen voor Ferrari en Alfa maakt de stap naar de Formule 1 steeds dichterbij. Met de naam ‘Schumacher’ op zijn schouders liggen de verwachtingen hoog.

I am obviously more than excited and would like to thank Ferrari for giving me this opportunity. I am really looking forward to what I’m sure will be a great experience. But for the moment, I am consciously putting all thoughts of the test to one side, because I am also very much looking forward to competing in my first F2 race and would like to focus a hundred percent on the weekend to come. – Mick Schumacher

Ook interessant!

  • Alfa Romeo gaat kneiterhete EV's bouwen
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • 'Alfa Romeo gaat de GTV terugbrengen als EV'
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, bahrein, Ferrari, Formule 1, mick-schumacher, Racing

Vorig bericht: « Patagonia is bijna half miljoen aan motorhome-goodness
Volgend bericht: Dit doet Novitec met de Ferrari Portofino »

Lees Interacties

Reacties

  1. gove zegt

    26 maart 2019 om 11:02

    toch jammer voor zo’n jonge dat hij altijd in de schaduw zal staan, wel knap dat hij het zover weet te schoppen

    Login om te reageren
    • emping zegt

      26 maart 2019 om 11:11

      @gove: Wie weet wordt ook wel een hele sucesvolle coureur.

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      26 maart 2019 om 11:16

      @gove: dan kan je toch beter de zoon zijn van Cristian Albers, niemand zal immers ooit nog wegrijden met de benzineslang en al ?

      Login om te reageren
    • suzikubelona zegt

      26 maart 2019 om 11:39

      @gove: Dat valt denk ik wel mee. Als hij gewoon goed presteert op de baan, dan is dat zijn eigen verdienste. Dat in de schaduw staan van, heeft meer te maar met mensen die in het verleden leven dan met Mick zelf. Ik zie iig Sainz of Verstappen ook al lang niet meer als ‘de zoon van’. En dat had ik bij Rosberg, Hill, of Villeneuve (kuch) ook niet.

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        26 maart 2019 om 12:41

        @suzikubelona:
        Maar zou je wel hebben bij een zoon van Senna, Schumi of Fangio…

        Login om te reageren
    • gebruikersnaam3 zegt

      26 maart 2019 om 13:07

      @gove: De enige reden dát hij het zo ver schopt is vanwege zijn achternaam.

      Login om te reageren
      • laptom zegt

        26 maart 2019 om 14:50

        @gebruikersnaam3: Wat is dit voor onzin? De laatste 1,5 jaar rijdt hij echt de sterren van de hemel. Mooie acties en laat zien dat hij zeker een talent is.

        Login om te reageren
  2. cazzo046 zegt

    26 maart 2019 om 11:05

    Het is hem gegund.

    Login om te reageren
  3. quincy zegt

    26 maart 2019 om 11:22

    Ik blijf mij bij hem afvragen of teams hem misschien niet meer gebruiken als marketing instrument dan voor zijn rij kunsten. Maar de toekomst (waaronder dit jaar F2) zal dat moeten uitwijzen.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      26 maart 2019 om 12:10

      @quincy: Als dat goed geld opbrengt voor Mick dan laat hij zich daarvoor graag gebruiken.

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    26 maart 2019 om 11:38

    Enerzijds kom je sneller op bepaalde plaatsen met zo’n naam. Anderzijds is de verwachting altijd torenhoog…

    Login om te reageren
  5. Calimero zegt

    26 maart 2019 om 12:02

    Je zou bijna vergeten dat er nog een andere Shumacher was in de F1, het broertje van.
    Maar met Ralf is het nooit zo’n succes geworden als Michael.
    Dus hoe het staat met de verwachtingen en het waarmaken er van valt te bezien.

    Echter er zijn ook genoeg voorbeelden van zonen van die het net zo goed of beter in de F1 deden dan hun vader.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      26 maart 2019 om 13:37

      @milan0: Ralf heeft nog altijd meer races gewonnen dan MaxV. 6 stuks namelijk. Er zijn op het moment maar 39 mensen in history die meer F1 races hebben gewonnen dan Ralf.
      Met 180 starts staat hij 23e in de lijst met meeste starts.
      Ja, niet zo goed als zn broer, maar nog altijd een zeer prima carrière. Ik zou ervoor tekenen.
      Overigens heeft hij ook een zoontje dat het op het moment prima doet in het karten.
      Schijnt dat de man een vermogen van 100 mio had en daarna maar 6 mio hoefte te dokken voor zn scheiding (goede deal voor m).
      Wieweet hebben we over een jaar of 10 2 Schumacher neefjes in de F1.

      Login om te reageren
      • Calimero zegt

        26 maart 2019 om 15:14

        @gregorius: Ik wilde Max V er bewust niet bij halen, dat weet iedere F1 liefhebber ( al dan niet zelf verklaard) wel ;-)
        Ik doelde meer op het feit dat een bepaalde achternaam geen garantie voor succes hoeft te zijn, denk aan Bruno Senna niet zo lang geleden. Oke dat was het neefje van de andere Senna dus geen zoon van.

        Nico R was dat wel van Keke, net zoals Damon dat van Graham was en Jacques van Gilles. Maar dat terzijde.

        Login om te reageren
  6. Rohrl-fan zegt

    26 maart 2019 om 12:18

    Kleine correctie, het zal de eerste keer zijn dat Mick met een moderne F1 rijdt.

    Op Spa mocht hij al wel eens demotje geven met ouden wagen van zijn pa.

    Toegegeven… Totaal niet te vergelijken met deze tests, maar toch. ?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      26 maart 2019 om 12:29

      @rohrl-fan: ok, check!

      Login om te reageren
  7. evdw zegt

    26 maart 2019 om 12:46

    Wat toevallig hé dat als je Schumacher heet dat je dan als man ook meteen heel goed kan autoracen en daarom in de Formule 1 belandt.

    Login om te reageren
    • jules713 zegt

      26 maart 2019 om 13:41

      @evdw: wat wil je hier nou mee zeggen jongen?

      Login om te reageren
      • evdw zegt

        26 maart 2019 om 15:28

        @jules713: Was het te last voor je knul?
        Dat men pretendeert dat men in de F1 de beste racers van wereld heeft maar dat de beste racers waarschijnlijk gewoon ergens op straat rondlopen zonder het te weten. En dat is jammer want dat talent krijgt dus geen kans als je achternaam of familievermogen je niet mee zit.
        Er is geen reet aan te doen natuurlijk maar dat wilde ik dus zeggen. Zie ook de posts hieronder.

        Login om te reageren
        • evdw zegt

          26 maart 2019 om 15:28

          @evdw: *lastig

          Login om te reageren
        • Edge zegt

          26 maart 2019 om 16:43

          @evdw: Wat dat betreft is de opkomst en professionalisering van e-sports mooi iets. De kans dat je vanuit de e-sports de Formule 1 bereikt is uitzonderlijk klein, maar het is wel een manier om met minimale investeringen een voet tussen de deur te krijgen in de autosportwereld. De grotere kampioenschappen hebben vaak prijzen waarbij je in echte raceauto’s mag stappen, of geldprijzen die groot genoeg zijn om een seizoen in de racerij te bekostigen. En dan hoef je dus niet te beginnen met een kart van enkele duizenden euro’s en alle bijkomende kosten, maar volstaat een Playstation of PC met iRacing, een redelijk stuurtje en een stoel.
          Met de als maar krachtiger wordende consoles en PC’s, het nauwkeuriger en realistischer worden van de racegames en simulatiesoftware en de groei van e-sports, zou het mij niets verbazen als de opleidingsprogramma’s van de F1 teams uiteindelijk ook in die vijver gaan vissen.

          Login om te reageren
  8. gregorius zegt

    26 maart 2019 om 13:42

    Al die zoontjes-van is bewijs dat je met een combinatie van het juiste materiaal, coaching en wil een eind kan komen. Natuurlijk is een beetje talent mooi meegenomen, maar als de wil er is, is er een hoop aan te leren.
    Het is lullig voor de coureurs die misschien meer talent hebben, maar niet het geld of de coaching.
    Maar leuk voor die jongen dat hij ook mag testen met een F1. Ik zou mn geld er wel op zetten dat hij het gaat redden in de F1. Heerlijk om dan naar te kijken en te analyseren of ie goed genoeg is (leuk om te zien of ie dan een goede teammate krijgt).

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      26 maart 2019 om 16:49

      @gregorius: Klopt helemaal. Daardoor vraag ik mij ook af hoe goed Mick op dit moment geweest zou zijn als Michael dat ongeluk niet had gehad en hij hem had kunnen begeleiden in de autosport.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        26 maart 2019 om 17:26

        @edge: ik denk dat hij geen steek beter zou zijn als papa nog 100 was. Hij heeft zn hele carrière bij de team gereden waarbij je moet rijden. En er zal geen cent bespaard worden op zn begeleiding.
        Als papa nog 100% zou zijn geweest zou elke 2e vraag over zijn papa zijn en hoe hij hem helpt of waarom hij er vandaag niet bij is.
        In de paar interviews die ik van m heb gezien nu, lijkt hij me een prima jongen. Wel heeft ie net zo’n rotkop als zn pa en oom. :)

        Login om te reageren
        • roadster1976 zegt

          26 maart 2019 om 20:31

          @gregorius: Mick heeft zijn autosport debuut toch echt bij Van Amersfoort Racing gemaakt in de Formule 4. Het jaar daarna ging hij naar Prema.

          Login om te reageren
  9. riddertevoet zegt

    26 maart 2019 om 14:44

    Ik vind het tamelijk lachwekkend als mensen medelijden hebben met de kinderen van grote sterren omdat er zoveel druk op hun schouders zou rusten. Wat dacht je van de kansen die een beroemde achternaam met zich meebrengt. Als Mick geen Schumacher heette dan was hij nu vakken aan het vullen bij de plaatselijke Aldi. Het zou me ook niks verbazen als hij bevoordeeld gaat worden in de Formule 2 want deze jongen moet en zal natuurlijk de F1 halen. Hij is commercieel zo interessant, voor hem gelden andere regels.

    Login om te reageren
  10. deslimstemens zegt

    26 maart 2019 om 18:04

    Inderdaad, puur commercieel bekeken van onschatbare waarde. Wees dus maar zeker dat hij F1 gaat rijden en ik gun het hem van harte.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North