• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mild gekietelde RS6 is al krankzinnig sterk

Auteur: willeme, gepost 4 februari 2022 om 07:58 – 11 Reacties

Mild gekietelde RS6

Met deze mild gekietelde RS6 kun je de nieuwe het al behoorlijk lastig maken.

De nieuwe Audi RS6 is de auto die alles kan. Een grote kofferbak, lekker vele luxe en oh ja: een enorm sterke biturbo V8! Wat wil een mens nog meer? Logisch dus dat het een populaire auto’s voor voetballers, rappers en andere veelvermogende hippe mensen die gezinsuitbreiding op de planning hebben.

Maar laten we even heel eerlijk zijn: is de nieuwe RS6 heel anders dan het uitgaande model? Natuurlijk, qua infotainment en gadgets is het nieuwe model een stap vooruit, maar de oude heeft ook nog voldoende potentie om er wat van te maken. Dat laat deze mild gekietelde RS6 zien.

Mild gekietelde RS6

Samenwerkingsproject

In dit geval is het een samenwerkingsproject tussen een aantal veredelaars: Corspeed, JMS Fahrzeugteile en Aerotechnik. De auto is voorzien van wielen van Corspeed, modelletje DeVille. En nee, dat heeft niets te maken met de fameuze Cadillacs van weleer. De velgen zijn 10,5 x 21 groot met een vrij aggressieve ET-waarde van 15. Mede daardoor is er een flink concave look mogelijk, iets dat helemaal in is anno 2022.

  • Mild gekietelde RS6
  • Mild gekietelde RS6

Om die enorme velgen liggen Dunlop Sportmaxx-banden in de maat 285/30 ZR21 rondom. Dat zijn enorme patta’s, maar het grappige is dat je de nieuwe RS6 af-fabriek al kunt krijgen met 22 inch.

Vermogen mild gekietelde RS6

Om te zorgen dat de auto ook nog goed de bocht om gaat, is er een KW Variant 3-schroefset gemonteerd. Deze kun je niet alleen in hoogte instellen, maar ook qua ingaande én uitgaande demping. In dit geval staat de mild getunede RS6 vóór 40 millimeter lager en achter 35 millimeter.

De Zwitserse professoren van Aerotechnik hebben zich met de motor bemoeid. De 4.0 liter V8 levert nu geen 560 pk, maar 670 pk. Bij Corspeed geven ze aan dat ze nog veel meer plannen hebben met deze snelle station. Zo komt er nog een andere uitlaat onder en hebben ze ‘styling upgrades’ in de aanbieding. Maar moeten ze dat wel doen? Want eigenlijk is zo’n mild getunede RS6 helemaal af.

Meer lezen? Dit zijn de 11 coolste Audi RS-modellen!

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Audi RS6 Woody
    Audi RS6 Woody stationwagon is pure hommage
  • YES! Er komt een elektrische Audi RS6
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, avant, c7, grijs, jms, KW-suspension, quattro, rs6, station, tuning, V8, velgen, verlaagd

Vorig bericht: « Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen
Volgend bericht: Subsidiepotje EV’s voor particulieren gaat niet hard »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    4 februari 2022 om 09:01

    Die wrap vind ik voor 1 keer wel heel mooi!

    Login om te reageren
    • 1wan zegt

      4 februari 2022 om 09:59

      Het lijkt op de standaard parelmoer daytona grijs? Kan het mis hebben, want het spiegelt wel bijzonder ;-)

      Login om te reageren
  2. wimof zegt

    4 februari 2022 om 09:08

    En dan zijn we verbaast dat distributiekettingen rekken?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      4 februari 2022 om 09:18

      @wimof:

      Als de tuning goed is uitgevoerd, hoeft dat niet zo’n probleem te zijn. Exact deze ketting zit ook op de ABT-versie met fabrieksgarantie (die blauwe met 700 pk). Sterker nog, die kettingen zijn over het algemeen erg goed, het probleem zit ‘m in de spanners (ook als de ketting niet rekt).

      Dat rekken van die kettingen is meer de schuld van de kwade leasewereld die zo min mogelijk onderhoud willen plegen de eerste 5 jaar.Dat betekent een lage leasetermijn en dus hogere verkoopcijfers. Vroeger vervingen we gewoon een riem na 5 jaar of 100.000 km. Tegenwoordig zitten kettingen er ‘voor altijd op’.

      Dus om auto’s zo goedkoop mogelijk te laten zijn in de lease, wordt alles iets uitgesteld. Als je na 6-10 jaar zo’n auto koopt, is de kans groot dat al die ‘onderhoudsvrije’ items TOCH onderhoud nodig blijken te hebben. Dus dan krijg je te maken met dit soort ongein. Hetzelfde geldt voor de onderhoudsvrije automaten die stiekem toch af en toe gespoeld mogen worden.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        4 februari 2022 om 10:00

        Als “oude” Audi dealer kan ik over de praktijken van leasemaatschappijen en collega’s aardig wat meepraten.
        De ene wil alles zo goedkoop mogelijk en de andere wil zoveel mogelijk eraan overhouden.

        Login om te reageren
      • ttr6 zegt

        4 februari 2022 om 10:19

        ……en daarom moet bij mijn Modena elke 3 jaar de riem vervangen worden…..ook al heb je er slechts een paar duizend km mee gereden. Toffe leasemaatschappij die dat zomaar betaalt!! ;)

        Login om te reageren
      • jeroenm83 zegt

        4 februari 2022 om 11:31

        Grappig dat je dat aanhaalt. Ik heb bij mijn RS6 onlangs de bak laten spoelen bij ZF. Heeft net een ton gelopen en komt uit ‘13. Ook afgelopen jaar wat preventieve dingen laten vervangen. Ik heb ‘m nu 3 jaar zowat en echt geen centje pijn, geen lampjes of storingen. Nou heb ik ‘m ook niet getuned, wellicht scheelt dat wat.
        On topic: die velgen vind ik voor de verandering wel eens mooi staan. Zoals je schrijft: subtiel. Best mooi pakket zo.

        Login om te reageren
        • Thomas20vt zegt

          4 februari 2022 om 19:24

          @jeroenm83: ook de oliezeef tbv de turbo’s al laten vervangen?

          Login om te reageren
          • jeroenm83 zegt

            4 februari 2022 om 19:37

            Yes, en de carterventilatie.

            Login om te reageren
            • Thomas20vt zegt

              4 februari 2022 om 21:46

              @jeroenm83: topper 👍🏼😎

              Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      4 februari 2022 om 14:58

      @wimof: nee, we zijn verbaasD

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North