MINI hangt Cooper vol met JCW-goodies

Auteur: , 27 Reacties

De BMW-groep heeft een hoop lekkers in petto voor de Essen Motor Show.

Na de 5-serie met M Performance onderdelen is het nu de beurt aan de MINI Cooper, die werd aangedikt met Original Accessoires by John Cooper Works. De Cooper JCW is in standaardtrim al een bommetje met 231 pk, maar wie meer wil kan meer krijgen. Zo levert MINI een speciale uitlaat die is voorzien van een klep, om zo de laatste decibellen de vrije loop te geven.

Ook is de snelle Cooper voor de gelegenheid voorzien van een sportonderstel, dat in hoogte kan worden ingesteld. De MINI Cooper S Convertible wordt in Essen getoond met lichtgewicht 17 en 18 inchers en een JCW-remsysteem met geperforeerde en geventileerde schijven.

Verder worden onder het JCW-label diverse spoilers gepresenteerd, evenals spiegelkappen in carbon, stickers (+ 5pk) en een heuse Track Fix voor GoPro’s. Uiteraard check je al dat moois in de gallery.



27 reacties

Ik blijf het apart vinden, een cabrio met ‘race’ goodies. Tenzij er een vaste rolkooi in zit is een cabrio niet om te racen!
@gulli: Dit is dan ook een sportieve straatauto.

Fijn autootje wel. Kont laag bij de grond, en heel directe besturing. Zelfs met 180PK een groot plezier om te rijden.
@gulli: een 180 CDI met AMG pakket is erger.
@mercedesclk350: dat is waar. In Rotterdam op de Kruiskade rijdt vaak een groepje Nederlanders met een migratieachtergrond in een C200 kompressor die ze helemaal hebben ‘omgebouwd’ naar een C63. Als ze voor dat geld een hoger motortype hadden gekocht waren ze even duur uit geweest en was de auto daadwerkelijk sneller geweest :P
@gulli: Nederlanders met een migratieachtergrond. Iedere keer als ik dat lees, zakt me mijn broek af.
@berlinetta: graag gedaan!
@gulli: “Nederlanders met een migratieachtergrond” doen dat soort dingen wel vaker. Kwam laatst een A3 Sedan tegen op de Ring van Amsterdam die op eerste gezicht heel raar gespoten leek te zijn, wat bleek nou, de originele auto was wit, de eigenaar had hem mat brons gewrapt. Alles leuk en aardig, tenzij die wrap op een hoek van de auto gewoon volledig los laat en je heel amateuristisch die wrap getracht te fatsoeneren. Zag er niet uit! Mag hopen voor de beste man dat ie onderweg was naar zijn wrappende matties.
@gulli: Toch vind ik zo’n circuit-MX-5 wel leuk hoor!
@denniss00: dat was precies de auto die ik in gedachten had toen ik rolkooi toevoegde aan mijn reply ;)
Er is niets licht aan een 17 of 18 inch wiel.
Als je er nou 13 inch om zou leggen zou het onafgeveerde gewicht flink verminderen. Krijg je weer een echt leuk sturende mini.
@janjansen: ik heb 24″ en het stuurt ontzettend goed en direct..
staat nu bij de garagist voor een nieuwe zadel
@janjansen: maar niet echt een goed remmende Mini vrees ik…
@futse: ik heb 10inch wieltjes onder m’n Mini. Remt perfect
@futse: kan je dat eens uitleggen?
@janjansen: 230pk, gewicht zal wel rond de 1200kg liggen(is een wilde gok). Dan kan je achter 13 inch velgen echt geen remmen monteren die daarbij in verhouding zijn.
Als 3 deurs hatchback wel een echt knap ding!
@dutchdriftking: krap ding
Laat die stickers maar zitten. Verder Leuk spul.
Ik rij in een JCW met dat uitlaatsysteem wat genoemd wordt en ik moet zeggen, het tovert toch iedere keer weer een lach op je gezicht. In de sport stand wordt er teveel brandstof ingespoten waardoor je backfire krijgt. Oh zo kinderachtig, maar oh zo leuk!
Men moeder heeft zon jwc van de vorige generatie, stuurt vrij aardig. Alleen dat systeem waardoor hij remingrepen doet slaat nergens op want de remmen roken na een tijdje gewoon. Sperdiff zou beter zijn. Maar gelukkig maar zon brulpijp alles weer goed als je weer volgas geeft en loslaat in de tunnel
@allesmetturbo: *maakt zo’n
@allesmetturbo:
kun je uitzetten he ?
@minicoopers: klopt, knoppie lang inhouden. Daar word het al een stuk beter van, maar een sper zou toch beter zijn. Dan trekt ie net wat lekkerder de bocht uit bij volgas
@allesmetturbo:
klopt beide.
Ik dacht misschien weet je het niet dat je hem ook langer kunt inhouden om alles uit te zetten.
In de bmw i8 heeft de driecilinder ~231 pk. Dit is een 4-pitter met hetzelfde vermogen. Waar zit het verschil?
@dare2think: Dat geef je zelf al aan: de extra cilinder. Daarnaast heeft de viercilinder 0,5 L meer inhoud, hetgeen komt door die extra cilinder (0,5 L per cilinder). Waarschijnlijk zal de driecilinder wel een hogere turbodruk hebben.
Het geluid van een echte JCW blijft me verbazen wat voor herrie het maakt!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).