• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MINI hangt Cooper vol met JCW-goodies

Auteur: Author, gepost 25 november 2016 om 09:22 – 27 Reacties

Afbeelding MINI hangt Cooper vol met JCW-goodiesAfbeelding MINI hangt Cooper vol met JCW-goodiesAfbeelding MINI hangt Cooper vol met JCW-goodiesAfbeelding MINI hangt Cooper vol met JCW-goodiesAfbeelding MINI hangt Cooper vol met JCW-goodiesAfbeelding MINI hangt Cooper vol met JCW-goodiesAfbeelding MINI hangt Cooper vol met JCW-goodiesAfbeelding MINI hangt Cooper vol met JCW-goodies

MINI hangt Cooper vol met JCW-goodies
De BMW-groep heeft een hoop lekkers in petto voor de Essen Motor Show.

Na de 5-serie met M Performance onderdelen is het nu de beurt aan de MINI Cooper, die werd aangedikt met Original Accessoires by John Cooper Works. De Cooper JCW is in standaardtrim al een bommetje met 231 pk, maar wie meer wil kan meer krijgen. Zo levert MINI een speciale uitlaat die is voorzien van een klep, om zo de laatste decibellen de vrije loop te geven.

Ook is de snelle Cooper voor de gelegenheid voorzien van een sportonderstel, dat in hoogte kan worden ingesteld. De MINI Cooper S Convertible wordt in Essen getoond met lichtgewicht 17 en 18 inchers en een JCW-remsysteem met geperforeerde en geventileerde schijven.

Verder worden onder het JCW-label diverse spoilers gepresenteerd, evenals spiegelkappen in carbon, stickers (+ 5pk) en een heuse Track Fix voor GoPro’s. Uiteraard check je al dat moois in de gallery.

Ook interessant!

  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works
  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper
  • Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
    Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
  • MINI Cooper SE met daktent ideaal voor Hollandse vakantie

Nieuwste artikelen

  • Porsche Macan Rotterdam
    Introductie duurtest: de elektrische Porsche Macan
  • Mercedes 190 maakt LL Cool Jesque comeback op de ‘Ring
  • Dieven verhuren vers gestolen Rolls-Royce, Aston Martin en Corvette
  • Viaplay blijft bloeden, moet rechten verkopen
FacebookTweetPinLinkedIn

jcw, john-cooper, MINI

Vorig bericht: « Verstappen: “laat Sportman van het Jaar maar zitten”
Volgend bericht: Deze 911 R is van een minderjarig Instagrammertje »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gulli zegt

    25 november 2016 om 09:29

    Ik blijf het apart vinden, een cabrio met ‘race’ goodies. Tenzij er een vaste rolkooi in zit is een cabrio niet om te racen!

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      25 november 2016 om 09:46

      @gulli: Dit is dan ook een sportieve straatauto.

      Fijn autootje wel. Kont laag bij de grond, en heel directe besturing. Zelfs met 180PK een groot plezier om te rijden.

      Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      25 november 2016 om 09:52

      @gulli: een 180 CDI met AMG pakket is erger.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        25 november 2016 om 09:59

        @mercedesclk350: dat is waar. In Rotterdam op de Kruiskade rijdt vaak een groepje Nederlanders met een migratieachtergrond in een C200 kompressor die ze helemaal hebben ‘omgebouwd’ naar een C63. Als ze voor dat geld een hoger motortype hadden gekocht waren ze even duur uit geweest en was de auto daadwerkelijk sneller geweest :P

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          25 november 2016 om 12:57

          @gulli: Nederlanders met een migratieachtergrond. Iedere keer als ik dat lees, zakt me mijn broek af.

          Login om te reageren
          • Gulli zegt

            25 november 2016 om 14:34

            @berlinetta: graag gedaan!

            Login om te reageren
        • mercedesclk350 zegt

          25 november 2016 om 18:03

          @gulli: “Nederlanders met een migratieachtergrond” doen dat soort dingen wel vaker. Kwam laatst een A3 Sedan tegen op de Ring van Amsterdam die op eerste gezicht heel raar gespoten leek te zijn, wat bleek nou, de originele auto was wit, de eigenaar had hem mat brons gewrapt. Alles leuk en aardig, tenzij die wrap op een hoek van de auto gewoon volledig los laat en je heel amateuristisch die wrap getracht te fatsoeneren. Zag er niet uit! Mag hopen voor de beste man dat ie onderweg was naar zijn wrappende matties.

          Login om te reageren
    • denniss00 zegt

      25 november 2016 om 09:56

      @gulli: Toch vind ik zo’n circuit-MX-5 wel leuk hoor!

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        25 november 2016 om 09:59

        @denniss00: dat was precies de auto die ik in gedachten had toen ik rolkooi toevoegde aan mijn reply ;)

        Login om te reageren
  2. JanJansen zegt

    25 november 2016 om 09:39

    Er is niets licht aan een 17 of 18 inch wiel.
    Als je er nou 13 inch om zou leggen zou het onafgeveerde gewicht flink verminderen. Krijg je weer een echt leuk sturende mini.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      25 november 2016 om 10:18

      @janjansen: ik heb 24″ en het stuurt ontzettend goed en direct..
      staat nu bij de garagist voor een nieuwe zadel

      Login om te reageren
    • futse zegt

      25 november 2016 om 10:23

      @janjansen: maar niet echt een goed remmende Mini vrees ik…

      Login om te reageren
      • sprint zegt

        25 november 2016 om 11:24

        @futse: ik heb 10inch wieltjes onder m’n Mini. Remt perfect

        Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        25 november 2016 om 11:24

        @futse: kan je dat eens uitleggen?

        Login om te reageren
        • kapitein zegt

          25 november 2016 om 11:51

          @janjansen: 230pk, gewicht zal wel rond de 1200kg liggen(is een wilde gok). Dan kan je achter 13 inch velgen echt geen remmen monteren die daarbij in verhouding zijn.

          Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    25 november 2016 om 09:42

    Als 3 deurs hatchback wel een echt knap ding!

    Login om te reageren
    • teijgher zegt

      25 november 2016 om 11:16

      @dutchdriftking: krap ding

      Login om te reageren
  4. pinut187 zegt

    25 november 2016 om 10:13

    Laat die stickers maar zitten. Verder Leuk spul.

    Login om te reageren
  5. camillionaire zegt

    25 november 2016 om 10:43

    Ik rij in een JCW met dat uitlaatsysteem wat genoemd wordt en ik moet zeggen, het tovert toch iedere keer weer een lach op je gezicht. In de sport stand wordt er teveel brandstof ingespoten waardoor je backfire krijgt. Oh zo kinderachtig, maar oh zo leuk!

    Login om te reageren
  6. allesmetturbo zegt

    25 november 2016 om 11:24

    Men moeder heeft zon jwc van de vorige generatie, stuurt vrij aardig. Alleen dat systeem waardoor hij remingrepen doet slaat nergens op want de remmen roken na een tijdje gewoon. Sperdiff zou beter zijn. Maar gelukkig maar zon brulpijp alles weer goed als je weer volgas geeft en loslaat in de tunnel

    Login om te reageren
    • allesmetturbo zegt

      25 november 2016 om 11:25

      @allesmetturbo: *maakt zo’n

      Login om te reageren
    • minicoopers zegt

      25 november 2016 om 21:54

      @allesmetturbo:
      kun je uitzetten he ?

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        25 november 2016 om 22:15

        @minicoopers: klopt, knoppie lang inhouden. Daar word het al een stuk beter van, maar een sper zou toch beter zijn. Dan trekt ie net wat lekkerder de bocht uit bij volgas

        Login om te reageren
        • minicoopers zegt

          25 november 2016 om 23:09

          @allesmetturbo:
          klopt beide.
          Ik dacht misschien weet je het niet dat je hem ook langer kunt inhouden om alles uit te zetten.

          Login om te reageren
  7. dare2think zegt

    25 november 2016 om 12:12

    In de bmw i8 heeft de driecilinder ~231 pk. Dit is een 4-pitter met hetzelfde vermogen. Waar zit het verschil?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      25 november 2016 om 13:00

      @dare2think: Dat geef je zelf al aan: de extra cilinder. Daarnaast heeft de viercilinder 0,5 L meer inhoud, hetgeen komt door die extra cilinder (0,5 L per cilinder). Waarschijnlijk zal de driecilinder wel een hogere turbodruk hebben.

      Login om te reageren
  8. qvdweide zegt

    25 november 2016 om 20:01

    Het geluid van een echte JCW blijft me verbazen wat voor herrie het maakt!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North