• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mini JCW Cabrio staat in Genève

Auteur: RubenBaeten, gepost 10 februari 2009 om 09:16 – 29 Reacties

Afbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in GenèveAfbeelding Mini JCW Cabrio staat in Genève

Mini John Cooper Works Cabrio

Welkom op Miniblog vanochtend. De pixels van het vorige artikel zijn nog niet droog en er valt een persbericht in onze mailbox over een dakloze versie van de John Cooper Works. Dit is andere koek: directe injectie en een twin-scroll turbo, 211 pk en 235 km/h. Natuurlijk met je dak open voor een respectabele score op de timer.

De Mini JCW ziet er lekker dik uit en staat op 17″ velgen waarin rode aluminium remklauwen prijken. Mocht je nog iets agressiever voor de dag willen komen, dan is er nog een extra stylingpakket beschikbaar met gewijzigde bumpers en stukjes koolstofvezel. Nieuw zijn de optionele analoge dashboardmeters, voor als je ècht retro wilt gaan. De Mini JCW Cabrio sprint naar de 100 in een nette 6,9 seconden.

Op de autosalon van Genève wordt de auto voor het eerst voorgesteld, maar al vanaf 28 maart staat hij bij de dealer. Vanaf €43.555 mag je ‘m meenemen.

Krachtpatser met open karakter – Première MINI John Cooper Works Cabrio op Autosalon van Genève
10.02.2009

München/Rijswijk. MINI presenteert de nieuwe MINI John Cooper Works Cabrio. Deze compacte cabriokrachtpatser biedt dubbele pret door de circuitgenen van het John Cooper Works (JCW) label te combineren met de fun van open MINI rijden. De MINI John Cooper Works staat vanaf 28 maart a.s. bij de dealers voor een prijs van 43.555 euro.
Wat moet het worden: zinderende prestaties of lekker open rijden? Die vraag hoeft de bestuurder van de MINI John Cooper Works Cabrio zich nooit te stellen. Meer fun kan een cabrio bijna niet bieden. Zijn forse spierkracht stelt de MINI John Cooper Works Cabrio in staat tot grootse daden. Maar liefst 155 kW/211 pk levert de viercilinder-in-lijn benzinemotor (1.598 cm3), dankzij de Twin Scroll-turbo en de directe brandstofinjectie. Met de overboostfunctie bedraagt het maximumkoppel 280 Nm (2.000 tot 5.300 t.p.m.). In 6,9 seconden stuwt de krachtbron de MINI John Cooper Works Cabrio van 0 naar 100 km/u. De topsnelheid bedraagt maar liefst 235 km/u. Gemiddeld neemt de racy Brit elke honderd kilometer 7,1 liter brandstof tot zich.

Bruikbare sportiviteit
Geheel volgens het MINI-recept biedt de John Cooper Works Cabrio een onverslaanbaar goed weggedrag. Vering, remmen en transmissie zijn ontwikkeld voor circuitgebruik maar afgestemd op dagelijks gebruik. Een druk op de Sportknop naast de versnellingspook zorgt op verzoek voor nog meer gevoel in de elektrisch bekrachtigde besturing en een nog dynamischer gasrespons.
De standaard Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) is bovendien uitschakelbaar, wat er in combinatie met het elektronische sperdifferentieel voor zorgt dat rijden in de MINI John Cooper Works Cabrio een sensatie is voor bochtenridders. Voor een lekker sportieve sound zorgt bovendien het nieuw ontwikkelde uitlaatsysteem.

De supersnelle MINI is voorzien van een gespierd uiterlijk. Hij staat op lichtmetalen 17-inch sterspaakwielen. Rode, aluminium remklauwen met daarop het John Cooper Works-logo dragen bij aan de krachtige looks. Opvallend in het sportieve interieur van de MINI John Cooper Works Cabrio is het met leder beklede driespaaksstuurwiel. De MINI John Cooper Works Cabrio is verder uitgerust met een volautomatisch cabriodak, dat in vijftien seconden opent of sluit en voorzien is van de unieke, geïntegreerde schuifdakfunctie. De actieve rollbar ligt geheel verzonken achter de achterbank, wat zowel het design als het zicht naar achteren ten goede komt.

Nog meer beleving met John Cooper Works accessoires
Voor een ultieme snelheidsbeleving, zelfs als de auto stil staat is er het John Cooper Works stylingpakket. Met gewijzigde bumpers en sideskirts met luchtinlaten oogt de MINI John Cooper Works Cabrio nog daadkrachtiger. Daarnaast zijn diverse carbondelen en nieuwe analoge meters voor in het dashboard leverbaar. Meters voor de koelwatertemperatuur, g-krachten, het actueel gebruikte draaimoment van de motor en indicatie voor de overboostfunctie van de turbo maken het race-gevoel compleet. Deze nieuwe accessoires komen dit voorjaar beschikbaar voor alle modellen, behalve de dashboardmeters die voorbehouden zijn aan de MINI hatchback en Clubman.

Ook interessant!

  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works
  • Laat de zon maar schijnen met de nieuwe MINI Cabrio
  • Deze oude Mini is eigenlijk gloednieuw
  • Volgende Mini Cabrio
    Volgende Mini Cabrio nog steeds geen EV?

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, geneve-2009, jcw, MINI

Vorig bericht: « Mini E vertraagd wegens grote vraag
Volgend bericht: Seat Exeo ST is officieel »

Lees Interacties

Reacties

  1. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    10 februari 2009 om 09:32

    Leuke specs, maar vind er nog steeds weinig aan..
    Blijft een vrouwen-autotje ;)

    Login om te reageren
  2. Marly zegt

    10 februari 2009 om 09:37

    Heerlijke strand-plezier-bak.
    Heb samen met vrienden afgelopen zomer veel plezier beleeft aan de mini cabrio.
    Slippertjes, zonnebrilletje ……. ahhhhhh, laat het weer zomer worden!!

    Login om te reageren
  3. Marly zegt

    10 februari 2009 om 09:39

    @ corrado vr6/bmw e30,
    Noem het een vrouwenbak, maar ik weet zeker dat de dames liever met ons meerijden dan in een corrado of bmw e30. No hard feelings ;)

    Login om te reageren
  4. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    10 februari 2009 om 09:47

    @ Marly:
    Al zit ik in een oude Seat Marbella, vrouwen willen allemaal met mij meerijden :)
    Het gaat niet om de soort auto hoor.. ;)

    Login om te reageren
  5. Olle zegt

    10 februari 2009 om 09:50

    noem mij zuinig, maar €43.555 voor een mini vind ik echt absurd.
    Koop je ook een TT roadster voor, of een Z4.
    Maar ik ben dan ook niet de doelgroep denk ik.

    Login om te reageren
  6. W!d zegt

    10 februari 2009 om 10:05

    Ik heb op dit moment 2 mini’s (classic en new).. en alle mini’s zijn gewoon onpraktische, dure auto’s..

    @corrado vr6 slc/BMWe30: ik denk dat de meeste vrouwen liever in een seat marbella gezien willen dan in een corrado (althans de vrouwen die ik ken) ;)

    Ach, en over vrouwen auto’s kun je blijkbaar twisten, want ik vind het een erg stoere bak! (en geen vrouw)

    Login om te reageren
  7. Jesper zegt

    10 februari 2009 om 10:09

    Ik zou ook geen €43.555 voor dat ding willen neertellen hoor, dan rijd ik zoals gezegd liever rond in ’n TT of een Z4. Hoewel, dat zijn ook vrouwenauto’s. Nee laat ik dan maar een 370Z bestellen, veel leuker en mannelijker :D

    Login om te reageren
  8. Pol zegt

    10 februari 2009 om 10:10

    WTF 43000 euro. Daar heb je in april inderdaad een nieuwe 3.0l standaard Z4 voor.

    Login om te reageren
  9. Pol zegt

    10 februari 2009 om 10:10

    Oh ja en standaard is met Xenon en lederen interieur. En 16″ velgen.

    Login om te reageren
  10. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    10 februari 2009 om 10:34

    @ W!d:

    Althans de vrouwen die jij kent…
    De vrouwen die ik ken zitten liever in een degelijke auto met comfort, zonder bijgeluiden (piepen en kraken van de auto) én met airco!

    Maar ja niet alle vrouwen zijn hetzelfde hé.. ;)

    Login om te reageren
  11. W!d zegt

    10 februari 2009 om 10:42

    @corrado vr6 slc/BMWe30 gelukkig niet! Gelukkig ook niet iedereen dezelfde autosmaak!

    Login om te reageren
  12. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    10 februari 2009 om 10:44

    Inderfuckin’daad :D

    Login om te reageren
  13. GregBem zegt

    10 februari 2009 om 11:19

    Nou… Ik rijd zelf een JCW, ik nodig u allen uit, tering snelle auto :o

    Trouwens, zonder BPM-zever komt ie in BE op 34350€… (incl. automatische airco, 17″ velg, DTC, lederen sportstuur, sportknop, boordcomputer, alarm, mistlampen, dikke brembo’s, soprtzetels, … nee idd geen leder en xenon, dat is optie!)

    Login om te reageren
  14. Jorden zegt

    10 februari 2009 om 11:28

    Aangezien in niet in belgië woon…
    Deze mini is echt idioot duur! voor dat geld koop je een BMW Z4 roadster 2.0i S (geen 3.0 zoals men hier beweerd) alleen dan heb je maar 150 pk.

    Login om te reageren
  15. RenesisHP zegt

    10 februari 2009 om 12:30

    @corrado vr6 slc/BMWe30.

    “De vrouwen die ik ken zitten liever in een degelijke auto met comfort, zonder bijgeluiden (piepen en kraken van de auto) én met airco!”

    Jij kent duidelijk mijn vriendin niet. :P

    Login om te reageren
  16. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    10 februari 2009 om 12:41

    @ mx5/rx8owner:

    Maar ja niet alle vrouwen zijn hetzelfde hé.. ;) :) :D

    Rijdt jou meisje liever in een gare auto zonder comfort???

    Login om te reageren
  17. CooperDriver zegt

    10 februari 2009 om 12:55

    Ik vind het ook maar een vrouwenauto die cabrio. Doe mij maar de dichte versie met panodak. Zoals ie voor de deur staat :)

    En die 43 rooie is ie waard. Tis geen overpriced rebadged swift cabrio, tis een kleine dikke BMW. En voor die prijs blijft hij zijn status behouden.

    Login om te reageren
  18. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    10 februari 2009 om 13:08

    Huh waarom wordt mijn reactie nou ineens niet meteen goedgekeurd???
    Heb er niets raars in staan, geen foto’s en dergelijke…

    Login om te reageren
  19. RenesisHP zegt

    10 februari 2009 om 14:14

    @corrado vr6 slc/BMWe30.

    Nou, ehhh, niet echt.

    Maar om een Lotus Exige nou comfortabel te noemen… :?

    Bedenk goed dat onze mx5 een niersteenvergruizer is. Nauwelijks vering en demping. Die airco is wel een vereiste. Voor de rest gaat rijplezier over het algemeen voor. ;)

    Login om te reageren
  20. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    10 februari 2009 om 14:26

    @ mx5/rx8owner:

    Oh zo ja oké, daar heb je gelijk in.
    Maar toch vind ik de meest strak afgestelde Elise, MX-5 of Corrado nog steeds comfortabeler zitten dan een Seat Marbella.
    Alleen al die on-ergonomische stoelen van een Marbella… pfff krijg al pijn aan m’n rug als ik er alleen al aan denk :? :)

    Login om te reageren
  21. W!d zegt

    10 februari 2009 om 14:53

    @corrado vr6 slc/BMWe30: dat heet auto emocion!

    Login om te reageren
  22. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    10 februari 2009 om 15:06

    @ W!d:

    Heb je het nou over die Mini of een Marbella?
    Want die laatste is toch echt ‘auto [s]emocion[/s] irritant’ ;)

    Login om te reageren
  23. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    10 februari 2009 om 15:07

    Ah shit, hoe doe je hier tekst doorstrepen??

    Login om te reageren
  24. Vive la FRANCE! zegt

    10 februari 2009 om 15:07

    Wat een hippe auto’s zijn die Mini’s toch; eerst de Mini E, nu deze!

    Login om te reageren
  25. RenesisHP zegt

    10 februari 2009 om 16:24

    @corrado vr6 slc/BMWe30.

    Daar heb je een goed punt. Kuipstoelen zijn best comfortabel. ;)

    Login om te reageren
  26. Pol zegt

    10 februari 2009 om 16:40

    @Jorden: er komt geen 2.0 in april volgens mij. Of vergis ik me.

    Login om te reageren
  27. JMC zegt

    10 februari 2009 om 21:00

    Maak er Jonge Mottige Cabrio van en ik koop hem, anders niet!!!

    Greetzz,

    JMC

    Login om te reageren
  28. Cooper S zegt

    10 februari 2009 om 23:32

    Niet eens de JCW body kit. Is MINI bang dat je de JCW anders kan onderscheiden van een Cooper S cabrio of zo? Het wordt tijd dat MINI het voorbeeld van BMW gaat volgen. Die maken wel iets herkenbaar onderscheidend van hun “M” modellen.

    Login om te reageren
  29. Thei zegt

    26 maart 2009 om 21:55

    quote:En die 43 rooie is ie waard. Tis geen overpriced rebadged swift cabrio, tis een kleine dikke BMW. En voor die prijs blijft hij zijn status behouden.

    Ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe Suzuki Swift in pearl white. Ik heb ook naar de BMW mini gekeken en test gereden.
    Ik vindt het een heel mooie auto, maar veeeeel te duur voor wat men krijgt. En voor die 43000 koop ik liever 3 luxe Suzuki swifts. En zelfs 4 als het niet zo luxe hoeft. Zelfs dan blijft er nog 3000 over voor een heel leuke vakantie of voor heel veel benzine en km .

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North