• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MINI John Cooper Works Cabrio in het nieuw

Auteur: jaapiyo, gepost 14 januari 2016 om 23:55 – 25 Reacties

Afbeelding MINI John Cooper Works Cabrio in het nieuwAfbeelding MINI John Cooper Works Cabrio in het nieuwAfbeelding MINI John Cooper Works Cabrio in het nieuwAfbeelding MINI John Cooper Works Cabrio in het nieuwAfbeelding MINI John Cooper Works Cabrio in het nieuwAfbeelding MINI John Cooper Works Cabrio in het nieuwAfbeelding MINI John Cooper Works Cabrio in het nieuwAfbeelding MINI John Cooper Works Cabrio in het nieuw

MINI-cabrio-John-Cooper-Works-2016
MINI heeft weer wat nieuws, voor blondines die een beetje vlot van de hockeyclub naar die nieuwe cronutzaak in de stad willen raggen.

Zo vlak voor het slapen gaan komt MINI nog even langs met een zwik plaatjes van de nieuwe MINI John Cooper Works met stoffen vouwdak. We kennen alvast één persoon die erg goed gaat slapen op dit nieuws en dat is Wim van der Leegte, miljardair, nestor van de Nederlandse industrie en opper eindbaas van VDL, waar deze open MINI exclusief gebouwd gaat worden. Tenminste, zolang er niet gestaakt wordt in het Limburgse.

Jazeker, er zit dus een oranje randje aan de MINI, zelfs als je hem in een rebelse bui bestelt in de voor deze variant exclusieve kleur ‘Rebel Green’. Groene auto’s, waar zie je ze nog…Nou ja behalve op groen7 dan.

Goed, de MINI John Cooper Works dus, zoals u wel bekend is gaat het bij deze naam om de snelste variant van het gamma, vernoemd naar de legendarische John Cooper. John was succesvol met zijn eigen raceauto’s (motor achterin!) en tevens mede verantwoordelijk voor het rallysucces van de originele Mini, die Mini die nog zonder hoofdletters gespeld werd en ontworpen werd door sir Alec Issigones. Voor voldoende power in deze nieuwe ‘JCW’ om de zorgvuldig gedrapeerde haren van de chica’s achterin volledig uit model te blazen zorgt een twee liter grote vierpitter in het vooronder die met behulp van een föhn turbo 231 pk naar de voorwielen stuurt. Daarmee suis je in 6,6 tellen naar de 100 km/h op de boulevard, of 6,5 tellen indien je de automaat met flippers aanvinkt.

Verder spreekt het persbericht over zeer grote luchtinlaten onderin en extra dikke dubbele uitlaatuiteinden. Misschien moeten we Wouter maar eens op pad sturen met een microfoon om een en ander nader te aanschouwen.

Tenslotte kunnen we er in principe wel van uitgaan dat de MINI weer als de spreekwoordelijke kart de hoek omgaat, dat zijn we immers wel gewend van de voorwielaangedreven auto’s van het BMW concern, man man…hoe zo’n Active Tourer ook de hoek om gaat…

Vanaf maart rolt de MINI John Cooper Works cabrio van de band in het Limburgse Born, geïnteresseerden die er mee aan de haal willen kunnen vast 44.990 Ekkermannen opzij zetten voor de MINI dealer.

Ook interessant!

  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works
  • MINI John Cooper Works Cabrio 2022 JCW rijtest
    MINI John Cooper Works Cabrio 2022 - rijtest en video
  • Deze oude Mini is eigenlijk gloednieuw
  • Laat de zon maar schijnen met de nieuwe MINI Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, jcw, MINI, nedcar

Vorig bericht: « In 90 seconden je olie verversen, het kan
Volgend bericht: Helaas, dit seizoen geen Aston Martin in de Formule 1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. jurdespotter zegt

    15 januari 2016 om 00:03

    Ben niet zo’n fan van de buitenkant. Ik vind het interieur daarintegen wel heel mooi.

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    15 januari 2016 om 00:21

    Vroeger…

    Login om te reageren
  3. Allroundnoise zegt

    15 januari 2016 om 00:29

    heerlijke, zou alleen andere velgen doen

    Login om te reageren
  4. granlusso zegt

    15 januari 2016 om 00:43

    Please medewerkers in Born, kijk alsjeblieft naar jullie toekomstperspectief en luister voor even niet naar de FNV. Niet landelijk naar de sector kijken, kijk eens naar die prachtige fabriek waar jullie als ENIGEN in Nederland nog auto’s bouwen, daar kun je toch mooi trots op zijn.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      15 januari 2016 om 07:37

      @granlusso: nee… perpetueel slachtoffer..
      En idd, dat schorem van de FNV is allesbehalve redelijk.

      Login om te reageren
  5. kingjoop zegt

    15 januari 2016 om 07:18

    231pk uit een 2-liter turbo blok. Pffff. #nietonderdeindruk

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      15 januari 2016 om 07:24

      @kingjoop: in zo’n licht karretje en met het dikke koppel gaat t als de brandweer hoor… een S2000 zet je voor schut…

      Login om te reageren
      • kingjoop zegt

        15 januari 2016 om 07:33

        @punicaoase: 1250 kilo is niet zo mini meer, om maar s een open deur in te trappen.

        Het zal vast gaan als de brandweer, maar hier kan meer uit.

        Login om te reageren
        • robert110 zegt

          15 januari 2016 om 07:55

          @kingjoop: Natuurlijk kan er meer uit. Maar het is voor BMW waarschijnlijk niet interessant om er meer uit te halen.

          Login om te reageren
        • scottishcarspotter2000 zegt

          15 januari 2016 om 08:12

          @kingjoop: die extra pk’s zijn voor het priemiejum opvoerpakket à 3000 euro, snap je toch ook wel ;)

          Login om te reageren
          • kingjoop zegt

            15 januari 2016 om 08:30

            @scottishcarspotter2000: inderdaad! En met de keramische remmen wordt het nog leuker! (Voor de dealert)

            Login om te reageren
    • ghost zegt

      15 januari 2016 om 07:54

      @kingjoop: bij een gemiddelde tuningsboer zit je zo op 275+. Een GTI heeft ook ongeveer hetzelfde dus zo gek is dit niet.

      Login om te reageren
      • borro4 zegt

        15 januari 2016 om 08:18

        @ghost: alleen de wegligging van een gti is niet zo goed als een jcw

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          15 januari 2016 om 12:23

          @borro4: daar hebben wij her hier toch ook niet over?

          Login om te reageren
          • borro4 zegt

            15 januari 2016 om 14:55

            @ghost: naja je vergelijkt de auto een beetje met een gti! Haha

            Login om te reageren
            • ghost zegt

              15 januari 2016 om 19:07

              @borro4: lees nog eens, ging om vermogen uit een geblazen vierpitter.

              Login om te reageren
    • trident zegt

      15 januari 2016 om 07:58

      @kingjoop: rijd heerlijk hoor mooi geluidje ook

      Login om te reageren
      • kingjoop zegt

        15 januari 2016 om 08:32

        @trident: zal zijn, maar haalt het niet bij een ongeblazen zes-in-lijn.

        Login om te reageren
  6. PunicaOase zegt

    15 januari 2016 om 07:23

    Gaaf hoor!

    Login om te reageren
  7. peugeot205 zegt

    15 januari 2016 om 07:48

    Ruimte voor een Gucci tasje, cool!

    Login om te reageren
  8. bram95 zegt

    15 januari 2016 om 08:01

    Doe mij er maar 1. Inclusief blondine die naar de hockeyclub rijdt aub. :-)

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    15 januari 2016 om 08:25

    HIj is wel wijs hoor. Ook die vlag op het dakje. Helemaal netjes. En wat groene auto`s betreft, ik heb er nog eentje!

    Login om te reageren
  10. paulaner zegt

    15 januari 2016 om 08:59

    Liever de Active Tourer..

    grapje.

    Login om te reageren
  11. Mika_Hakkinen zegt

    15 januari 2016 om 12:36

    Donkergroen blijft soms fraai!

    Login om te reageren
  12. clarkson zegt

    15 januari 2016 om 17:17

    Hij is mij te lief geworden. De eerste serie heeft toch iets rauws.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North