• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Moderne Ferrari 288 GTO is bijzonder lekker

Auteur: Author, gepost 28 augustus 2017 om 12:30 – 41 Reacties

Afbeelding Moderne Ferrari 288 GTO is bijzonder lekkerAfbeelding Moderne Ferrari 288 GTO is bijzonder lekkerAfbeelding Moderne Ferrari 288 GTO is bijzonder lekkerAfbeelding Moderne Ferrari 288 GTO is bijzonder lekkerAfbeelding Moderne Ferrari 288 GTO is bijzonder lekkerAfbeelding Moderne Ferrari 288 GTO is bijzonder lekkerAfbeelding Moderne Ferrari 288 GTO is bijzonder lekkerAfbeelding Moderne Ferrari 288 GTO is bijzonder lekker

Moderne Ferrari 288 GTO is bijzonder lekker
Jammer dat het ding alleen op plaatjes bestaat.

Onlangs schreven we nog over de originele 288 GTO. Binnenkort wordt namelijk een exemplaar geveild met een uitzonderlijk lage kilometerstand. Voor de liefhebber met cash to blow is dit dus de gelegenheid bij uitstek om de collectie uit te breiden met een zeer gewilde Ferrari.

De 288 GTO stamt alweer uit 1984 en de huidige Ferrari-designtaal heeft weinig meer te maken met het lijnenspel van de auto’s van toen. Matthew Parsons leek het een puik idee om heden en verleden met elkaar te combineren. Zo ontstonden deze schetsen van een moderne GTO.

Het lijnenspel van de klassieker is aardig overeind gebleven en tegelijk herkennen we de dubbele uitlaatpijpen van auto’s als de 430 Scuderia, 360 Challenge Stradale, de 458 Speciale en natuurlijk de 488 GTB. Verder ligt vooral de voorzijde wat mij betreft prettig op het netvlies en klapkoplampen krijgen natuurlijk altijd een duimpje omhoog. Jullie idee?

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

288, Ferrari, gto, Klassiekers, photoshop, rood

Vorig bericht: « Dit zeggen internationale media over de pech van Max
Volgend bericht: In deze Mustang met 800 pk werd een ton geïnvesteerd »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    28 augustus 2017 om 12:36

    Nou, sorry hoor, maar dat zijn toch geen verhoudingen?

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      28 augustus 2017 om 14:06

      @jochempie:
      Yup, de deur is 1/3de van de wagenlengte…

      Login om te reageren
    • ride zegt

      28 augustus 2017 om 21:06

      @jochempie: Gelukking zijn er mensen die het begrijpen, wat een kut versie. En dan maar janken over lelijke modificaties/tuning projecten, en dit mooi vinden, hoezo hypocriet!

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    28 augustus 2017 om 12:41

    Het spijt me maar ik vind er echt niets aan.

    Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    28 augustus 2017 om 12:42

    Hij is wel lekker vierkant gebleven, maar klapkoplampen mogen natuurlijk niet meer tegenwoordig…
    Mag nog iets meer naar het origineel neigen van mij.
    Heerlijke old school look.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      28 augustus 2017 om 12:51

      @cossiekiller: Mogen schijnbaar nog wel, maar het is te duur om ze zo te ontwikkelen dat ze voetganger-veilig en aerodynamisch zijn. Maar toegestaan zijn ze nog wel, bij nieuwe auto’s.

      Login om te reageren
      • trbn zegt

        28 augustus 2017 om 13:30

        @jochempie: Heeft geen klapkoplampen

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          28 augustus 2017 om 14:00

          @trbn: Dat ontken ik toch niet?

          Login om te reageren
  4. cossiekiller zegt

    28 augustus 2017 om 12:44

    Eigenlijk is het meer 288GTO meets NSX meets F355…

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      28 augustus 2017 om 17:58

      @cossiekiller: Zie er meer een Panthera in

      Login om te reageren
  5. simonferrari zegt

    28 augustus 2017 om 12:44

    Nou doe mij de oude maar. Totaal niet in verhouding deze schetsen. Wel knap gemaakt overigens

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    28 augustus 2017 om 12:45

    Als die afschuwelijke velgen verdwijnen dan vind ik hem best aardig gelukt.

    Login om te reageren
  7. robin147gta zegt

    28 augustus 2017 om 12:48

    Zou goed door kunnen als een moderne DeTomaso!

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      28 augustus 2017 om 13:20

      @robin147gta: ook mijn gedachte!

      Login om te reageren
  8. kilum zegt

    28 augustus 2017 om 12:51

    Sowieso veel te laag. De koeling zal een probleem worden. En de daklijn loopt mijn inziens niet lekker.

    Login om te reageren
  9. raymondvaneck zegt

    28 augustus 2017 om 12:54

    Tis een Ferrari met een onderkin!

    Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    28 augustus 2017 om 12:54

    NSX meets DeTomaso Pantera. No thanks.

    Login om te reageren
  11. f40racer zegt

    28 augustus 2017 om 13:01

    Ontzettend gaaf ding! Voor mij is dit hoe een Ferrari eruit hoort te zien. Lekker breed en geen overdreven lange motorkap. Ook die ronde achterlichten kan ik altijd waarderen. Jammer dat het hierbij blijft.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      28 augustus 2017 om 14:22

      @f40racer: ik denk dat de geschiedenis je een beetje tegenspreekt wat betreft de lange motorkap :)

      Login om te reageren
      • f40racer zegt

        28 augustus 2017 om 15:38

        @davelepeef: De geschiedenis zal ook niet het enige zijn wat me tegenspreekt. Het ligt er dan ook aan hoever je teruggaat in de geschiedenis. Tov wat jij bedoelt heb ik blijkbaar een andere mening :)

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          28 augustus 2017 om 17:46

          @f40racer: ongeacht hoe ver je teruggaat, het gros van de Ferrari’s heeft de motor in de neus, en daarmee een lange motorkap. Maar ik miste de nuance even in dat je het als een mening poneert ;)
          Ondanks dat bijv de 488 waarschijnlijk een grotere/dikkere auto is, oogt de ouwe 288 erg gespierd, dat blijft mooi :)

          Login om te reageren
          • f40racer zegt

            28 augustus 2017 om 18:39

            @davelepeef: Okee, ik moet natuurlijk toegeven dat een 250 gto geweldig is. Dus ik snap je punt. Maar ik zou een 355 bijvoorbeeld boven een 599 verkiezen. Hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel haha.

            Login om te reageren
  12. str8six zegt

    28 augustus 2017 om 13:05

    Hij ziet er in ieder geval smakelijker uit dan de nieuwe Portofino

    Login om te reageren
  13. martingtv zegt

    28 augustus 2017 om 13:06

    ik zie er meer een nieuw venturi atlantique in dan een moderne versie van de 288 gto

    Login om te reageren
  14. m550d zegt

    28 augustus 2017 om 13:27

    Dit is in mijn optiek werkelijk schitterend. Als Ferrari dit zou maken, declasseren ze hun hele modelrange tot matige apparaten.

    Login om te reageren
  15. allesmetturbo zegt

    28 augustus 2017 om 13:32

    Wow! Dit vind ik echt heel dik. Heel wat anders dan ze nu maken maar wel met herkenbare details. Ik zou hier wel voor tekenen.

    Login om te reageren
  16. Edge zegt

    28 augustus 2017 om 14:13

    Dit ding is lelijker dan de Mondial. Ik pas.

    Login om te reageren
  17. MaartenD zegt

    28 augustus 2017 om 14:25

    Dít was hopelijk sarcastisch bedoeld anders denk ik toch echt dat je een keer langs moet gaan bij Hans Anders

    Login om te reageren
  18. koen0373 zegt

    28 augustus 2017 om 14:26

    Lamborghini Jalpa, anyone?

    Login om te reageren
  19. bietje zegt

    28 augustus 2017 om 14:27

    Sorry… ik ben blij dat dit gedrocht alleen op plaatjes bestaat, hou dat zo en gooi die plaatjes weg… Er zijn genoeg autoliefhebbers die de 25th anniversary uitvoering van de Countach vreselijk vinden met al die skirts en spoilers… eat this ! Op de Countach pruim ik het nog wel, maar dit is echt niet om aan te kijken… dit heeft niets meer met de orginele 288 te maken, maar ik kan mij voorstellen dat dit iedereen van na pak ‘m beet het jaar 2000 aanspreekt, aangezien het voor de gemiddelde puber in de verte overeen komt met de designtaal van Ferrari momenteel.

    Login om te reageren
  20. spotkoningvdaal zegt

    28 augustus 2017 om 15:24

    Lèlluk! Rebirth vd Toyota MR2

    Login om te reageren
  21. cvoo zegt

    28 augustus 2017 om 17:17

    De ronde achterlichten vervangen voor rechthoekige units en je hebt de nieuwe De Tomaso Pantera.
    Als opvolger daarvan zeker geslaagd, wat mij betreft!

    Login om te reageren
  22. cocoloco zegt

    28 augustus 2017 om 17:33

    Had ook een nieuwe Vector kunnen zijn. Die waren ook uuuhm bijzonder……

    Login om te reageren
  23. mashell zegt

    28 augustus 2017 om 18:55

    Waar het origineel rank en elegant oogt ziet deze er juist zwaar uit.

    Login om te reageren
  24. ronnieboy zegt

    28 augustus 2017 om 19:26

    Ben ik de enige die ‘m geweldig vind !??

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      28 augustus 2017 om 23:01

      @ronnieboy: Nee, zie de reactie van de schrijver.

      Login om te reageren
  25. right zegt

    28 augustus 2017 om 20:10

    Afblijven van het origineel, veel te link om je hieraan te wagen

    Login om te reageren
  26. tenaci zegt

    28 augustus 2017 om 21:14

    Late reactie, ik dacht meteen Pantera, was niet de enige zie ik…

    Login om te reageren
  27. drdre1 zegt

    28 augustus 2017 om 23:01

    Vind hem bijzonder lelijk.

    Login om te reageren
  28. roppp zegt

    29 augustus 2017 om 00:10

    Het zou verboden moeten worden

    Login om te reageren
  29. jiltjes zegt

    29 augustus 2017 om 08:58

    Ik vind het eerder een retro Honda NSX.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North