• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Moderne klassieker: Gullwing America P/904 Carrera

Auteur: robbie, gepost 5 maart 2012 om 14:10 – 47 Reacties

GWA P904 Carrera
Ben je uitgekeken op je oude Porsche Boxster? Stuur hem dan snel op naar het Amerikaanse GWA en laat er zo’n prachtige P/904 Carrera van maken! Op die manier rij je tenminste in iets bijzonders en trek je gegarandeerd de aandacht.

Op basis van een Porsche Boxster 987 (2005-2011) kan GWA deze P/904 Carrera voor je maken. Het is design is uiteraard gebaseerd op de Porsche Carrera GTS uit de jaren ’60. De techniek blijft allemaal bij het oude en is dus verder niet extreem spannend.

Het Amerikaanse GWA (Gullwing America) heeft er de afgelopen jaren een ware sport van gemaakt om moderne auto’s een retro uiterlijk te geven. Zo zagen we eerder al een Gullwing Panamericana, Mercedes C111 Ciento Once en Mercedes SL Pagoda.

En dit is dus de eerste keer dat GWA een Porsche als uitgangspunt pakt ipv een Mercedes.

Ook interessant!

  • Voitures Extravert quintessenza RS
    Elektrische Carrera RS uit Nederland is krankzinnig duur
  • Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken
  • Hoeveel heb jij over voor deze gecrashte Carrera GT?
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

boxster, gwa, Klassiekers, Porsche, Retro

Vorig bericht: « BRABUS Bullit Coupé 800 [mega gallery]
Volgend bericht: Hoe kan je het best een Bentley sneeuwvrij maken? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Cantago zegt

    5 maart 2012 om 14:15

    Tuning zoals het bedoeld is! Dit vind ik nou mooi. Een prachtig authentiek uiterlijk met goed werkende degelijke moderne techniek. Wat wil je nog meer? Los van het idee dat ze hem morgen bij je afleveren.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      5 maart 2012 om 14:24

      @Cantago: dit zou ik geen tuning willen noemen…

      Login om te reageren
      • MARS zegt

        5 maart 2012 om 14:40

        @robbie: rebuilding!

        Login om te reageren
      • Cantago zegt

        5 maart 2012 om 15:48

        @robbie: ja, waar leg je de grens? Een motor met een andere chip kun je ook rebuilden noemen. In principe is alleen het uiterlijk veranderd bij deze boxter en niet meer of meer overdreven dan bij de gemiddelde sjonniegolf. De techniek is ook nog precies hetzelfde dus of het nu tunen of rebuilden is… In mijn ogen is iedere aanpassing aan een standaard auto een vorm van tunen. Misschien is personaliseren dan een betere term?

        Login om te reageren
        • Ikke_ferrari zegt

          5 maart 2012 om 18:34

          @Cantago: Zullen we het dan op de volgende termen houden:
          Tuning = Performance aanpassingen
          Styling = Uiterlijke aanpassingen gebaseerd op het origineel
          Coach Building = Uiterlijk volledig herzien gebaseerd op het originele onderstel en techniek.

          Login om te reageren
          • Cantago zegt

            7 maart 2012 om 23:24

            @Ikke_ferrari: Thanks! Coachbuilding it is.

            Login om te reageren
  2. JaxDryke zegt

    5 maart 2012 om 14:15

    Die achterkant ziet er uit alsof ie regelrecht uit een Cars (lightning McQueen) film komt :P

    Login om te reageren
  3. baap zegt

    5 maart 2012 om 14:16

    Ikke die? Mama mia, wat een schoonheid! :)

    Login om te reageren
  4. Sportspotter13 zegt

    5 maart 2012 om 14:17

    humm, moet morgen toch maar even ergens een Porsche Boxster weg halen :P Dit mogen ze wel vaker doen!

    Login om te reageren
  5. Rick-dos zegt

    5 maart 2012 om 14:33

    Prachtig. Gewoon prachtig…

    Login om te reageren
  6. minimarcos zegt

    5 maart 2012 om 14:34

    Fantastisch….

    alleen wel andere verlichting, want led lampen kunnen natuurlijk niet….

    Login om te reageren
  7. RubenPriest zegt

    5 maart 2012 om 14:38

    Deze is niet drempel-proof voor hier in NL.

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    5 maart 2012 om 14:42

    je zal maar een “purist” zijn ..
    en niet kunnen genieten van zoveel schoonheid ..

    sweeeeeeeet .. veel zoeter gaat het niet snel worden ..

    Login om te reageren
    • KUYL zegt

      5 maart 2012 om 15:08

      @lincoln: Volgens mij zijn die zogenaamde puristen die niks anders kunnen waarderen ook alleen maar verzamelaars die niet in de auto`s rijden. Helemaal geen autoliefhebber zijn en alleen maar op waarde verhoging inzetten. Dus is het niet puur, afzeiken dan maar want anders kan de waarde van mijn garage niet meer stijgen.

      Ontopic, dit moet zoveel meer gedaan worden. Heerlijk toch.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        5 maart 2012 om 16:21

        @KUYL:

        volgens mij zijn de self proclaimed “puristen” meer van die leasebak rijders die nergens boven kunnen staan ..

        althans .. in mijn belevingswereld ..

        Login om te reageren
        • KUYL zegt

          5 maart 2012 om 16:29

          @lincoln: Daar heb je denk ik ook een punt. Ik beschreef de “purist” die er niks van snapt maar ze wel kan betalen. Jij beschrijft dezelfde alleen kan die het niet zelf betalen.

          Login om te reageren
  9. jordy14 zegt

    5 maart 2012 om 14:54

    Misschien gulf jasje?

    Login om te reageren
  10. baasbas zegt

    5 maart 2012 om 14:56

    Leuke coachbuild! Voor mij had de achterpoiler niet gehoeven. Die steekt wat lullig af bij de rest vind ik..

    Login om te reageren
  11. rickr zegt

    5 maart 2012 om 14:58

    Hebben hebben hebben, wat een heerlijke wagen is die 904! En deze is zo veel mooier dan een kit-car versie van Bear…

    Login om te reageren
  12. ericc zegt

    5 maart 2012 om 15:17

    Prachtige, pure klasse!
    Nu nog een James Dean-uitvoering!!!

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      5 maart 2012 om 16:11

      @ericc:
      ?
      James Dean stierf in 1955 (in een 550 Spyder), deze 904 kwam pas in 1963 voor het eerst piepen…

      Login om te reageren
      • ericc zegt

        7 maart 2012 om 08:02

        @StijnB: Wat ik bedoel is dat ze op basis van de Boxster een 550 Spyder-look-a-like kunnen bouwen als ze in staat zijn dit apparaat te bouwen.

        Login om te reageren
  13. tborre zegt

    5 maart 2012 om 15:19

    iemand een gokje wagen hoeveel er nog over is van het origineel? zal ook wel een aardig prijskaartje aanhangen…

    Login om te reageren
  14. Hupke zegt

    5 maart 2012 om 15:32

    Geweldig, ik had er zelf al eens over nagedacht of het niet mogelijk was van die leuke maar extreem lelijke boxster om te coachbuilden totdat het leek op een 904.

    Blijkt dat ik niet de enige ben. De moderne interpretatie van de 904 is ook bijzonder goed gelukt vind ik.

    Login om te reageren
  15. maverick zegt

    5 maart 2012 om 15:36

    Dit is gewoon pure porno…

    Login om te reageren
    • Larrs zegt

      5 maart 2012 om 19:48

      @maverick: Niet likken!

      Login om te reageren
  16. Rohrl-fan zegt

    5 maart 2012 om 15:47

    Hot damn… Kappersauto wordt natte droom… WANT!!!!!

    Login om te reageren
  17. xlnc zegt

    5 maart 2012 om 16:02

    Ongelofelijk mooi. Watertanden en voor de rest geen woorden voor. Ik ben benieuwd wat dit kost. Boxter aanschaffen is te doen maar als deze conversie tezamen met een Boxter bijna een Carrera GT kost blijft ook deze onbereikbaar voor me.

    Login om te reageren
  18. joske2 zegt

    5 maart 2012 om 16:07

    Fout dit, echt fout. Een 904 van Beck of Thunder Ranch gaat tenminste nog door de beugel.

    Login om te reageren
  19. lemster zegt

    5 maart 2012 om 16:07

    Vind de achterkant hier wel wat van weg hebben:

    Maar ik zie alleen maar renders. Van deze auto en van de voorgangers. Is er ook ergens een foto beschikbaar?

    Login om te reageren
  20. beckerbauer zegt

    5 maart 2012 om 16:08

    Doe mij het origineel maar, ik vind dit maar niets.

    Login om te reageren
  21. donzobar zegt

    5 maart 2012 om 16:12

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110832987184&viewitem=#ht_4590wt_1165

    via Jalopnikjens, over origineel gesproken.

    Login om te reageren
  22. gerbie zegt

    5 maart 2012 om 16:41

    Lekker karretje. Vooral kontje is lekker. Lijkt wel 8c als je van achter kijkt.

    Login om te reageren
  23. xlnc zegt

    5 maart 2012 om 16:52

    Weet iemand hier hoe oud een auto moet zijn om na te bouwen zonder dat je voor de rechter gedaagd wordt?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 maart 2012 om 16:58

      @xlnc:

      na 50 jaar heb je geen apk plicht meer ..

      Login om te reageren
  24. xlnc zegt

    5 maart 2012 om 17:11

    @Lincoln

    Wat ik eigenlijk bedoelde is het volgende. Je hebt coachbuilders en kitcar bouwer. Je ziet XJ13 met exacte maten en je hebt meerdere bedrijven die 904 bouwen. De gt40 is ook zo een auto die door vele bedrijven wordt nagebouwd. Kitcars kom je nieuwe modellen Lamborghini’s en Ferrari’s maar krijgen ze daar dan geen problemen mee of zijn er wat regels aan gebonden. Ik heb dit zoveel gebrobeerd uit te zoeken maar vind er niks over.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 maart 2012 om 18:24

      @xlnc:

      noemt men “patentenhandel” ..

      is idd een raar schimmig wereldje ..

      Login om te reageren
  25. Dimglor zegt

    5 maart 2012 om 17:20

    Ziet er zeker en vast beter uit dan een Boxster….

    Login om te reageren
  26. Vanquish zegt

    5 maart 2012 om 17:29

    Wauw, die is tof!

    Login om te reageren
  27. xlnc zegt

    5 maart 2012 om 17:59

    Bouwkosten €70.000,- hmmm netjes

    Login om te reageren
  28. renesf zegt

    5 maart 2012 om 17:59

    Prachtig!

    Login om te reageren
  29. norge zegt

    5 maart 2012 om 18:14

    Dat ding komt mijn wijk nog niet uit, maar staat zeker leuk op mijn oprijlaan.

    Login om te reageren
  30. p993 zegt

    5 maart 2012 om 18:40

    Vind hem wel cool… Kan ie nog iets lager? :)

    Login om te reageren
  31. wobwobgaserop zegt

    5 maart 2012 om 20:20

    Bijzonder mooie auto!

    Login om te reageren
  32. Tonnie zegt

    5 maart 2012 om 22:28

    Waaauuww, daar heb ik mijn Porsche Boxter wel voor over :D als ik die al had….

    Login om te reageren
  33. SoFriPa zegt

    5 maart 2012 om 22:47

    Briljant fraai. TAG Heuer klokje erbij en je bent zwaar de man.

    Login om te reageren
  34. fluvioglacialeafzetting zegt

    6 maart 2012 om 08:20

    Geweldig!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North