• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MTM geeft Audi TT RS tot 424 pk

Auteur: RubenBaeten, gepost 18 november 2009 om 10:41 – 30 Reacties

Afbeelding MTM geeft Audi TT RS tot 424 pkAfbeelding MTM geeft Audi TT RS tot 424 pkAfbeelding MTM geeft Audi TT RS tot 424 pkAfbeelding MTM geeft Audi TT RS tot 424 pkAfbeelding MTM geeft Audi TT RS tot 424 pkAfbeelding MTM geeft Audi TT RS tot 424 pkAfbeelding MTM geeft Audi TT RS tot 424 pkAfbeelding MTM geeft Audi TT RS tot 424 pkAfbeelding MTM geeft Audi TT RS tot 424 pkAfbeelding MTM geeft Audi TT RS tot 424 pk

MTM Audi TT RS

Dan waait je kapsel vanzelf wel in model!

MTM stopt graag heel veel extra paardjes onder motorkappen van auto’s die al zogenaamd snel waren. Zo reden wij eens met een S4 Avant met 430 pk, en weten ze maar liefst 560 pk uit een achtcilinder R8 te peuren. Ook de op één na heetste TT was al eens aan de beurt. Deze keer vergrepen ze zich aan de TT RS, de opperkapper met standaard al 340 pk.

Allereerst werd natuurlijk het motormanagement aangepakt, maar ook de uitlaat ontsnapte niet aan de aandacht: het midden- en eindstuk werden vervangen en er werden klepjes geplaatst. Ook kan er optioneel een metalen katalysator worden toegevoegd. Je kunt kiezen uit drie vermogens: 404 pk, 408 pk (voor als je gewoon niet de minste wilt hebben?) en maar liefst 424 pk. In die laatste uitvoering levert het vijfcilindertje bovendien een monsterlijk koppel van 560 Nm. Om het geheel af te maken monteert MTM nog wat Bimoto-lichtmetaal in 19″ of 20″, indien gewenst met spacers van 20 of 30 mm.

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Mijn Auto: Audi TT-RS van Menno
    Mijn Auto video: Audi TT-RS van Menno

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, mtm, TT, tt-rs, tuning, wit

Vorig bericht: « Bob Lutz: Cadillac CTS-V Sport Wagon is onderweg
Volgend bericht: Komt er misschien wel een Honda NSX racer? »

Lees Interacties

Reacties

  1. ErikkNL zegt

    18 november 2009 om 10:46

    Zeer net werk weer van MTM. Als ik er een had staan zou ik toch wel naar hun toe gaan voor ietsje meer vermogen!

    Login om te reageren
  2. Laue zegt

    18 november 2009 om 10:46

    Ruben heeft dienst vandaag en de enigste zonder Autoblog-5jaar-kater

    OT: Jammer van de spacers, dat is toch meer iets voor de “sjonneis”

    Login om te reageren
  3. Megakix zegt

    18 november 2009 om 10:50

    Er staan geen prijsjes bij vermeld; jammer, want dan had ik kunnen overegen om zo’n setje kado te doen aan een TTRS rijder…nja, dan doettie het maar met een lullige 340 PK.. ;-)

    Login om te reageren
  4. CSL zegt

    18 november 2009 om 10:51

    snelle muis!

    Login om te reageren
  5. jmulleman zegt

    18 november 2009 om 11:02

    ze zijn goed in pk’s persen :D

    Login om te reageren
  6. Megakix zegt

    18 november 2009 om 11:07

    Oh, weet iemand overigens waarom ze bij BMW een speciale brochure hebben emt 1 miljard BMW-velgen…en Audi en Benz nooit verder komen dan een paar wielsetjes die vaak nog niet eens mooi zijn ?

    Login om te reageren
  7. Neal zegt

    18 november 2009 om 11:07

    spacers hebben te maken met het feit dat het ongelofelijk duur is om een exclusieve kwaliteitsvelg te laten ‘mouleren’, laat staan in verschillende maten. Logisch dat ze dan een universele ET kiezen van waaruti ze voor verschillende modellen verder kunnen werken. Eventueel met spacers.

    Heeft dus helemaal niks met ‘sjonnies’ te maken.

    Jullie Nederlanders gaan wel dikwijls heel erg kort door de bocht terwijl er net bij jullie de meest gekke ‘creaties’ rondrijden (tov. Belgie)

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      18 november 2009 om 11:23

      @Neal:
      Spacers hebber er mee te maken dat je wielen verder naar buiten komen wat “dikker” “lijkt”, of zodat je velgen met een grotere ET waarden op je auto passen. Wat vaak het geval is met de gemiddelde golf 3 rijder met 20 inch chrome velgen.

      Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      18 november 2009 om 11:28

      @Neal: spacers hebben wel vaak (als je slechte hebt) een afwijking waardoor als je 80 rijd (een gratis vibrator hebt) uit de auto trilt

      daarom zou ik het alleen bij de velgen houden en ook bekende merken OZ , momo enz.

      Login om te reageren
  8. Joerek zegt

    18 november 2009 om 11:42

    Wat is die toch mooi in het wit he! Ben blij dat ik hem ook in het wit genomen heb… heerlijke bak om mee te rijden!
    Velgen staan er ook wel netjes op, maar de standaard titanium TT RS velgen vind ik nog steeds het mooist!

    Login om te reageren
  9. Gumball zegt

    18 november 2009 om 11:54

    Is deze voor de kale kappers?

    Login om te reageren
  10. WinZ zegt

    18 november 2009 om 12:03

    @ Ruben: ‘Dan waait je kapsel vanzelf wel in model!’ In een COUPE? :shock:
    Lijkt me eerder iets voor de cabrio-versie. ;)
    OF MTM heeft ‘m natuurlijk zo hard afgesteld dat je haardos de voorruit raakt bij het optrekken.. Tsjah, dan zit mijn haar ook anders dan daarvoor. :)

    OT: indrukwekkende specs voor een vijfcilinder! Die dikkere wielkasten vind ik niet zo mooi, maar ik zou ‘m toch voor m’n deur zetten als ik het kon betalen.

    Login om te reageren
  11. Ikkuh zegt

    18 november 2009 om 12:05

    @ WinZ: het lijkt me een verwijzing naar de doelgroep van de auto: kappers….

    Login om te reageren
  12. Vincenzo zegt

    18 november 2009 om 12:16

    the gay has just become more gay. Wat een lelijk hok zeg.
    Striping gejat van Abarth uiteraard :)

    Login om te reageren
  13. Mattie zegt

    18 november 2009 om 12:17

    @Winz
    Dat is ook vreemd.. Je haar tegen de voorruit als je optrekt! Bij mij gebeurt dat alleen als je hard remt!

    Dit is wel lekker wat MTM doet.. Maar of je er veel hebt in ons kikkerlandje? Nee.. Maar omdat het kan!

    Login om te reageren
  14. BenjaminvL zegt

    18 november 2009 om 12:36

    @laue
    Spacers hebben daar OOK mee te maken, maar je hoeft geen sjonnie te zijn om ze onder je auto te hebben :P Ik heb ze ook onder mn bolide, ten eerste om de ET gelijk te trekken met de orginele waarde (zoals Neal zegt). Ten tweede omdat ik vind dat een wiel nagenoeg gelijk moet zijn met de wielkastrand, een wiel dat naar binnen staat is toch geen gezicht?

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      18 november 2009 om 12:42

      @BenjaminvL:
      Er zijn (enkele)uitzonderingen..

      Login om te reageren
  15. quanti zegt

    18 november 2009 om 13:14

    spacers of spoorverbreders zijn zeer slecht voor de lagers. zeker af te raden dus.

    Login om te reageren
  16. Neal zegt

    18 november 2009 om 13:30

    Laue: MTM is een Audi/VW tuner en levern dus niet alleen voor de RS modellen. MAW verkopen ze hun velgen ook voor de ‘gewone’ Audi/VW modellen waarbijde wielkassen een stuk minder breed zijn. Om dan aan te passen naar de RS spoorbreedte en wielakssen hebben ze een spacer nodig om het netjes te laten uitzien. Vandaar de spacer.

    Ze gaan heus geen andere velgen laten maken enkel om dit verschil.

    Spacers worden trouwens ook door kwaliteitsmerken (zoals RH) gebruikt. Sterker nog, RH is de grondlegger van dit principe door een standaard ET voor 1 model velg te bouwen en verder aan te passen per wagen aan de hand van adapters en spacers.

    Login om te reageren
  17. Trevor zegt

    18 november 2009 om 13:59

    waarom een 404 en een 408 pk versie? dat verschil ga je volgens mij echt nooit merken…

    Login om te reageren
  18. MullerG zegt

    18 november 2009 om 14:20

    Nog steeds een lelijk ding!

    Login om te reageren
  19. Dennis zegt

    18 november 2009 om 15:09

    En het is een lelijke auto…
    Wel knap al die peekaa’s maar ik vind het wel een kappersauto.
    Ik ben blij met mn 407 coupe 3.0 V6.

    Login om te reageren
  20. WinZ zegt

    18 november 2009 om 16:12

    @ ikkuh: Dat had ik ook wel door :P, denk dat die vergelijking in een coupe alsnog niet doorgaat.
    @ mattie: Ja, dat bedoel ik dus XD

    Login om te reageren
  21. Neluz zegt

    18 november 2009 om 17:03

    Als ik ooit zo’n wagen krijg ga ik zoiezo langs MTM! Wat een pk’s :D

    Login om te reageren
  22. B3nk0 zegt

    18 november 2009 om 17:24

    Hoe komen mensen toch op kappers auto dit, kappers auto dat, verdomd dure kapper heb je dan volgens mij, ik zou meteen vragen om een korting.

    Beetje goud vragen om je haartjes te laten knippen, bah…

    Login om te reageren
  23. EJS zegt

    18 november 2009 om 17:57

    Daarmee wordtie verrekte snel.. Zou hij een R8 bij kunnen houden? Ik denk iig aardig stangen.. Maar doe me toch maar een R8!

    Login om te reageren
  24. 1NteNSe zegt

    18 november 2009 om 18:02

    Lekker hoor, ik hou daar wel van, goede motortuning en subtiele buitenkant “tuning”

    Login om te reageren
  25. Windhoos zegt

    18 november 2009 om 20:31

    @Laue,

    Bij de TT zijn spacers niet supernodig, maar heb je ooit welleens gezien hoe ver dat de wielen bij de A5 naar binnen staan? Dat is dan (IMHO) ook de enige optische minpunt aan de A5, en alleen spacers kunnen dat verhelpen…

    Mooie specs van deze TT RS trouwens ;-)

    Login om te reageren
  26. mashell zegt

    18 november 2009 om 23:25

    [sarcasme]400pk en helemaal geen booskijkertjes, neon buizen, vette verlaging, 747 formaat achtervleugel? Tuning is ook niet meer wat het geweest is.[/sarcasme]

    Login om te reageren
  27. Cantago zegt

    19 november 2009 om 00:55

    Doe maar met mooie matzwarte velgen, wil je mn adres? Dan kan je hem meteen voor de deur zetten!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North