• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MTM komt met de RS6 Clubsport [730 pk]

Auteur: ricardo, gepost 29 april 2010 om 21:31 – 33 Reacties


Een gewone Audi RS6 van MTM is al best leuk en aardig. 730 pk onder de kap, ja dat wil wel. Maar toch kan het altijd nét iets extremer. Daarom komen ze met deze Clubsport-variant op de markt: evenveel pk’s, maar minder gewicht.

Op de officiële cijfers moeten we nog even wachten. Maar dat ‘ie zijn topvermogen van 730 pk bij 6.360 rpm levert was al bekend. En ook het maximum koppel van 785Nm wisten we al. Dat vermogen wordt bereikt door een andere chip in de ECU, wat sportluchtfilters en een ander uitlaatsysteem.

Nou is de vijfliter V10 met dubbele turbo uit de standaard RS6 beslist geen doetje, maar dit pakket laat ‘m pas echt brullen. Kijk maar. Daarnaast werd de ‘gewone’ MTM RS6 al eens gekroond tot snelste stationbak ter wereld.

De Clubsport-versie kan geleverd worden met 21″ MTM bimoto-velgen. Compleet met plakkerig rubber genaamd Michelin Pilot Sport PS2. Achterin heeft de achterbank moeten wijken voor een rolkooi. De luxeuze voorstoelen uit de RS6 zijn ook direct maar weggehaald. Daarvoor in de plaats komen Recaro’s die je net wat beter op de plek houden. Moet je wel even de bijgeleverde zespuntsgordel om doen. Zei daar iemand ‘rijtest‘? (via GTspirit)

Hieronder foto’s van de normale RS6 R van MTM.

Ook interessant!

  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Audi RS6 MTM hotlap: maakt 1.000 pk een circuitwapen? [+ Video]
  • Afrojack doet zichzelf Audi RS6 met 1.001 pk cadeau [video]
  • Johann Abt Signature Edition
    Dit is de ultieme Audi RS6 met garantie (800 pk!)

Nieuwste artikelen

  • Deze goedkope G-Klasse Brabus op Marktplaats lijkt echt, maar toch ook engggg
  • Max Verstappen rijdt volgend jaar stiekem toch met nummer 1 rond
  • Video: De aanhangwagen van Snollebollekes
  • BMW van volkszanger met drie kinderen erin gestolen
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, clubsport, mtm, oranje, rs6, tuning, wit

Vorig bericht: « Auto’s worden steeds hogehak-vriendelijker
Volgend bericht: Video: EVO rijdt in de Caparo T1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sneep zegt

    29 april 2010 om 21:34

    Liever een SL 65 AMG van Brabus.

    Login om te reageren
  2. Tommy2 zegt

    29 april 2010 om 21:39

    Hoeveel kg lichter precies?? Als hij onder de 1700 kg zit wordt het pas echt vet! :D Lekker ragge met je 730 pk V10-blok met 2 turbo’s!!

    Login om te reageren
  3. Dimglor zegt

    29 april 2010 om 21:41

    Mja geef mij toch maar liever een volledig aangeklede Rs6 en met een gewoon kleurtje ;)

    Login om te reageren
  4. Arnold zegt

    29 april 2010 om 21:41

    ik vind die kleuren verschrikkelijk

    Login om te reageren
  5. floryn zegt

    29 april 2010 om 21:43

    Als je m lichter wilt maken kun je er toch ook wel 19″ jetsers onder leggen…? Wel een leuk idee van MTM om het Porsche idee maar eens van kast te halen en toe te passen op deze moloch.

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    29 april 2010 om 21:44

    -edit: thanks, check!-

    Login om te reageren
  7. Stephan zegt

    29 april 2010 om 21:57

    Lekker kansloos om de achterbank weg te halen. WTF heb je nou nog aan die wagen? Koop dan een coupe als je maar 2 stoelen wil.

    Login om te reageren
  8. FabianVTS16V zegt

    29 april 2010 om 21:59

    Erg vet hoor!
    Schijnt trouwens dat er nog wel wat meer valt te halen uit het “standaard” blok.
    Deze 730pk zijn namelijk behaald door aanpassing van het motormanagement, K&N inlegfilters en een Milltek cat-back systeem.
    Met 2 100cpsi sport catalysatoren kan er nog iets van 20pk bijkomen!

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      29 april 2010 om 22:12

      @FabianVTS16V:

      Je kan er altijd meer uithalen.. 1000+ pk’s kan ook, 1500 lukt ook nog(getuige ’t feit dat er bedrijven zijn die de lambo v10 ook zover krijgen, dat is in de basis hetzelfde blok..)

      Verder is dit zinloos.. Die achterbank moet beslist terug, wat carbon carroserie delen had ik me daarentegen kunnen voorstellen, want dat ding ís me toch zwaar:O

      Login om te reageren
  9. reaguurder zegt

    29 april 2010 om 22:27

    Waarom zou je een grote, zware en snelle auto strippen? Koop dan een kleine(re) snelle auto…

    Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    29 april 2010 om 22:39

    Intressant projectje.

    Login om te reageren
  11. spykerboy zegt

    29 april 2010 om 22:54

    naice :D

    Login om te reageren
  12. frits zegt

    29 april 2010 om 23:08

    Doet mij maar een gechipte nieuwe m5 van gpower met 800 pk!

    Login om te reageren
  13. Appii zegt

    29 april 2010 om 23:24

    Ikwilde net zeggen.. is de M^5 vn gpower niet snellerdan deze ?

    Login om te reageren
  14. bozewolf zegt

    30 april 2010 om 02:25

    Het is inderdaad het gewicht wat uiteindelijk bepaalt of dit een beetje een zinvolle conversie is (voor zover dat het uberhaupt al kan zijn). Een supersonische Audi als autobahncruiser lijkt me logisch, maar zo’n RS6 walvis als circuitversie die alsnog het gewicht van een iets kleinere walvis in de schaal legt….ik weet ’t niet hoor. Kan me toch niet voorstellen dat hier nou echt een marktje voor is.

    Aan de andere kant, 1 demo-auto bouwen en er vervolgens veel bombarie over maken is natuurlijk ook slim gedaan van die MRM mensjes. Voor je ’t weet heb je van die mensen die ergens op internet miepen dat er geen markt voor is. Publiciteit.

    Login om te reageren
  15. W115 zegt

    30 april 2010 om 07:11

    Zal vast retesnel zijn, maar ik denk dat je een lotus sneller door een circuit jaagt :)

    Login om te reageren
  16. dodge zegt

    30 april 2010 om 08:00

    @W115

    Als je het over een Elise hebt, heeft die 730 PK?
    De Esprit wordt een ander verhaal, maar ook geen 730 PK.
    En de Carlton betreft… Nee.

    Login om te reageren
  17. Timmie zegt

    30 april 2010 om 08:52

    Ik loop niet warm voor zulke auto’s. Het uiterlijk is veel te schreeuwerig (wat dan waarschijnlijk ook de bedoeling was). DFe voorste banden komen bijna tegen de wielkasten (tenzij de vering beenhard staat). Bovendien heeft de auto zijn nut compleet verloren. Wil je een tweezitter, tune dan een A5 he zeg!

    Login om te reageren
  18. Harie zegt

    30 april 2010 om 08:55

    @ dodge

    Koop dan een diesellocomotief…. die heeft 10000PK….

    PK’s zijn een ding… gewicht is het tweede en is even belanrijk…

    Login om te reageren
  19. nickdenbakker zegt

    30 april 2010 om 09:11

    RIJTEST!!!???

    Login om te reageren
  20. tomster zegt

    30 april 2010 om 09:28

    ook als stationbak te verkrijgen?

    Login om te reageren
  21. Benjamin1 zegt

    30 april 2010 om 10:16

    episch lelijk?

    Login om te reageren
  22. M-lover zegt

    30 april 2010 om 10:22

    Wat ik me vaak afvraag bij dit soort auto’s… krijg je zoiets in belgië legaal op de weg?? Heb ooit iemand geweten die een speciele auto had waarbij er maar 1 ruitenwisser opstond ipv2, en die heeft zijn 2 standaard ruitenwissers terug kunnen monteren!

    Login om te reageren
  23. DuitseAuto's zegt

    30 april 2010 om 11:21

    Dan ga ik toch liever voor een dikke Brabus

    Login om te reageren
  24. dw zegt

    30 april 2010 om 11:57

    rs6 evotech had dit vermogen toch al lang, of een andere tuner ?

    Login om te reageren
  25. lambo4all zegt

    30 april 2010 om 12:35

    730pK? kan net, maar dan had ik hem toch echt gewoon in het zwart genomen!

    Login om te reageren
  26. janklaassen zegt

    30 april 2010 om 20:54

    de RS6 is zowieso al een vette auto.
    maar normaal vind ik hem mooier.
    zwart, grote wielen en hij is 10x mooier dan de M5 of E63.

    Login om te reageren
  27. JeSsE zegt

    30 april 2010 om 21:54

    kopen, spuiten en klaar!
    dan rij je ze er toch wel uit ;)
    deze kleuren zijn lelijk man!

    Login om te reageren
  28. Jaguar1994 zegt

    1 mei 2010 om 09:28

    Aight deze auto is echt ziek! Mooie velgen en de oranje staat onze grote audi vriend ook wel goed!

    Login om te reageren
  29. Cantago zegt

    1 mei 2010 om 18:29

    Leuke bak om sjonnies het leven zuur te maken voor het stoplicht;)

    Login om te reageren
  30. TSI-tje zegt

    3 mei 2010 om 10:55

    Tsjonge…. al dat commentaar over de kleur…
    Je kán hem ook in ‘gewoon’ zwart, blauw of welke kleur dan ook bestellen jongens…
    Kleinere auto kopen om te tunen? Probeer daat maar eens een V10 met twee joekels van turbo’s in te frommelen.
    Ik heb vorige week het genoegen gehad om met een RS6R (Avant)van MTM te mogen rijden. In één woord: SPECTACULAIR.
    Alle luxe van een grote, goed uitgeruste, station wagen met de prestaties van een Supercar. Moet zeggen, hij viel ook verrassend goed te rijden in normaal stads- en snelwegverkeer. Ik had gedacht dat zo’n auto zich enorm zenuwachtig zou gedragen bij normaal rijden. Niets was minder waar. Maar goed, ga je op het gas….. man wat een brute kracht komt er dan vrij. Remmen was zéker niet minder indrukwekkend. Deze was ook precies zoals’ ie ‘hoort’ te zijn, zwart, Antraciete wielen, alle badges verwijderd. echt een belevenins!

    Login om te reageren
  31. Autoliefhebber zegt

    4 mei 2010 om 14:03

    Wat een beest!

    Login om te reageren
  32. Spotter zegt

    7 mei 2010 om 18:31

    Gisteren deze op de foto gezet op Munchen Airport. Hij stond daar voor een officiele fotoshoot.

    Zelf nog wat phonecam-shots gemaakt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North