• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MTM propt een dikke V8 in de Volkswagen Amarok

Auteur: robbie, gepost 2 maart 2014 om 15:07 – 23 Reacties

Afbeelding MTM propt een dikke V8 in de Volkswagen AmarokAfbeelding MTM propt een dikke V8 in de Volkswagen AmarokAfbeelding MTM propt een dikke V8 in de Volkswagen Amarok

MTM Volkswagen Amarok V8 Passion
Volkswagen stopt zelf maximaal 180 pk in de Amarok, maar als je daar geen genoegen mee neemt dan kan je gelukkig bij MTM aankloppen.

In samenwerking met DIRKS Group uit Emden vervangt MTM de standaard tweeliter viercilinder TDI motor door een 4.2-liter V8 dieselmotor met 410 pk en 930 Nm. Daarmee kan deze pickup in slechts 6 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u sprinten. De topsnelheid ligt op 222 km/u.

De MTM Volkswagen Amarok V8 Passion heeft niet alleen een andere motor gekregen, maar er is meer aangepast. Zo zijn de bladveren op de achteras vervangen door luchtvering in combinatie met een panhardstang. Ook is de achteras nu voorzien van schijfremmen in plaats van trommelremmen. Met al dat extra vermogen wil je natuurlijk wel beschikken over fatsoenlijke remmen. Een setje 22 inch velgen maakt het geheel af. Op de autoshow van Genève is deze auto voor het eerst te bewonderen.

Ook interessant!

  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok
  • goedkoopste Amarok
    Dit is de goedkoopste Volkswagen Amarok van Nederland
  • VW Amarok R
    VW Amarok R gaat er écht komen
  • Nieuwe VW Amarok
    Nieuwe VW Amarok lijkt totaal niet op een Ford

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

amarok, Diesel, geneve-2014, mtm, pickup, tuning, V8, Volkswagen, zwart

Vorig bericht: « Reminder: Top Gear S21E05, BBC2, 21.00 uur
Volgend bericht: Gespot: dikke oranje Audi R8 V10 vs Volkswagen Kever »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    2 maart 2014 om 15:13

    Toch liever iets Amerikaans dan..

    Login om te reageren
  2. bruinbeer zegt

    2 maart 2014 om 15:14

    Misschien iets voor Defensie?

    Login om te reageren
  3. JamesBond007 zegt

    2 maart 2014 om 15:19

    Trommelremmen? Wat doen die nog op een moderne auto?

    Login om te reageren
    • norge zegt

      2 maart 2014 om 15:20

      @JamesBond007: Remmen misschien?

      Login om te reageren
      • jasperjvr zegt

        2 maart 2014 om 15:55

        @norge: hij heeft wel gelijk.. Trommelremmen hebben een heleboel nadelen t.o.v. schijfremmen. zoals het verliezen van remkracht als ze warm worden wat makkelijk kan gebeuren bij het afdalen van een helling o.i.d.
        iets was je zeker mag verwachten van een Amarok

        Login om te reageren
        • norge zegt

          2 maart 2014 om 15:59

          @jasperjvr: Bij veel auto’s worden de remmen achter zo weinig gebruikt dat de schijven gaan roesten.In veel gevallen zouden trommel remmen beter zijn.

          Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          2 maart 2014 om 17:14

          @jasperjvr: Dus schijfremmen hebben geen last van “fading”? Heb ik nieuws voor je…

          Login om te reageren
          • jasperjvr zegt

            2 maart 2014 om 20:19

            @SimonMc: minder dan trommelremmen

            Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        2 maart 2014 om 16:52

        @norge: Zou je denken?

        Login om te reageren
    • heyhuub zegt

      2 maart 2014 om 15:51

      @JamesBond007:

      Trommelremmen gaan een stuk langer mee dan schijven, dus voor een voertuig wat bijvoorbeeld als bedrijfsauto gebruikt wordt is dit wel aantrekkelijk.

      Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    2 maart 2014 om 15:19

    Al proppen ze er een W12 in, als ik een dikke pick-up zou willen neem ik een Raptor.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      2 maart 2014 om 17:14

      @jrk68: Hell yeah!

      Login om te reageren
  5. KEV9 zegt

    2 maart 2014 om 15:50

    Die cijfers redt hij nu ook met sleurhut

    Login om te reageren
  6. snorrie11 zegt

    2 maart 2014 om 16:20

    Kan de defensie er misschien ook nog wat mee.

    Login om te reageren
  7. toyotafortuner zegt

    2 maart 2014 om 17:03

    Liever shoppen bij de Amerikanen idd voor een V8 pick-up. En als het toch diesel moet gelijk een Super Duty shoppen

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      2 maart 2014 om 18:41

      @toyotafortuner:

      Denk dat een supercharged tundra nog veel lekkerder is.

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        2 maart 2014 om 19:54

        @redbeams: zeker! In amerika gewoon via de juiste dealer een TRD-supercharger te krijgen: 500pk en 750nm zijn de nieuwe specs. mjam!

        Login om te reageren
  8. roppp zegt

    2 maart 2014 om 17:10

    Wat een amok om een aanm’nrok….. Op ’t NL’se leger na wil toch niemand zo’n ding. Al gooi je er een tractor-motor in.

    Login om te reageren
  9. stan zegt

    2 maart 2014 om 17:49

    Snap het idee van het snelle pickup niet helemaal, t blijft een arbeiders- bak pk’s meer of minder maken het niet anders.

    Login om te reageren
    • stan zegt

      2 maart 2014 om 17:51

      @Stan van der Nat: Net als andere gezins scheurbakken een combinatie waar ik niet zo goed aan kan wennen, alleen als het toch laag bij de grond blijft en het stuurgedrag lekker is zie ik het door de vingers..

      Login om te reageren
  10. Robert zegt

    2 maart 2014 om 20:06

    “Een setje 22 inch velgen maakt het geheel af” Ik vind het en profil net een stelletje brommervelgen. Zo van het soort dat ik 25 jaar geleden onder m’n Puch had.

    Login om te reageren
  11. PeugeotGTI zegt

    2 maart 2014 om 21:02

    Man man man wat slecht gefotosoept

    Login om te reageren
  12. Design_Driven zegt

    3 maart 2014 om 11:26

    De kwaliteiten van de rendering/photoshop/foto matchen de kwaliteiten van de tuning. Man man man wat lelijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North