MTM propt een dikke V8 in de Volkswagen Amarok

Auteur: , 23 Reacties

Volkswagen stopt zelf maximaal 180 pk in de Amarok, maar als je daar geen genoegen mee neemt dan kan je gelukkig bij MTM aankloppen.

In samenwerking met DIRKS Group uit Emden vervangt MTM de standaard tweeliter viercilinder TDI motor door een 4.2-liter V8 dieselmotor met 410 pk en 930 Nm. Daarmee kan deze pickup in slechts 6 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u sprinten. De topsnelheid ligt op 222 km/u.

De MTM Volkswagen Amarok V8 Passion heeft niet alleen een andere motor gekregen, maar er is meer aangepast. Zo zijn de bladveren op de achteras vervangen door luchtvering in combinatie met een panhardstang. Ook is de achteras nu voorzien van schijfremmen in plaats van trommelremmen. Met al dat extra vermogen wil je natuurlijk wel beschikken over fatsoenlijke remmen. Een setje 22 inch velgen maakt het geheel af. Op de autoshow van Genève is deze auto voor het eerst te bewonderen.



23 reacties

Toch liever iets Amerikaans dan..
Misschien iets voor Defensie?
Trommelremmen? Wat doen die nog op een moderne auto?
@JamesBond007: Remmen misschien?
@norge: hij heeft wel gelijk.. Trommelremmen hebben een heleboel nadelen t.o.v. schijfremmen. zoals het verliezen van remkracht als ze warm worden wat makkelijk kan gebeuren bij het afdalen van een helling o.i.d.
iets was je zeker mag verwachten van een Amarok
@jasperjvr: Bij veel auto’s worden de remmen achter zo weinig gebruikt dat de schijven gaan roesten.In veel gevallen zouden trommel remmen beter zijn.
@jasperjvr: Dus schijfremmen hebben geen last van “fading”? Heb ik nieuws voor je…
@SimonMc: minder dan trommelremmen
@norge: Zou je denken?
@JamesBond007:

Trommelremmen gaan een stuk langer mee dan schijven, dus voor een voertuig wat bijvoorbeeld als bedrijfsauto gebruikt wordt is dit wel aantrekkelijk.
Al proppen ze er een W12 in, als ik een dikke pick-up zou willen neem ik een Raptor.
@jrk68: Hell yeah!
Die cijfers redt hij nu ook met sleurhut
Kan de defensie er misschien ook nog wat mee.
Liever shoppen bij de Amerikanen idd voor een V8 pick-up. En als het toch diesel moet gelijk een Super Duty shoppen
@toyotafortuner:

Denk dat een supercharged tundra nog veel lekkerder is.
@redbeams: zeker! In amerika gewoon via de juiste dealer een TRD-supercharger te krijgen: 500pk en 750nm zijn de nieuwe specs. mjam!
Wat een amok om een aanm’nrok….. Op ’t NL’se leger na wil toch niemand zo’n ding. Al gooi je er een tractor-motor in.
Snap het idee van het snelle pickup niet helemaal, t blijft een arbeiders- bak pk’s meer of minder maken het niet anders.
@Stan van der Nat: Net als andere gezins scheurbakken een combinatie waar ik niet zo goed aan kan wennen, alleen als het toch laag bij de grond blijft en het stuurgedrag lekker is zie ik het door de vingers..
“Een setje 22 inch velgen maakt het geheel af” Ik vind het en profil net een stelletje brommervelgen. Zo van het soort dat ik 25 jaar geleden onder m’n Puch had.
Man man man wat slecht gefotosoept
De kwaliteiten van de rendering/photoshop/foto matchen de kwaliteiten van de tuning. Man man man wat lelijk.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).