• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MTM upgrade voor de Audi R8 V10

Auteur: CasperH, gepost 20 november 2012 om 09:19 – 12 Reacties

MTM Audi R8 V10 cabrio


De Audi R8 V10 is normaal gesproken goed voor 525 pk, meer dan genoeg voor potente prestaties. MTM heeft nu een flinke upgrade klaar.

606 pk en 560 Nm (eerder 530) dat is wat MTM uit de 5.2 liter grote V10 van Audi weet te slepen dankzij een sportuitlaat en andere ECU programmering. Die uitlaat helpt overigens ook om de V10 een wat fijner geluid mee te geven. Omdat we het hier hebben over een pre-facelift R8 (met R-Tronic bak) moeten we kijken naar de oude prestatiecijfers. De coupé gaat voortaan in 3,5 seconden naar de 100 kilometer per uur. Dat is vier tienden sneller dan in originele trim en precies even snel als het nieuwe topmodel van na de facelift, de R8 V10 Plus. De Spyder is overigens twee tienden langzamer. Topsnelheid ligt voor beide modellen op 322 kilometer per uur (origineel 313).

MTM was blijkbaar van mening dat er ook sterkere remmen nodig waren aan de voorzijde en monteerde daarom 380 millimeter grote schijven en remklauwen met acht zuigers. De achterremmen blijven standaard. Onderstel, velgen en banden werden ook aangepast, te beginnen met een KW V3 coilover set die speciaal voor dit project werden afgesteld. MTM stelt deze set 20 millimeter lager af dan origineel maar eventueel kan je de R8 tot 60 millimeter lager leggen, mocht je dat willen. Een nose-lift optie is er ook, zodat je nog enigszins normaal een drempel over kan. De Bimoto wielen zijn voorzien van Michelin Pilot Sport Cup+ rubber in de maten 235/35ZR19 voor en 315/25ZR20 achter. Jep, 19 inch voor, 20 inch achter.

En terwijl MTM 40 kilo zegt te besparen dankzij de nieuwe sportstoelen die zijn vervaardigd uit carbon, voegen ze tegelijkertijd gewicht toe door een voorspoiler lip, side skirts en achterspoiler toe te voegen. En laten we de stickers niet vergeten. Alles bij elkaar zal de MTM R8 echter alsnog wel wat lichter zijn.

Is dit niet heftig genoeg? MTM heeft ook chroom en een biturbo systeem, if you like. Of heb je liever een achterwiel aangedreven R8?


Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe
    Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Cabrio, essen-2012, mtm, R8, R8 V10, rood, tuning

Vorig bericht: « Koenigsegg One:1 is lelijk en bijna klaar
Volgend bericht: Officieel: de XFR-S staat in Los Angeles! »

Lees Interacties

Reacties

  1. flippert zegt

    20 november 2012 om 09:25

    Ook een leuke upgrade voor je 14% bijtellertje..

    Login om te reageren
  2. thewillempiej zegt

    20 november 2012 om 09:26

    Die zou ik best wel erg graag willen hebben!

    Login om te reageren
  3. roberto zegt

    20 november 2012 om 09:47

    Oei, wat staan velgjes geil op de R8!

    Login om te reageren
  4. mout zegt

    20 november 2012 om 09:47

    Als ik lees ‘uitlaat en ECU’ dan vraag ik me altijd af: Waarom levert de fabrikant dat niet standaard? Is dat het klassieke verhaal dat de fabrikant rekening houdt met alle omstandigheden in de zin van brandstofkwaliteit en klimaat? Of zit er meer achter?

    Login om te reageren
    • 964rs zegt

      20 november 2012 om 09:50

      @mout: ja elke auto word eigenlijk afgesteld op mindere kwaliteit benzine. Niet iedereen tankt per slot van rekening euro 98

      Login om te reageren
      • autobart zegt

        20 november 2012 om 10:16

        @964rs: En niet in elk land zijn de omstandigheden qua zuurstof en benzinekwaliteit hetzelfde.

        Login om te reageren
        • 964rs zegt

          20 november 2012 om 10:19

          @autobart: dat ook

          Login om te reageren
      • mout zegt

        20 november 2012 om 11:56

        @964rs: Maar daar heb je pingelsensors voor aan boord. Tank 95 in een 98 auto, en je max vermogen zakt ietsjes. Kortom: als dat tijdens het rijden gewoon gemonitord kan worden, stel je de boel toch af op top-peut en top-lucht?

        Login om te reageren
    • Hupke zegt

      20 november 2012 om 10:24

      @mout:

      En met die nieuwe instellingen gaat die motor misschien ook geen 300k km meer mee.

      Login om te reageren
  5. Hupke zegt

    20 november 2012 om 10:23

    Die nieuwe need for speed heeft precies wel realistische graphics of ga je me zeggen dat er echt een 11 jarige de lotto gewonnen heeft en een R8 heeft gekocht.

    Login om te reageren
  6. awesome zegt

    20 november 2012 om 11:24

    Maar, heeft deze ook alleen RWD, net als die eerdere versie van MTM?

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      20 november 2012 om 11:25

      @awesome: ow wacht…. Allerlaatste zin. Sorry!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North