
Honda speciaaltunert Mugen kon de nieuwe Accord niet met rust laten en ontwikkelde een leuk plasticsetje voor zowel de sedan- als de stationversie van deze middenklasser.
Je kunt kiezen uit twee verschillende voorbumpers; een met een spoilerlipje of een ‘aero-bumper’. Verder zien we een nieuwe grille, sideskirts, een diffuser met twee pijpjes erin en een enorme graafschep op het kofferdeksel van de sedan. Een nieuwe set veren en een sportuitlaatsysteem mogen natuurlijk niet ontbreken. Mooie velgjes maken het geheel af.
Wat de kit gaat kosten en waar je hem kunt bestellen weten we nog niet, maar het zou wel toevallig zijn als dat die drie Accord-rijders in ons land iets kon schelen. (via 4wheelsnews)










Zet er grote en brede velgen onder en dan is het compleet!
Kwaliteitstupperware.
Mugen is goed. :)
Whip it. Whip it good.
Ik denk niet dat de Nederlandse Accordrijders, die volgens mij meer voor betrouwbaarheid dan voor looks gaan, zich hiervoor interesseren. Maar in andere landen is dit vast niet zo, of Mugen zou niet meer bestaan.
Nog even kiezen dan, voor mij de rechterbumper, want de linker is te anoniem, en lijkt te veel op willekeurige andere auto’s.
@ de vlaeminck; Waarom ken jij een band met te hoge ‘colhemdjes’ en bloempotten op hun kop, die met zwepen slaan..? :P
Lees die eerste zin nog ’s ;)
–edit: dank u, is inmiddels gefixt–
@ Citrofiel
Vroeger was je daarom cool, nu ben je daarom gay, vraag me niet waarom! Maar het is een lekker liedje! 8) Oh en ik hou gewoon veel van oude rockliedjes. Je reinste jumpstyle mag voor een week of 2 op nummer 1 staan, maar als een liedje dat al 20 jaar lang doet, dan is dat in mijn ogen pas een hit.
En dit maakt nou de Accord af. Nu nog een een nieuwe Type R versie er van en dan is het pas echt compleet. Het liefst de 2.4 doorontwikkelen tot 120 tot 150 pk per liter ;)
Mugen zal wel naar alternatieve inkomsten moeten zoeken, nu ze geen F1 Honda motoren meer mogen maken. Wellicht is dit de eerste spin-off.
@Citrofiel
Ik zou em zoals hierboven echt wel willen moet ik zeggen. Nou ben ik met m’n 23 niet bepaald een prototype accord rijder, maar vind em wel dik. Zou ik een station nodig hebben dan wordt het eerder de Accord dan de A4 of de 3-serie…Echt een topauto!
@ Lex; Dat is één iemand over de brug, maar nu moet er nog iemand komen die wél een prototype Accordrijder is, en deze kit geslaagd vindt. Ik wacht tot de eerste Accord met NL-kenteken en deze kit op Autojunk verschijnt. Kan ik lang wachten…
Wielen zijn veels te klein, spoiler (wnat hij spoiled de auto) veels te groot, en die sideskirts zijn ook lelijk. En die lelijke lijsten bovenaan de ramen, en die bumper vind ik ook niet echt wat.
Hm, toch maar de gewone dan lichtjes aanpassen.
Best wel leuk hoor. Welke TypeR blok zit er nou in?
Helaas geen. Dit is helaas alleen uiterlijk vertoon.
met die grille is het net een acura
Wat heeft dat ding gekke windstrips boven de zijruiten….
@ guzmann; Misschien is dat stoer in Japan?
Onwaarschijnlijk lelijk. Gelukkig zal je ze in het wild niet snel tegenkomen, de enige nieuwe Accords die ik tot nu toe heb gezien stonden in een showroom. En zelfs in drie weken Japan heb ik er welgeteld nul-komma-nul gezien. Houden zo…
Ik rij er toevallig in….een Honda Accord 2.0 Exec. Heerlijke auto en mooi! Maar goed…smaken verschillen he….en oh ja…ben 30…geen ouwe lul ofzo. Verder is het een mooie kit voor de Accord….maar dan moeten de prestaties er ook bij passen vind ik.
1. Huh, betaat Mugen nog?
2. Lekker setje velgen op de linkse.
3. Dikke lol voor de opmerking “wat kan het de 3 Nederlandse Accord-rijders schelen”
4. Ik heb ook nog steeds geen enkele nieuwe Accord zien rijden.
Alleen de bbs style velgen zijn mooi, en de rest mag mügen houden.
Ik heb gehoord dat Honda met de Racerij stopt, heeft dat nog invloed op de (normale) verkoop
van deze toch mooie auto.
Dat vind ik tenminste, hij ziet er toch heel sportief uit!!
verder wens ik Honda goede zaken te kunnen doen in deze moeilijke tijd voor de autoindustrie
Ik heb toevallig gisteren een nieuwe Accord zien rijden. Daar zat één of andere dinosaurus achter het stuur, hoogstwaarschijnlijk niet de doelgroep van Mugen ;)
Ik vind van achteren de kit goed geslaagd, maar de nieuwe voorbumper vind ik dan wel weer wat minder….
Tja, denk niet dat Mugen wakker ligt van wat er zich in Europa afspeelt. Veel tuners trouwens al lang niet meer. Omzet wordt gerealiseerd in Azië, Amerika en in het midden-oosten. Europa is ‘bonus’.
honda the power off plastic.
@ gerjan:
the power of plastic..
ooit met een nieuwe honda gereden? of ooit met een honda gereden?
of ooit al je rijbewijs behaald? die accord is zeker en vast minder plastiekerig dan de plastieken reetstaaf die de sint meehad voor jou mama..
3 accord rijders in nederland?? mmmm….. dan ben ik wel héél exclusief :mrgreen: :mrgreen:
Denk dat ik maar ’s ff met de Honda/Mugen dealer gaat over nieuw uitlaatje voor de 2.4 executive tourer :mrgreen:
dat is mooi !!!!!!!!!
Mugen rulez
@ Gerjan…..
Afgunst………
Sukkelaar……
mvg.
Ik zou blij zijn als het ein-de-lijk maart 2009 zou zijn, want ik ben 1 van de gelukkigen die mijzelf een WITTE Accord Mugen cadeau heeft gedaan in sedan uitvoering, 2.4i met Rood-zwart leer en 20 inch(!!).reken maar dat-ie stuurt, dat deed mijn oude 2001 Accord ook al..Maar je moet wel autofreak zijn ofwel Hondafiel, anders koop je voor hetzelfde geld een (dikke) duitser…maar DAT wil IK niet,met respect overigens voor andere merken hoor! Ieder in zijn waarde latend met zijn of haar autokeuze, is wel zo persoonlijk, he.
Als Hondamaniak ben ik niet erg gecharmeerd van het laatste model Accord (sedan)die ik ten opzichte van het voorlaatste model totaal buiten proporties vindt.
De laatste Tourer daarentegen vind ik weer mooier dan het voorlaatste model.
Wat dat is met Honda weet ik niet, want de ene keer zetten ze een model neer waarvan je denkt YES!, waarna ze het presteren om later weer een ‘facelift’ uitvoeren waarvan ik denk, ‘hoeveel heb je gezopen en gesnoven om dit op wielen te krijgen’. Maar daarvan hebben meer Japanse merken last merk ik.
Dan moet ik toch toegeven dat met name Duitse merken (en met name Audi) een goede lijn weet vast te houden
Over de kwaliteit en rijeigenschappen van Honda niets dan goeds, kunnen de Duitse ‘bombasten’ nog een puntje aan zuigen.