• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Multistrada V4S: de compleetste Ducati ooit

Auteur: Arno Jaspers, gepost 13 december 2020 om 07:01 – 21 Reacties

Niet op luxe perstrip naar de zon, maar gewoon in de Benelux. Wij zochten voor je uit of de Ducati Multistrada V4s het de BMW GS nu echt moeilijk gaat maken.

De Ducati Multistrada is al jaar en dag een sterkhouder in het Ducati-gamma. Toch doorliep deze hoogpoter intussen meerdere fases. Van een brute ‘Hypermotard-met-windscherm’ veranderde de Multi door de jaren heen naar een erg sportieve toermotor.

En toch…moet het bij Ducati ergens gewrongen hebben dat ze niet aan BMW’s dikste GS raakten. Reden te meer voor de Italianen om het concept anno 2020 nog eens om te gooien.

ducati multistrada v4s

Dat de nieuwe Multistrada op het V4-platform gebouwd zou worden stond in de sterren geschreven, maar verder lagen alle wegen open.

Toch kiest Ducati (en de bazen bij Audi) nu voor een gelijkaardige formule als die van de GS: veel toercomfort, uitgebreide optiepakketten. De Ducati Multistrada V4S heeft de GS duidelijk op de korrel voor 2021.

  • ducati multistrada v4s
  • ducati multistrada v4s

Maar ook alle mogelijke elektronische snufjes, een 19” voorwiel en daarbijbehorend ook een gepeperd prijskaartje voor de Ducati Multistrada V4S.

Ducati Multistrada V4S de specs:

  • Motor: V4, 1.158cc
  • Vermogen: 170 pk (125 kW) bij 10.500 tpm
  • Koppel: 125 Nm bij 8.750 tpm
  • Drooggewicht 215 kg
  • Tankinhoud: 22 liter
  • Prijs: vanaf € 22.390,- (België: vanaf € 19.290,-)

Of dit allemaal de moeite waard is? ik (MaxxMoto) zocht het voor Autoblog uit in bovenstaande videotest.

fotocredit: Jonathan Godin

Ook interessant!

  • Ducati Multistrada V2
    Ducati Multistrada V2 is betaalbare crossover
  • ducati desertx
    Ducati DesertX is officieel en heerlijk!
  • Dit filmpje roept alleen maar vraagtekens op
    Deze video roept alleen maar vraagtekens op
  • ducati supersport 950
    Ducati Supersport 950 S op Vallelunga

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

ducati, Motorfiets, Video

Vorig bericht: « Koop de McLaren Senna XP van Post Malone
Volgend bericht: Nieuwe 911 GT3 Cup heeft 510 synthetische pk’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. nikilaudaferrari zegt

    13 december 2020 om 09:15

    Hèt grote nadeel van de Multistrada ten opzichte van de GS is de kettingaandrijving. Zolang ze die niet vervangen door een riem of cardan, denk ik dat de GS bovenaan de verkooplijsten blijft staan. De Diavel heeft wel riemaandrijving – dus het kan wel…

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      13 december 2020 om 09:58

      @nikilaudaferrari: Diavel X uit 2016 alleen als ik mij niet vergis, en volgensmij zijn ze daar ook weer van afgestapt.

      Login om te reageren
    • michiel_vandelft zegt

      13 december 2020 om 10:18

      @nikilaudaferrari: Waarom zou dat een dermate nadeel zijn dat je hem laat staan dan? Oprecht benieuwd.. :)

      Login om te reageren
      • nikilaudaferrari zegt

        13 december 2020 om 13:41

        @michiel_vandelft: Nou: op een tourbuffel wil je naar mijn mening niet elke dag de ketting smeren en regelmatig de ketting spannen. Je wilt em pakken en verder toeren. Ik begrijp dat een ketting lichter is en dat het in de racerij voordelen heeft omdat je de verhoudingen aan kunt passen, maar voor toer gebruik vind ik het een onding. Vies ook met al die zooi die erop gaat plakken.

        Login om te reageren
      • adamdaga zegt

        13 december 2020 om 13:49

        @michiel_vandelft: Een ketting moet je elke 500km of na een ritje in de regen kuisen en insmeren, bij cardan verse olie om de 10k km’s.

        Login om te reageren
        • nikilaudaferrari zegt

          13 december 2020 om 13:57

          @adamdaga: Precies! En dus sleep je zo’n vieze bus kettingspray mee en gereedschap om je ketting te spannen. Kom je ‘s ochtends uit je tentje/hotel, moet je eerst ketting smeren/spannen. En met een beetje geluk die van je vriendin ook :-)

          Login om te reageren
          • kennone zegt

            13 december 2020 om 22:49

            @nikilaudaferrari: als je de dop er gewoon opnhoud blijft zo’n bus gewoon schoon, en de ketting span je voor en na je trip. En als je echt ver gaat tussendoor ook nog een keer. Maar elke dag is wel overdreven hoor.

            Login om te reageren
    • Foramen zegt

      13 december 2020 om 10:29

      @nikilaudaferrari: mensen zullen de GS blijven kiezen omdat het de veilige keuze is en iedereen het doet, beetje zoals mensen die voor een 911 gaan.

      Ketting is echt geen reden om zo’n fiets te laten staan.

      Login om te reageren
      • crashingduke zegt

        13 december 2020 om 15:59

        @foramen: Eigenlijk wel. Mijn Ducati specialist adviseerde me zelfs om een BMW te kopen. Voor mij houdt het op vakantie letterlijk in dat ik elke keer voordat ik het hotel inloop, met die bus kettingsmeer aan de gang ga. En doordeweeks om de dag als ik thuis kom. En elke twee maanden er een nieuwe ketting om kan laten leggen.

        Login om te reageren
    • Arno Jaspers zegt

      13 december 2020 om 16:10

      Hoi @nikilaudaferrari,
      True, een cardan is een gemakkelijk systeem, maar uiteraard ook met enkele specifieke nadelen – net zoals een riem. Dat de GS bovenaan de verkooplijsten blijft is volgens mij aan veel meer factoren dan enkel die cardan toe te schrijven. Om er enkele te noemen: marketing, BMW dealerondersteuning, boxerblok (en laag zwaartepunt), etc.
      Wel goed opgemerkt want dit had ik over het hoofd gezien aangezien het voor mij persoonlijk nooit een doorslaggevende factor zal zijn op een motorfiets. Je ketting smeren en op tijd en stond spannen,…het hoort erbij.

      Grts, Arno

      Login om te reageren
  2. mp014 zegt

    13 december 2020 om 09:28

    Met alle respect voor al die motorbladen en experts die jaarlijks over elkaar heen vallen om als eerste bepaalde bikes te testen en met elkaar te vergelijken (autobladen hebben daar ook een handje aan….) maar volgens mijn bescheiden mening liggen de kwaliteiten van deze top bikes zo enorm dicht tegen elkaar aan dat de normale man, waar ik mezelf toe reken, de verschillen in rijgedrag of kwaliteit niet eens zal merken, nooit! Met andere woorden, als je zoveel geld uit geeft aan een bike kies je, volgens mij, ook een stukje met je hart. Voor mij dus altijd de Ducati Multistrada! Ik zou er graag een hebben, liefst in Pikes Peak uitvoering, subliem! ??

    Login om te reageren
    • smex zegt

      13 december 2020 om 10:13

      @mp014: dat is leuk als je misschien een paar keer per jaar op een zonnige zondag een ritje maakt. Maar als je een motor waar zoiets als dit voor bedoelt is een beetje gebruikt, merk je die kwaliteiten al heel snel. Vooral met dit type motors die niet alleen voor de weg bedoelt zijn. Ik heb zelf de 1250GSA en het vorige model Multistrada met elkaar kunnen vergelijken en het verschil merk je snel zat in het voordeel van de GS. Daarnaast blijft het idd altijd een kwestie van smaak natuurlijk, waarbij mijn smaak toch naar een GS zou gaan.

      Login om te reageren
      • mp014 zegt

        13 december 2020 om 11:14

        @smex: dat ben ik in de basis met je eens, echter volgens mijn bescheiden mening gebruikt 80% (misschien wel meer) van de rijders dit soort motoren niet waar ze echt voor gemaakt worden. Van daar dat ik zeg:”de gewone man”. Overigens heb ik het gevoel dat dit voor heel veel vervoersmiddelen geld, een Ferrari, Lambo, Porsche worden over het algemeen ook niet gebruikt waar ze echt voor bedoeld zijn, laat staan SUV’s. Dus gewoon lekker voor de Duc gaan die is gewoon mooier… ?

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          14 december 2020 om 00:08

          @mp014: Ferrari, Lambo, Porsche’s worden gebruikt voor het flaneren langs de boulevards en SUV’s voor woon werk verkeer. En dat is precies waar ze voor bedoeld zijn.

          Login om te reageren
      • erazor zegt

        13 december 2020 om 11:41

        Welk verschil dan precies?

        Login om te reageren
  3. Jesse zegt

    13 december 2020 om 11:55

    Heeft het geen desmodromische kleppen dan is het geen Ducati. Gewoon een generiek modelletje

    Login om te reageren
  4. erikhj zegt

    13 december 2020 om 13:02

    Op mijn R1200GS LC kan ik met mijn noppenset (2 sets velgen) een aardig moppie off roaden. Dat zie ik met de Duc niet zo snel gebeuren. Die is mooier. Maar de GS wint op veelzijdigheid.

    Login om te reageren
  5. atrak zegt

    13 december 2020 om 13:29

    Ik heb de GS nooit echt begrepen. Veel te lomp en zwaar voor offroad. Om te toeren zou ik toch altijd een K1600GT pakken, wat een zalig blok is dat!

    Login om te reageren
    • erikhj zegt

      13 december 2020 om 14:06

      @atrak: allemaal definitie kwesties. Lomp, te zwaar. Heb ook EXC’s gereden. Maar het zal je verbazen hoever je met een GS komt als je de juiste rijtechniek toepast (idem voor de KTM Adventure, Africa Twin etc.). Uiteindelijk gaat het om de “smile per mile” ratio. Geldt ook voor auto’s overigens ;-)

      Login om te reageren
  6. Abdelaziz zegt

    15 december 2020 om 00:36

    Motoren moet je Yamaha hebben en geen van deze brul allemaal gemaakt van tweedehandse metaal nergens goed voor

    Login om te reageren
    • poeperman zegt

      15 december 2020 om 15:45

      @abdel86: abdel jij weet!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North