• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mustang-rijder wil geen ruimte maken voor Tesla’s

Auteur: RubenPriest, gepost 3 januari 2020 om 10:58 – 111 Reacties

ICE vs elektrisch.

De ontwikkelingen met betrekking tot de auto-industrie lijken tot meerdere kampen te leiden. Je hebt de fanatieke liefhebber van benzine of diesel, je hebt een groep die zweert bij een elektrische auto of een brandstofcelauto, en dan zijn er ook nog mensen die het even aankijken.

Al die nieuwigheden brengen ook regeltjes met zich mee. Bijvoorbeeld parkeerplaatsen voor elektrische auto’s. In de Verenigde Staten kwam het tot een interessante situatie. In Walnut Creek, Californië stond de eigenaar van een Ford Mustang geparkeerd op een plek voor Tesla’s, pal naast een Supercharger.

https://twitter.com/dollarn9ne/status/1208524235519381504

Een andere Ford stond eveneens geparkeerd op één van de Supercharger-parkeerplekken. Er waren meerdere Tesla’s die wilden laden, maar door de twee geblokkeerde plekken konden ze er niet bij. Men verzocht in elk geval de Mustang-rijder om zijn auto te verzetten. Deze persoon weigerde echter.

De politie werd gebeld en uiteindelijk kwam het zelfs zover dat er een takelwagen kwam die de Mustang heeft meegenomen. Dit geheel voltrok zich tegen het einde van december. Met dit nieuwe jaar waar we aan begonnen zijn hebben we een mooie boodschap voor zowel de EV-rijder als de hardnekkige petrolhead: laten we het vooral gezellig houden.

Ook interessant!

  • Video: Mustang-rijder doet powerslide, maar dan..
    Video: Mustang-rijder doet powerslide, maar dan..
  • Dit is de nieuwe bestverkochte EV van Nederland!
  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, model-3, model-s, mustang, opladen, politie, supercharger, Tesla

Vorig bericht: « Lichtblauwe Chiron probeert chique te doen
Volgend bericht: Zo deden de exclusieve merken het in 2019 »

Lees Interacties

Reacties

  1. erce zegt

    3 januari 2020 om 11:04

    “laten we het vooral gezellig houden.” Tja, maar dan mag de meneer met de Mustang daarmee beginnen. Die blokkeert immers de mogelijkheid om bij te laden.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      3 januari 2020 om 12:14

      @erce: Gewoon de EV voor de Mustang zetten en met de oplaadkabel er langs. Of is zo’n kabeltje veel te kort?

      Login om te reageren
      • koffiekopje zegt

        3 januari 2020 om 12:54

        @venividivici: Zo lost een buurman het idd ook op als ze zijn laadplek blokkeren. En ik ken ‘m inmiddels goed genoeg om te weten dat hij z’n telefoon ook niet opneemt voordat de accu vol is :’) Veel plezier met wachten…

        Login om te reageren
        • padoempats zegt

          3 januari 2020 om 14:07

          @koffiekopje: ZIJN laadplek??

          Login om te reageren
          • kle500 zegt

            3 januari 2020 om 14:45

            @padoempats: Ja, sommige mensen hebben een eigen laadpaal, dus ZIJN laadplek. Hoeft daarmee niet per se ook zijn parkeerplek te zijn..

            Login om te reageren
            • koeberg zegt

              3 januari 2020 om 15:19

              @kle500: Je buurman heeft een privé laadpaal naast een openbare parkeerplek??

              Login om te reageren
              • kle500 zegt

                3 januari 2020 om 18:05

                @koeberg: https://www.funda.nl/koop/hoorn-nh/huis-87930824-bertus-aafjeshof-95/

              • kle500 zegt

                3 januari 2020 om 18:05

                @kle500: privé laadpaal openbare parkeerplek. Zie ik vaker gebeuren hoor.

            • padoempats zegt

              3 januari 2020 om 15:27

              @kle500: Een eigen (prive) laadpaal plaatsen op een publieke parkeerplaats? Dat is uiterst ongebruikelijk. Vergunning aanvragen voor het plaatsen van een paal, het openbreken van de weg om elektra aan te leggen naar je woning. Volgens mij bedoel je wat anders.

              Login om te reageren
            • trasimo zegt

              3 januari 2020 om 16:11

              @kle500: alle laadpalen in de openbare ruimte zijn publiek. Je buurman kan ‘m wel aangevraagd hebben, maar nog steeds is de paal dan gedeeld en mag elke EV er gebruik van maken.

              Login om te reageren
          • koffiekopje zegt

            3 januari 2020 om 16:51

            @padoempats: Rustaaahg :-) Ik omschreef het verkeerd. Het is inderdaad een openbare laadpaal, maar ook een enorm drukke straat. Ik rijd niet elektrisch en/of plug-in, en parkeer daar dus ook nooit; sommigen vinden een stukje lopen een dusdanig probleem dat ze zonder te laden een openbare laadplek blokkeren (hoeft dus geen benzine- of dieselauto te zijn he.. kan ook een elektrische auto zijn die geparkeerd wordt zonder in te pluggen). En dan parkeert hij zijn auto er dus gewoon dwars achter; daarmee is hij verder niemand tot last, hij kan laden, de enige die een probleem heeft is degene die (overigens zeer asociaal) een laadplek blokkeert zonder te laden. Mijns inziens terecht – hij parkeert zijn auto ook niet naast de pomp bij een benzinestation.

            Login om te reageren
            • antielectrischeautos zegt

              4 januari 2020 om 05:24

              @koffiekopje: niks aso aan als het een openbare plek is, ik zou overigens de auto gewoon aan de kant duwen met mn bullbars, eigen schuld dikke bult ??

              Login om te reageren
              • koffiekopje zegt

                4 januari 2020 om 13:23

                @antielectrischeautos: Het is een openbare laadplek. En prima hoor, die elektrokar wordt wel gemaakt of vervangen. Ondertussen heb jij ongeveer twee a drie kansen om dat te doen voor iedere verzekeraar je gaat weigeren. Voortaan op de fiets? Met bullbar. Nog beter voor het milieu :-)

        • mwti zegt

          3 januari 2020 om 16:12

          @koffiekopje: dan zou ik z’n auto even slopen.

          Login om te reageren
          • koffiekopje zegt

            3 januari 2020 om 16:53

            @mwti: Dubbel asociaal: Een plek blokkeren waar iemand die moet laden kan laden, en vervolgens ook nog zijn auto slopen omdat hij doet wat nodig is om morgen weer op pad te kunnen.
            Gelukkig rijdt de persoon in kwestie Tesla, en sta je met je smoelwerk op video als je dat doet. Als je niet al een paar tikken te pakken hebt voor je weg bent – het blijft Rotterdam hier :-)

            Login om te reageren
            • mp014 zegt

              3 januari 2020 om 19:31

              @koffiekopje: als auto’s op benzine of diesel parkeren op plekken waar EV kunnen laden en daarom weg getakeld worden waarom worden EV die al lang vol geladen zijn maar nog steeds op die plek dan niet weg getakeld????
              Het probleem is zelf gecreëerd door exclusieve parkeerplekken voor EV te creëren. Waarom is dat nodig? Je moet gewoon voldoende oplaad plekken creëren, kabels van 100m meenemen of lekker thuis opladen ??

              Login om te reageren
              • koffiekopje zegt

                3 januari 2020 om 22:19

                @mp014: Omdat het logisch is dat je niet áltijd tijd hebt om een kabel uit je EV te gaan trekken. Overigens gebeurt dat hier in de straat wel vrij consequent; auto’s die als ik thuis kom aan de laadpaal staan, zijn als ik m’n avondwandelingetje doe vaak alweer een paar plekken opgeschoven.

  2. reactief zegt

    3 januari 2020 om 11:09

    Dat zoiets onzinnigs wereldnieuws kan worden…

    Gelukkig mag de Mustang rijder binnenkort daar ook gewoon staan om te laden. Misschien wilde hij alvast voorproeven!

    Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      4 januari 2020 om 09:08

      @reactief: Als tesla het netwerk opent voor ford althans…

      Login om te reageren
  3. trasimo zegt

    3 januari 2020 om 11:09

    Tokkies gonna tokkie…

    Login om te reageren
  4. Edge zegt

    3 januari 2020 om 11:10

    Sjongejonge, wat kinderachtig van die Mustang eigenaar… Ik snap dat niet iedereen evenveel fan is van elektrisch rijden, maar is het nou werkelijk teveel gevraagd om een beetje fatsoen voor elkaar op te brengen en niet een laadpaal te blokkeren met je benzineauto?

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      3 januari 2020 om 14:46

      @Edge: Aldus Mustang rijder: Ja.

      Login om te reageren
  5. SimonMc zegt

    3 januari 2020 om 11:15

    Hoezo, een Mustang is toch ook een elektrische auto tegenwoordig? Misschien was meneer verward.

    Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      3 januari 2020 om 12:00

      @simonmc: Zit vast een 12V accu in ja ;)

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    3 januari 2020 om 11:19

    Uiteraard is dit maar een deel van het verhaal vanaf een zijde. Wellicht hebben de Tesla rijders hiervoor de Mustang bestuurders voor rotte vis uitgemaakt daar hun een dikke V8 hadden en hebben deze uit tegenreactie de parkeerplekken bezet gehouden….. Hoe dan ook, als je zo’n dikke sjaak hebt, dan doe je er toch alles aan om afslepen te voorkomen? Wordt je auto nooit beter van….

    Login om te reageren
    • banderas zegt

      3 januari 2020 om 16:15

      @dutchdriftking: wat een vreemde aanname. Dit gebeurt overal, ook in NL.

      Login om te reageren
  7. rutgerg zegt

    3 januari 2020 om 11:23

    Tja zielig. Zo heb je ook van die malloten die na het tanken hun auto aan de pomp laten staan om op hun gemak een broodje frikandel naar binnen te proppen in de tankshop. Precies hetzelfde.

    Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      3 januari 2020 om 11:35

      @rutgerg: sterker nog: A4 shell zijn er zat mensen die m neerzetten zonder überhaupt te tanken.

      Andersom gebeurt het trouwens ook bij diezelfde Shell pomp: taxi chauffeurs met een Model S die m neergooien bij de pomp en rustig een Starbucks gaan halen.

      Zowel artikel als bovenstaande voorbeeld erg sneu.

      Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        3 januari 2020 om 12:00

        @olivier420: EIgenlijk moet er zo’n automatische blok beton omhoog komen als je binnen 10 minuten niet de lader aan hebt gezet. Kun je alleen je auto vrijgeven wanneer je naar een bepaald nummer belt. En die zal jou dan aangeven dat voortaan jou auto is geblokkeerd om daar te parkeren. Je kan tegenwoordig al met een simpele microcontroller van een paar dollar met camera al kenteken herkenning doen. Gewoon blacklisten die hap. :) Blok beton gaat dan alleen omlaag, wanneer je niet op de blacklist staat. Wil je van de blacklist af? Moet je bellen en excuses aanbieden en wordt er tegen je verteld na 3x je op de ultra black list komt. En je daar niet meer vanaf gehaald kan worden. =D

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          3 januari 2020 om 14:47

          @nissanfairladyz: jij hebt zeker al de seizoenen van de serie blacklist gekeken (ik was al snel afgehaakt, mij te ongeloofwaardig allemaal)?

          Login om te reageren
      • e36thuglife zegt

        3 januari 2020 om 12:09

        @olivier420: Als ze de pomp bezet houden gewoon paar litertjes benzine in de ventilatieroostertje onder de vooruit pompen en als ze gaan huilen zeg je gewoon: ja hallo vriend ik wou je helpen ik zag je bij de pomp staan zonder tanken en ik dacht misschien lukt het niet! Oh is dat niet je tankdop? Nou weet ik veel maar nu moet ik gaan en vergeet niet af te rekenen en niet roken in de auto he ok doei geen dank vriend.

        Login om te reageren
        • olivier420 zegt

          3 januari 2020 om 18:20

          @e36thuglife: lol haha

          Login om te reageren
    • koffiekopje zegt

      4 januari 2020 om 01:18

      @rutgerg: De laatste keer dat ik m’n auto tien meter vooruit wilde zetten nadat ik getankt had en nog even naar de Starbucks wilde werd ik nog net niet gearresteerd. Snap nog steeds niet precies waar men zo butthurt over aan het doen was – alsof er een agent voor de auto gaat springen of schieten als ik daadwerkelijk door wil rijden.
      Dus… als ze eerst het verrijden van de auto (binnen het voorterrein) zonder betalen weer kunnen toestaan zal ik in het vervolg m’n auto weer verzetten.

      Login om te reageren
  8. drrossi zegt

    3 januari 2020 om 11:23

    Als er verder geen plaats was zou ik mijn auto ook op een laad plek zetten.

    Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      3 januari 2020 om 11:24

      @drrossi: ja? Doe je dat ook bij een invalide plek?

      Login om te reageren
      • dijan zegt

        3 januari 2020 om 11:34

        @rutgerg: Alleen als ze niet bezet zijn door Tesla s

        Login om te reageren
        • drrossi zegt

          3 januari 2020 om 12:26

          @dijan: Dat vind ik een vreemde vergelijking. Natuurlijk niet.

          Login om te reageren
          • koffiekopje zegt

            4 januari 2020 om 01:21

            @drrossi: Dat is het niet. Een invalide persoon is niet zielig ofzo. Ze kunnen alleen niet naar hun plaats van bestemming als jij zo’n parkeerplek blokkeert; een bestuurder van een elektrisch voertuig kan dat wel, maar komt die dag mogelijk veel te laat of niet meer thuis.

            Je zorgt bij beide voor een forse beperking van hun mobiliteit.

            Login om te reageren
            • antielectrischeautos zegt

              4 januari 2020 om 05:29

              @koffiekopje: de een kan er wat aan doen namelijk een ICE kopen een invalide kan er 99% vd tijd niks aan doen dat ze invalide zijn, dus zit wel degelijk een verschil in

              Login om te reageren
              • koffiekopje zegt

                4 januari 2020 om 13:25

                @antielectrischeautos: Zit wat in. Tot je beseft dat de ICE in dichtbevolkte gebieden één van de oorzaken is dat er meer en meer mensen invalide worden. Als je verderop niet zo’n domme opmerking over jouw auto met bullbar had geplaatst had ik je uitgelegd hoe dat zomaar kan gebeuren.

    • 2wheeler zegt

      3 januari 2020 om 11:34

      @drrossi: echt waar ja? Elke avond kom ik aan in een straat die vol staat met auto’s, elke avond zet ik hem op minimaal 100 a 200 meter loopafstand van mijn voordeur. Juist omdat ik vooral wil voorkomen dat andere mensen hinder aan mij ondervinden. Grappig hoe jij precies het omgekeerde doet.

      Login om te reageren
      • sportevo zegt

        3 januari 2020 om 11:49

        @2wheeler: die snap ik niet. Je zet je auto bewust niet voor je eigen voordeur omdat je niemand wil hinderen en dus zet je hem 100-200 meter verderop bij iemand anders voor de deur? Als er plek bij je voor de deur is, dan kan je hem daar toch prima neerzetten?

        Login om te reageren
      • wimof zegt

        3 januari 2020 om 12:09

        @2wheeler: In mijn 63 jarig leven heb ik altijd al geleerd om rekening te houden met anderen , wat ik ook doe.
        Jammer dat die anderen niet altijd hetzelfde doen. Dat maakt me niet bitter, het is enkel een waarneming.

        Login om te reageren
        • nissanfairladyz zegt

          3 januari 2020 om 12:17

          @wimof: Ja lekker. Dat kon ook makkelijker in jou tijd toen Nederland niet zo vol was.
          https://www.nidi.nl/shared/content/dossiers/familie/nididossiernlbevolking.png

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            3 januari 2020 om 14:50

            @nissanfairladyz: Zuid Limburg, je zal er maar wonen. Zo lang er krimpregio’s bestaan in Nederland kun je niet beweren dat het land vol wordt, er zijn immers gebieden waar het steeds rustiger wordt. Drukte is een keuze, wil je minder drukte, kijk dan geen DWDD en verhuis naar een krimpregio.

            Login om te reageren
            • antielectrischeautos zegt

              4 januari 2020 om 05:30

              @mashell: daar is alleen gern fatsoenlijk werk te vinden, anders zat ik er al, vaak genoeg naar gekeken namelijk…

              Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          3 januari 2020 om 12:21

          @wimof: Ahh, je bent lief. Ik zou je haast een aai over je bolletje willen geven.

          Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        3 januari 2020 om 12:14

        @2wheeler: Damn. Ik ben echt blij dat ik twee parallelle opritten heb. En nog parkeerplek heb in de straat.
        In de stad zouden ze gewoon van die wandcontactdoos goten worden gemaakt verwerkt in de stoep o.i.d. met langzaam laden. Gewoon 3,7kWh-11kWh AC . Er moet een manier bedacht worden waardoor het schaalbaar is en goedkoop. Een manier waardoor de laadstations super goedkoop worden. Ik snap niet waarom TENNET hier niet op inspringt en zo een deel van de kWh prijs krijgt. Of andere partijen op dit netwerk laat werken net zoals Nuon en Essent op het elektriciteitsnet. Nu is het allemaal zo’n zooitje van verschillende aanbieders.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          3 januari 2020 om 13:20

          @nissanfairladyz: laadputten bestaan al, maar ze zijn nog belachelijk duur. In feite is het niet anders dan de elektra aansluiting voor de plaatselijke markt of standplaats.

          Login om te reageren
        • 2wheeler zegt

          3 januari 2020 om 13:22

          @nissanfairladyz: wij hebben straks ook een oprit, mag mijn vriendin lekker staan. Ik vind het fijn dat we hem straks hebben, maar ik vind het geen ramp om even naar mijn auto te wandelen. Meer laadplekken ben ik helemaal met je eens, zeker in de drukke steden.

          Login om te reageren
          • koffiekopje zegt

            4 januari 2020 om 01:24

            @2wheeler: Moet zeggen dat ze er hier vrij snel bij komen, met de recente golf van E-Golfjes, i-Pace, Model 3 etc. die er nog even net voor het nieuwe jaar bij is gekomen kon je het mooi volgen. Wachttijd is duidelijk minder dan 3 mnd.

            Login om te reageren
      • drrossi zegt

        3 januari 2020 om 12:41

        @2wheeler: Je ziet toch dat dit geen straat is ?

        Bij een supermarkt waar laadplekken zijn en waar je enkel 30 minuten gaat winkelen, schroom ik me niet om mijn auto op een laadplek te zetten indien de overige plekken bezet zijn.

        Login om te reageren
        • trasimo zegt

          3 januari 2020 om 12:53

          @drrossi: als eigenaar van een parkeerterrein mag je helemaal zelf bepalen wie er waar mag parkeren. Dat jij daar vervolgens schijt aan hebt, zegt natuurlijk wel iets over hoe je in elkaar zit.

          Login om te reageren
          • gregorius zegt

            3 januari 2020 om 13:48

            @trasimo: bij mijn winkelcentrum zijn iets van 20 elektroplekken + 15 invalideplekken + zeg 300 normale plekken. Op een goede zaterdag staat er rustig een rij van 20 – 40 autos te wachten op een plekkie; maar zijn de helft van de elektro plekken en invalide plekken vrij.
            Ik zou mijn auto gerust op een elektroplek zetten; had ik niet een goede wachtplek ontdekt waar het max5 minuten duurt om een plekkie te krijgen. Echter zou ik m nooit op een invalideplek zetten.
            Overigens zie ik zeer zelden een slangetje lopen naar de Tesla’s op de elektroplekken.

            Login om te reageren
            • mwti zegt

              3 januari 2020 om 16:15

              @gregorius: op invalidenplekken parkeren is prijzig maar geldt dat ook voor EV plekken? Of is daar nog geen wet voor.

              Login om te reageren
    • jag1960 zegt

      3 januari 2020 om 12:55

      @drrossi: het is een laadplek. Geen parkeerplek.

      Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      3 januari 2020 om 13:14

      @drrossi: Een paar keer je auto weggesleept zien of een leuke boete zal je dit waarschijnlijk wel afleren. Een beetje zoals een kind dat je moet opvoeden.

      Login om te reageren
      • drrossi zegt

        3 januari 2020 om 13:32

        @ty5500: Prettige wedstrijd, ben 54 en woon in zuid Frankrijk waar nog bijna geen elektrische auto’s rijden laat staan laadpalen zijn.
        Hier hebben de Tesla boys een oprit.
        Denk dat ik ook maar eens een tesla moet.

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      3 januari 2020 om 23:17

      @drrossi: “laad plek”. Is dat een bevel?

      Login om te reageren
  9. 2wheeler zegt

    3 januari 2020 om 11:32

    Ik snap dit soort mensen niet, en daar ben ik blij om.

    Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    3 januari 2020 om 11:36

    “The mustang dude flipped me off before Christ”… Dat spelletje was al even aan de gang!

    Login om te reageren
  11. gezondverstand zegt

    3 januari 2020 om 11:41

    Waren er verder nog normale parkeerplaatsen vrij in de buurt? En hoeveel volledig opgeladen EV’s hielden nog plekken bezet? Pas als deze vragen met respectievelijk JA en 0 beantwoord kunnen worden kun je de Ford rijders veroordelen.
    Het is een feit dat er nergens nieuwe parkeerplaatsen voor opladen worden aangelegd maar dat een parkeerplaats onttrokken wordt aan de bestaande voorraad parkeerplaatsen, dat leidt tot schaarste. En EV’s die te lang aan de laadpaal gekoppeld staan is ook meer regel dan uitzondering.
    En dat het niet zo mogen.. Soit. Een tractor over een doorgetrokken streep inhalen of oversteken bij rood omdat er in de verste verte geen verkeer te bekennen is mag ook niet.
    Die EV’s worden al genoeg bevoordeeld. Moeten ze ook nog claim gedrag gaan vertonen?

    Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      3 januari 2020 om 11:54

      @gezondverstand: Je hebt deels een punt. Maar dat is nog geen goed argument voor dit gedrag. Mag hopen dat je het daar met mij eens bent. Er moet zeker wat gedaan worden aan auto’s die volgeladen zijn en nog steeds zulke plekken innemen. Sowieso zou 20kWh laden bij zulke plekken genoeg moeten zijn. Want het is een parkeerplek geen fastcharging plek. Met 20kWh uur kun je prima daarna naar een fastcharger rijden. Of je normale dagelijks verkeer doen. Er moet inderdaad een oplossing voor dit probleem komen.

      Login om te reageren
    • mahansz zegt

      3 januari 2020 om 11:57

      @gezondverstand:
      “Die EV’s worden al genoeg bevoordeeld”, iets in mij zegt dat jij geen EV rijdt, klopt dat?

      Je username lokt wel een reactie uit, we draaien het voorbeeld daarom even om ;-) Stel een EV rijder komt bij een tankstation aanrijden, parkeert zijn auto pal en blokkeert hiermee de pomp. Zou je dan ook vragen stellen omtrent ‘normale parkeerplekken’ en ‘hoeveel volgetankte ICE auto’s hielden nog plekken bezet’?
      Een kwestie van gezond verstand :-)

      Login om te reageren
    • trasimo zegt

      3 januari 2020 om 12:00

      @gezondverstand: normale plaatsen in de buurt nog vrij? Irrelevant, in het originele artikel staat dat in de rij van de Mustang alleen Tesla’s mogen staan voor opladen; op de rest van het terrein mag iedereen staan. Als eigenaar van een parkeerterrein mag je toch wel bepalen wie waar mag staan, zou je zeggen? Volledig opgeladen EV’s nog op de plekken? Ook irrelevant omdat de Mustang er dan nog steeds niet mag staan; maar aangezien Tesla vrije stevige ‘idle fees’ berekent bij superchargen, gaan die Tesla’s echt wel weg als ze klaar zijn.

      Meer laadplekken leidt tot schaarste? Onzin; laadplekken worden pas aangelegd als ze nodig zijn. Ook Nederlandse gemeentes leggen palen aan op basis van daadwerkelijk gebruik. Vergeet niet dat het benzineauto’s zijn die ingeruild worden voor EV’s, dat aantal daalt dus. De regels volgen is nu ineens claim gedrag en inhalen over de doorgetrokken streep ook geen probleem? Nou nou… Gij bent een mooie!

      Login om te reageren
    • HyperTeHK zegt

      3 januari 2020 om 13:36

      @gezondverstand: Dit was een supercharger, niet ladende autos betalen dus per minuut en de grond is van Tesla, alle plaatsen zijn dusntoegewezen voor opladen en er is parkeergelegenheid genoeg erbuiten. Dit is niet te vergelijken met een normale laadpaal. Daarbij komt dat een stukje verder lopen in het niet valt bij niet verder kunnen rijden.

      Login om te reageren
  12. janmetdelangeachternaam zegt

    3 januari 2020 om 11:42

    Sneu ventje ben je dan

    Login om te reageren
  13. nissanfairladyz zegt

    3 januari 2020 om 11:51

    Dit is een nieuw fenomeen en daar is een naam voor: ICEing. Of “being iced”. Men doet dit expres. Niet per ongeluk. Het is een vorm van haat jegens elektrisch rijden. Het is ook een uiting van zwakte en een kleine penis. :)

    Login om te reageren
    • HyperTeHK zegt

      3 januari 2020 om 13:34

      @nissanfairladyz: Bedankt voor je toelichting. Ik dacht altijd dat mensen met een kleine penis in SUV’s rijden maar nu weet ik dst ze soms ook in amdere autos zitten.

      Login om te reageren
      • nietcreatief zegt

        3 januari 2020 om 15:50

        @hypertehk: dus zo’n kansloze no brain uitvinding in de categorie van Rolling Coal.
        Moet zeggen dat ik zoiets zelf ook eens overwogen heb. Moest eens bij het hoofdkantoor zijn, dat barst figuurlijk uit zijn voegen van het aantal poppetjes en allebei de parkeerpleinen stonden afgeladen met auto’s. Maar er was nog één rijtje van 3 plekken vrij. ‘parkeerplaats voor groene voertuigen’ met laadpaal. Toendertijd had ik een groene 33, dacht nog even.. zal ik?
        Uiteindelijk maar niet gedaan en hem uit ellende maar ergens neergescheten waar geen belijning van vakken maar wel voldoende ruimte was.

        Login om te reageren
  14. sportevo zegt

    3 januari 2020 om 11:55

    Is het eigenlijk wettelijk geregeld dat je een niet-EV dus ook niet op een parkeerplaats met een laadpaal mag zetten? Kan ik daar voor bekeurd worden of is het alleen asociaal?

    Ik zie helaas bij supermarkten ook vaak genoeg EV’s bij een laadpaal staan terwijl ze niet eens zijn aangesloten aan de paal. Schijnbaar teveel moeite voor de bestuurder om die kabel aan te koppelen en dan boodschappen te gaan doen, maar het is wel een mooie plek en vaak dichtbij de deur van de winkel. Is dat dan ook een bekeuring waard?

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      3 januari 2020 om 12:02

      @sportevo: Daar kun je een boete voor krijgen, 90 euro ex administratiekosten

      Login om te reageren
    • trasimo zegt

      3 januari 2020 om 12:06

      @sportevo: bij mij in de wijk worden bekeuringen uitgedeeld aan ICE auto’s die bij laadplekken gaan staan.
      Wat mij betreft is het net zo goed een bekeuring waard ook als je je EV onnodig bij een laadpaal laat staan, zelfs als deze aangesloten is. Ik verplaats m’n auto als het opladen klaar is, zodat iemand anders kan laden. Ik zie helaas ook de nodige (vaak zelfs plugin-hybrides met mini-accuutje) die zo’n paal gewoon een heel weekend dag en nacht bezet houden zodat niemand erbij kan.

      Tsja… je bent een aso of je bent het niet.

      Login om te reageren
      • louisvdd76 zegt

        3 januari 2020 om 15:11

        @trasimo: oplossing hiervoor is:
        winkelcentrum laadpalen : Max 2 uur laden en daarna €1,00/min idle fee.
        Woonwijk: Max 10 uur aan een paal daarna idle fee van €1,00/min.

        Zo zijn er palen genoeg voor iedereen.

        Tesla doet dit zelf ook al bij de superchargers. 5 min nadat hij klaar is met laden idle-fee.
        “Helaas” hebben model S/X rijders met onbeperkt supercharger hier geen last van.

        Login om te reageren
        • trasimo zegt

          3 januari 2020 om 15:13

          @louisvdd76: ja helemaal mee eens, zou mooie oplossing zijn!

          Login om te reageren
        • avalu zegt

          3 januari 2020 om 16:19

          @louisvdd76: Hmm..ook als je Free super charge for life. Idle-fee geld voor iedereen. Dus komt ’t idle-fee op hun account die ze moeten betalen bij SeC bezoek of Visa.

          Login om te reageren
      • olivier420 zegt

        3 januari 2020 om 20:31

        @trasimo: Helaas helaas, bij mij voor de deur twee laadpaalklevers waarvan één hardnekkig. Hij heeft die paal ooit aangevraagd dus het is van hem. Ofzo. Afgelopen kerstvakantie hele week eraan, geen mm verplaatst. Als je er een gesprek over start is het “ja maar ik wil morgen in een verwarmde auto zitten”.. en dat ik mn eigen paal moet aanvragen, maar met 3 auto’s, 2 laadplekken zou het wel te doen moeten zijn. En om nou weer een laadpaal aanvraag te doen en dus een gewone parkeerplaats op te offeren voor iemand die een te kleine plassert heeft gaat me wat ver.

        Ik hoef er maar 1 a 2x per week max aan maar vindt het de moeite niet waard. Heb gelukkig een hele hoop andere dingen waar ik me zorgen over hoef te maken , maar sneu is het wel.

        Login om te reageren
  15. Rick-dos zegt

    3 januari 2020 om 12:00

    Dit soort zaken geven geven mooi weer hoe kleinzielig we met elkaar zijn geworden. Elkaar niks gunnen. Sterker nog, je wil op een ander opleggen. Reken maar dat er drommen eencelligen zijn die hem een held vinden.

    Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      3 januari 2020 om 20:33

      @Rick-dos: Het is iets van deze tijd helaas. Had al gister klein draadje met @johnhert erover – we menen alles maar te mogen/moeten, ten koste van alles. Nu. Direct. Stel je voor dat je iemand anders wat gunt.

      Login om te reageren
  16. autospotterkerkrade zegt

    3 januari 2020 om 12:13

    Laadpalen leveren vaak een probleem op, gewone parkeerplaatsen gaan verloren en bij die Laadpalen staan meestal geen auto’s terwijl de parkeerplaats helemaal vol is

    Login om te reageren
    • xytras zegt

      3 januari 2020 om 12:31

      @autospotterkerkrade: So what? Dat maakt toch niets uit of ga jij je ook op een gehandicaptenplaats zetten omdat er op dat moment geen gehandicapte op staat?
      Het is vrij simpel, zoals Trasimo zei: je bent een aso (zeg maar asshole) of je bent het niet.

      Login om te reageren
      • kempenaer zegt

        3 januari 2020 om 13:04

        @xytras:
        U wilt zeggen dat de tesla rijder net zoals de gehandicapte medemens op een voorkeursbehandeling op parkeerplaatsen moet kunnen rekenen? lol
        Zegt weer genoeg over de teslafiel.

        Login om te reageren
        • HyperTeHK zegt

          3 januari 2020 om 13:30

          @kempenaer: Eerder wat over jou, niet alle elektrische autos zijn Teslas en ik denk dat jij er ook niet vrolijk van wordt als ik k mijn EV naast de benzinepomp parkeer.
          Laadplaatsen zijn toegewezen om te laden, gelijk aan tankplaatsen bij een benzine station. Dus opzouten met die fossiele barrels. Dat iemand op dinosaurus rijdt en niet kan laden is niet het probleem van de persoon die zich netter gedraagd en misschien niet meer thuis komt omdat zo’n aso de laadplek heeft geblokkeerd. Want 200m lopen was teveel moeite. Gaat heen zielig figuur.

          Login om te reageren
        • xytras zegt

          3 januari 2020 om 15:39

          @kempenaer: Het is geen voorkeursbehandeling, het is een staanplaats om op te kunnen laden en als de wet dat zo voorziet, dan is dat zo, dan spreek ik nog niet over fatsoen wat blijkbaar niet gekend is bij jou.
          Maar als dat dan toch geen probleem is, dan kunnen andere mensen op jouw oprit komen parkeren wanneer jouw auto er niet staat, dat is dan uiteraard geen probleem voor jou^^

          Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      3 januari 2020 om 13:55

      @autospotterkerkrade: Klopt, zelfde probleem heb je op autostrades. Het is file op de rijvakken en de pechstrook is helemaal vrij. Gewoon op die pechstrook rijde joh

      Login om te reageren
  17. degrotemuis zegt

    3 januari 2020 om 12:25

    Zoveel vragen. Hoe kan die Mustang rijder rustig achteruit inparkeren als er al Teslas wachten om te laden? Die Prius naast de Ford sedan lijkt ook een laadplek te blokkeren, is die ook weggesleept? Of zijn dit enkele laadzuilen? Waarom is een kneus die foutparkeert aan de andere kant van de oceaan nieuws, terwijl dat hier ook gebeurt? Omdat er een mooie Mustang bij betrokken is ipv een Polo bluemotion? En vooral: waarom parkeer je op een laadplek? En waarom #dontmesswithus van de Tesla bestuurder? Omdat je het nummer van de politie weet? Dat voelt meteen zo zij tegen ons vanuit de Tesla rijder, waar is dat goed voor? Omdat er 1 Mustang bestuurder aso doet? Waar is de onderlinge verdraagzaamheid?

    Login om te reageren
  18. basr32 zegt

    3 januari 2020 om 12:52

    Hahaha held die Mustang kerel.

    Login om te reageren
    • HyperTeHK zegt

      3 januari 2020 om 13:32

      @basr32: want je hebt bewondering voor iemand die niet alleen anderen bewust hinderd maar ook de uitbater van een gelegenheid zijn brood ontneemt? Neem nog ren slokje diesel voel je je vast beter.

      Login om te reageren
  19. kempenaer zegt

    3 januari 2020 om 13:02

    De excessieve fiscale en andere overheidsopgelegde voordelen voor de bev en de steeds agressievere benadering van de overheid jegens de auto met ice begint steeds meer mensen te irriteren en ik begrijp dat wel.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 januari 2020 om 14:54

      @kempenaer: ehh, de fiscale bevoordeling van auto’s die geen vieze uitstoot hebben vind je in Europa. Maar dit is in Amerika, waar men aartsconservatief is en juist verbrandingsmotoren bevoordeeld door spotgoedkope benzine.

      Login om te reageren
  20. burninrubber zegt

    3 januari 2020 om 13:25

    Grappig dat ik onder dit artikel dan meteen reclame voor de mustang mach e krijg te zien.

    Login om te reageren
  21. E34M5Touring zegt

    3 januari 2020 om 13:27

    Komt er in 2020 ook nog iets anders dan EV’s, Tesla of Tesla gerelateerd nieuws? Of kan ik dan beter elders gaan kijken? Snap dat het lekker veel clicks en reacties uitlokt maar come on….

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      3 januari 2020 om 13:48

      @E34M5Touring: scroll even terug en het meeste gaat nog over ICE’s. En daarbij, het is autoblog en EV’s zijn ook auto’s. Er komen er steeds meer van dus ik verwacht ook van autoblog dat ze daar meer over berichten.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        3 januari 2020 om 13:52

        @tenaci: Scroll zelf even terug zou ik zeggen. En neem die meuk lekker mee naar Groen7.

        Login om te reageren
  22. martijn_klimbie zegt

    3 januari 2020 om 13:58

    Een hoop gezeur om weinig. Elektrische motoren zijn de toekomst, maar accu’s en laadpalen zijn gedrochten en zouden alleen gebruikt moeten worden voor korte afstanden en woon werk verkeer. Lekker thuis opladen dus. Als je verder wilt of moet, dan komt waterstof om de hoek. Gewoon tanken en daarna je electromotor gebruiken. Alles opgelost. Het enige dat mij stoort aan het EV landschap is de overvloed aan subsidies. Mensen die normaal in een focus stappen laten de belastingbetaler opdraaien voor de extra kosten van hun model 3. Als deze mensen die 50.000 ook zouden stuk slaan zonder subsidie is het wat anders. Ik betaal gewoon 1,75 de liter voor mijn Alfa en draag daarbij vanuit mijn eigen portemonnee bij aan ’t klimaat. Zo kan ’t ook…. https://www.shell.nl/consumenten/shell-fuels/shell-v-power.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=general&utm_campaign=vpower_jan_dec_2020&gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAiA6bvwBRBbEiwAUER6JfvkfIGp0Ox1AKpeo93Tr9Fp5eEVAjX1KFurXl93VvLltfP7uXWMIRoCCUgQAvD_BwE

    Login om te reageren
    • martijn_klimbie zegt

      3 januari 2020 om 14:03

      Hierbij voegt de Alfa ook nog wat toe aan het straatbeeld, is dat niet fantastisch ?

      Login om te reageren
    • trasimo zegt

      3 januari 2020 om 14:46

      @martijn_klimbie: waterstof is totaal geen realistisch alternatief, met naast de andere issues ook nog 80% energieverlies van bron tot wiel. Subsidie op EV’s bestaat niet, belastingkorting wel. Ageer je trouwens net zo hard tegen bijv. hypotheekrenteaftrek of is dat ineens een ander verhaal?

      Ik moet je wel complimenteren met je autokeuze, met een Alfa voeg je zeker iets toe aan het straatbeeld! En stook gerust lekker je benzine, maar laat me niet lachen met die groene praatjes van Shell zeg… zowat het goorste bedrijf ter wereld die even goeie sier komen maken bij mensen die 1 op een emmer rijden op benzine. Ik ben serieus verbaasd dat ook maar iemand daar intrapt.

      Login om te reageren
      • martijn_klimbie zegt

        3 januari 2020 om 16:42

        @trasimo: stekkers zijn lekker groen, die energie is allemaal groen opgewekt namelijk. Buiten dat zijn accu’s ook echt een zegen voor ’t milieu… Net zoals bij accu’s, zal er geïnvesteerd moeten worden voordat er iets bereikt wordt. Die stekkerpraat is net zo’n onzin als die praat van shell. Lekker selectief groen blijven doen. De milieu lobby / GL weet niet eens wat werkelijk groen is.

        Login om te reageren
  23. baklava zegt

    3 januari 2020 om 15:03

    Ik parkeer ook altijd op een stekkerplek. Ze hebben geen alleenrecht

    Login om te reageren
    • trasimo zegt

      3 januari 2020 om 15:11

      @baklava: ik pleur m’n EV ook voor een benzinepomp neer als ik uitgebreid een broodje ga eten bij de Shell. Ze hebben geen alleenrecht :)

      Login om te reageren
    • aarsgewei zegt

      3 januari 2020 om 15:12

      @baklava: blijkbaar wel: https://www.recht.nl/nieuws/staatsrecht/175218/boete-voor-parkeren-op-plek-die-bestemd-is-voor-elektrische-autos/

      Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      3 januari 2020 om 15:38

      @baklava: Wie heeft jou dat wijsgemaakt?
      “De laadvakken mogen alleen gebruikt worden door elektrische auto’s. Zolang uw auto aan het opladen is, mag de auto in het parkeervak staan. Is uw batterij vol? Verplaats dan uw auto zodat iemand anders de laadpaal kan gebruiken.”
      https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/parkeren-oplaadpunt/

      Snap best dat je voorkeur naar ICE auto’s gaat maar moet dit samengaan met het kloten van elektrische auto’s?

      Login om te reageren
    • banderas zegt

      3 januari 2020 om 16:18

      @baklava: het is geen parkeerplek maar een laadplek. Wat zijn Nederlanders toch asociaal. En maar claimen dat we zo tolerant zijn.

      Login om te reageren
      • bartsss zegt

        4 januari 2020 om 08:38

        @banderas: ik weet niet of meneer baklava wel zo Nederlands is… Misschien ligt ’t daar aan.

        Login om te reageren
  24. mwti zegt

    3 januari 2020 om 16:11

    We hebben onze mond vol over discriminatie maar tijdens het parkeren even niet. Als het maar groen is.

    Login om te reageren
    • trasimo zegt

      3 januari 2020 om 17:52

      @mwti: he wordt er tijdens het parkeren onderscheid gemaakt op basis van kenmerken zoals ras, afkomst, geaardheid, sekse of religie? Dan zou ik inderdaad maar snel aangifte doen…

      Login om te reageren
  25. e36thuglife zegt

    3 januari 2020 om 16:41

    nee ik hoef niet te laden schat

    Login om te reageren
  26. martijn_klimbie zegt

    3 januari 2020 om 16:42

    @trasimo: stekkers zijn lekker groen, die energie is allemaal groen opgewekt namelijk. Buiten dat zijn accu’s ook echt een zegen voor ’t milieu… Net zoals bij accu’s, zal er geïnvesteerd moeten worden voordat er iets bereikt wordt. Die stekkerpraat is net zo’n onzin als die praat van shell. Lekker selectief groen blijven doen. De milieu lobby / GL weet niet eens wat werkelijk groen is.

    Login om te reageren
    • trasimo zegt

      3 januari 2020 om 16:49

      @martijn_klimbie: EV’s staan nog in de kinderschoenen maar zijn cradle-to-cradle nu al aanzienlijk schoner dan brandstofauto’s, zelfs als je ze op energie vanuit een kolencentrale laat rijden. Dit komt onder andere doordat bij EV’s 85 tot 90% van de energie ten goede komt aan de aandrijving van de wielen, terwijl dat bij benzine auto’s maar 15 tot 20% is. Lees je volgende keer eerst even in op de feiten voordat je vanuit de onderbuik met niets anders dan borrelpraat komt, daar heeft immers niemand iets aan.
      Meerdere keren exact hetzelfde comment onder 1 artikel zetten voegt ook bijzonder weinig toe trouwens.

      Login om te reageren
  27. tierelier zegt

    3 januari 2020 om 18:01

    https://www.youtube.com/watch?v=rog8ou-ZepE

    Login om te reageren
  28. antielectrischeautos zegt

    4 januari 2020 om 05:21

    You go mustang driver!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North