• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlanders tanken niet bij dure snelwegpomp

Auteur: RubenPriest, gepost 22 oktober 2018 om 07:41 – 115 Reacties

Nederlanders tanken niet bij dure snelwegpomp


Liever de afslag nemen en verderop een goedkope onbemande pomp pakken.

De Nederlandse automobilist laat steeds vaker de bemande pompen langs de snelweg links liggen. Dit heeft te maken met de gigantische prijsverschillen in vergelijking met een onbemande pomp van enkele kilometers verderop. Het verschil loopt op tot 20 cent per liter, soms zelfs meer. Op een tankinhoud van 50 liter scheelt het al gauw een tientje. De keuze is dan snel gemaakt.

Het aantal bemande tankstations neemt sowieso flink af, zo blijkt uit cijfers van BOVAG vandaag. Vorig jaar waren de onbemande tankstations voor het eerst in de meerderheid. Dat was vroeger wel anders. In 2003 waren er slechts 575 onbemande tankstations. Het was veel gebruikelijker om bij een bemand tankstation te taken. Als kind kreeg je zelfs nog een snoepie van een pompmedewerker als het meezat. Die tijden liggen achter ons. Inmiddels is het aantal onbemande pompen gegroeid naar 2.098.

De snelwegpompen moeten het vooral hebben van de leaserijders met een tankpas die geen zak geven om de brandstofprijs, maar ook dat is aan het veranderen. Werkgevers vragen medewerkers om niet langer bij een dure snelwegpomp, maar om bij een goedkoper tankstation langs een provinciale weg of in een dorp/stad te tanken. Jan-Reint Vink, Managing Director bij Travelcard, laat tegenover de NOS weten dat 14 procent van zijn klanten bij een dure snelwegpomp tanken. Dat was in 2010 nog 23 procent. De verwachting is dat het aantal onbemande tankstations voorlopig nog wel zullen toenemen. Een ouderwets winkeltje runnen naast een tankstation is vandaag de dag, in de meeste gevallen, niet langer rendabel.

De landelijke adviesprijs van brandstof blijft in de tussentijd oplopen. Nog even en we zitten op het niveau van 2012, toen Euro95 (E5) een adviesprijs van 1,887 euro per liter had. De adviesprijs is op dit moment 1,747 voor Euro95 (E5). Nederland is samen met Italië en Griekenland koploper als het gaat om belastingen voor brandstof. Bijna 70 procent van de benzineprijs aan de pomp bestaat uit belastingen. Om precies te gaat 1,052 euro per liter naar de staat.

Foto: dure tijden voor deze ML 63 AMG via @hhitalia op Autojunk

Ook interessant!

  • BREEK: brandstofaccijns al over paar weken omlaag!
    Tankstation Eindhoven laat klanten benzine tanken voor 1,45 euro per liter
  • Video: vrouw neemt snelste weg naar het tankstation
    Video: vrouw neemt snelste weg naar het tankstation
  • Breek! Benzineprijs evenaart het record
  • Dakloos stel
    Dakloos stel vergeet 24 keer te betalen na tanken

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

bovag, geld, tanken, tankstation

Vorig bericht: « Tesla passeert Mercedes-Benz eindelijk
Volgend bericht: Mercedes GLC nu ook met een harde L »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaso013 zegt

    22 oktober 2018 om 07:52

    Ik tank in Belgie dat scheelt nog meer.

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      22 oktober 2018 om 07:57

      @jaso013: Ik voor mijn eigen auto ook idd 1,46 voor een liter euro 98 is niet slecht. Maar ook voor de baas probeer ik er zo veel mogelijk op te letten dat ik goedkoop tank. Ik kan met een heel kleine omweg via de Tango rijden dus dat ik ik er best voor over!

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      22 oktober 2018 om 07:59

      @jaso013: u haat Nederland?

      Login om te reageren
      • autospotterkerkrade zegt

        22 oktober 2018 om 08:07

        @pomoek: ja

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          22 oktober 2018 om 09:08

          @autospotterkerkrade: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/uitkering-meenemen-naar-buitenland/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-regelen-als-ik-ga-emigreren

          Login om te reageren
      • jaso013 zegt

        22 oktober 2018 om 08:15

        @pomoek: nee maar waarom zou ik meer gaan betalen als dat niet persee hoeft.

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          22 oktober 2018 om 08:37

          @jaso013: Waarom zou ik nog willen dat ze nieuw asfalt in jouw straat leggen?;)

          Login om te reageren
          • jaso013 zegt

            22 oktober 2018 om 08:39

            @granlusso: we betalen verder meer dan genoeg belastingen dacht ik zo. Als jij aande snelweg blijft tanken dan is het verschil weer opgeheven(-;

            Login om te reageren
          • loserboi932 zegt

            22 oktober 2018 om 09:05

            @granlusso: lol. Mijn straat is pas volledig vernieuwd. Riolering, Trottoirs en alles. 6 maanden is Heijmans ermee bezig geweest. Ik schat de kosten op makkelijk een paar miljoen euro en ik tank al jaren in Duitsland. Mijn redenatie is als volgt: mijn wegenbelasting betaalt het asfalt. De benzine betaalt enkel de extra huizen van Pechtold.

            Login om te reageren
            • kenner zegt

              22 oktober 2018 om 10:34

              @loserboi932: u slikt ook alles van uw blonde leider ?!

              Login om te reageren
              • sameshitdifferentday zegt

                22 oktober 2018 om 15:35

                @kenner: blijkbaar slik jij alles van Pechtold! Mondje open en directe injectie, gewoon slikken wijffie..

          • ramshoek zegt

            22 oktober 2018 om 09:26

            @granlusso: Dus jij denkt dat er geen geld voor asfalt overblijft wanneer we massaal bij de goedkope doe het zelf pomp gaan tanken? Even iets langer doordenken a.j.b.. (tenzij je in ‘cynical mode’ staat).
            De Accijnzen op brandstof bestaan voornamelijk uit vaste bedragen. De factor BTW is inderdaad een percentage, maar slechts een percentage. Wanneer de pomphouder of brandstof producent besluit een deel van zijn marge in te leveren, dan lijdt de Staat der Nederlanden slechts een heel klein beetje BTW derving. En vergeet niet, dat is wat de Staat graag wil. Althans, zo hebben ze het meermaals doen voorkomen. Ze hebben meermaals gezegd dat de grote oliemaatschappijen de brandstofprijs wel een stuk om laag kunnen brengen (dat ze zelf voor een flink deel verantwoordelijk zijn voor de hoge prijs, vergeet men graag).
            En zolang het bedrag dat autorijdend Nederland voor de schatkist opbrengt middels BTW, Accijns, wegenbelasting en BPM nog vele malen hoger is dan het bedrag dat de Staat investeert in automobiliteit of laten we het breder trekken, transport en logistiek, voel ik me totaal niet schuldig wanneer ik met behulp van een of ander handig app’je de goedkoopste onbemande pomp in de buurt opzoek.

            Login om te reageren
            • pomoek zegt

              22 oktober 2018 om 11:03

              @ramshoek: Sheel is de meest winstgevende onderneming in Nederland, omzet 300 miljard winst 13 miljard. Daar hoef je geen medelijden mee te hebben. Dat de overheid niet al het geld investeert in infra is logisch. De overheid probeert het autogebruik dmv accijns, in principe, te remmen. Dan is zou het gek zijn als al het geld dat binnenkomt met accijnzen meteen weer wordt doorgepompt. Daarnaast: Een overheid is geen afhaalchinees. Je betaalt niet voor een specifieke dienst, recht of gebruik.

              Login om te reageren
              • crashbandicoot zegt

                22 oktober 2018 om 19:27

                @pomoek: ik hoop voor ze dat ze meer dan 4% rendament realiseren. Ik heb geen medelijden met ze, maar goed rendament blijkt niet uit deze cijfers.

        • pomoek zegt

          22 oktober 2018 om 09:09

          @jaso013: omdat je Nederland niet haat?

          Login om te reageren
          • jaso013 zegt

            22 oktober 2018 om 09:30

            @pomoek: Nederland is een schitterend land en het gras is bij onze zuiderburen zeker niet groener alleen de benzine wel goedkoper.

            Login om te reageren
            • pomoek zegt

              22 oktober 2018 om 09:46

              @jaso013: Natuurlijk. En dus rolt al jouw geld in de la van de Belgische overheid. Daar zijn ze blij mee want daar hoeven ze niets voor terug te doen. De Nederlandse overheid moet meer belasting heffen om haar begroting te halen omdat mensen in België tanken. Feitelijk betalen de mensen die niet in België tanken de belasting die jij niet betaalt. Dat vindt ik niet fair.

              Login om te reageren
              • apenkop zegt

                22 oktober 2018 om 09:53

                @pomoek: maak je niet druk , weet je wat ik niet fair vind? Dat ik meebetaal aan de uitkering van kansloze luie tokkies die wel kunnen drinken en roken

              • pomoek zegt

                22 oktober 2018 om 10:51

                @apenkop: De Calimero verdediging dus?

              • sprankel zegt

                22 oktober 2018 om 10:42

                @pomoek: Sinds wanneer gunt Nederland het licht niet meer voor zijn zuiderburen? Omdat er een paar mensen gaan tanken over de grens en er wat accijnzen mis gelopen word? En die Belgen, moeten die dan ook maar stoppen met over de grens te gaan winkelen? Dat is al zo ver gekomen dat de Albert Heijn vestigingen in België is beginnen open te doen.
                Schei toch uit met dat chauvinistisch gedoe, zowel België als Nederland zijn beter af zonder

              • pomoek zegt

                22 oktober 2018 om 10:56

                @sprankel: Niks chauvinistisch aan mijn persoontje. I hartje Belgium (behalve met voetballen). Ik wil dinges er alleen maar op wijzen dat het volstrekt normaal is dat je Nederlandse belastingen en accijns betaalt als je in Nederland auto rijdt.

              • sprankel zegt

                22 oktober 2018 om 13:37

                @pomoek:
                Waar trek je dan de grens? De online markt in België word gedomineerd door Nederland, er is geen enkele speler in België die een noemenswaardig aandeel heeft. Bol.com en Alternate zijn de gekendste samen met PostNL die dusdanig veel pakketjes over de grens moest sturen dat ze maar beslist hebben om PostNL België te starten, Nederland heeft niet enkel het online in handen, ze komen het tot in België aan de deur leveren. Enig idee hoeveel btw, belastingen, omzet en werkgelegenheid dat daarmee in Nederland zit in plaats van België?

              • pomoek zegt

                22 oktober 2018 om 13:56

                @sprankel: geen idee. Maar ik snap de frustratie. Ik moet het eigenlijk anders zeggen: Het tanken in België wordt vaak gebracht als: kijk mij eens slim zijn. Als je er dan op wijst dat je hiermee eigenlijk belasting in Nederland ontduikt, hoewel het volkomen legaal is, wordt de schuld meteen bij “de roverheid” gelegd. Dan moeten “ze” het maar niet zo duur maken. Ik vermoed overigens, ik weet het niet zeker, dat er in België verdacht veel pompstations tegen de Nederlandse grens aanliggen met iets hogere prijzen dan verder in het land?

              • maotje zegt

                22 oktober 2018 om 12:29

                @pomoek: dan moeten ze de benzine enz niet zo achterlijk duur maken hier in dit land. Goedkoper maken zorgt dat mensen niet uitwijken naar t buitenland om te tanken.
                Wat gewoon meer winst opleverd (omdat er uiteindelijk meer verkocht word) dan het steeds maar duurder maken.
                Dat werkt met alles zo.

              • pomoek zegt

                22 oktober 2018 om 13:32

                @maotje: even ervan uitgaande dat met “ze” je de overheid bedoelt: Door belasting en accijns te heffen voorkom je juist dat er veel brandstof wordt verkocht, en dat is ook precies de bedoeling. Als je benzine koopt in België ben je in mijn ogen je een zekere verantwoordelijkheid aan het ontlopen.

              • vierkoloms zegt

                22 oktober 2018 om 21:16

                @pomoek: ik spaar ruim €800 per jaar uit, btw vrij en gemiddeld 15ct per liter goedkoper in Duitsland dan in NL. Zolang we hier geld als water over de balk gooien op nationaal en lokaal nivo maak ik me niet druk.

              • pomoek zegt

                22 oktober 2018 om 22:02

                @vierkoloms: Im Namen von Bundeskanzlerin Angela Merkel möchte ich Ihnen für diesen großzügigen Beitrag zum deutschen Finanzministerium danken, ohne dass wir etwas dagegen tun müssen. Du bist ein guter Deutscher!

              • vierkoloms zegt

                23 oktober 2018 om 07:47

                @pomoek: Danke sehr, Ich kaufe auch noch meine Getränke bei dir…

              • maotje zegt

                23 oktober 2018 om 08:02

                @pomoek: mensen zullen toch naar dr werk moeten. Dus moeten tanken.

      • tge1 zegt

        22 oktober 2018 om 09:42

        @pomoek: Ik hou van Nederland, maar nog meer van mijn portemonnee. Dus ik tank ook in België. ;-)

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          22 oktober 2018 om 09:49

          @tge1: zie mijn antwoord hierboven

          Login om te reageren
          • tge1 zegt

            22 oktober 2018 om 09:53

            @pomoek: Boeiend. Ik ben goedkoper uit. Jij wilt niet weten hoeveel ik al afdraag aan onze eigen verkwistende overheid. Dan steek ik die paar tientjes die ik kan opsparen met plezier in mijn zak om eens ergens in Nederland (of België) weer lekker uit eten te gaan. :-)

            Login om te reageren
            • pomoek zegt

              22 oktober 2018 om 10:45

              @tge1: Tja. Ik heb geen idee hoeveel jij betaalt. Wat ik wel weet is dat we “met z’n allen” meer moeten betalen omdat mensen benzine kopen in België. Waar de Belgische overheid helemaal niets voor terug hoeft te doen. Feitelijk betaal jij dus 2 keer. Hogere belastingen in Nederland en accijns in België.

              Login om te reageren
              • tge1 zegt

                22 oktober 2018 om 11:29

                @pomoek: Maar geen accijnzen in Nederland. We betalen voor vier auto’s en we dragen flink belasting af op twee fulltime banen. Ik voel me niet schuldig over de 60 euro die we per maand besparen aan Nederlandse accijns. Daar kan mijn Belgische schoonfamilie weer een beetje van profiteren. ;-)

              • pomoek zegt

                22 oktober 2018 om 13:45

                @tge1: Yep, kijk, als je een zekere leeftijd hebt bereikt krijg je hiermee te maken. Belastingen. Eens in de zoveel tijd valt die blauwe enveloppe op de mat. Zuchtend maak je die open, vloekt om het bedrag en na het eten van het door de vrouw klaargemaakte avondmaal stamppot met worst stommel je naar boven, ga je achter je laptop zitten, open je je bankapp en betaal je die f*cking belastingen. Dat hoort erbij. De samenleving dat ben jij, de sterke schouders dragen de zwaarste lasten enzovoort. En daar hoort gewoon betalen voor je benzine in Nederland ook bij wat mij betreft. Ik snap best dat je dit bij de onbemande pomp doet, ik ga ook niet altijd naar de bakker voor mijn brood , en koop het bij de supermarkt. Ja, je bent minder geld kwijt als je over de grens tankt. Maar verwacht van mij geen applaus.

              • tge1 zegt

                22 oktober 2018 om 14:54

                @pomoek: Ik heb jouw applaus niet nodig als ik bij de pomp wegrijd hoor. Ik pak wel een lekker restaurantje van het verschil dat ik erdoor overhoud! Ga jij wel eens op vakantie in het buitenland? Dan draag jij jouw centen ook naar de staatskas van een ander land, oei! :-) Je slaat een klein beetje door in je politieke correctheid hoor, poeh.

              • pomoek zegt

                22 oktober 2018 om 15:26

                @tge1: Per ongeluk maak je een aardig punt. Als ik in het buitenland tank rijd ik brandstof daar ook op, daar is weinig moeilijks aan en precies waar die belastingen ook voor bedoeld zijn. Maar dat is niet wat jij doet. Jij rijdt naar het buitenland om brandstof te tanken die je bewust in Nederland gebruikt. Wel grappig dat jij tanken in Nederland als een politieke daad ziet. Aangifte doen is dan een vorm van Marxisme?

              • tge1 zegt

                22 oktober 2018 om 15:44

                @pomoek: Je maakt je veel te druk. Ik tank nog altijd met een glimlach mijn tank vol in België. Ik stel daarom ook voor dat jij met een megafoon alle winkelende Belgen in mijn woonplaats de winkels uit gooit en ze ook wegstuurt wanneer ze hun auto’s en jerrycans met diesel komen vullen bij een Nederlandse pomp. Wees welkom!

              • pomoek zegt

                22 oktober 2018 om 16:46

                @tge1: waarom zou ik dat doen? Dat laat ik over aan mijn Vlaamse collega vanpomoeke.

      • rufctr01 zegt

        22 oktober 2018 om 10:07

        @pomoek: rare vraag! Je haat je eigen geld toch niet, dus als het goedkoper kan dan tank je goedkoper. Als de accijnzen normaal waren geweest dan denk ik dat iedereen normaal in NL tankt.

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          22 oktober 2018 om 10:49

          @rufctr01: Met andere woorden: Ikke ikke ikke en de rest kan stikken? Een beetje de filosofie van een kind van 3 als je het mij vraagt.

          Login om te reageren
          • bimmert zegt

            22 oktober 2018 om 18:25

            @pomoek:
            Jij ben vast heel gezellig op feestjes……

            Login om te reageren
            • pomoek zegt

              22 oktober 2018 om 18:58

              @bimmert: nope, beautiful and always right…

              Login om te reageren
              • bimmert zegt

                22 oktober 2018 om 21:21

                @pomoek:
                Je manier van discussieren komt over alsof je een puber van 12 bent met zijn vingers in z`n oren.
                Je kunt erover praten als je wilt, misschien krijg je zelfs ooit weer vrienden buiten internet!

              • pomoek zegt

                22 oktober 2018 om 22:05

                @bimmert: wow, sterk argument! Je bent echt de debatkoning van autoblog! Heb je nou eindelijk iets inhoudelijks te melden waar ik op kan reageren?

              • bimmert zegt

                24 oktober 2018 om 13:11

                @pomoek:
                Gevoelige snaar of niet soms?
                Sorry maar ik weet uit ervaring dat het geen nut heeft om de discussie aan te gaan met zulke narcistische jongetjes.
                Fijne dag verder en sterkte.

              • pomoek zegt

                24 oktober 2018 om 15:01

                @bimmert: Is dat je inhoudelijke argument? Dat ik een narcistische jongen ben? En daar heb je een hele dag over na moeten denken? Wow. Ik zou zeggen: Denk er nog een dagje over na en kom er dan nog eens op terug. En hou het on topic.

    • generaalalfa zegt

      22 oktober 2018 om 07:59

      @jaso013:
      Waar woont u dan? Op dit moment komen de Belgen namelijk tanken in Nederland.

      Login om te reageren
      • Boomer zegt

        22 oktober 2018 om 08:12

        @generaalalfa: Alleen voor diesel. Benzine is nog steeds goedkoper in België.

        Login om te reageren
      • jaso013 zegt

        22 oktober 2018 om 08:14

        @generaalalfa: Tilburg. Tegen de grens bij Poppel. 1,479 per liter euro95. Scheelt toch nog 11 cent per liter. Vaak combineer ik dat met speciaalbier want ook dat is een stuk goedkoper in Belgie. Dubbele winst dus!

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          22 oktober 2018 om 08:53

          @jaso013: dus je rijdt 40km om zo’n €5,- te besparen en verbruikt daarbij zo’n €5,- brandstof.

          Dan kost het je ook nog tijd, slijtage aan de auto, onnodige verkeersdrukte, onnodige uitstoot en breng je geld naar de verkeerde schatkist.

          Hopelijk is het speciaalbier de moeite dan!

          Login om te reageren
          • jaso013 zegt

            22 oktober 2018 om 09:04

            @reactief: gelukkig is het vanaf mijn werk maar 5 km, tijd heb ik, tank maar 1x per maand dus slijtage valt wel mee, is die weg helemaal niet druk en ja ik draag de Belgen een warm hart toe.

            Login om te reageren
            • densk zegt

              22 oktober 2018 om 09:19

              @jaso013: amen.

              Login om te reageren
            • 2wheeler zegt

              22 oktober 2018 om 09:34

              @jaso013: 1x per maand 5 eu besparen, meen je dit echt ja? De tering hey…

              Login om te reageren
              • viezefreddyw zegt

                22 oktober 2018 om 09:46

                @2wheeler: Hollanders he.

              • tge1 zegt

                22 oktober 2018 om 09:50

                @viezefreddyw: Ik heb het nog véél beter. :-) . Ik tank over de grens met korting door de tankkortingpas van mijn gepensioneerde (Belgische) schoonvader!

              • Boomer zegt

                22 oktober 2018 om 09:46

                @2wheeler: Het is geen 5 euro. Het scheelt gemiddeld 25 cent per liter (98 tov V-power hier bij de shell). Ik heb geen extreem grote tank, maar tank per keer ca 50 liter. 50*0,25 = 12,50. De weg naar de pomp is leuk, dus ik pak het vaak mee aan het eind (laatste 7 km) van een stukje toeren. Dat betekend dat ik het hele stuk toeren, 50KM gratis gedaan heb. Heerlijk toch?! Gratis bezig zijn met je hobby, zo zie ik dat!

        • fouadski zegt

          22 oktober 2018 om 09:33

          @jaso013: is het dan niet beter om naar België te verhuizen?

          Login om te reageren
        • tge1 zegt

          22 oktober 2018 om 09:47

          @jaso013: Potverdorie, er zijn hier veel afgunstige figuren met hun opmerkingen dat je “Nederland haat” als je over de grens tankt. Mijn zegen, als mede Brabander nabij de Belgische grens, heb je.

          Login om te reageren
          • karhengst zegt

            22 oktober 2018 om 10:17

            @tge1: De echte haat is in de andere richting: van overheid naar de burger.

            Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      22 oktober 2018 om 09:44

      @jaso013: In Belgie is de Diesel duurder…

      Login om te reageren
  2. karhengst zegt

    22 oktober 2018 om 07:55

    Met iedere paar kilometer een op- en afrit, en veelal een pomp in het eerstvolgende dorp, is de keuze snel gemaakt.

    Als prive rijder ben je dief van je eigen portemonnee.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 oktober 2018 om 07:59

      @karhengst: en voor de leaserijder wordt aan de snelweg tanken vaak verboden.

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        22 oktober 2018 om 10:10

        @mashell: Destijds werd het me vriendelijk verzocht te vermijden. Wat zeker fair was. Het lijkt me inderdaad vrij eenvoudig op een tankpas te blokkeren.

        Tegenwoordig boeit het me echter vrij weinig. Net hoe het uitkomt.

        Login om te reageren
  3. hijman85 zegt

    22 oktober 2018 om 07:55

    Ik tank nooit langs de snelweg, heerlijk dat gevoel dat je geld bespaart. Uitzondering: De Esso helemaal aan het begin van de A2 als je over de brug bij de Rijnstraat Amsterdam uit rijdt is langs de snelweg en heel goedkoop.

    Login om te reageren
    • rutte2 zegt

      22 oktober 2018 om 09:07

      @hijman85: vind het altijd heerlijk om bij de tango a9 te tanken ter hoogte van Amstelveen, aan de overkant van de weg zit een Shell die vaak 12 tot 15 cent duurder per liter is

      Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    22 oktober 2018 om 07:57

    Logische ontwikkeling. Nog niet zolang geleden werd je tank nog gevuld door een pompbediende en mocht je gratisch het toilet gebruiken. Is allemaal niet meer.

    Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    22 oktober 2018 om 07:58

    Nog vervelender is het als je bij een tankstation naar binnen loopt en je de vraag krijgt of je nog gebruik wilt maken van de weekaanbieding. “Nee kudt, ik wil z.s.m weer de auto in!”

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      22 oktober 2018 om 08:26

      @viezefreddyw: Helaas zijn ze dat verplicht te vragen. Werkte vroegah bij de Shell langs de A2 in Utrecht en werd er vaak op afgerekend door m’n “teamleider” omdat ik niet genoeg extra zooi erbij verkocht. Ik weigerde gewoon aan iedere sukkel die binnen liep te vragen of die nog snoepgoed wilde kopen omdat ik weet hoe irritant dat is ;)

      Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      22 oktober 2018 om 08:34

      @viezefreddyw: Of vragen ze of je je helm af wilt doen. Nee, ook geen zin in.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        22 oktober 2018 om 08:37

        @crashingduke: maar als je de helm ophoudt krijg je weer andere vervelende vragen: “moeten we de kassa voor u inpakken of neemt u die zo mee?”.

        Login om te reageren
        • crashingduke zegt

          22 oktober 2018 om 08:45

          @mashell: Noch nooit gebeurd. Zou het tanken goedkoper maken.

          Login om te reageren
        • wijsneus zegt

          22 oktober 2018 om 09:29

          @mashell: Daar zou ik wel om kunnen lachen.

          Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        22 oktober 2018 om 09:36

        @crashingduke: of je doet hem gewoon even af, buiten het feit dat het wel zo veilig is voor het personeel is het ook gewoon beleefd. Dat jij er geen zin in hebt snap ik niet zo goed, kleine moeite toch?

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          22 oktober 2018 om 19:18

          @2wheeler: mee eens, ik doe ook altijd mn helm af als ik sta te tanken. Wel zo netjes. Wat wel eens verzocht wordt, maar waar ik zeker niet aan meewerk, is dat men mij vraagt af te stappen alvorens ik mn tank vul. Terwijl ik mn helm en handschoenen al verwijderd heb… Dikke doei, op de jiffy krijg ik m’n tank niet mooi vol!

          Login om te reageren
    • rhellema zegt

      22 oktober 2018 om 08:36

      @viezefreddyw: nou inderdaad, met dat soort kassakoopjes ben ik ook helemaal klaar. Soms, heel soms dan zou ik wel eens keihard NEEEEEEE willen schreeuwen naar zo’n persoon die mij dat vraagt maar dan ben ik toch blij dat ik nog een stukje fatsoen heb en dat ik denk welke mongoloide marketingl*l heeft ooit bedacht dat wij als klant dit graag willen?

      Login om te reageren
  6. Robert zegt

    22 oktober 2018 om 08:00

    Er zijn gelukkig nog uitzonderingen. Texaco ‘Stille Wald’ langs de A18 (Zevenaar-Doetinchem) is op dit moment de goedkoopste in de regio. Tenminste, voor dieselrijders. Het scheelt ook maar iets van 3-6 cent per liter t.o.v. de goedkoopste net over de grens, dus omrijden hoeft daarvoor niet meer.

    Login om te reageren
  7. Houthakker zegt

    22 oktober 2018 om 08:01

    Ik ben ook een leaserijder, maar het is geen moeite om even langs een onbemande pomp te rijden. Zeker niet omdat ik diesel rij icm 65 liter tank, dus niet dagelijks aan de pomp sta. Ik vind dat ook normaal tov je werkgever

    Login om te reageren
    • xanxion zegt

      22 oktober 2018 om 09:26

      @houthakker: inderdaad, ik tank ook 9 van de 10 keer bij een goedkopere onbemande pomp, ook al mag ik aan de snelweg tanken. Ik tank alleen aan de snelweg als ik ver van huis ben en vanwege afspraken geen tijd heb om verder te zoeken naar een pomp. Hier maakt de werkgever ook geen probleem van. Binnenkort zijn we er helemaal van af. Het gehele wagenpark wordt bij ons voor 2020 elektrisch.

      Login om te reageren
  8. e36thuglife zegt

    22 oktober 2018 om 08:05

    Nou ik dacht dat ze in die winkel juist extra ca$h maken met al die dure snoep en red bull en broodjes met pesto dit pijnboompit dat rucola zus mozzarella zo en poepen 70cent. Echt zielig voor ze dat dat dus blijkbaar liefdadigheid is en dat ze er niks op verdienen. Ik poep volgende keer wel in de bosjes bij de parkeerplaats want ik ben sociaal.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      22 oktober 2018 om 10:21

      @e36thuglife: Poepen 70 cent.

      U tankt niet in België, gok ik.

      Login om te reageren
      • hollandbest zegt

        22 oktober 2018 om 15:53

        @karhengst: daar is het gratis?

        Login om te reageren
      • racerx zegt

        22 oktober 2018 om 19:20

        @karhengst: poepen betekent toch wat anders bij onze zuiderburen?

        Login om te reageren
  9. mick0210 zegt

    22 oktober 2018 om 08:09

    Ik heb nog nooit. Niet één keer langs de snelweg getankt. Zou dus ook niet weten waarom ik het zou doen

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 oktober 2018 om 10:09

      @mick0210: ik mag het niet meer van mijn werkgever en deed het daarvoor zelden. Maar er is voor mij een casus waarin het erg handig is om wel langs de snelweg te kunnen. Als je s’avonds laat in een onbekend, grimmig en guur deel van het land onderweg bent (ik denk dan aan Brabant, Zuid Holland) dan kan het best lastig zijn een pomp te vinden die A] niet al te ver van de snelweg ligt B] geopend is (een POI in je navigatiesysteem is leuk, maar zonder openingstijden niet compleet) C] in een buurt ligt waar ook in het donker je uit de auto durft. In zo’n geval is tanken langs de snelweg voor mij de meerprijs gewoon waard.

      Login om te reageren
  10. ardonjr zegt

    22 oktober 2018 om 08:11

    “De snelwegpompen moeten het vooral hebben van de leaserijders met een tankpas die geen zak geven om de brandstofprijs, maar ook dat is aan het veranderen. ”
    Als leaserijder, met een brandstof pas van de zaak, vertik ik het alsnog om langs de snelweg te tanken. Niet omdat mijn werkgever dat vraagt maar omdat ik de prijsverschillen belachelijk vind. Ik tank gewoon bij de bemande pomp in de stad, krijg ik nog een stempel voor de wasstraat ook (bij 5 keer tanken, gratis wassen)
    Dan krijg ik niet alleen goedkopere benzine maar ook een gratis krasbeurt.. euh wasbeurt.

    Login om te reageren
  11. flutterby zegt

    22 oktober 2018 om 08:15

    Met de betere tankpas betaal je veel minder langs de snelweg. Er prettig voor accountmanagers en vrachtwagenchauffeurs. Het tarief staat vast ongeacht waar je tankt, maar is vaak wel merk gebonden.

    Zelf tank ik langs de A9 of A27 bij de Tango.

    Login om te reageren
  12. PunicaOase zegt

    22 oktober 2018 om 08:17

    Waarom is het prijsverschil zo groot? Iemand? En wie tankt er wel… Doe je toch alleen nog maar in een ‘noodgeval’… vragen, vragen…

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      22 oktober 2018 om 08:23

      @punicaoase: Een van de redenen zal misschien zijn dat de locatie om te bezitten zo duur is. Plus dat ze natuurlijk weten dat er altijd getankt moet worden langs de weg. Ze kunnen deze prijzen gewoon vragen.

      Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      22 oktober 2018 om 08:28

      @punicaoase: locatie. Moet veel geld voor betaald worden en dat willen ze terug verdienen.

      Operationele kosten zijn hoger door personeel wat betaald moet worden en pand dat onderhouden en schoongemaakt moet worden.

      Login om te reageren
    • joostie zegt

      22 oktober 2018 om 08:33

      @punicaoase: Grondprijs naast de snelweg is nou eenmaal duurder dan een pak grond in Schubbekutteveen…

      Login om te reageren
      • joostie zegt

        22 oktober 2018 om 08:34

        @joostie: *plak

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 oktober 2018 om 10:03

      @punicaoase: ook de openingstijden. Die snelwegstations zijn meestal 24/7 open, dat betaal je er wel bij, ook om 11u s’ochtends.

      Login om te reageren
      • 9000cse zegt

        22 oktober 2018 om 21:41

        @mashell: Klopt wat je zegt. Maar? Zijn onbemande tankstations dat niet ook? Of vergis ik me?

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          22 oktober 2018 om 21:58

          @9000cse: maar om de een of andere reden weten die onbemande tankstations te besparen op onregelmatigheidstoeslagen voor het personeel, waardoor ze toch goedkoper kunnen zijn. Hoe ze dat precies doen weet ik nog niet…

          Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    22 oktober 2018 om 08:18

    Tja, tanken langs de snelweg doen we op vakantie als we willen opschieten, of in een noodgeval 10 liter. Verder gewoon een onbemande pomp. BP ultimate is al duur genoeg, we gaan het niet gekker maken dan noodzakelijk.

    Login om te reageren
  14. erik_leenheer zegt

    22 oktober 2018 om 08:24

    Brandstofkosten is een hele grote kostenpost voor een werkgever, logisch dat dit gevraagd wordt.
    Ik tank nooit langs de snelweg. Jakker er 3 tanken diesel er door heen in de week met de lesauto. Zou een dief van m’n eigen portemonnee zijn.

    Login om te reageren
  15. kevinova zegt

    22 oktober 2018 om 08:56

    Op de A4 ter hoogte van Peulwijk (afslag 12 Den Haag zuid) zie je een mooi verschil. De Texaco is altijd rond de 15 cent goedkoper dan de Shell aan de overkant. Beide bemand en aan de snelweg.

    Overigens gebruik ik de directlease app om de actuele prijzen te checken bij pompen in de buurt als de tank leeg is.

    Ook snap ik dat mensen die wat minder te besteden hebben graag bij onbemande pompen tanken omdat ze dan nooit meer kunnen tanken dan hun rekening toelaat. Al zitten er ook veel tussen die naar de bemande shop rijden om ook een pakkie peuken erbij te kunnen kopen.

    Ook denk ik dat de bemande snelwegpompen vooral wordt gebruikt als broodjeszaak en door vrachtwagenchauffeurs omdat ze dan Ad Blue kunnen tanken en een echte vrachtwagenpomp hebben wat veel tijd scheelt t.o.v. plaatselijke pompen welke alleen zijn voorzien van auto tankpistolen.

    Login om te reageren
  16. dafmaf zegt

    22 oktober 2018 om 08:58

    LPG tanken langs de snelweg is vaak totale waanzin. Soms 30% duurder dan bij de pomp bij mij om de hoek. Maar met een range van 38km zorg ik dus dat ik altijd met een volle tank wegrijd..

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      22 oktober 2018 om 09:13

      @dafmaf: 38km? Heb jij een brommer op LPG?

      Login om te reageren
  17. hondar zegt

    22 oktober 2018 om 09:06

    Ik denk dat hierin vergeten wordt dat leaserijders vaak een merkgebonden tankpas krijgen. Er is dan een prijsafspraak gemaakt en maakt het niet uit bij welke tankstation je tankt.

    Login om te reageren
  18. densk zegt

    22 oktober 2018 om 09:18

    Ik vraag me dan toch af als er niemand of aanzienlijk minder mensen bij de snelweg pomp gaan tanken wat er dan vervolgens met de prijs aan de onbemande pomp gebeurd. Die vliegt dan net zo goed keihard omhoog lijkt me. Moet toch ergens vandaan komen. Ik tank overigens ook nooit aan de snelweg.

    Login om te reageren
  19. cloverleaf zegt

    22 oktober 2018 om 09:25

    2x in de maand moet ik naar Luxemburg en heb nog een jerrycan achterin. Scheelt een boel

    Login om te reageren
    • Dickie zegt

      22 oktober 2018 om 10:45

      @cloverleaf: ik kom er vaak met de vrachtwagen soms elke week wel een keer tank dan ongeveer 1200 liter meestal gaat er thuis weer paar honderd liter in een ibc tank als ik er eerder weer komt dan mijn tank leeg is scheelt toch 0,12 cent de liter.
      En soms nog paar jerrycannen benzine.
      Oh ja en nog paar dozen met tabak haha

      Login om te reageren
  20. desjonnies zegt

    22 oktober 2018 om 09:42

    Ik begrijp 100% waarom de benzine in Nederland zo duur is; dat komt omdat we al die werkloze pompbediendes die in de bijstand zitten moeten onderhouden.

    Login om te reageren
  21. drommedaris zegt

    22 oktober 2018 om 09:47

    Inderdaad maar als je dan gaat tanken kun je een halfuur wachten tot je aan de beurt bent want mensen willen koffie, broodjes etc. Dus ik betaal veel meer en kan nog lang wachten ook. Shit service is het

    Login om te reageren
  22. tvr1974 zegt

    22 oktober 2018 om 09:57

    Wanneer komt er accijns op stroom?? Want die Tesla rijders (en andere EV’s) maken ook gebruik van ons asfalt en staan ook in de file. Ok ze stoten niks uit, daarom betalen ze geen/minimaal bijtelling dus ze mogen best voor gebruik van de wegen betalen.. Dus gewoon REKENING rijden // Elektronische TOL invoeren zodat iedereen meebetaald aan het gebruik van de wegen. Dat doen wij ook in een heleboel andere landen…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 oktober 2018 om 10:01

      @tvr1974: Ja maar… Er zijn al lang accijns op electriciteit. Den de gewiekste overheid heeft ze (met een blik in de toekomst) alvast hoger gemaakt dan die op brandstof. https://www.groen7.nl/we-betalen-meer-belasting-over-stroom-dan-over-brandstoffen/

      Login om te reageren
  23. cloverleaf zegt

    22 oktober 2018 om 10:04

    Klef broodje Filet Americain voor 4,95….

    Login om te reageren
  24. frank2b zegt

    22 oktober 2018 om 12:35

    Ik zal me daar gek zijn.

    Bij de weg: als de tankstations langs de autosnelweg ook gewoon pinautomaten installeren bij de pomp en je vooraf gaat pinnen voor het tanken, dan scheelt dat weer heel wat gedoe met proletarisch tankende bezoekers ….

    Login om te reageren
  25. healey zegt

    22 oktober 2018 om 13:06

    Alle benzine, ongeacht het merk komt in Nederland uit 1 voorraad (zie filmpje). De toevoegingen hebben extreem lage concentratie werkzame stof. Het maakt kortom niet uit wat je tankt.
    https://www.youtube.com/watch?v=Ozg2UnoruMA op 5:09

    En het is gewoon handiger om bij de pomp af te rekenen.

    Login om te reageren
  26. vinox zegt

    22 oktober 2018 om 14:08

    Belgen tanken ook niet bij snelwegstations hoor, tenzij ze een tankkaart van het werk hebben. Ik woon nu meer dan 4 jaar hier en ben dus wel wat gewend qua benzineprijzen, maar langs de snelweg scheelt het hem idd toch wel een cent of 10-20.

    Login om te reageren
  27. gtke zegt

    22 oktober 2018 om 15:05

    Toen we van zuid-italie terug kwamen wou ik gaan tanken aan de autobaan in como. 1,99€ per liter! De volgende afrit in como afgereden. Bij de ENI daar kwam de diesel zomaar 50 cent goedkoper!

    Login om te reageren
  28. ikleesookoverautos zegt

    22 oktober 2018 om 18:47

    Ik tank gewoon altijd waar het me uitkomt en kijk nooit naar de prijzen.

    Login om te reageren
  29. portie4oempfff zegt

    23 oktober 2018 om 00:37

    Tanken langs de snelweg doe ik al jaren niet meer. Waarom zou je dat nog eigenlijk willen? Voir de service? Extra punten/ airmiles. Leuk hoor al die dingen maar die zitten allemaal verwerkt in de literprijs.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North