• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes GLC nu ook met een harde L

Auteur: RubenPriest, gepost 22 oktober 2018 om 08:33 – 19 Reacties

Afbeelding Mercedes GLC nu ook met een harde LAfbeelding Mercedes GLC nu ook met een harde LAfbeelding Mercedes GLC nu ook met een harde LAfbeelding Mercedes GLC nu ook met een harde LAfbeelding Mercedes GLC nu ook met een harde LAfbeelding Mercedes GLC nu ook met een harde LAfbeelding Mercedes GLC nu ook met een harde LAfbeelding Mercedes GLC nu ook met een harde L

Mercedes GLC nu ook met een harde L
Hij heeft een zachte G..

Stel, je bent fan van de Mercedes GLC, maar je hebt eigenlijk meer ruimte nodig. In Europa zul je moeten upgraden naar de GLE, of je moet een auto van een ander merk kiezen. In China kies je voor de L-optie. Mercedes heeft in het Aziatische land een nieuwe variant van de GLC op de markt gebracht. De SUV is er nu ook in een verlengde versie.

De wielbasis van de GLC L is 100 mm langer in vergelijking met een reguliere GLC. Deze extra ruimte komt ten goede aan de achterpassagiers. De GLC L is 4,76 meter lang en weegt 1.790 kg. Niet alle motorvarianten zijn te verkrijgen als L-variant. Enkel de GLC 200 4Matic, GLC 250 4Matic en de GLC 300 4Matic zijn te krijgen in de verlengde configuratie. In China moet je omgerekend zo’n 1.300 euro bijbetalen voor de L-variant.

Deze GLC L zal geproduceerd worden door Beijing-Benz Motor Company (BBAC). Dit is een joint venture in China tussen Mercedes en BAIC. Daarmee rolt de GLC L van dezelfde band als de GLC. Het publieksdebuut is naar verwachting over een maand op de Guangzhou International Automobile Exhibition. De verlengde Mercedes gaat onder meer concurreren met de Audi Q5 L.

Ook interessant!

  • Mercedes GLC door Manhart maakt zijn voorliggers bang
  • Mercedes verwijdert reclame na ophef in China
  • mercedes SUV lelijk
    Mercedes gaat de SUV binnenkort minder lelijk maken
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

China, Lang, Mercedes, SUV

Vorig bericht: « Nederlanders tanken niet bij dure snelwegpomp
Volgend bericht: De internationale media over de geweldige race van Verstappen »

Lees Interacties

Reacties

  1. baklava zegt

    22 oktober 2018 om 08:53

    Ik vind dat altijd wel grappig, in Azië zijn ze over het algemeen klein, maar toch rijden ze allemaal in een a8l, 750l, s65l etc. Je ziet nooit de normale versie rijden. Hebben ze niet nodig, maar toch cool om te zien.

    Login om te reageren
    • lippie zegt

      22 oktober 2018 om 08:54

      @baklava: misschien hebben ze iets te compenseren

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        22 oktober 2018 om 08:57

        @lippie: dat is de reden dat ik in een Smart rijd

        Login om te reageren
        • lippie zegt

          22 oktober 2018 om 09:15

          @lekkerlinksrijden: ik heb geen Smart maar wel een aanhangwagen. Voor de ballen.

          Login om te reageren
        • vonklausenburg zegt

          22 oktober 2018 om 09:15

          @lekkerlinksrijden: En ik een Canta.

          Login om te reageren
          • lekkerlinksrijden zegt

            22 oktober 2018 om 10:02

            @vonklausenburg: altijd baas boven baas

            Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          22 oktober 2018 om 13:00

          @lekkerlinksrijden: Een Smart L?

          Login om te reageren
      • hijman85 zegt

        22 oktober 2018 om 10:54

        @lippie: Ik heb altijd het idee dat mensen die de hele dag over succesvolle mensen met mooie spullen zeggen dat die “zeker iets te compenseren” hebben, diep van binnen juist zelf nogal teleurgesteld zijn in hoe hun leven is gelopen…

        Login om te reageren
        • lippie zegt

          22 oktober 2018 om 10:59

          @hijman85: wat een zwaarmoedigheid op de vroege morgen. Ik hint slechts naar het bekende statistische gegeven dat Aziaten gemiddeld wat minder groot geschapen zijn.

          Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      22 oktober 2018 om 10:46

      @baklava: Zit in de cultuur. Je stelt pas wat voor als je op de achterbank zit.

      Login om te reageren
      • baklava zegt

        22 oktober 2018 om 10:49

        @Jochempie: ja dat klopt. Mijn schoonvader laat zich ook alleen rijden door een chauffeur. Cultuurdingetje. Toch grappig om te zien, zulke kleine mensen en zulke grote auto’s.

        Login om te reageren
      • ikleesookoverautos zegt

        22 oktober 2018 om 18:31

        @Jochempie: en als je de duurste hebt: de L uitvoering.

        Login om te reageren
    • E550 zegt

      22 oktober 2018 om 13:46

      @baklava: Je haalt nu exact de auto’s die in Europa ook vaak als ‘L’ worden uitgevoerd.

      Login om te reageren
  2. densk zegt

    22 oktober 2018 om 09:08

    Ik krijg hier geen harde L van…

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    22 oktober 2018 om 09:24

    Ding is ook gelijk compleet uit verhouding zo.

    Login om te reageren
    • enjoypunani zegt

      22 oktober 2018 om 09:31

      @viezefreddyw: dat zijn Chinezen toch ook? ;-)

      Login om te reageren
  4. Gulli zegt

    22 oktober 2018 om 10:22

    Wanneer komt hier de coupeversie van?

    Login om te reageren
  5. El-Loco zegt

    22 oktober 2018 om 10:39

    Hier zou ook in EU best een markt voor kunnen zijn. Als je als papa 1.9m bent, kan jouw puberzoon van 1.92m niet altijd lekker achter je zitten.

    Login om te reageren
  6. Jochempie zegt

    22 oktober 2018 om 13:49

    Deze auto’s zijn voor China bedoeld, en zijn daar ook volledig op herontworpen. Ze lijken exact op de Europese versies, maar bijvoorbeeld materiaalgebruik staat op een veel lagere rang. Dit omdat de Chinese consument andere eisen aan een auto stelt. Daarnaast zorgt China ervoor dat buitenlandse bedrijven die in China verkopen ook lokaal moeten produceren. Daarom bouwen de Duitse merken hun auto’s in China, niet omdat het kan, maar omdat het moet. Die verlengde versies lijken een goed idee, maar voldoen niet aan de Europese maatstaven. Mijn manager werkte aan de 1-serie sedan, en werd op elk punt verteld dat ze voor de goedkoopste oplossing moesten kiezen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North