• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse ABT RS6-R nóg specialer

Auteur: willeme, gepost 16 september 2020 om 10:03 – 25 Reacties

Nederlandse ABT RS6-R

Deze Nederlandse ABT RS6-R doet er nog gerust een paar schepjes bovenop.

Deze Nederlandse ABT RS6-R is opvallender en dikker dan ooit. Zo’n 18 jaar geleden was er een tijd dat de Audi RS6 een auto was voor de ‘incrowd’. De auto viel niet direct heel erg op, maar had ongelooflijk veel power dankzij een Cosworth getunede V8. Het was incognito genieten.

Competition en Plus-modellen

Per generatie werd de Audi RS6 meer en meer uitgesproken. Op dit moment zijn we aanbeland bij een bijna cartoonesk vormgegeven auto en wat denk je: de über-station van Audi is populairder dan ooit! Op dit moment is er maar één uitvoering: de RS6 Avant. Er zullen ongetwijfeld ‘Competition’ en/of ‘Plus’-modellen volgen. Je kan ook doen wat de eigenaar van deze Nederlandse ABT RS6-R (die je op de afbeeldingen ziet) heeft gedaan.

ABT

Wil je een RS6 met die net even wat dikker is, kun je bij ABT terecht. De tuner uit Allgau is namelijk verantwoordelijk voor de ABT RS6-R. Bij ABT zitten een paar briljante marketeers, want in plaats van losse onderdelen, hebben ze er een kit van gemaakt. De prijs: bijna 80 mille. Bovenop de prijs van een Audi RS6 (181.423,91 euro)

  • Nederlandse ABT RS6-R
  • Nederlandse ABT RS6-R
  • Nederlandse ABT RS6-R
  • Nederlandse ABT RS6-R
  • Nederlandse ABT RS6-R

Hardware

De hardware die je krijgt is voornamelijk cosmetisch en dat is bij deze Nederlandse ABT RS6-R niet anders. Met name heel veel carbon onderdelen aan de buitenkant: spoilers, splitters, spiegelkappen en skirts zijn van koolstofvezel. Ook in het interieur zien we veel carbon voorbij komen. De RS6-R heeft 740 pk en kan in 3,2 tellen naar de 100 km/u snellen.

Dat komt voornamelijk door de reserves van het blok, want de paarden worden verkregen door een sportuitlaat en chiptuning. De hardware upgrades zijn een ABT-schroefset, anti-rollbars en wielen. De 22″ velgen zijn ‘flowformed’, een proces dat tussen gieten (voorzijde) en smeden (de rest) in zit.

Nederlandse ABT RS6-R

Dit specifieke exemplaar is één van de zes Nederlandse exemplaren van de ABT RS6-R. Omdat de de eigenaar de dikste en meest bijzondere ABT RS6-R wilde hebben, is deze nog eens aangepast. Kijk, met 125 exemplaren van de ABT RS6-R ben je niet meer uniek. Daarom is deze auto door Custom Dreams onder handen genomen.

  • Nederlandse ABT RS6-R
  • Nederlandse ABT RS6-R
  • Nederlandse ABT RS6-R
  • Nederlandse ABT RS6-R

Rood carbon op Nederlandse ABT RS6-R

Al het carbon is namelijk uitgevoerd in de kleur ‘Candy Red’. Zowel het koolstofvezel in het interieur als exterieur hebben een rode gloed. Het is smaakafhankelijk, maar het is zeer vakkundig gedaan en het is uniek bovendien. Niet alleen het carbon werd aangepast, ook de remklauwen en de randen op de velg zijn uitgevoerd in Candy Red. Fotograaf Mick Kok (check hier zijn GTI en andere gave foto’s van zijn hand) mocht de auto op de gevoelige plaat vastleggen.

  • Nederlandse ABT RS6-R
  • Nederlandse ABT RS6-R
  • Nederlandse ABT RS6-R
  • Nederlandse ABT RS6-R

Bijzondere Nederlandse ABT RS6-R

Deze Nederlandse ABT RS6-R toont vooral aan dat er enorm veel behoefte is aan bijzondere, exclusieve en extremere RS6’en. De kans dat Audi Sport (die de RS6 bouwt) en de vele tuners het hierbij laten, lijkt ons bijzonder klein. Mochten ze inspriatie op willen doen: dat rode carbon heeft wel wat…

Ook interessant!

  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • Johann Abt Signature Edition
    Dit is de ultieme Audi RS6 met garantie (800 pk!)
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Audi RS6 Woody
    Audi RS6 Woody stationwagon is pure hommage

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, abt, Audi, avant, c8, carbon, fotoshoot, quattro, rs6, rs6-r, station, tuning, V8, velgen, verlaagd

Vorig bericht: « Eerste afbeeldingen gefacelifte i30N op het internet
Volgend bericht: Hennessey Mammoth 6×6 is fiscaal interessant »

Lees Interacties

Reacties

  1. barendbotje zegt

    16 september 2020 om 10:18

    Beetje fout wel, maar het rode carbon is een goede toevoeging moet ik zeggen.

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      16 september 2020 om 12:58

      @barendbotje: ja man. Maakt de auto echt een stuk lichter en beter bestuurbaar. Top producten! Echt een aanrader voor dat geld.

      Login om te reageren
      • barendbotje zegt

        16 september 2020 om 13:18

        Bedoelde meer in de trant van: maakt m minder saai dan black on black

        Login om te reageren
  2. goodolddays zegt

    16 september 2020 om 10:32

    Extreem, extreem lelijk

    Login om te reageren
  3. omarrs6 zegt

    16 september 2020 om 10:33

    Zet maar op de oprit!

    Login om te reageren
  4. e88125i zegt

    16 september 2020 om 10:52

    Dan toch liever een huis dan deze auto. Past nog meer in ook.

    Login om te reageren
    • krikke240z zegt

      16 september 2020 om 11:03

      @e88125i: Ik denk dat de eigenaar die keuze niet hoefde te maken.

      Login om te reageren
  5. ghengiskhan zegt

    16 september 2020 om 11:01

    Kijk, het zou van mij wel wat minder ‘in your face’ mogen zijn. Maar daarmee geef ik waarschijnlijk aan dat ik A: het niet snap en B: de doelgroep niet ben.

    Login om te reageren
  6. barry355gtb zegt

    16 september 2020 om 11:19

    Deze is erg fout en zal wel vaak genoeg aangehouden door de politie in Amsterdam. Ik heb een tijdje in een zwarte Mercedes E-coupé met dezelfde velgen als hierboven en ben soms dagelijks aangehouden. Tegenwoordig ook als ik de rode Ferrari uitlaat, maar dat heeft een andere en veel leukere reden.

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      16 september 2020 om 11:28

      @barry355gtb: staande gehouden lijkt mij. Is niet best als je dagelijks wordt aangehouden..

      Login om te reageren
      • barry355gtb zegt

        16 september 2020 om 12:41

        @thomcarspotter: My bad;-) Ik zal er beter op letten de vlg keer

        Login om te reageren
  7. cvoo zegt

    16 september 2020 om 11:28

    Vreselijk lelijk…Jammer dat Audi geen “business” optie heeft, zoals Mercedes dat wel aanbied op de AMG versie. De eerste RS6en waren nog redelijk incognito, maar deze schreeuwt om aandacht.

    Login om te reageren
  8. banderas zegt

    16 september 2020 om 11:33

    Ik mis de wat subtielere dikkere uitvoering. Dikke wielkasten, mooie wielen en wat details. Niet dit overdeven gestylede voertuig.

    Login om te reageren
  9. Hubert zegt

    16 september 2020 om 11:40

    Ik neem aan dat je ook een bijpassend schoudertasje erbij kunt bestellen?

    Login om te reageren
  10. posthumus zegt

    16 september 2020 om 11:49

    1 of 125? Vraag me echt wel eens af hoe groot die markt wel niet is met mensen die dit én kunnen/willen betalen én zo’n ontzettende “smaakgevoelige” smaak hebben. Zoveel bloggers en voetballers zijn er nou toch ook weer niet.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      16 september 2020 om 12:40

      @posthumus: eh jawel

      Login om te reageren
  11. toyotafortuner zegt

    16 september 2020 om 12:35

    Ik neem aan dat er dus geen gespot (doorklik) artikels meer komen

    Login om te reageren
  12. jasbelle zegt

    16 september 2020 om 13:47

    Ik zou toch graag een keer een tuner het omgekeerde zien doen. Een Audi RS6 eruit laten zien als een gewone A6. Lijkt me toch een stuk leuker om mee rond te rijden.

    Login om te reageren
  13. osmo zegt

    16 september 2020 om 13:56

    Mooie foto’s maar wat een lelijke auto …

    Login om te reageren
  14. iphonistvongates zegt

    16 september 2020 om 13:59

    “specialer” is het Autoblog Woord Van De Dag, zie ik nu ??

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    16 september 2020 om 14:20

    Mocht ik het ooit kunnen betalen dan zou ik voor een S8 gaan. Zelfde blok, maar een stuk netter vorm gegeven. Na een kuurtje van MTM kan je dan heel veel RS6 eigenaren, en Tesla rijders pesten.

    Login om te reageren
  16. jometdebanjo zegt

    16 september 2020 om 15:15

    Ordinair bedoelen ze

    Login om te reageren
  17. appeltje zegt

    16 september 2020 om 21:33

    Wat ik zelf wel grappig vind is dat er een speciale versie wordt gebouwd van de allersnelste A6, die wordt vervolgens nog eens door Custom Dreams aangepakt, en wat er uit komt is… Volledig zwart. Net als een T-Ford. Waarom willen zo veel mensen graag extreme auto’s in zwart, zwart, en nog eens zwart, en niet bijvoorbeeld in een mooie kleur, zoals de RS6 Avant C7 Nogaro. Díe ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  18. jagofiel zegt

    16 september 2020 om 21:55

    Het jammere van de RS6 is tegenwoordig dat het een auto voor 20 jarige vloggers is geworden. Er is NIEMAND die zich vergist in een normaal model vs een snel RS model. Dat was juist het leuke van de oudere versies :(

    Login om te reageren
  19. kenner zegt

    17 september 2020 om 12:12

    Kijk mij eens! Voor dat geld zou ik heel iets anders kopen maar gelukkig hoef ik die keuze niet te maken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North