Nederlandse C63 AMG met 716 pk te koop

Auteur: , 34 Reacties

Gummen met een hoofdletter G.

De hamerende 6.2 V8 in de C63 AMG was met 457 pk voor de eigenaar van dit exemplaar niet voldoende. De Mercedes in kwestie is op een serieuze pijnbank gelegd, want dankzij een Weistec supercharger levert de station maar liefst 716 pk en 925 Nm koppel. Met zulke cijfers is de occasion enkel geschikt voor bestuurders met een verstandige rechtervoet. Trap het pedaal iets te diep in en alle alarmbellen gaan op rood.

Deze C63 AMG is black-on-black uitgevoerd. Heel anoniem is de Mercedes niet. Dit komt door de aanwezige Akrapovic uitlaat. Good luck om met deze AMG ongezien (en ongehoord) door het verkeer te gaan.

De Mercedes komt uit 2008 en heeft flinke kilometers gemaakt. Op de teller van de 10 jaar oude C63 staan ruim 184.000 gereden kilometers. Het feit dat de station al wat ouder is en dat de auto veel kilometers heeft gemaakt kan gunstig uitpakken door een lagere prijs. De eigenaar hoopt echter de tuning terug te verdienen door de C63 voor een prijs van 37.950 euro aan te bieden. Voor hetzelfde bedrag tik je een jongere AMG met minder kilometers op de kop. Die heeft alleen geen 717 pk, maar ja. Of je dat nu echt nodig hebt?

Met dank aan Kees013 voor de tip!



34 reacties

Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind het maar een ordinair apparaat. Het ding maakt genant veel herrie, valt veel te veel op, is best plastiekerig van binnen en kan zijn vermogen toch al niet kwijt. Al die paarden extra is gewoon water naar de zee brengen. Het gewicht ligt ook behoorlijk hoog, sterker nog, het scheelt niet zo heel veel met de E63 (die meer power heeft, betere transmissie en beter diff). En daar kun je fatsoenlijk mensen achterin nemen.
@willeme: Als je fatsoenlijk mensen achterin wil nemen kun je misschien beter voor een Vito met een matras gaan
@edge: Ghehehehe. C-klasse is voor volwassen best krap achterin. Verschil met de E is best aanzienlijk.
@willeme: wijs gesproken!
@willeme: Volledig met je eens maar toch kan ik een standaard C63 AMG Estate heel erg waarderen.
@viezefreddyw: Standaard, post-facelift. En dan in het donkerblauw ofzo. Ik vind ‘m al heel snel heel erg fout worden. De meeste exemplaren worden nu wat goedkoper en dat is te merken aan de eigenaren: sjappie eigenaren, zwarte Nicholson jassen, gekke tuning (zoals een zwart gespoten grille …). Ik weet niet. Ik wordt er niet zo blij van. Ik zou zelf gaan voor een E500 Combi Elegance. Van buiten standaard, onder de kap alle Brabus goodies die mogelijk zijn ;-)
@willeme: het blijft wel smaak he. Als kakker vind ik het wel gaaf. Maarja ik hou er nou eenmaal van om iets anders te hebben dan anderen. Tenslotte heb ik het ook met me 330i gedaan die zwarte gril (laten spuiten ook🙈) als ik terug ben uit Brasilie gaan de puntjes op de 330i en dan zal ik er nog eens wat foto’s van posten…
@willeme: Nee je bent niet de enige met die mening. Zie er ook het merendeel van die ordinaire “rapper” Boef figuren mee rijden.
@willeme: Je bent vast niet de enige maar voor zoveel pk’s (standaard of getuned) vind ik dit nog een heel gedistingeerde auto waar je zakelijk en prive overal mee kan voor komen rijden.
Kijk eens naar die eerste foto, dat is toch gewoon een hele normale strakke station met een paar leuke velgen? Geen spoilers, geen stickers, geen badges, geen agressieve koplampen, geen schreeuwerige remklauwen. Nee het is dat ik het interieur lelijk en erg sober vind maar anders had je hem voor de deur mogen zetten hoor, ook zonder die extra pk’s.
@evdw: Ik vind het een wanstaltig hok. Zwart gespoten grill met die zwarte velgen (en de zwarte lakkleur) plus die gare uitlaten: het ziet er gewoon niet uit, naar mijn mening. Ik vind het zeer ordinair overkomen. Dit heeft niets met klasse te maken, het is gewoon een McDonald’s petjes auto geworden. Wat @viezefreddyw laat zien is al véél beter!
@willeme: Tsja zwarte velgen en dito grill en lak zijn wat mij betreft niet meteen kenmerken voor een wanstaltige auto. Het is wel zo dat als ik hem vergelijk met die van viezefreddyw en smoked dat hij dan toch wel ineens wat minder mooi is. Vooral die blauwe van smoked vind ik een erg chique wagen!
@evdw: Ik zou nou niet bepaald vrolijk worden als ik hiermee bij een klant aan moest kopen, ziet er aardig pauper uit zo.
@willeme: Al die pk’s in combinatie met die hoge kilometerstand is ook wel een dingetje. In hoeverre zijn alle onderdelen bestand tegen dat extra vermogen? Er zal in ieder geval een stuk sneller slijtage optreden.
@willeme: waarom is mn reactie verwijderd?
@bmwfreak038: Ah, ik zie het al. Yes, was al aangepast. Draadje wat volgde, voegde niet zoveel toe daardoor.
@willeme: oke vond het al vreemd vandaar de vraag, zie soms wel reacties voorbij komen die het dan weer wat meer verdienen verwijderd te worden. Wel bedankt voor de reactie.
@willeme: dit is nou precies NIET hoe je zou moeten redeneren over een auto zoals deze, hoewel ie wel ‘lijkt’ op een familiestation ;)
Doe mij maar een M5 F10 uit 2008
@porschepdk: Die kosten vast 50% meer, of heb je die ook al voor 35k?
@porschepdk: Een F10 uit 2008? Ik denk dat je dan de E60 bedoelt
@r32turbo: pardon E60 inderdaad. Bedoelde V10
@porschepdk: nooit aan beginnen
@sr20det: want?
Gedurende het artikel is er maar liefst 1(!) huppelend paardje bijgekomen, puik werk!
@weetikveel: Nee. De schrijver zegt alleen dat de jongere AMG met minder kilometers geen 717 pk heeft. De AMG in dit artikel heeft gewoon 716 pk.
Uitstekende wagen voor een ZZP-er die de ultieme Amazon Prime pakketbezorger wil worden. Ik zou nog wel investeren in de meest moderne Stinger.
@iphonistvongates: ik zou ook investeren in een moderne Stinger! Van Kia ;)
Vooral leuk als je (film)spotters/aandachtsgeil bent
Bruut koppelblok in een kleine station. Qua design is deze iets te schreeuwerig maar ik vind het concept prachtig! Zou zelf wel voor een E AMG gaan want die is wat ruimer.
Originele grille erop, originele wielen eronder, dakdragers zilver, dan is het opeens een prima ding. Vind ik dan he.
Dit is wel heel erg overtrokken veel vermogen…Ik geef dan toch de voorkeur aan m’n RS6 Plus, uit de tijd dat 480pk in een powerstation nog heel erg veel was (2004). En nog steeds meer dan voldoende ;-)
Alles onder de 1000pk is sloom.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).