• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De leukste goedkope 911 keert terug

Auteur: willeme, gepost 10 oktober 2018 om 16:02 – 39 Reacties

Porsche 911 Carrera T (991)


Goed nieuws voor arme puristen.

Het voordeel als je een purist bent, is dat je nergens aan mee hoeft te doen en alles ongefundeerd kunt afkraken. Vroeger was alles mooier, spannender en beter. Dus is alles wat tegenwoordig gebracht wordt, kwalitatief uitermate teleurstellend. Als het om Porsches gaat is dat erg makkelijk, gek genoeg. Ondanks dat de 911 er 55 jaar lang bijna hetzelfde uitziet, zijn de veranderingen voor de purist mega-groot. Nieuwe 911’s zijn bij voorbaat slecht want het is geen 1965-model meer. Ofzo.

De GT3 derivaten kunnen gelukkig nog wel op goedkeuring rekenen. Het enige nadeel aan die uitvoeringen is dat ze zo ontzettend duur zijn. De GTS-uitvoeringen zijn tevens de moeite waard, maar ook die zijn niet goedkoop. Gelukkig kwam Porsche een tijdje geleden met de 911 Carrera T. Een soort GTS Light of GT3 Zero, zo u wilt. De 911 Carrera T heeft een kortere eindreductie, sportievere ophanging, 20″ wielen en minimale gewichtsreductie. Oh, en strepen aan de zijkant om het af te maken.

Porsche 911 Carrera T (991) '18

De 911 Carrera T schijnt nogal aan te slaan, zo laat Porsche-honcho August Achleitner aan het Amerikaanse Road and Track weten. Sterker nog, Achleitner heeft zélf een 911 Carrera T met maar twee opties: een navigatiesysteem en een schuifdak. Omdat de 911 Carrera T net dat beetje leuker is, maar niet zo gek veel kost, is het een behoorlijk verkoopsucces. Ook is de Carrera T kinderlijk eenvoudig te kietelen. Hoeveel procent van de verkochte 911’s een 911 Carrera T is wordt niet vermeld, maar de uitvoering is populair genoeg om hem terug te laten komen bij de volgende 911. Sterker nog, volgens Achleitner komt de 911 Carrera T ‘absoluut’ terug. Gelukkig maar, want de huidige was een ‘echt pretpakket‘.

Porsche 911 Carrera T (991) '18

We hebben al uitgebreid geschreven over de volgende generatie van Porsche 911 (de 992) en alle uitvoeringen die zullen verschijnen. Daar kunnen we dus de 911 Carrera T aan toevoegen. Op de vraag of er ook een handbak beschikbaar komt, wordt eerst de PDK verdedigd. De PDK is sneller en efficiënter. Gelukkig wordt direct daarna aangegeven dat de handbak veel leuker is om te bedienen en je meer betrekt bij het rijden. De kans is dus vrij groot dat de handbak weer terugkeert voor de 992-generatie. Wanneer de nieuwe 911 gelanceerd wordt is nog niet duidelijk, maar waarschijnlijk zal dat gebeuren tijdens de Los Angeles Auto Show, aan het einde van oktober.

Porsche 911 Carrera T (991) '18

Ook interessant!

  • 911 SC door Porsche in ere hersteld
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen
  • Porsche 911 Sport Classic
    Porsche 911 Sport Classic maakt comeback
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, 992, august-achleitner, carrera-t, Porsche

Vorig bericht: « Nederlandse C63 AMG met 716 pk te koop
Volgend bericht: Downsizen heeft zijn hoogtepunt bereikt »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaleukhoor zegt

    10 oktober 2018 om 16:26

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. ritchie zegt

    10 oktober 2018 om 16:57

    Lekker simpel

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      10 oktober 2018 om 19:09

      @ritchie: Wel 5 km/u sneller door die strepen.

      Login om te reageren
  3. aalt zegt

    10 oktober 2018 om 17:07

    Hier in Belgie niet ‘de goedkoopste’ aangezien de ‘T’ toch nog ruim 10k boven op de basis 911.

    Login om te reageren
    • porscheboy zegt

      10 oktober 2018 om 18:22

      @aalt: altijd die Belgen weer

      Login om te reageren
      • aalt zegt

        10 oktober 2018 om 18:23

        @porscheboy: yeah… ik woon hier nu zo’n 3 jaar en blijf mij verbazen over hoe het hier allemaal gaat.. haha

        Login om te reageren
        • porscheboy zegt

          10 oktober 2018 om 18:37

          @aalt: ik heb het ff opgezocht en je hebt verdomt gelijk 10k extra zal het door de handbak komen ?

          Login om te reageren
        • porscheboy zegt

          10 oktober 2018 om 18:39

          @aalt: In Nederland betaal je voor een 911 121k en voor een T 143k !!! Bizar

          Login om te reageren
          • aalt zegt

            10 oktober 2018 om 21:51

            @porscheboy: ja NL weet de prijzen goed op te schroeven.. mijn auto zou in NL ook ruim 19K duurder zijn dan wat ik hier betaald heb…. iets met CO2 en milieu labels.. ik rijd nu iig een auto die ik in NL nooit gekocht zou hebben hha

            Login om te reageren
            • porscheboy zegt

              11 oktober 2018 om 08:21

              @aalt: dat is natuurlijk mooi meegenomen ! Wat rij je ?

              Login om te reageren
              • aalt zegt

                11 oktober 2018 om 08:23

                @porscheboy: ik heb 6 maanden moeten wachten maar in April mijn rode Subaru Impreza Premium in ontvangst genomen. 1 ding, echt premium ;)

              • porscheboy zegt

                11 oktober 2018 om 10:11

                @aalt: Weer eens wat anders ! En ook rood!

              • aalt zegt

                11 oktober 2018 om 10:28

                @porscheboy: weer eens wat anders dan het eeuwige grijs of zwart haha

              • bmw2coupeeigenaar zegt

                11 oktober 2018 om 12:17

                @aalt: Een Impreza hoort toch blauw te zijn met gouden velgen?

              • aalt zegt

                11 oktober 2018 om 14:18

                @bmw2coupeeigenaar: voor de oudere generatie weliswaar… deze nieuwe is juist in het rood lekker opvallend en gouden velgen hoeft weer niet voor mij ;)

    • donvincenzo zegt

      10 oktober 2018 om 19:08

      @aalt: Er wordt niet beweerd dat het de goedkoopste 911 is.

      Login om te reageren
      • aalt zegt

        10 oktober 2018 om 21:50

        @donvincenzo: klopt, maar er zit ‘minder’ op dus zou je niet verwachten dat het nog zoveel scheelt met de ‘kaalste’ uitvoering

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          11 oktober 2018 om 08:16

          @aalt: Less is more, zeker bij Porsche.

          Login om te reageren
  4. JanJansen zegt

    10 oktober 2018 om 17:41

    Wat een mooi model is de huidige generatie toch. Als mijn midlifecrisis begint dan weet ik het wel.

    Login om te reageren
    • eselkaa zegt

      10 oktober 2018 om 17:59

      @janjansen: dat meen je niet, 911 is midlifecrisis….hmmmmmmm

      Maar mooi is ‘ie zeker

      Login om te reageren
  5. jeroenwz zegt

    10 oktober 2018 om 17:45

    Is hij echt zoveel leuker? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zowel Autovisie als EVO zijn niet super positief over de 911 T.

    Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    10 oktober 2018 om 18:01

    Ik maar denken dat t iets van een 912 ofzo zou zijn

    Login om te reageren
    • mopar70 zegt

      10 oktober 2018 om 18:28

      @toyotafortuner: Dat is de Cayman.

      Login om te reageren
  7. porscheboy zegt

    10 oktober 2018 om 18:22

    Als ik dan toch een bak geld uitgeef dan spaar ik liever door voor een gts of gt3

    Login om te reageren
  8. jochempie zegt

    10 oktober 2018 om 18:52

    De T zou ook de 911 voor mij zijn, als een GT3 Touring nooit haalbaar zou zijn. Wat heeft een mens nog meer nodig dan airco, cruise control en carplay?

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      10 oktober 2018 om 21:48

      @jochempie: Powaaaaah

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        11 oktober 2018 om 01:44

        @peug206: met een chipje en uitlaat heb je al 480 pk. Is dat probleem ook opgelost ;-).

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          15 oktober 2018 om 04:38

          @willeme: en da’s voldoende om met je turboblokje een GT3 bij te houden!

          Login om te reageren
  9. staal zegt

    10 oktober 2018 om 19:01

    Lijkt wel een lichtschakelaar uit een Skoda.

    Login om te reageren
  10. jaapiyo zegt

    10 oktober 2018 om 19:35

    Als ze niet met een atmosferische versie komen is de 911 dood.

    Login om te reageren
    • mopar70 zegt

      10 oktober 2018 om 19:37

      @jaapiyo: Nee. Das war einmal..

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      15 oktober 2018 om 09:16

      @jaapiyo: niet zo dramatisch. Het is maar een sportauto waarbij een turbo al sinds 1978 historisch correct is. Meer vermogen, veel meer koppel, zuiniger: waarom zou je eigenlijk geen turbo willen?

      Login om te reageren
  11. autodidact zegt

    10 oktober 2018 om 21:40

    Puristen zijn blijkbaar mensen die veel meer betalen om veel minder te krijgen.

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      10 oktober 2018 om 22:10

      @autodidact: Klopt!

      Login om te reageren
  12. Jantje_555 zegt

    10 oktober 2018 om 21:46

    toch gek dat die man een navi als 1 van de 2 opties neemt, ik gebruik altijd waze in mijn wagen, gebruik de ingebouwde navi nooit nog

    Login om te reageren
  13. pablo007 zegt

    11 oktober 2018 om 08:16

    BMW moet eens lesje leren bij Porsche .

    Login om te reageren
  14. lambowambo zegt

    11 oktober 2018 om 09:26

    In het geel alstublieft, met vouwbare kuipstoelen, handbak en weg met die achterbank. Echt een leuke auto maar met een paar opties erop toch wel prijzig. Misschien toch doorsparen voor een gebruikte 991.1 GT3?

    Login om te reageren
  15. Calimero zegt

    11 oktober 2018 om 11:51

    @willeme; Bij het lezen van de titel dacht ik; aha de 912/ 911E keert terug. Niets was echter minder waar ;-)

    Login om te reageren
  16. niex zegt

    11 oktober 2018 om 18:37

    Die 911s zijn net VWs; je ziet ze gewoon veel teveel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North