De leukste goedkope 911 keert terug

Auteur: , 39 Reacties
Porsche 911 Carrera T (991) '18

Goed nieuws voor arme puristen.

Het voordeel als je een purist bent, is dat je nergens aan mee hoeft te doen en alles ongefundeerd kunt afkraken. Vroeger was alles mooier, spannender en beter. Dus is alles wat tegenwoordig gebracht wordt, kwalitatief uitermate teleurstellend. Als het om Porsches gaat is dat erg makkelijk, gek genoeg. Ondanks dat de 911 er 55 jaar lang bijna hetzelfde uitziet, zijn de veranderingen voor de purist mega-groot. Nieuwe 911’s zijn bij voorbaat slecht want het is geen 1965-model meer. Ofzo.

De GT3 derivaten kunnen gelukkig nog wel op goedkeuring rekenen. Het enige nadeel aan die uitvoeringen is dat ze zo ontzettend duur zijn. De GTS-uitvoeringen zijn tevens de moeite waard, maar ook die zijn niet goedkoop. Gelukkig kwam Porsche een tijdje geleden met de 911 Carrera T. Een soort GTS Light of GT3 Zero, zo u wilt. De 911 Carrera T heeft een kortere eindreductie, sportievere ophanging, 20″ wielen en minimale gewichtsreductie. Oh, en strepen aan de zijkant om het af te maken.

Porsche 911 Carrera T (991) '18

De 911 Carrera T schijnt nogal aan te slaan, zo laat Porsche-honcho August Achleitner aan het Amerikaanse Road and Track weten. Sterker nog, Achleitner heeft zélf een 911 Carrera T met maar twee opties: een navigatiesysteem en een schuifdak. Omdat de 911 Carrera T net dat beetje leuker is, maar niet zo gek veel kost, is het een behoorlijk verkoopsucces. Ook is de Carrera T kinderlijk eenvoudig te kietelen. Hoeveel procent van de verkochte 911’s een 911 Carrera T is wordt niet vermeld, maar de uitvoering is populair genoeg om hem terug te laten komen bij de volgende 911. Sterker nog, volgens Achleitner komt de 911 Carrera T ‘absoluut’ terug. Gelukkig maar, want de huidige was een ‘echt pretpakket‘.

Porsche 911 Carrera T (991) '18

We hebben al uitgebreid geschreven over de volgende generatie van Porsche 911 (de 992) en alle uitvoeringen die zullen verschijnen. Daar kunnen we dus de 911 Carrera T aan toevoegen. Op de vraag of er ook een handbak beschikbaar komt, wordt eerst de PDK verdedigd. De PDK is sneller en efficiënter. Gelukkig wordt direct daarna aangegeven dat de handbak veel leuker is om te bedienen en je meer betrekt bij het rijden. De kans is dus vrij groot dat de handbak weer terugkeert voor de 992-generatie. Wanneer de nieuwe 911 gelanceerd wordt is nog niet duidelijk, maar waarschijnlijk zal dat gebeuren tijdens de Los Angeles Auto Show, aan het einde van oktober.

Porsche 911 Carrera T (991) '18



39 reacties

-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Lekker simpel
@ritchie: Wel 5 km/u sneller door die strepen.
Hier in Belgie niet ‘de goedkoopste’ aangezien de ‘T’ toch nog ruim 10k boven op de basis 911.
@aalt: altijd die Belgen weer
@porscheboy: yeah… ik woon hier nu zo’n 3 jaar en blijf mij verbazen over hoe het hier allemaal gaat.. haha
@aalt: ik heb het ff opgezocht en je hebt verdomt gelijk 10k extra zal het door de handbak komen ?
@aalt: In Nederland betaal je voor een 911 121k en voor een T 143k !!! Bizar
@porscheboy: ja NL weet de prijzen goed op te schroeven.. mijn auto zou in NL ook ruim 19K duurder zijn dan wat ik hier betaald heb…. iets met CO2 en milieu labels.. ik rijd nu iig een auto die ik in NL nooit gekocht zou hebben hha
@aalt: dat is natuurlijk mooi meegenomen ! Wat rij je ?
@porscheboy: ik heb 6 maanden moeten wachten maar in April mijn rode Subaru Impreza Premium in ontvangst genomen. 1 ding, echt premium ;)
@aalt: Weer eens wat anders ! En ook rood!
@porscheboy: weer eens wat anders dan het eeuwige grijs of zwart haha
@aalt: Een Impreza hoort toch blauw te zijn met gouden velgen?
@bmw2coupeeigenaar: voor de oudere generatie weliswaar… deze nieuwe is juist in het rood lekker opvallend en gouden velgen hoeft weer niet voor mij ;)
@aalt: Er wordt niet beweerd dat het de goedkoopste 911 is.
@donvincenzo: klopt, maar er zit ‘minder’ op dus zou je niet verwachten dat het nog zoveel scheelt met de ‘kaalste’ uitvoering
@aalt: Less is more, zeker bij Porsche.
Wat een mooi model is de huidige generatie toch. Als mijn midlifecrisis begint dan weet ik het wel.
@janjansen: dat meen je niet, 911 is midlifecrisis….hmmmmmmm

Maar mooi is ‘ie zeker
Is hij echt zoveel leuker? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zowel Autovisie als EVO zijn niet super positief over de 911 T.
Ik maar denken dat t iets van een 912 ofzo zou zijn
@toyotafortuner: Dat is de Cayman.
Als ik dan toch een bak geld uitgeef dan spaar ik liever door voor een gts of gt3
De T zou ook de 911 voor mij zijn, als een GT3 Touring nooit haalbaar zou zijn. Wat heeft een mens nog meer nodig dan airco, cruise control en carplay?
@jochempie: Powaaaaah
@peug206: met een chipje en uitlaat heb je al 480 pk. Is dat probleem ook opgelost ;-).
@willeme: en da’s voldoende om met je turboblokje een GT3 bij te houden!
Lijkt wel een lichtschakelaar uit een Skoda.
Als ze niet met een atmosferische versie komen is de 911 dood.
@jaapiyo: Nee. Das war einmal..
@jaapiyo: niet zo dramatisch. Het is maar een sportauto waarbij een turbo al sinds 1978 historisch correct is. Meer vermogen, veel meer koppel, zuiniger: waarom zou je eigenlijk geen turbo willen?
Puristen zijn blijkbaar mensen die veel meer betalen om veel minder te krijgen.
@autodidact: Klopt!
toch gek dat die man een navi als 1 van de 2 opties neemt, ik gebruik altijd waze in mijn wagen, gebruik de ingebouwde navi nooit nog
BMW moet eens lesje leren bij Porsche .
In het geel alstublieft, met vouwbare kuipstoelen, handbak en weg met die achterbank. Echt een leuke auto maar met een paar opties erop toch wel prijzig. Misschien toch doorsparen voor een gebruikte 991.1 GT3?
@willeme; Bij het lezen van de titel dacht ik; aha de 912/ 911E keert terug. Niets was echter minder waar ;-)
Die 911s zijn net VWs; je ziet ze gewoon veel teveel.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).