Nederlandse Porsche-dealer gaat motoren verkopen

Auteur: , 17 Reacties

Naast vierwielers kun je er nu ook terecht voor tweewielers.

Nederlandse Porsche-dealer gaat motoren verkopen

PGZ heeft een nieuw merk aan het portfolio toegevoegd. Een motormerk welteverstaan. Het dealernetwerk in het zuiden van Nederland gaat motoren van het merk Energica verkopen. Dit zijn sportieve elektrische motoren met techniek vanuit de MotoE (wat is dat?). Tegenover Autoblog.nl spreekt PGZ over een unieke ervaring om deze kans aan te grijpen.

Nederlandse Porsche-dealer gaat motoren verkopen

De motoren van Energica zijn te vinden in de showroom van Porsche Centrum Eindhoven. Een gedeelte van de eerste verdieping is ingericht voor de elektrische motorfietsen. Het is de eerste merkdealer van het Italiaanse motormerk in Nederland. Er waren al wel een aantal aanbieders die de motorfietsen van het merk importeerden naar ons land. Energica Motor Company werd in 2014 opgericht in Modena. Naast Europa heeft het merk ook dealers in de Verenigde Staten. Het modellengamma van het bedrijf bestaat momenteel uit drie modellen, de Eva (145 pk), de Ego (145 pk) en de Eva Esseesse9 (109 pk). Met snellaadtechnologie kan het 11,7 kW accupakket in 20 minuten volledig worden opgeladen. Het rijbereik komt neer op maximaal 200 kilometer.

Andere dealers van het merk in Europa zijn onder andere te vinden in Italië, België, Duitsland, Frankrijk, Malta, Oostenrijk en Spanje.

Nederlandse Porsche-dealer gaat motoren verkopen



17 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Iets met vuur….
@peugpower1000cc: Die dingen waren een groot succes op de Gamma Racing dagen :-)
Willen hun cliënteel dus op ‘natuurlijke’ wijze afbouwen…
Motorrijders zijn over het algemeen vrij puristisch. Ben toch stiekem benieuwd hoe dit rijd!
@timobac: ik ook. De moto E fietsen zijn te zwaar. Dus ik neem aan dat deze motoren ook wel aardig aan het gewicht zitten. En ik ga het geluid ook missen. Terug schakelen bij 6000rpm en dan dat geroffel van de uitlaat
@peugpower1000cc: ik ga ’t niet missen. Lekker vol gas door natuurgebieden, verbieden die gasten. Leve de elektrische motor.
@timobac: ik was ook vrij sceptisch toen ik op een elektrische Harley stapte, maar ’t was toch echt wel erg leuk.
@Dizono: een elektrische Harley?
Goh… euh, bijzonder.
@Dizono: Ik ook. Erger nog: ik was blown-away. Terug op mijn BMW voelde als een stap terug in de tijd. Van de week een proefrit op een Zero SR/F gemaakt en eigenlijk weer dezelfde indruk. De Zero is alleen veel sneller: 0-100 in 1.6 sec (echt!). Fantastisch werkelijk aan het stoplicht: je weet niet wat je overkomt. En het is verschrikkelijk verslavend!
@nikilaudaferrari: Zero nog niet gereden helaas, was op de intro van de HD in Portland. Erg onder de indruk van de stuureigenschappen en de goede feel in de ‘gashendel’. Dikke smile op m’n bakkes op de mooie kronkelende wegen daar rondom de stad. Prijs is nog wel een dingetje….
@nikilaudaferrari: 3,5 seconden volgens de website.

https://electricmotorcycles.nl/producten/111/zero-sr-f
@troljedemoeder: leuk dat je het ff checked! Hoe het precies zit weet ik dan niet, maar volgens deze website hebben ze em geklokt op 1.57 sec met een datalogger – https://www.google.nl/amp/s/hooshmand.net/zero-srf-review-specs-price-charging-time-range-availability/amp/
Wel 0-60 mph, maar dat verschil zal niet heel erg groot zijn.
Eerlijk gezegd voelde het niet zo snel moet ik bekennen. Mijn K1300s voelde sneller, maar misschien is het gemis aan trillingen en geluid ook wel verneukeratief.
Hoe dan ook: ik was erg onder de indruk. Het ding stuurt ook verdraaid goed en ook de rest van de hardware is goed en werkt. Remmen, chassis, LED lampen, corner ABS, kleuren display. Alles zit er op. Vette stap vooruit t.o.v. de Zero SR in ieder geval!
@nikilaudaferrari: Thanks voor je uitgebreide reply. Was gewoon nieuwsgierig geworden, want 1.57 is wel extreem snel. Denk dat met name tractie een probleem wordt met die paar cm2 rubber. Weet nu niet wat ik moet geloven, maar als de waarheid in het midden ligt is het nog keurig.
Ik denk dat het best wel leuk kan zijn, het geblèr van mn racer kan ik erg waarderen, maar wat minder aandacht trekken als je een keer de gashendel opendraait lijkt me wel wat. Krengen zijn wel veel te zwaar, knap gevaarlijk ook met die MotoE races, met geweld door de grindbak en dwars door de airfences.

Vooralsnog alleen als vervanging van mijn woon/werk motorfiets een optie.
Ik sta wel open voor zo’n motor. 200 km in 20 minuten laden is absoluut niet gek! Het lijkt me wel vervelend dat automobiliste me nu niet zien èn horen.
@ekidey: horen deden ze je ook al
niet. Met ramen dicht en muziek aan moet je een aardig illegale pijp hebben willen ze je alsnog horen.
Het is juist een voordeel als de motor stil is, dan hoor je zelf alles om je heen en heb je een extra zintuig. Dat kun je niet als je zelf zoveel herrie maakt.
Voordat ik in de spiegel kijk weet ik al dat er iemand in mijn dode hoek rijdt omdat ik hem hóór…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).