• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse prijs 457 pk sterke Ford Explorer bekend

Auteur: RubenPriest, gepost 23 december 2019 om 11:01 – 30 Reacties

Afbeelding Nederlandse prijs 457 pk sterke Ford Explorer bekendAfbeelding Nederlandse prijs 457 pk sterke Ford Explorer bekendAfbeelding Nederlandse prijs 457 pk sterke Ford Explorer bekendAfbeelding Nederlandse prijs 457 pk sterke Ford Explorer bekendAfbeelding Nederlandse prijs 457 pk sterke Ford Explorer bekendAfbeelding Nederlandse prijs 457 pk sterke Ford Explorer bekendAfbeelding Nederlandse prijs 457 pk sterke Ford Explorer bekendAfbeelding Nederlandse prijs 457 pk sterke Ford Explorer bekend

Nederlandse prijs 457 pk sterke Ford Explorer bekendgemaakt
Stekkeren met een dikke SUV. Dit kost dat.

Een leuke verbrandingsmotor in hybride vorm. Waar zie je dat in Europa nog? Het zijn vaak de vierpitters die gekoppeld worden aan een elektromotor, maar gelukkig zijn er nog uitzonderingen. Denk aan de Lexus RX450h met een 3.5-liter V6. Deze hybride SUV is er vanaf 77.595 euro.

Ook de Ford Explorer Plug-In Hybrid is zo’n uitzondering. De deels elektrische auto heeft een 350 pk sterke 3.0-liter V6 EcoBoost, gekoppeld aan een 100 pk elektromotor. Het systeemvermogen komt uit op 457 pk en 825 Nm koppel. Een combinatie die meer doet denken aan een dieselauto dan een auto die loopt op benzine.

Met deze plug-in hybride, die een aanhanger van 2.500 kg mag trekken, kun je 48 kilometer volledig elektrisch rijden. Ondanks het hebben van een lekkere zescilinder, komt het gemiddelde verbruik van de Explorer uit op een zeer schone 2.9 l/100 km. Lang leve de hybride constructie.

Want door die hybride aandrijflijn komt de CO2-uitstoot uit op 66 g/km. Dit heeft weer een lagere BPM tot gevolg. Ford communiceert een prijs van 80.040 euro voor de Explorer. Nog steeds een klap geld, al krijg je er wel een serieuze SUV voor.

Je hebt meer dan 400 pk, vierwielaandrijving, een 10-traps automaat, een interieur met ruimte voor zeven inzittenden en een bagageruimte van maximaal 2.274 liter. De nieuwe Ford Explorer Plug-in Hybrid kun je vanaf vandaag bestellen. In juni 2020 staat ‘ie bij de dealer.

Ook interessant!

  • Gratis Ford Explorer voor extreme lefgozer
  • Ford maakt prijs van 487 pk sterke Mach-E GT bekend
    Ford maakt prijs van 487 pk sterke Mach-E GT bekend
  • Video: gewoon lekker doorrijden, joh!
  • Explorer Timberline
    Explorer Timberline is een 'Allroad Allroad'

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Explorer, Ford, geld, Hybride, plug-in, v6

Vorig bericht: « Christijan Albers slacht Ziggo Sport: amper kritiek op Verstappen
Volgend bericht: En de winnaar van de innovatieprijs 2019 is… »

Lees Interacties

Reacties

  1. hiostu zegt

    23 december 2019 om 11:16

    “Ook de Ford Explorer Plug-In Hybrid is zo’n uitzondering. De deels elektrische auto heeft een 350 pk sterke 3.0-liter V6 EcoBoost, gekoppeld aan een 100 pk elektromotor. Het systeemvermogen komt uit op 457 pk en 825 Nm koppel.”.

    Kan iemand mij uitleggen hoe het systeem vermogen hoger is dan de maximale vermogens van beide motoren opgeteld? Normaliter is het systeem vermogen lager, doordat ze het maximale vermogen niet op dezelfde toeren leveren. Maar hier lijkt er 7pk ineens magisch te verschijnen.

    Login om te reageren
    • jesper_schouten zegt

      23 december 2019 om 11:23

      @hiostu: vergeten bhp om te rekenen naar pk?

      Login om te reageren
    • pier zegt

      23 december 2019 om 11:24

      @hiostu: op Fordmediacenter staat het volgende: De 257 kW (350 pk) sterke 3.0-liter EcoBoost V6-benzinemotor wordt ondersteund door een 74 kW (100 pk) sterke elektromotor. Elektromotor en 3.0-liter EcoBoost V6 benzinemotor produceren 331 kW (450 pk) vermogen en 840 Nm koppel

      Deze zal wel extra stickers ofzo hebben zodat er 7pk bij komt.

      Login om te reageren
      • RubenPriest zegt

        23 december 2019 om 12:08

        @pier: dat is interessant dat je dat zegt, want ik zie toch echt 457 pk staan op het Fordmediacenter (en wat Ford ook naar ons heeft gecommuniceerd) https://fordmediacenter.nl/nieuwe-ford-explorer-plug-in-hybrid-nu-te-bestellen/

        Login om te reageren
        • pier zegt

          23 december 2019 om 12:21

          @rubenpriest: zijn ze zelf niet helemaal consistent, ik had de informatie uit een ouder bericht: https://fordmediacenter.nl/ford-presenteert-geheel-nieuwe-explorer-plug-hybrid/

          Login om te reageren
          • RubenPriest zegt

            23 december 2019 om 12:32

            @pier: inderdaad vreemd ja

            Login om te reageren
  2. atrak zegt

    23 december 2019 om 11:16

    Nette prijs voor zo’n bakbeest. Persoonlijk zou ik toch voor de Lexus gaan.

    Login om te reageren
  3. pier zegt

    23 december 2019 om 11:16

    De voorkant is minder dan het ‘oude’ model. Verder wel een leuke auto als je de ruimte nodig hebt of wat wil trekken.

    Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    23 december 2019 om 11:19

    RX als ik niet hoef te stekkeren. Explorer als t wel moet.

    Login om te reageren
  5. PunicaOase zegt

    23 december 2019 om 11:46

    Als iemand een huis bezit als op de plaatjes rijdt ie denk ik in een Bentayga, Cullinan of RangeRover.. niet in een Ford Explorer..

    On topic: indrukwekkende specs icm de prijs.. alternatieven in deze prijsklasse zijn alleen vol elektrische auto’s (die kleiner zijn), de RS3 en Volvo’s met T8.. anders moet je echt genoegen nemen met minder pk’s..

    Login om te reageren
    • langejohn zegt

      23 december 2019 om 13:40

      @punicaoase: Alsof iedereen met centen wat om auto’s geeft.

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      23 december 2019 om 15:56

      @punicaoase: dat klopt, maar dat geld voor het buitenland. In Nederland staat er bij zo’n huis een Volvo station of inderdaad zo’n Explorer. “We gaan niet te gek doen”.

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    23 december 2019 om 11:48

    Stel dat je 80k te besteden hebt, en het moet een SUV worden, ga je dan voor een Q5, GLC, een heel erg kale Macan (als dat al lukt) of deze jongen? Eigenlijk ben je knettergek als je het niet doet….

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      23 december 2019 om 20:34

      @dutchdriftking: ligt eraan… Als je in een oude stad woont is deze wellicht een regelrechte ramp om te parkeren of door smalle straatjes te sturen. Maar woon je buitenaf en heb je een trailer… Dan is dit echt wel een scherpe prijs voor zo’n bakbeest.

      Login om te reageren
  7. johnwaters zegt

    23 december 2019 om 12:10

    2.9 l/100 km? Dus 29l/1000km? Ik denk het niet. Valse en misleidende marketing, niet meer dan dat. Correct zou zijn 2.9l/eerste 100km na volledig opladen.

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      23 december 2019 om 12:51

      @johnwaters: ja verbruikscijfers slaan nergens meer op. Lekker makkelijk op een volle batterij. Ik wil het wel eens zien op een rit van 1.000 zonder bij te laden. Is hybride dan nog wel zo een succes?

      Login om te reageren
      • johnwaters zegt

        23 december 2019 om 17:53

        @3246cm252kw: Dat deze misleidende informatie door de fabrikanten wordt verspreid is één, maar dat dit dan door de persjongens zonder ook maar 1 seconde kritisch na te denken wordt verspreid is niet te vatten. Maar zoals ik eerder zei op straffe van censuur en verdachtmakingen van komplottheoriën, wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

        Login om te reageren
    • fanboy zegt

      23 december 2019 om 14:16

      @johnwaters: Ja we zitten al 10 jaar met die ellendige becijfering voor de eerste 100km. Niemand heeft er wat aan, en het zegt je niks over het verbruik op elektriciteit.
      Een Golf Plugin hybrid die meer stroom nodig heeft dan een Tesla Model S, zie je niet terug.

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        23 december 2019 om 18:32

        @fanboy: want? Bij normaal gebruik is meer dan 250km toch vaak meer een uitzondering dan dagelijks gebruik?

        Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      23 december 2019 om 20:36

      @johnwaters: zoals altijd is norm verbruik bepaalt met een gestandaardiseerde test en is dit geen representatieve waarde voor het praktijkverbruik waaruit rechten kunnen worden ontleend.

      Login om te reageren
    • unknown32 zegt

      23 december 2019 om 21:36

      @johnwaters: De X5 45e verbruikt 20-25L zonder de elektrische ondersteuning. Als je de gas loslaat op de autostrade verbruik je nog 12L omdat hij de batterij aan het bijladen is… Puur fiscaal interessant dus, voor de rest moet je het niet doen.

      Login om te reageren
  8. dunhozzie zegt

    23 december 2019 om 12:17

    Ik vind hem helemaal top, 1-2 jaar geleden zonder al de aanpassingen vanuit de overheid (ik ben nog geïrriteerd over de WLTP kostenstijging bijv) was het een serieuze optie geweest voor te leasen.

    Ik hou wel van dit soort auto’s

    Login om te reageren
  9. iphonistvongates zegt

    23 december 2019 om 12:32

    Ik vind hem goed gelukt en ik hoop dat Ford al hun innovaties in deze auto stoppen. 450PK (of 457) is meer dan voldoende voor een fullsize SUV, 10-versnellingen… ik zie het nut er niet van in maar ik rij dan ook vrijwel nooit offroad.

    Login om te reageren
  10. autodrome zegt

    23 december 2019 om 16:03

    80 you 90k voor een Ford, serieuze pietermannen … Koop daar toch liever wat anders voor .. Meer Europees

    Login om te reageren
    • p993 zegt

      23 december 2019 om 22:54

      @autodrome: een man van de oude wereld…!

      Login om te reageren
  11. vpowert zegt

    23 december 2019 om 16:26

    Hup Ford, lepel dit even in een Mustang! Dan kunnen wij Nederlands het gekke BPM gebeuren in ons voordeel laten werken en ook eindelijk een dikke ‘Stang kopen.

    Login om te reageren
  12. jometdebanjo zegt

    23 december 2019 om 17:49

    2,9 liter op 100. Natuurlijk. Zo’n zware tank doet minimaal 12 liter op 100 net als dat XC90 T8 hok

    Login om te reageren
  13. sabrerator zegt

    23 december 2019 om 19:33

    En dan eerst nog een LPG-tank erin lepelen.
    Ben je helemaal goedkoop uit.

    Vraag me af waarom je dat nooit ziet.

    Login om te reageren
  14. arnie zegt

    23 december 2019 om 20:57

    2,9l over de eerste 100km. Eerste 48 km is verbruik 0, dus over het tweede stuk van 52 lust ie de 2,9 l. Is omgerekend dan 6l/100 km als de electrische aandrijving gestopt is. Geloof er niets van bij ruim 2 ton gewicht

    Login om te reageren
  15. auto62 zegt

    23 december 2019 om 21:34

    Liever deze dan een Volvo XC90

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North