De Hyundai IONIQ 6 First Edition heeft een Nederlandse prijs.
Een elektrische auto om naar uit te kijken de komende periode is misschien toch wel de Hyundai IONIQ 6. Ten eerste omdat het voor de verandering eens geen crossover betreft. Ondergetekende maakt op de redactie de grap dat het een Mercedes-AMG GT 4 Door is in een budget jasje. Daar moet vervolgens niemand om lachen overigens.
Prijs
Hyundai heeft nu de Nederlandse prijs van de IONIQ 6 First Edition bekendgemaakt. De variant die alvast lekker in de spulletjes zit dus. Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Het begint bij € 62.895. Deze variant van de elektrische auto komt in een beperkte oplage van 250 stuks op de Nederlandse markt. Altijd leuk om over op te scheppen in de bar.
Vanaf 9 november is het mogelijk om een First Edition te scoren aan de hand van het Cl!ck to Buy-platform van Hyundai. Kortom, niet kijken, gewoon kopen. We hebben het immers over een bedrag van slechts 62.895 euro. Peanuts toch? Wil je toch liever de Hyundai rustig in het echt bekijken dan kun je beter naar de dealer gaan. Maar dan is het mogelijk dat de First Edition uitverkocht is.
Wat krijg je precies met de Hyundai IONIQ 6 First Edition voor die Nederlandse prijs? Een elektrische auto met een 77,4 kWh-accupakket, vierwielaandrijving, 325 pk, 605 Nm koppel en een actieradius tot 519 kilometer WLTP.
20 inch
De IONIQ 6 First Edition staat op 20-inch velgen met banden van Pirelli. Allerlei designelementen van de auto zijn in het zwart uitgevoerd. Lekker 2022. Andere zaken die met de First Edition komen zijn onder andere een glazen schuif-/kanteldak en een zwarte hemelbekleding. De First Edition komt verkrijgbaar in de kleuren Biophilic Blue Pearl, Serenity White Pearl, Nocturne Grey Metallic en Gravity Gold Matte.
In een later stadium volgen natuurlijk nog meer varianten van de Hyundai IONIQ 6 in combinatie met een Nederlandse prijs.
karhengst zegt
@rubenpriest Je hebt 2012 verkeerd geschreven.
Dat zwarte plastic maakt het geheel nogal B-segment en niet bepaald 60.000 Euro waardig. Gelukkig blijft de optische schade beperkt tot 250 modellen.
Ruben Van Dijk zegt
Op de site zie ik hem nog niet staat, te configureren.
718s zegt
de 325pk zou me tegen houden,….. ik vind t wel een mooie auto (op de wielen na, maar dat kan je makkelijk vervangen),…maar dan kocht ik toch liever een model 3/Y performance.
thjvanvlerken zegt
Aan de prijs moet ik zeggen. Op het moment vindt ik het geen mooie auto. Hyundai en Kia zijn niet de mooiste met hun EV modellen.
AudiRS zegt
Deze is niet heel knap idd. Toch kan ik een Ioniq5 wel waarderen. En die rijdt daarnaast subliem.
minimoke1984 zegt
Beetje aan de prijs.. Kan een Y met zelfde range voor onder de 50k nu aanschaffen.. Daarbij kan ik dan gebruik maken van t Tesla laadnetwerk.. Beetje jammer deze prijs.
rutgerg zegt
Dat kun je tegenwoordig met elke ev.. ik laad met m’n ID.4 best wel eens bij de Tesla supercharger’s.
gilettelubbers zegt
Poeh! Had toch een lagere prijs verwacht van een soort middenklasse elektrische auto?
alfagtv6 zegt
Dat is een forse prijs 63k voor een Hyundai. Was wel benieuwd naar deze auto, maar voor dit geld zijn er toch wel interessantere modellen beschikbaar. Wellicht dat de normale uitvoeringen wat beter betaalbaar zijn anders verwacht ik dat dit niet zo’n succes zal worden.
Habanero zegt
Zo’n prijs voor een Koreaanse auto is gewoon van de pot gerukt. Voor dit bedrag kan je toch met heel wat mooiers rondrijden dan deze banaan-vormige electro-lelijkaard…?
Hoflander zegt
Echt een mooi ding. Porsche motorkap en Citroën zij-lijn. Als ik hem naast een aangeklede 3-serie zet met gelijk vermogen en opties is het een koopje. En hij zit eigenlijk eerder tussen de 3 en 5. Heb helaas 6 zitplaatsen nodig met mijn gezin, dus we blijven nog even Model X rijden. Ook geen straf.
hotze zegt
Als je een model X rijdt verbaast het me niet dat je deze Koreaan fraai vindt. De model X zit qua uiterlijk op het level van de Prius en Multipla, de lelijkste auto’s ooit.
RubenPriest heeft volledig gelijk door deze “6” te vergelijken met de Mercedes-banaan. Korea valt niet ver van de China-boom waar immers schaamteloos wordt gespioneerd en gekopieerd.
eunosroadster zegt
Puur estetisch vind ik het geen mooie auto. Alsof een Mercedes CLA en een Porsche Panamera (beide ook al niet moedersmooiste) een buitenechtelijk kind hebben gehad. Nog thans ben ik van vele andere Hyundais wél gecharmeerd.
flatsix010 zegt
Veel geld maar een ioniq 6 lounge met 77kwh AWD is nog €1000 duurder. Had verwacht dat ze met de huidige inflatie deze nieuwe hoger hadden geprijsd. Ik wacht nog even op de RWD versie.
Groninger zegt
Ik vind het een gave auto. Mooi futuristisch en uitgesproken design met mooie elementen. Interieurkleur ben ik het met @wouter eens.
Veel leukere auto dan een tesla 3 imo.
El_Bastardo zegt
Ik zag hem laatst in het echt. Lijntje is wel leuk, maar hij ziet er wat gedrongen uit. De achterkant ziet er goed uit, maar van voren lijkt het alsof de auto een beetje onnozel uit zijn ogen kijkt.
Nee, werd er niet heel warm van.
Maar kan het wel waarderen dat Hyundai eens wat anders probeert; hulde daarvoor.