• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer versies Hyundai Ioniq 6 op komst

Auteur: willeme, gepost 29 juni 2022 om 16:57 – 13 Reacties

Meer versies Ioniq 6

Er komen meer versies van de Hyundai Ioniq 6! Deze twee vinden wij het leukst.

Eigenlijk kan Hyundai het een paar jaar wat rustiger aan doen. De Kona Electric blijft toch wel verkopen en de Ioniq 5 is behoorlijk ver verwijderd van hetgeen de concurrentie aan moet gaan bieden in de toekomst. Logisch dat ze ze niet snel genoeg kunnen bouwen.

Maar in plaats daarvan breidt Hyundai zijn gamma met EV’s uit. Op zich logisch, uiteindelijk moet het aantal elektrische auto’s de overhand gaan krijgen als de benzinemotor keihard verboden is.

Meer versies Hyundai Ioniq 6

De Ioniq 6 is een rechtstreekse aanval op de Tesla Model 3. Zowel qua type auto als het marktsegment. Waar de Model 3 er enkel als sedan is (de Model Y-crossover is groter, breder, langer en hoger), moet er van de Ioniq 6 een hele familie komen. Althans, dat zou goed mogelijk zijn.

Meer versies Ioniq 6

Dat bevestigt SangYup Lee, de grote designbaas van Hyundai. Volgens hem is de Ioniq 6 een perfect basis voor meer verschillende versies. Zo is een hatchback mogelijk. Dan niet op de traditionele manier, maar meer als een soort premium Shooting Brake. Oef, dat klinkt heel erg goed. Met de Genesis GV60 (afbeelding boven) hebben de Zuid-Koreanen al laten zien een gave ‘Wagon te kunnen maken.

Ioniq 6 N

Maar er komen meer versies van de Hyundai Ioniq 6 en dat is de Ioniq 6 N. In technisch opzicht deelt de Ioniq 6 techniek met de Ioniq 5 en de Kia EV6. Die laatste kun je als ‘GT’ krijgen met enorm veel vermogen. Als ze die aandrijflijn nu in de Hyundai Ioniq 6 gooien en de onderstelfluisteraars van de Hyundai N-afdeling er iets mooie van laten maken met dikke wielen en een heftige bodykit, dan is er voor de petrolhead ook iets om van te genieten. Nou, dat gaat dus ook gebeuren.

Meer versies Ioniq 6

In combinatie met de 77,6 kWh-batterij en de elektromotoren met een totaalvermogen van 600 pk heb je hele dikke én snelle auto. De Ioniq 6 N gaat van 0-100 km/u in minder dan 4 seconden en heeft een topsnelheid van zo’n 260 km/u. Deze versie staat gepland voor 2023.

Via: AutoExpress

Ook interessant!

  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video
  • Jammer maar helaas: Hyundai trekt de stekker uit de Ioniq
  • Maken of kraken: Hyundai Ioniq 5 met Martini-striping
  • Hyundai IONIQ 6 is officieel en lekker uitgesproken
    Hyundai IONIQ 6 is officieel en lekker uitgesproken

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Hyundai, hyundai-n, ioniq-6, shooting-brake, Video

Vorig bericht: « Video – Mercedes 190 E 2.5-16
Volgend bericht: Overheid pakt levensgevaarlijke N-wegen aan »

Lees Interacties

Reacties

  1. autodrome zegt

    29 juni 2022 om 17:27

    Goed bezig, dat KIA …..

    Login om te reageren
  2. cloverleaf zegt

    29 juni 2022 om 18:36

    Gave bak!!!

    Die DC4…

    Login om te reageren
  3. HZW zegt

    29 juni 2022 om 19:47

    Doe mijn maar een KONA EV, dit vind ik niets, wat een lelijk ding.

    Login om te reageren
  4. Edge zegt

    29 juni 2022 om 20:14

    Het zou tof zijn als ze hier een tweedeurs versie van maken. Een soort elektrische, Koreaanse, betaalbare 911.

    Login om te reageren
  5. sntial zegt

    29 juni 2022 om 20:14

    Haha persfoto van een EV naast de grootste gas guzzler ooit.

    Login om te reageren
  6. flippiez06 zegt

    29 juni 2022 om 21:06

    Waarom moeten die dingen altijd zo’n hoop vermogen hebben en idioot snel gaan. Je kunt toch beter 0-100 doen in 10 sec en dan een range halen van 750km ?

    Login om te reageren
    • stgp zegt

      29 juni 2022 om 21:51

      Omdat het nu eenmaal een eigenschap van batterij is…minder snel betekent niet direct meer range.

      Login om te reageren
    • j05b zegt

      29 juni 2022 om 22:43

      Waarom niet, het gewicht neemt maar beperkt toe door de extra of zwaardere motor. Rij je rustig dan kom je ver. Rij je hard dan ga je echt hard.

      En het is wat mij betreft goed dat steeds meer fabrikanten dit kunstje kunnen. De zogenaamde sport uitvoeringen van VAG zijn allemaal langzame bakken.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 juni 2022 om 06:23

      Zo werkt dat bij een verbrandingsmotor, dat als een auto heel snel is dan heeft de motor een hoog vermogen en verbruikt deze ook altijd veel (zelfs als je dat vermogen niet gebruikt) vanwege het hoge slagvolume, maar niet bij een EV. Als de elektromotor een hoog vermogen levert dan is die maar een heel klein beetje groter, zijn er iets dikkere stroom kabels nodig maar verbruikt de motor bij lage belasting niet meer dan een kleinere motor.
      Verbruiksbepalers bij EV’s zijn gewicht (batterij grootte), vier wiel aandrijving (wrijving) en de wijze waarop het interieur en de batterij verwarmd of gekoeld worden. Ik betwijfel of aerodynamica hier wel zo’n extreem bepalende factor is.

      Login om te reageren
  7. michelF zegt

    29 juni 2022 om 23:44

    wauw! die shooting break ziet er goed uit!
    kom maar door :D

    Login om te reageren
  8. Elfloro zegt

    30 juni 2022 om 13:27

    @willeme Dat is niet de Genesis GV60, maar de Genesis Genesis G70 Shooting brake

    Login om te reageren
  9. rogier_hentenaar zegt

    30 juni 2022 om 13:47

    Als ik toch aan de stroomdoos moet, dan deze Ioniq 6 N. Voordeel dat bij mij in twee opzichten de zaken niet veranderen: ik blijf bij Hyundai en blijf in een N versie rijden zoals ik nu rij in een i30N.

    Login om te reageren
  10. duderuud zegt

    2 juli 2022 om 18:44

    En nu nog een fatsoenlijke ev die 30-35k kost zodat de normale mensch ”m ook kan kopen.

    Alle enigszins interessante ev’s kosten 40-60k dus leuk voor de lease rijder. Henk en Astrid zullen het moeten doen met MX-30 of 500E…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North