• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse sportwagenbouwer Heijnsdijk failliet

Auteur: ricardo, gepost 13 september 2012 om 13:58 – 40 Reacties

Heijnsdijk failliet
Het hing al even in de lucht toen de Eindhovense Porsche 944-ombouwer in betalingsproblemen kwam vorige week, nu is het uitstel van betaling echter omgezet in een faillissement. Heijnsdijk is dood.

Twee jaar geleden kwamen ze landelijk in het nieuws met de Heynsdyk 2500SF, een roadster gebaseerd op de Porsche 944. Wie het slim deed nam dus een belastingvrij chassis mee naar Heijnsdijk en liet daar een polyester body op het rolling chassis van de Duitse coupé zetten. Zelfs aan de slag gaan met het bouwpakket kon natuurlijk ook. Soms kwamen daar fraaie exemplaren uit voort, de andere keer lagen ze wat minder prettig op het netvlies.

Op faillissementsdossier is te lezen dat sinds 11 september de stekker eruit is gehaald. De aangestelde curator weet nog niet of er een doorstart gemaakt kan worden, wel schijnt er belangstelling te zij voor de boedel. In het korte leven dat Heijnsdijk Sportcars BV had zijn er in totaal 17 auto’s verkocht. En daar blijft het waarschijnlijk bij. Zelfs de site is al dood.

Ook interessant!

  • Video: Nederlandse politie achtervolgt inbreker
  • Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
    Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
  • Video: Nederlandse Huracan gaat kablam
  • Nederlandse bermen zijn levensgevaarlijk

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Carmageddon, coachbuilding, faillissement, Heijnsdijk

Vorig bericht: « Bentley designer blijft Belgisch: Luc Donckerwolke
Volgend bericht: Opvallen doe je met een verchroomde Cayman Techart »

Lees Interacties

Reacties

  1. kaasboerin zegt

    13 september 2012 om 14:02

    Zonde en sneu voor deze man en zijn ambitie..
    De auto op de foto’s is iig zeker mooi naar mijn mening.

    Login om te reageren
  2. 911GT2 zegt

    13 september 2012 om 14:04

    Gelukkig.
    Heb zijn ‘bedrijf’ wel eens gezien. Slachting van 944’s imho.

    Login om te reageren
    • mightymike zegt

      13 september 2012 om 16:26

      @911GT2: kon je gelukkig een hoop fout aan doen, een 944;)

      Login om te reageren
      • norge zegt

        13 september 2012 om 16:55

        @mightymike: Vind je ? Ik vond en vind het nog steeds hele mooie wagens.

        Login om te reageren
        • darkpluisje zegt

          13 september 2012 om 19:28

          @norge: vind het een wat lelijkere versie van een weismann

          Login om te reageren
          • norge zegt

            13 september 2012 om 21:55

            @darkpluisje: Ik heb het over de 924/944 ;)

            Login om te reageren
      • 911GT2 zegt

        13 september 2012 om 22:24

        @mightymike: Gast ga eens met een 944 turbo of een s2 rijden. Ik denk dat een nieuwe GT86 moeite heeft er bij te blijven! En dat voor een auto van meer dan 20 jaar oud (30 in het geval van de eerste turbo’s). De 944 is een van de meest onder gewaardeerde Porsches. Maar met bijna perfect gewichtsverdeling rwd en dik 200PK komt hij ook nu nog erg goed uit de verf!

        Login om te reageren
        • mightymike zegt

          13 september 2012 om 22:36

          @911GT2: we hebben het toch over een bedrijf die de body aanpast van de 944?? Geloof best dat het een prima
          Auto is maar hoe die er uit ziet daar ging het in dit geval om;)

          Login om te reageren
  3. Klassiekerrally zegt

    13 september 2012 om 14:11

    Heel vervelend voor alle betrokkenen. Het is te makkelijk om achteraf ‘zie je wel’ te zeggen, dus ik doe dat uit respect voor de moed en ondernemersgeest van de oprichters ook maar niet.

    Login om te reageren
  4. Klassiekerrally zegt

    13 september 2012 om 14:19

    Ben overigens benieuwd hoe lang Bikkel het uithoudt. En vraag me af of zij 17 auto’s aan de man (M/V) weten te brengen. Ben er bang voor dat dat een (te) grote uitdaging zal blijken…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 september 2012 om 14:25

      @Klassiekerrally: als je kijkt naar de looks van beide modellen dan had ik Heynsdyk de grootste kans op succes gegeven.

      Aan de andere kant is de ombouw van Bikkel een (flink) stuk goedkoper en zullen ze daarom (waarschijnlijk) iets gemakkelijker pakketjes aan de man kunnen brengen.

      Ook heeft Bikkel daarnaast nog de nodige andere bedrijfsactiviteiten (als ik het goed heb). Ze zijn dus niet voor 100% afhankelijk van de inkomsten uit bouwpakketjes. Dat is sowieso vrij lastig te doen.

      Als je naar Burton kijkt dan zie je dat die ook nog van alles ernaast doen om de eindjes aan elkaar te knopen.

      Login om te reageren
      • Klassiekerrally zegt

        13 september 2012 om 14:38

        @robbie: Die vind ik ook ’t minst lelijk. Maar ‘k heb ‘m twee jaar geleden op ’t Concours bij Paleis Het Loo zien staan en vond het model en de afwerking erg matig.

        Login om te reageren
  5. robbie zegt

    13 september 2012 om 14:20

    Grote kans natuurlijk dat een of andere gelukszoeker voor een prikkie de mallen koopt en straks voor een veel aantrekkelijker bedrag dezelfde ombouw kan aanbieden.

    Alle ontwikkelings- en opstartkosten zijn immers niet meer van toepassing nu.

    Login om te reageren
  6. eduardovich zegt

    13 september 2012 om 14:32

    Blijf het mooie velgen vinden, kan iemand mij vertellen hoe ze heten?

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      13 september 2012 om 14:42

      @eduardovich:
      Ze lijken op BBS Le Mans:

      Login om te reageren
      • notsobig zegt

        13 september 2012 om 15:02

        @StijnB: Ja want die zijn ook rond…

        Login om te reageren
        • vwally zegt

          13 september 2012 om 16:04

          @notsobig: Als je ontkent dat die twee velgen erg op elkaar lijken, dan mag je zo even langs de opticien.

          Login om te reageren
          • joeytrambel zegt

            13 september 2012 om 16:21

            @vwally: in de velgen van Heijnsdijk zitten alleen rechte lijnen, deze bbs velgen heeft krommingen, dus ze lijken totaal niet..

            Login om te reageren
      • kenner zegt

        13 september 2012 om 16:19

        @StijnB: BBS le mans. Die van bbs zijn natuurlijk classic en cult velgen. Maar tegenwoordig maakt elke auto -en velgenfabrikant ze na. Moeilijk na te gaan welk merk het hier is.

        Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      13 september 2012 om 20:11

      @eduardovich: zijn ze niet van porsche, want er zit een porsche logo op de velg.

      Login om te reageren
  7. bbroek zegt

    13 september 2012 om 14:58

    Die naam, kots, zo heet mijn latijn leraar ook en dat is echt een sufferd…

    Login om te reageren
  8. reggie-boy_rood zegt

    13 september 2012 om 15:29

    Zonde, vind het er toch kek uitzien !

    Login om te reageren
  9. Jokkebrok zegt

    13 september 2012 om 15:30

    Voor en achterkant matchen totaal niet! Ik vind de achterkant wel vet overigens…

    Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      13 september 2012 om 15:51

      @Jokkebrok: ach, dat heb je bij vrouwen ook welleens..

      Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    13 september 2012 om 16:00

    Helaas, prachtige auto om te zien.

    Login om te reageren
  11. Alfarobert zegt

    13 september 2012 om 16:16

    Gewoon jammer dat het mislukt is.Weer een Nederlandse auto(om)bouwer failliet.Werknemers bij de deur,etc.

    Login om te reageren
  12. beetec zegt

    13 september 2012 om 16:34

    Jammer voor de betrokkenen maar goed nieuws dat er nu geen 944’s meer geslacht worden.
    Van mij mag de vlag uit.

    Login om te reageren
  13. larsyboy1997 zegt

    13 september 2012 om 16:35

    jammer man. ik wachtte op me nieuwe camera om er een xtje langs te gaan, maar nu hoor ik dus dat ze failliet zijn

    Login om te reageren
    • JaxDryke zegt

      13 september 2012 om 19:44

      @larsyboy1997: RamteamJax says: ik hier ?

      Login om te reageren
  14. midasracer zegt

    13 september 2012 om 17:41

    Dat zat er wel aan te komen. Zelfs in Engeland zijn er maar weinig kitcar fabrikanten die alleen van hun auto’s kunnen bestaan. Veelal zijn het hobbyprojekten naast een bestaand bedrijf. In Nederland is het allemaal nog wat moeilijker, dus ik ben niet verbaasd. Overigens knap dat ze nog 17 auto’s hebben afgeleverd. Off topic enig idee of Donkervoort de crisis gaat overleven? Die auto’s worden ook niet mooier of goedkoper.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      13 september 2012 om 18:23

      @midasracer:

      Wel sneller da’s hun niche geworden precies.

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        13 september 2012 om 19:49

        @Hupke: een Apollo was ook snel.

        Login om te reageren
  15. Hupke zegt

    13 september 2012 om 18:27

    Hij is niet mijn smaak en de basis van deze wagen is niet de wagen die ik zou nemen (al is het zeker geen slechte rijders wagen om van te beginnen) maar wat ze ermee deden vind ik geweldig.

    Zo’n echte roadster (al dan niet met voorruit) het heeft wel iets en al zeker als je het zelf hebt kunnen bouwen.

    Al bij al was het toch wel een redelijke fraaie verschijning die wagen. Zonde dat ze het niet overleven.

    Login om te reageren
  16. JaxDryke zegt

    13 september 2012 om 19:44

    Wie ?

    Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      13 september 2012 om 20:12

      @JaxDryke: heb je daar echt nog nooit van gehoord

      Login om te reageren
      • JaxDryke zegt

        13 september 2012 om 21:07

        @jordy14: nee, niet echt. En ik heb hele leuke auto’s in de garage staan, waaronder ook kitcars en coachbilds.

        Login om te reageren
  17. mepdenepper zegt

    13 september 2012 om 20:28

    Wie? (De waarschijnlijke oorzaak dat deze sportwagenbouwer failliet is)

    Login om te reageren
  18. freezzr zegt

    13 september 2012 om 20:48

    Misschien beter de volgende keer een ontwerp maken dat meer dan 3 mensen en een paardekop mooi vindt…

    Login om te reageren
  19. hans12670 zegt

    13 september 2012 om 21:04

    Erg jammer. Ik heb deze nog wel eens overwogen toen ik de Heyndyk op de classic beurs in het Mecc zag en hem ook sprak. Maar toen de prijzen ineens verdubbelde was het voor mij over. Heyndyk is wel een gepassioneerde en aardige techneut die al z’n ziel en zaligheid in deze auto heeft gelegd.
    Ik hoop dat het lukt om door te starten en verder te gaan zonder al z’n overhead kosten.

    Login om te reageren
  20. holinone zegt

    14 september 2012 om 01:30

    jongens het is jammer maar het bedrijf is een jaar geleden overgenomen door een ondernemer en gingen de prijzen omhoog. wel jammer van zo een mooie auto laten we hopen dat het mensen geinspireerd heeft om je droom te volgen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North