• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nee! Een viercilinder voor de BMW Z4?

Auteur: CasperH, gepost 12 januari 2011 om 09:52 – 85 Reacties

BMW Z4 binnenkort met vier cilinders?
Er gaan geluiden dat BMW de instapper Z4 gaat voorzien van een viercilinder turboblok. Dat BMW ging downsizen was bekend, maar dat de Z4 er ook aan moet geloven doet toch een beetje pijn.

Het nieuwe viercilinder turboblok krijgt volgens de geruchten twee versies. Eentje met 177 pk en eentje met 238 pk. Deze blokken zouden dan het huidige instapmodel moeten vervangen. Dat betekent dus dat de heerlijke zescilinder Z4 sDrive23i met 204 pk overbodig zou worden. Treurig maar waar.

De verwachting is dat het nieuwe blok al redelijk snel beschikbaar zal zijn, sommige mensen hebben het zelfs over dit jaar nog. Liefhebbers die graag een zescilinder instap-Z4 willen: opschieten dus, het kan maar zo voorbij zijn met de pret. Gelukkig komt er geen diesel.

Ook interessant!

  • Dit is de goedkoopste BMW Z4 van Marktplaats
  • Video: BMW M4 cabrio met stoffen kap in actie
  • BMW M440i xDrive Cabrio rijtest
    BMW M440i xDrive Cabrio rijtest video
  • BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift
    BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift

Nieuwste artikelen

  • Is een blubberdikke US import met 600 pk ook leuk zonder V8?
  • Volgende stap in gevoel naar EV’s brengen: een koppelingspedaal
  • BMW gebruikt goedkoop materiaal voor Skytop, maar dat wil je
  • Negen tips om de actieradius van je EV te optimaliseren als het koud is
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Cabrio, z4

Vorig bericht: « Audi A1 quattro speelt in de sneeuw
Volgend bericht: Saab reduceert productie 26%, aandeel explodeert »

Lees Interacties

Reacties

  1. dustie94 zegt

    12 januari 2011 om 09:59

    nou, de redenen om een BMW te kopen vliegen wel een beetje de deur uit op het moment geloof ik…..

    Login om te reageren
    • oli4k zegt

      12 januari 2011 om 10:12

      @dustie94: Euh?! Dus je kiest een BMW voor het aantal cilinders en niet hoe hij rijdt? Een lichter blok komt het gewicht en dus de algehele performance van ten goede. Net als de M3 E30 destijds.

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        12 januari 2011 om 10:23

        @oli4k: Heel goed opgemerkt. De 4-cylinders van BMW zijn niet te versmaden met de M3 als hoogtepunt. Opscheppen over het aantal cyclinders van je auto is hetzelfde als de lengte van je piemel met die van vriendjes vergelijken.

        Login om te reageren
        • oli4k zegt

          12 januari 2011 om 11:50

          @midasracer: Precies. De lol is daar snel af, zeker als je toch altijd de langste hebt.

          Ik zie net dat de woorden “de” en “auto” uit m’n eerste reply waren gevallen.

          Login om te reageren
  2. BaRa zegt

    12 januari 2011 om 10:05

    De vorige Z4 was toch ook al beschikbaar met een viercilinder?

    Login om te reageren
    • RazorHead zegt

      12 januari 2011 om 13:12

      @BaRa:
      jup! 2l 4cilinder, leverde 150pk dacht ik.
      ik snap de heisa niet.. als goed rijd is er geen reden tot klagen!

      Login om te reageren
  3. ukbob zegt

    12 januari 2011 om 10:06

    ow, en gelet op de ‘concurrenten’ van dit model (nieuwe Merc SLK, Audi TT) is de kans op een diesel natuurlijk nog altijd aanwezig.. Hoe sterk BMW dit ook zelf zal ontkennen.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      12 januari 2011 om 13:25

      @ukbob: ha, ik geloof ook dat er vanzelf een tractormotor in komt te liggen bij BMW….helaaaaas…

      Login om te reageren
  4. laurensje zegt

    12 januari 2011 om 10:07

    Als nostalgie je ding is, stop er een houten stuurtje in…

    Login om te reageren
  5. bohica zegt

    12 januari 2011 om 10:13

    Vorige z4 was er ook met een 2,0 4 cylinder.
    Ik denk dat deze blokjes niet gaan tegenvallen hoor.
    En als je toch per se 6 cylinder wil moet je maar ander blok nemen he

    Login om te reageren
  6. jack_abarth zegt

    12 januari 2011 om 10:24

    1 ding staat voor mij vast, er werd altijd geklaagd over het design van Chris Bangle maar in mijn ogen heeft hij achteraf toch bij het rechte eind.
    Want ik vindt tot nu toe elk model erop achteruit gegaan qua looks.

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      12 januari 2011 om 11:34

      @jack_abarth:

      Amen! Chris mag dan wat controversieel geweest zijn, hij gaf BMW wel leven mee. Het waren stuk voor stuk spannende auto’s om te zien, er gebeurde redelijk veel zonder dat het echt te druk of te storend werd (eerste generatie Z4 misschien geen goed voorbeeld) Maar je weet wat ze zeggen van goede kunstenaars, die worden pas na hun ‘dood’ (in dit geval vertrek) gewaardeerd.

      Login om te reageren
      • oli4k zegt

        12 januari 2011 om 11:52

        @bakkerst: De Z4 werd na de facelift wel een stuk mooier. Zowel de voorkant als die bult aan de achterkant die nu weg is waren een enorme verbetering die na het vertrek van Bangle zijn doorgevoerd. Hij heeft de basis zeer goed neergezet maar blijkbaar was er iemand anders nodig om er een echt mooie auto van te maken.

        Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      12 januari 2011 om 14:13

      @jack_abarth: Ik vind persoonlijk de Z4 erop vooruit gegaan… De laatste nieuwe 3 serie, die is lelijk en de 5GT, welke onnozelaar is daar mee naar buiten gekomen. Die mag terug in zijn put kruipen van mijn part. De nieuwe 6 is dan weer wel een streling voor het oog…

      Login om te reageren
      • bohica zegt

        13 januari 2011 om 15:08

        @As_long_as_it_is_fast:
        5 gt kan niet je smaak zijn maar hij verkoopt als warme broodjes.

        Login om te reageren
        • As_long_as_it_is_fast zegt

          13 januari 2011 om 17:28

          @bohica: jup, dat kan wel zijn. Ik draai me er gewoon niet voor om. Persoonlijke smaak, uiteraard.

          Login om te reageren
  7. rvssax zegt

    12 januari 2011 om 10:25

    Ik zie toch ook genoeg Toyota Aygo’s met 3 cilinders rondrijden..
    Die 4 cil japanse blokken vallen toch altijd zo goed in de smaak.

    Weet niet waarom dit bij BMW dan anders moet zijn. Zal vast zn voordelen hebben.

    Ach ja, mensen moeten ergens op zeiken, right?

    Login om te reageren
  8. opgooier zegt

    12 januari 2011 om 10:31

    Zo vreemd is dat toch niet dat mensen balen als een dergelijke auto alleen met 4 cilinder wordt geleverd? De 6 cilinders van BMW klinken altijd zo héérlijk, denk niet dat je dit gaat evenaren met een 4 cilinder. Vind het persoonlijk ook jammer dat de M-versies nu allemaal turbo motoren worden. Het hoort wel bij deze tijd natuurlijk, maar als ze in de formule 1 al met 4 cilinders gaan rijden slaan we wel een beetje door met z’n allen.

    Login om te reageren
    • opgooier zegt

      12 januari 2011 om 10:32

      @opgooier: Laatste deel van m’n eerste zin klopt uiteraard niet. Kern van verhaal sta ik wel achter…

      Login om te reageren
    • lodewijk zegt

      12 januari 2011 om 10:39

      @opgooier: Volledig mee eens, je koopt je auto in principe niet voor het aantal cilinders.
      Maar een roadster met zo’n stofzuiger van een 4-cilinder in is gewoon stom!

      “Freude am fahren” my ass!

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        12 januari 2011 om 11:06

        @lodewijk:
        Zo te horen nog nooit een Honda S2000 gereden, heerlijk opentrekken tot tegen de begrenzer (9.100rpm).
        2.0L NA 4-cilinder, en toch 241pk draaien, geen enkel ander vergelijkbaar merk die 120pk/L NA heeft.

        Login om te reageren
        • lodewijk zegt

          12 januari 2011 om 11:25

          @jack_abarth: Daar geef ik je groot gelijk in, maar de 4-cilinders van bmw zijn totaal anders.
          Japanse 4 pitters zijn inderdaad de max, zeker de V-tech motoren.
          Oké, de motor van de e30 M3 is weer een uitzondering maar dat is 20 jaar geleden..

          Login om te reageren
        • Megakix zegt

          12 januari 2011 om 13:27

          @jack_abarth: alfa giulietta Q4…eitje…

          Login om te reageren
          • jack_abarth zegt

            12 januari 2011 om 14:58

            @Megakix:
            Is geen NA motor ;)

            Login om te reageren
  9. F1Tim zegt

    12 januari 2011 om 10:46

    Velen zeggen dat ze BMW-fan zijn én eentje rijden. Kan best, maar zo goed als zeker zal een groot deel nu door de mand vallen!

    Login om te reageren
  10. W115 zegt

    12 januari 2011 om 10:46

    Wanneer komt er nou een 0.8 diesel efficient dynamics?

    Login om te reageren
  11. VeniVidiVici zegt

    12 januari 2011 om 10:54

    Nou… als ik eerlijk ben vind ik het nog niet een zo’n gek plan eerder een te gek plan. Weet je wat je tegenwoordig kan met een 4 cil. turboblok :) Kijk maar naar een Audi TTS, VW Golf R, Volvo C30 T5 of de Renault Megane RS. En al deze auto’s trekken er een 6 cil. Z4 met gemak uit hoor. Mijn ervaring is is dat je met een fel 4 cil. turboblok ruiger omgaat dan met een 6 cil. blok dus of het er allemaal echt zuiniger op wordt… Ik betwijfel het haha.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      12 januari 2011 om 11:04

      @VeniVidiVici:
      TTS en de C30 zijn 5-cilinder motoren, but I get the point.

      Login om te reageren
      • Mich zegt

        12 januari 2011 om 11:08

        @jack_abarth: TTS niet hoor, alleen TTRS en RS3

        Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        12 januari 2011 om 11:54

        @jack_abarth: Nee hoor TTS en C30 zijn 4 cil. turboblokjes. De TTRS is een 5 cil. en de eventuele C30 Polestar heeft pas een 5 cil.
        En nou heb ik nog maar gezwegen over Japanse wagens met 4 cil. turboblokjes. Dus laat die 4 cil. turbo Z4 maar gewoon komen hoor, Fun gegarandeerd :)

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          12 januari 2011 om 12:08

          @VeniVidiVici:

          Met de TTS heb je gelijk, maar de C30 T5 is ALTIJD een 5-cilinder Turbo, ongeacht welke uitvoering.

          Login om te reageren
          • VeniVidiVici zegt

            12 januari 2011 om 15:21

            @jack_abarth: Your right over de C30 T5 zat bij autogegevens scheel te kijken, is vijf cil. met 4 kleppen per cil. :) Maar you get the point over de werkelijke insteek van m’n inbreng.

            Login om te reageren
  12. Den zegt

    12 januari 2011 om 10:55

    het gaat toch om de pk’s en het koppel dat je uit zo’n blok haalt. en het geluid kun je best een beetje prikkelen door het uitlaatsysteem aan te passen, dus ik zie het probleem niet. Mercedes SLK heeft toch ook vier cilinders.

    Login om te reageren
    • gerrelekker zegt

      12 januari 2011 om 11:33

      @Den: Helaas, het gevoel die een small-block 327 Chevy V8 300+ Pk geeft is heel wat anders dan Mitsubishi Evo 2 liter met dikke turbo die ook 300+ pk’s geeft. Een domme vergelijking misschien, maar het is meer dan de droge cijfers en de simpele redenering 300pk is 300pk gaat gewoon niet op. De manier waarop, de koppelcurve, enz enz spelen allemaal een rol. Een 4 cilinder met dezelfde pk’s als een 6 cilinder zal heel anders aanvoelen.

      Login om te reageren
      • coupe20vturbo zegt

        12 januari 2011 om 22:15

        @gerrelekker:
        Doe mij die 4 cilinder turbo maar, veel koppel zorgt voor die lekkere duw in de stoel.

        Login om te reageren
  13. pdoteter zegt

    12 januari 2011 om 10:57

    Gelukkig heb ik de 6-cylinder nog :) Vind het wel spijtig, het geluid van die 6-cylinder is echt zalig, maar volgens mij heeft de nieuwe SLK toch ook al een instap 4 cylinder…

    Login om te reageren
  14. bertus zegt

    12 januari 2011 om 11:00

    Tuurlijk is een Z4 een heerlijk gooi en smijt bakkie, maar het meerendeel van de mensen rijden met dit soort auto’s lekker met de kap open over de dijk, genietend van het lekkere weer (mochten we dat ooit nog krijgen) en zich totaal geen zorgen makend over die Golf GTI die sneller is dan jij.
    Een 4 cilinder vind ik een logische motorisering in dit soort auto’s.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      12 januari 2011 om 13:28

      @bertus: voordat je gaat gooien en smijten….met een auto van ruim 50.000 euro…? :lol:

      Login om te reageren
  15. Jayceon zegt

    12 januari 2011 om 11:26

    Iedereen moet er aan geloven, dus ook de Z4. Snap het probleem niet. 238 pk is naar mijn idee nog heel aardig. En het is niet dat de 6 cilinders niet meer leverbaar zijn. Je moet alleen wat langer sparen, that’s all. Mooie ontwikkeling! Zolang ze de keuze voor dikke 6 cilinders maar houden.

    Login om te reageren
  16. Rick-dos zegt

    12 januari 2011 om 11:54

    Ik denk dat je ff de context van dit verhaal mist Casper….

    De Z4 en Z3 werden in Europa altijd al met 4 cilinders uitgerust. De Z4 is echter nooit in Amerika met een 4 cilinder uitgerust. Het plan is nu om dat wel te gaan doen. En dat is dus het nieuws. Niet dat de Z4 een 4 cilinder krijgt.

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      12 januari 2011 om 11:59

      @Rick-dos: er is op dit model Z4 geen viercilinder leverbaar, Rick. Dus men gaat wel degelijk een stap terug doen (in cilinders in ieder geval).

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        12 januari 2011 om 12:22

        @CasperH:

        Zoals ik al zei er zijn altijd al 4 cilinders in de line up geweest. Die kwamen altijd na de 6 cilinders op de markt. Dit hele verhaal ligt dus, voor Europa, in de lijn der verwachting. Echter niet voor Amerika.

        Login om te reageren
        • Rick-dos zegt

          12 januari 2011 om 12:28

          @Rick-dos:
          Ter aanvulling BMW gaat dus geen stap terugdoen maar een aanvulling geven. Hoewel ik wel denk dat de 2.3 een 4 cilinder zal worden. Denk namelijk dat de 2.5l van BMW te duur wordt. Het is ook een beetje de vreemde eend in de bijt geworden.

          Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      12 januari 2011 om 12:00

      @Rick-dos: En waar haal jij die info vandaan dat dat de context van dit verhaal is. Weet Casper namelijk daar ff zijn verhalen te checken ;)

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        12 januari 2011 om 12:24

        @VeniVidiVici:
        http://www.bmwblog.com/2011/01/11/detroit-rumor-bmw-z4-to-get-a-four-cylinder-engine-in-the-us/ ;)

        Login om te reageren
        • CasperH zegt

          12 januari 2011 om 12:34

          @Rick-dos: Eerder werden de viercilinders onder de zescilinders gepositioneerd, nu is er sprake van overlap waardoor een zescilinder blok waarschijnlijk uit de prijslijsten verdwijnt, wel degelijk een andere situatie dan eerder dus.

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            12 januari 2011 om 13:01

            @CasperH:

            Goed. En nu weer jouw context.

            Er gaan geluiden dat BMW de instapper Z4 gaat voorzien van een viercilinder turboblok. Dat BMW ging downsizen was bekend, maar dat de Z4 er ook aan moet geloven toch doet dit een beetje pijn.

            De instapper was altijd al een 4 cilinder, zoals je zelf ook al aangeeft. Met bovenstaand stukje en de kop van dit stukje doe je net alsof het ooit anders is geweest.

            Login om te reageren
            • CasperH zegt

              12 januari 2011 om 17:15

              @Rick-dos: het is nu anders. De rest is je eigen invulling.

              Login om te reageren
              • Rick-dos zegt

                12 januari 2011 om 18:41

                @CasperH:

                Het IS nu anders? Ho ho, het IS een gerucht. De rest is je eigen invulling….

              • CasperH zegt

                12 januari 2011 om 22:19

                @Rick-dos: je weet best wat ik bedoel, grapjurk.

  17. TDI-goeroe zegt

    12 januari 2011 om 12:10

    “Gelukkig komt er geen diesel.”
    nou, ik denk als je een keer gereden hebt met een 335d, dat je niks anders meer wil.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      12 januari 2011 om 13:30

      @TDI-goeroe: gedaan…en het is simpelweg ‘shit’ vergeleken met z’n broertje, de 335i..

      Login om te reageren
  18. greenhell zegt

    12 januari 2011 om 13:15

    jammer voor degene die vooral van geluid houden…. 6 inlijn met dubbele pijp zorgt toch voor de nodige tintelingen hier en daar…. toch benieuwd wat het blokje ons voor moois gaat brengen 4cil turbo…

    Login om te reageren
  19. jeanclaude zegt

    12 januari 2011 om 13:35

    @TDI-goeroe inderdaad, ik heb zelf ervaring gehad met een 123d die nog is getuned was ook, dat blok in een z4 en met zoveel koppel rij je aardig wat 6 cilinders eruit. en tuurlijk klinken 6 cilinders lekker , maar ik heb liever een 2.0 turbo met 350nm koppel dan een 3.0 v6 met 300nm koppel en ook nog eens meer verbruik.

    Login om te reageren
    • greenhell zegt

      12 januari 2011 om 13:46

      @jeanclaude:
      eens.

      zeker nu de benz. prijzen totaal nergens meer over gaan ga je toch kijken naar verbruik waar je niet je prestaties in wil leveren…. als ik mag kiezen, turbo blok…

      Login om te reageren
  20. kraakensmaak zegt

    12 januari 2011 om 13:49

    Dit is toch wel heel erg zonde, ik keek laatst nog een keer het abhd filmpje over de 125i performance en wat klonk die toch lekker! Maar dat de viercilinder geen slecht blok zal zijn in deze auto twijfel ik niet aan.

    Login om te reageren
  21. As_long_as_it_is_fast zegt

    12 januari 2011 om 14:22

    Wat ik me afvraag is waarom direct van een 6cilinder naar een 4 cilinder? Waarom proberen ze eens geen 5cilinder te bouwen, zoals die in de TTRS of de Volvo C30 T5..
    Nuja, aantal cilinders maakt op zich niet zoveel uit. Als ze ervoor kunnen zorgen dat het geluid erg mooi blijft en de prestaties er niet dusdanig op achteruit gaan dat je het gevoel hebt dat je in een lada met 70pk rijdt, moet dat best meevallen.

    Login om te reageren
  22. The360box zegt

    12 januari 2011 om 15:29

    In feite is er al een Z4 met 4 pitter, de S2000 lijkt heel veel op de Z4 en gaat ook niet vooruit…

    Login om te reageren
    • heyhuub zegt

      12 januari 2011 om 15:45

      @The360box: Een S2000 rijdt vele 6 cilinders zoek.

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      12 januari 2011 om 15:50

      @The360box:
      Aangezien de S2000 eerder bestond betekend het dat de Z4 erop lijkt, en niet andersom.
      Verder ben ik benieuwd wat voor auto’s jij snel vind wanneer je zegt dat de S2000 niet van zijn plek afkomt.

      Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      12 januari 2011 om 16:06

      @The360box:

      Klopt helemaal. De S2000 is net zo langzaam als ons eigen speeltje. Voelt maar even snel aan maar went ook snel. En door gewenning gaat alles langzaam aanvoelen. ;)

      Login om te reageren
  23. integralechubasco zegt

    12 januari 2011 om 15:37

    ik wil hem wel met 3 cylinders….

    Login om te reageren
  24. jeanclaude zegt

    12 januari 2011 om 16:01

    @greenhell ook helemaal mee eens, ik rij prive een v6 benzine motor en ik moet zeggen dat ik aardig gek wordt als ik bij het tankstation aankom en per liter 1,65 moet aftikken, ik ben al een tijdje op zoek naar een turbo motor in plaats van de v6.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 januari 2011 om 16:16

      1,65 al? Nondeju…

      Login om te reageren
    • xilver zegt

      12 januari 2011 om 18:35

      @jeanclaude: Neem een diesel…. we hebben een V6 en een V8… allebei diesel (staan wel op de zaak, maar uiteindelijk moet je er ook even hard voor werken). Gemiddelde verbruike is 11-12l/100km. Reken maar uit wat het scheelt in prijs vergeleken met benzine.

      Login om te reageren
      • greenhell zegt

        13 januari 2011 om 10:30

        @xilver:
        Begrijpelijk, maar zelfs de diesels met zo’n blok worden errug zwaar waardoor je weer lekker veel wegenbelasting mag gaan doneren (en de gaten in de weg worden er niet minder om grrr)

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          13 januari 2011 om 14:13

          @greenhell: Dat is een feit… wegenbelasting en CO2-taks is idd niet mals. We hebben een mooi excuus gevonden als iemand zegt wrm we geen minder krachtigere versies hebben genomen. Het was sowieso al de minst verbruikende dus we denken wel aan het milieu! :D

          Login om te reageren
  25. jelmer zegt

    12 januari 2011 om 16:37

    “Heerlijke zescilinder Z4 sDrive23i”? Nou, laten we niet overdrijven. De 204pk in deze auto voelden aan als een stukje minder, de auto miste daardoor spanning. Dan belooft 177pk helemaal weinig goeds, tenzij de auto een stuk lichter en/of zuiverder aanvoelt.
    Voor m’n test van destijds, met het risico dat ik als spammer over kom: http://tinyurl.com/4dz8kgh

    Login om te reageren
  26. Atenza zegt

    12 januari 2011 om 18:14

    Ja verneuk elke auto maar met turbo’s en andere onzin. Ben benieuwd hoe betrouwbaar deze hype blijkt te zijn over paar jaar..

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      12 januari 2011 om 19:18

      @Atenza:

      Mijn turbo-blok heeft inmiddels na 15j toch zo’n 335000km… Waarom zou dat dan niet betrouwbaar kunnen zijn vandaag??

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        12 januari 2011 om 19:24

        @tjorque: Precies, en wat met al die turbodiesels dan?

        Login om te reageren
        • tjorque zegt

          12 januari 2011 om 19:58

          @SimonMc: mijn blok is idd een Diesel… turbo nooit gereviseerd, mag ondertussen wel een keertje maar hij doet het nog…

          Login om te reageren
    • sidelo zegt

      12 januari 2011 om 22:18

      @Atenza: Volgens mij horen Volvo en Saab benzine turbo motoren van een aantal jaar geleden toch tot de betrouwbaarste die gemaakt zijn (kijk maar eens op marktplaats) dus ik denk eerder dat het goed is voor de betrouwbaarheid want van die bouwjaren en km’s zie je bijna geen Duitse 6 cilinders etc. meer.

      Login om te reageren
      • Atenza zegt

        12 januari 2011 om 22:24

        @sidelo: op marktplaats staat een betrouwbaarheidsonderzoek…? Met de TSI zijn ook aardig wat problemen mee. Alleen daar hoor je VW natuurlijk niet over want die laat de pers niet toe als het aankomt op terugroepacties. Gelukkig zijn er de diverse fora waar men hun ervaringen krijg kunnen. Overigens zijn TDI’s ook vaker probleemgevallen geweest vanwege de turbo’s. Zelf ook eens meegemaakt in een niet eens zo oude Ibiza. Daar ging de turbo…

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          12 januari 2011 om 23:07

          @Atenza: je verwijst naar fora waar dit word benadrukt. echter zal het hier gaan om nog geen procent van het aantal geleverde motoren. En zal niemand er zeggen, yes vandaag weer geen problemen met mijn motor. Dus zeer betrouwbaar, nee.

          Login om te reageren
          • Atenza zegt

            13 januari 2011 om 08:20

            @Jipp: nee jouw argumenten dat je papa een bepaalde auto rijdt en geen problemen geeft is een reverentie kader natuurlijk..

            Login om te reageren
    • coupe20vturbo zegt

      12 januari 2011 om 22:18

      @Atenza:
      Turbo motoren zijn best betrouwbaar hoor, ze zijn al sinds de jaren 90′ redelijk veelvoorkomend. Zolang je de boel goed warm rijdt en ook weer af laat koelen is er niks aan de hand en kan de turbo zo’n 150-200k meegaan. Doe je dat niet dan heb je hem met 10-15k wel naar z’n grootje. Ow, en je moet niet zomaar de boost gaan verhogen/chippen, sommige motoren kunnen het hebben, maar andere zitten fabrieks af al redelijk aan de max.

      Login om te reageren
  27. xilver zegt

    12 januari 2011 om 18:32

    Mooie wagen, maar blijft een wijvenkar.

    Login om te reageren
  28. SimonMc zegt

    12 januari 2011 om 19:23

    Hoeveel mensen dat er cilinder verkeerd schrijven hier…Nee het is écht niet cylinder, want dat is Engels.

    Login om te reageren
  29. tjorque zegt

    12 januari 2011 om 19:24

    ik vind de nieuwe z4 best mooi!

    en als er niet teveel vet op die kar zit (lees overbodige rotzooi die het gewicht opdrijft) dan wil ik hem zelf wel eens proberen met dat 1.5 diesel blok met 150 hengsten…

    Spijtig genoeg kunnen ze vandaag geen wagens meer bouwen die én goed rijden én minder dan een 1000kg wegen…
    “Sportwagen”, eerder vette teef op speed.

    Login om te reageren
  30. Esprit_de_Flandre zegt

    12 januari 2011 om 19:42

    Is toch niet erg? En diesel komt er vast ook. Luxe-cabriootjes worden toch alleen maar gekocht voor de show, niet om sportief te rijden…

    Login om te reageren
  31. C220AMG zegt

    12 januari 2011 om 20:08

    Aan de ene kant begrijp ik het wel, en ben ik allang blij dat het geen 3-cilinder wordt maar de sportwagen wordt een beetje uit de sportwagen gehaald. Nou, slechter kan ik het niet verwoorden!

    Login om te reageren
  32. mbman zegt

    12 januari 2011 om 20:25

    In mijn mb zit ook een 4 cylinder met compressor 165 pk.Meer dan genoeg, een mooie brom en een verbruik van 1;14.BEn er zeer tevreden mee.

    Login om te reageren
  33. Cantago zegt

    12 januari 2011 om 21:25

    Een Z3 met 4-cilinder was er ook, dus dat is geen probleem zolang ze ook 6-in-lijntjes blijven maken. Alleen van de Z3 (en de oude Z4) waren ook dikke M-versie’s, waarom is deze er nog niet van de nieuwe Z4? Want eigenlijk is BMW dat gewoon verplicht!

    Login om te reageren
  34. Mr_X zegt

    14 januari 2011 om 00:55

    Straks moeten we trappen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North