• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Net een nieuwe Grande Punto? Terug naar Fiat!

Auteur: Alwood, gepost 4 december 2009 om 20:51 – 70 Reacties

Is wat Fiats gaan...

Ja hoor, weer meer Punto’s stuk. In 2006 zat het stuurhuis niet vast in de Britse modellen, in 2008 moest er een lading (44.000!) links-gestuurde Punto’s terug omdat het stuur niet vast zat en nu de klapper op de vuurpijl. Er moeten 500.000 Grande Punto’s uit 2008 en 2009 terug naar de garage, wederom omdat de stuurinrichting niet helemaal jofel blijkt.

Het gaat dus om Grande Punto’s en Grande Punto Abarth’s die in 2008 en 2009 zijn gemaakt. Door een fout geprogrammeerde robot, of aangeschoten Italiaan is de stuurstang niet op het juiste moment vastgezet. De verbind dingen tussen je stuur en je voorwielen, ingewikkeld technisch verhaal, maakt niet uit. Wat wel uitmaakt is dat door deze mogelijke productiefout de stuurstang kapot kan trillen. Nu vraag je je misschien af hoe dit euvel vast te stellen? Dat is heel makkelijk, de auto reageert gewoon niet meer op input vanuit het stuurwiel. Nu schijnt het nog niet tot ongelukken te hebben geleid, en Fiat is volgens eigen zeggen een maand geleden al begonnen met reparaties. Alles onder controle, maar vraag het bij twijfel even na. (bron: AutoNews)

Ook interessant!

  • Deze Peperdure Punto kost meer dan een Taycan
  • Fiat Pulse
    Fiat Pulse is een nieuwe stoere crossover
  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Fiat Ullysse
    Fiat Ullysse keert terug, nu ook elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

abarth, Fiat, grande-punto, terugroepactie

Vorig bericht: « Nissan Qashqai is helemaal hip en nieuw
Volgend bericht: Gespot: Cadillac Gone Wild in San Francisco »

Lees Interacties

Reacties

  1. GOD zegt

    4 december 2009 om 21:00

    emotie noemen ze dat in italie.

    Login om te reageren
  2. Max-autoblogger zegt

    4 december 2009 om 21:04

    Zo die is kapot.
    Vervelend als je net een nieuwe punto besteld,
    is de levertijd net zolang als een supercar :)

    Login om te reageren
  3. Darpp-32 zegt

    4 december 2009 om 21:07

    Ooit had ik het ‘genoegen’ met een Fiat Punto rond te rijden (de auto van den bompa, dus hetvolgende was allemaal niet meer onder garantie). Na 20.000km kapotte remmen en remschijven. Na 30.000km een versleten ruitenwissermotor. Na 40.000km viel de uitlaat op de grond, losgeroest. 50.000km, nieuwe servostuurmotor nodig. 55.000km: niewe koplampbehuizingen, alle plastic was verpulverd.
    Grote kosten die volgens kenners steeds opnieuw voorkomen, en bij alle modellen. Ik heb een Lotus Elise gehad, het onderhoud daarvan was stukken goedkoper dan van de Fiat!!
    Voor mij geen Fiat, dan nog liever het openbaar vervoer!

    Login om te reageren
  4. CadillacCTS zegt

    4 december 2009 om 21:22

    -edit: check! 500.000 it is-

    Login om te reageren
  5. 1.9 Mjet Sport zegt

    4 december 2009 om 21:24

    Ik heb nog steeds het !!! genoegen !!! met een Grande Punto !!! te rijden ( 1.9 Mjet Sport ) , na 109000 km nog geen noemenswaardige problemen gehad buiten het gewoon onderhoud , een ervaring die ik deel met heel wat leden van de GP-club . Ik heb nog geen Lotus Elise gehad omdat deze te duur is voor mij . En de Punto rijdt en stuurt nog steeds super btw .

    Login om te reageren
  6. Bob zegt

    4 december 2009 om 21:30

    De charme van Italiaans rijden er gebeurt altijd wat onverwachts.

    Login om te reageren
  7. Knaakje zegt

    4 december 2009 om 21:39

    Het is: _met_ het juiste moment vastzetten, niet op het juiste moment.
    Maar ja, moeilijk technisch verhaal he?

    Login om te reageren
  8. b0z4 zegt

    4 december 2009 om 21:43

    Bij de foto moet ik aan het fragment van New Kids On The Block denken , zoow…. die is KAPOT ! hahaha :D

    Login om te reageren
  9. Jesper zegt

    4 december 2009 om 21:57

    Goeie reclame voor Fiat. Een ding schiet te binnen;

    Is it broken? Is it really broken?? Go recycle!! :P

    Login om te reageren
  10. Sportiva-Italia zegt

    4 december 2009 om 22:09

    Nou nou, Fiat heeft een keer iets en wordt weer afgekraakt. Alsof al die Opels, VW’s, Fords en noem maar op nooit een fabricagefout hebben. Meer dan zat.

    Waar gehakt wordt vallen spaanders. Shit happens. Ik rijd al vanaf 1992 Italiaans (2 x Alfa 33, 1 x Fiat Cinq. Sporting en sinds 2004 een Punto HGT/Abarth uit 2004) en kan zeggen dat ik weinig problemen heb gehad die aan Alfa of Fiat lagen. M’n eerste Alfa was van ’88 en had wel last van de roestduivel. Met de huidige Punto eerst wat electronica ‘problemen’, die voornamelijk te wijten waren een een te lichte standaard accu, die te zwak was voor alle electronica in deze uitvoering. Gelijk software update en klaar.

    En het is altijd zo; hoe wordt een auto gebruikt en onderhouden. Een nieuwe auto waar maar 200 km per jaar in wordt gereden, zal sneller een rotte uitlaat en andere trammelant hebben, dan een dagelijks gebruikte auto die 200 km per dag rijdt. En een dealer die geen verstand van auto’s heeft, wil niet zeggen dat het merk slecht is.

    Beetje stom dat dit bij Fiat gebeurd is, maar er gebeurt zoveel, maar wordt niet altijd toegegeven.

    Dan maar een keer terug naar de garage, ipv een zogenaamd goed merk kopen, waar je voor 25.000 Euro een kaal futloos instapmodel krijgt.

    Login om te reageren
  11. roadronner zegt

    4 december 2009 om 22:11

    verbind dingen? wtf?

    Login om te reageren
  12. Rick dos zegt

    4 december 2009 om 22:14

    In het land van de toren van Pisa kun je natuurlijk ook weleens een robot fout programmeren.

    Foutje is zo gemaakt. Alleen worden ze wat vaker in Italië gemaakt.

    Login om te reageren
  13. BananaFlip zegt

    4 december 2009 om 22:15

    @roadronner: Tussen het stuur en de voorwielen zitten naar mijn weten een stuurstang en de aandrijfas met homokinetische koppeling. Die dus, denk ik.

    Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    4 december 2009 om 22:15

    nou nou nou .. wat een drama .. tis je stuurtje maar hoor ..

    niet je vloermat of reservewiel ..

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      5 december 2009 om 10:30

      @lincoln: :)

      Login om te reageren
  15. Junkreader zegt

    4 december 2009 om 22:21

    punto’s met het stuur links MOETEN los zitten!!!
    steek dat “verenigd koninkrijk” maar af en vul Nederland wat op met die grond, met het ook op “global warming” en z’n gevolgen… twee vliegen in één klap… doeme, had een patent moeten nemen…

    Login om te reageren
  16. darpp-32 zegt

    4 december 2009 om 23:18

    @1.9 Mjet Sport:
    Ik ben blij voor je dat je zoveel geluk hebt met je 1.9 Mjet Sport (hoewel ik sterk vermoed dat je een handelaar bent in italiaanse auto’s). Het is wel waar wat Sportivia-italia zegt; veel hangt af van hoe ermee gereden is, of niet gereden in dit geval. Mijn grootvader reed er op 4 jaar 18000km mee, en het ding stond vaak weken stil. Maar een versleten ruitenwissermotor of servostuurmotor, dat heb ik nog nergens anders meegemaakt.
    Trouwens, ik ben een simpele arbeider, en ik kon me mijn droomlotus veroorloven (door me stevig in de schulden te steken), en qua onderhoud is dat een opluchting na een Fiat.

    Login om te reageren
  17. Esprit_de_Flandre zegt

    4 december 2009 om 23:39

    @Junkreader: ??? Ik snap het niet. MOETEN los zitten?

    Login om te reageren
    • Junkreader zegt

      5 december 2009 om 05:02

      @Esprit_de_Flandre: laat ze verongelukken, who cares einddlijk dat stukkie land afsteken/ om Nedeland veilig te stellen voor de “global warming” shit…who the f*ck needs their crap? kenne eindelijk onze havens echte wereldhavens worden… x seamiles gespaard, ha yeah…afgraven die handel!!!

      Login om te reageren
  18. Poll zegt

    5 december 2009 om 00:04

    Hahahaha ‘klapPER op de vuurpijl’ nog wel.

    Login om te reageren
  19. Ahura zegt

    5 december 2009 om 00:04

    Er zijn zoveel terugroepacties. Ook van de door AB alom geprezen Duitse merken…

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      5 december 2009 om 08:16

      @Ahura: geprezen Duitse merken? drie keer achter elkaar?

      Login om te reageren
  20. Cantago zegt

    5 december 2009 om 00:35

    Een ezel stoot nooit zich nooit 2 keer tegen dezelfde steen: I rest my case.

    Login om te reageren
  21. bmw zegt

    5 december 2009 om 01:25

    Daar gaan we weer: “Fiatten zijn slecht want er is een terugroepactie” “Neen, niet waar, Fiatten zijn goed, want ik heb er eentje en hij is prima”. *zucht* Misschien moet autoblog een aparte tag “terugroepacties” aanmaken?
    Oh ja, en je kan erg leuk reviews maken op autoweek.nl…

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      5 december 2009 om 08:17

      @bmw: http://www.autoblog.nl/archive/tag/terugroepactie

      Login om te reageren
  22. vixo zegt

    5 december 2009 om 03:18

    Praat maar weer slecht over Italiaanse auto’s, al 17 jaar Italiaans aan het rijden en nog nooit geen grote problemen gehad. Aja ik ben aan het liegen, ik heb 4 maand een bmw gehad (325i e36) en daar had meer problemen dan dan al mijn Italianen samen….

    Login om te reageren
  23. jack zegt

    5 december 2009 om 07:15

    hmm, dan zullen we binnenkort maar’s contact op gaan nemen met nieuwkoop in den bosch.

    @Bob,

    Rij zelf graag italiaan, maar ik moet toegeven dat gewoon een zwak excuus is voor productie fouten.

    Login om te reageren
  24. Megakix zegt

    5 december 2009 om 09:50

    Mijn vrouw rijdt de GP Abarth, een verrukkelijke wagen om te zien, een geweldige wagen om in te rijden…en nog nimmer problemen ondervonden !!! Ohja, af en toe wel een ‘raar kraakje of piepje ergens…’ ;-). Maar dát nemen wij gewoon voor lief.
    Helaas is het uiterlijk van de Punto Evo dusdanig lelijk (voorkant) dat mijn vrouw verplicht deze GP Abarth moet houden…tsss….drama hè ! ;-)

    Login om te reageren
    • E320cdi zegt

      5 december 2009 om 10:25

      @Megakix: de nieuwe Punto Evo Abarth renderings vind ik niet verkeerd, veel 500 Abarth looks zitten er in. Misschien even wachten op de Abarth versie dus! :-)

      OT: vind het niet echt fair om af en toe een terugroep bericht te plaatsen van een bepaald merk. Doe dan alle berichten van elk merk om zo een ‘eerlijk’ beeld te creëren ;-)

      Login om te reageren
      • Ahura zegt

        5 december 2009 om 12:43

        @E320cdi: precies.. @gvr: “5 sterren in de bekende botsproef toch? Kan Toyota nog wat van leren geloof ik…” hoezo? Er zijn nogal wat Toyota’s met 5 sterren hoor

        Login om te reageren
  25. johnny m zegt

    5 december 2009 om 10:07

    Alwood : Ik heb afgelopen week een boutje laten aandraaien met de juiste spanning !
    Is dat wat je bedoelt ?

    Login om te reageren
  26. johnny m zegt

    5 december 2009 om 10:11

    btw , Fiat staat op dit moment het hoogste/ beste genoteerd bij de Adac :

    http://www1.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/pannenstatistik_2008/tab.asp?quer=auto_motorrad&ComponentID=250016&SourcePageID=250114

    Login om te reageren
  27. johnny m zegt

    5 december 2009 om 10:22

    Nee , autoblokker , bijvoorbeeld het Duitse (…) automerk vW heeft weinig last van terugroep acties. ze ontkennen het gewoon. Bevriezende 1.4 motoren bijvoorbeeld.
    Ze bezetten niet voor niets de 4 laatste plaatsen in de Autobild 100.000 km duurtest . Abominabel !

    http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-polo-1.2-comfortline_49140.html

    http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-touran-2.0-tdi_58765.html

    http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi_785569.html

    http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-fox-1.2_889510.html

    Login om te reageren
  28. Gilton zegt

    5 december 2009 om 10:30

    Nu schijnt het nog niet tot ongelukken te hebben geleid, en Fiat is volgens eigen zeggen een maand geleden al begonnen met reparaties.

    5 sterren in de bekende botsproef toch? Kan Toyota nog wat van leren geloof ik…

    Pff gaap….een storm in een glas water.

    Mijn volgende auto word een 500 Abarth SS

    Login om te reageren
  29. johnny m zegt

    5 december 2009 om 10:35

    Ik wacht op Alwood zijn reactie of het aandraaien van het boutje deze week met het juiste moment van mijn auto, zijn woorden rechtvaardigt dat mijn auto stuk was en de stuurinrichting het dan niet meer zou doen……

    Login om te reageren
  30. Headhunterz zegt

    5 december 2009 om 10:36

    @ junkreader
    Ben je nog te redden? Wtf :?

    Login om te reageren
  31. johnny m zegt

    5 december 2009 om 10:39

    ….ondertussen heb ik nog ander nieuws : Een toyota Auris die na 100.000 km op 18 plaatsen aan het rotten is :

    Kijk maar :

    http://www.autobild.de/artikel/dauertest-toyota-auris-1.6_941913.html

    Login om te reageren
  32. gvr zegt

    5 december 2009 om 11:10

    my god

    ik zal weer wat terugroepacties van vw of bmw moeten zoeken opt net…

    waar blijven mensen die vooroordelen vandaan halen…

    tis net als een opluchting voor sommige dat ze nog eens hun gal kunnen spuwen.Omdat ze gefrusteerd zijn in overprijse optieloze duitse saaie bak te moeten rondtoeren die ze nog 5jaar moeten afbetalen?of omdat ze op baan een italiaanse auto niet kunnen volgen in de bochten?

    ik heb met mijn italiaan 234 000km op de teller en daarnet zat men stuur nog vast

    Login om te reageren
  33. gvr zegt

    5 december 2009 om 11:19

    http://www.autoscoops.eu/autonieuws/terugroepactie-vw-door-dsg-problemen

    Login om te reageren
  34. Henk zegt

    5 december 2009 om 11:36

    Die van 2007 hebben ook een oproep gehad.

    Login om te reageren
  35. dennis zegt

    5 december 2009 om 12:30

    het gaat om 1 procent van de grande punto’s die zijn afgeleverd heb ik vernomen… het is heel makkelijk te controleren met een digitale momentsleutel die uitgelezen kan worden door een programma op de computer!
    Nu loopt er ook een terugroepactie van de panda’s over hun abs computer en daar wordt er niks van geschreven het lijkt wel of ze wat moeten schrijven hierzo

    Login om te reageren
  36. shrink zegt

    5 december 2009 om 12:57

    Het is heel knap van het Duitse marketing-systeem dat heel veel mensen denken dat een probleem met een Italiaanse auto “typisch” is en een probleem met een Duitse auto “incidenteel” is.

    Login om te reageren
  37. 3-serie zegt

    5 december 2009 om 12:57

    het stuur moet toch los zitten, hoe kun je het anders bewegen…huh :-)

    Login om te reageren
  38. Henk zegt

    5 december 2009 om 13:04

    Nou zeg, daar sta ik toch echt van te kijken, al dat negatief nieuws over Fiat.. Daar hoeven ze toch niks meer over te schrijven, want dat is toch allemaal al bekend! Haha..

    Login om te reageren
  39. Gilton zegt

    5 december 2009 om 14:02

    @Ahura

    Het model Urban Cruiser van Toyota haalt een maximum score van 3 sterren.

    Er is geen enkel autofabrikant die zijn modellen zonder gebreken of fabricagefout maakt.

    Er is alleen een grote groep mensen die denkt dat zulke autofabrikanten bestaan.

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      5 december 2009 om 15:00

      @Gilton: wat is je punt? Er zijn andere Toyota’s die wél 5 sterren scoren. Bij Fiat scoorde de Doplo en Panda ook maar 3 sterren

      Login om te reageren
  40. gvr zegt

    5 december 2009 om 14:28

    @gilton

    dat is de power van marketing…mss moeten ze toch eens zo’n duitser binnenhalen voor de marketing

    Login om te reageren
  41. Gilton zegt

    5 december 2009 om 14:49

    @GVR

    Dat niet alleen. De manier van berichtgeving speelt ook mee.

    Denk aan zogenaamde onafhankelijke autobladen/sites.

    Login om te reageren
  42. Gilton zegt

    5 december 2009 om 15:19

    Van een Toyota Urban Cruiser uit 2009 mag ik toch wel verwachten dat hij 5 sterren scoort of niet?

    Login om te reageren
  43. johnny m zegt

    5 december 2009 om 15:20

    de basis panda 3 , anders 4.

    Waar is Alwood ? Te vroeg voor sinterklaas…

    Login om te reageren
  44. Gilton zegt

    5 december 2009 om 15:25

    @ Ahura

    5 sterren is de norm volgens Euro NCAP!

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      5 december 2009 om 15:32

      @Gilton: dus.. wat is je punt? Jij vind dat Toyota van Fiat kan leren terwijl Toyota zelf al aardig wat 5 sterren auto’s in hun lijstje hebben staan…

      Login om te reageren
  45. GOD zegt

    5 december 2009 om 15:27

    @ johnny m

    Kom op man, waarom zo gaan janken?
    Het is maar een berichtje over een terugroepactie.
    Gebeurt bij iedere ander merk.
    Waarom dan gaan huilen en vol in de verdediging als het jou merk betreft?
    Je bent net een klein blaag. echt triest.

    Login om te reageren
  46. Yeelen zegt

    5 december 2009 om 15:28

    @autoblogger: ik zie daar vooral veel Toyota tussen zitten ;)

    Login om te reageren
  47. troublesome88 zegt

    5 december 2009 om 15:35

    Ik moet ook nog langs de dealer met de mijne..

    Login om te reageren
  48. johnny m zegt

    5 december 2009 om 16:22

    GOD , besef even dat ik een auto rij waarvan de stuurinrichting niet meer deugt en niet meer reageert op de input vanuit het stuurwiel !!.

    Nou , dan maar een kleine blaag ( was het maar zo…)

    Login om te reageren
  49. Dennis21 zegt

    5 december 2009 om 19:27

    der zijn ergere dingen jongens….

    Login om te reageren
  50. hape zegt

    5 december 2009 om 19:36

    johnny m

    Autoblogger&Co bashen met name merken waarvan ze weten dat er altijd wel een stel fanatieke aanhangers gaan roepen dat het allemaal wel meevalt….dat duitse merken ook kapot gaan…. etc.etc.
    Hoe meer reacties hoe meer hits… hoe blijer de jongens hier worden.
    Gewoon negeren, daardoor vallen de boys hier met overdreven provocaties richting je favo merk vanzelf door de mand…
    Capisce?

    Login om te reageren
  51. johnny m zegt

    5 december 2009 om 20:16

    nou , je zal maar met 150 in een bocht merken dat ie het niet meer doet …..

    Login om te reageren
  52. bmw zegt

    5 december 2009 om 22:26

    @autoblogger; oeps, ik wist niet dat die tag al bestond.

    Johnny M zit inderdaad snel op zijn paard. Maar hij heeft in deze topic niet helemaal ongelijk: het is overdreven Fiat brol te noemen omwille van een terugroepactie, integendeel.

    Login om te reageren
  53. darpp-32 zegt

    5 december 2009 om 22:42

    Het stoorde me al langer dat automagazines nooit duurtesten doen. Want alle nieuwe betaalbare auto’s voor dagdagelijks gebruik rijden ok tegenwoordig. Maar hoe is dat als je er langer gebruik van maakt. Bedankt johnny m voor die duurtesten op de site van autobild. Superinteressant, en beangstigend tegelijk.

    Login om te reageren
  54. Emmo zegt

    6 december 2009 om 03:30

    Ach ja, binnenkort moeten 57.000 Audi’s, Volkswagens, Seats en Skodas terug naar de garage vanwege een probleem met de DSG versnellingsbak. De problemen met de DSG bak staan op alle auto sites behalve Autoblog en Autoweek, vreemd…

    http://www.carros.nl/autonieuws/terugroepactie-vw-door-dsgproblemen/

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      6 december 2009 om 09:12

      @Emmo: gevalletje wiens brood men eet wiens boodschap men spreekt? De pr afdeling van Pon die toevallig de grootste autosites van NL vergeet? Of is Fiat afzeiken gewoon makkelijk scoren en durven die sites geen negatieve nieuwtjes te plaatsen omdat ze bang zijn voor de gevolgen?

      Login om te reageren
  55. johnny m zegt

    6 december 2009 om 10:27

    bmw : ik heb geen paard .

    darpp-32 : Autobild heeft jaren lang het imago gehad van VW blad . Totdat de clientele , 5.000.000 , het niet meer pikten. Een machtig moment, immes Autobild kon kiezen of delen. Een autoblad MOET bestaan bij de gratie van de lezer. Praktijk is dat de bladen bestaan bij de gratie van de adverteerder.
    De lezers van Autobild hadden massaal hun klachten van hun merk VOUWEE ingstuurd en dat heeft het blad , op een zker moment, opgepikt.
    Daarna kwam de waarheid naar boven : al jaren bevriezende 1.4 motoren en hun ontkeninngen ( vw kan het zich veroorloven kennelijk..) , bobines, turbo;s. ed
    Frapant de laatste 4 plaatsen in hun duurtesten 100.000 km voor de modellen van vW . Als je dat leest ….ga je veel begrijpen.
    En wij maar bleeeren dat ze zo goed afgwerkzijn. Dat heeft dus een reden. afleiding dus !
    VW heeft grote interne problemen , wil te snel met innovaties komen , te hoge loon kosten …

    Derhalve wil je echt Autonieuws horen moet je de nederlandse bladen als bijzaak zien. Orienteer je eens op de 100.000 km testen die er toe doen en vooral een blad die het niet meer aandurft de waarheid te verdoezelen. Een verademing …en duits is niet zo heel moeilijk.

    Login om te reageren
  56. johnny m zegt

    6 december 2009 om 10:39

    Ik zie dan ook al een jarenlange veranderende trend ( daar waar Alwood te druk is met sensatie icm met een gebrek aan kennis ..): De snel zakkende merken in de ADAC ed. van Toyota en VW ( vreemd , Audi scoort goed..) . Toyota ( bij monde van TOYODA als president.) met de gebrekkige diesels , roestende Aurissen …en dito schulden die het bedrijf kwellen.
    VW die rommel maakt (met dito arrogantie..) , zoals gezegd, daar waar merken als Fiat ( al langer ) en korter Peugeot en ik denk Renault nu de statistieken aanvoeren.
    De reden zal niet zo moeilijk te geven zijn. Het is wel een feit . En die velen niet willen horen trouwens.
    Verslaafd aan hun gedachten als ze zijn.

    Login om te reageren
  57. Gerrelekker zegt

    6 december 2009 om 12:39

    Iemand verwonderd?

    Login om te reageren
  58. extaxi zegt

    6 december 2009 om 13:27

    Ik ben ook even terug geweest met mijn GP nav deze terugroepaktie, maar bij mijn auto geen probleem geconstateerd. Wel wat anders met de stuurinrichting, gelukkig is het een leasebak. Ik ben nog steeds erg blij met mijn GP MJTD Sport, maar de afgelopen 3 jaar zijn er toch wel wat “dingetjes” geweest.

    Login om te reageren
  59. ED zegt

    6 december 2009 om 14:44

    Privé ben ik eigenaar van een Fiat Punto die me nog nooit in de steek heeft gelaten.
    Beroepshalve heb ik de laatste 10 jaar met verschillende VW modellen moeten rondrijden en ik kan u getuigen dat de kwaliteit ver te zoeken is.
    Het ziet er mischien een beetje steviger uit dan bepaalde Italiaanse modelletjes maar wat een rotbak is die VW Golf.
    Reeds anderhalf jaar ben ik gestraft door mijn baas en moet ik rondrijden met de lelijkste auto op de markt namelijk een BMW 118 d.
    Mijn persoonlijke keuze gaat uit naar een Peugeot 308.
    Na een lange testrit was ik verbaast hoe comfortabel de 308 wel is,de afwerking staat boven die van de BMW en de motoren zijnstiller en zeer soepel.

    Login om te reageren
  60. theseend zegt

    6 december 2009 om 15:40

    Ja drama daar in Duitsland. http://www.focus.de/panorama/vermischtes/adac-adac-pannenstatistik-deutsche-autos-ganz-vorn_aid_295549.html

    Login om te reageren
  61. Spec zegt

    8 december 2009 om 09:57

    Even een vriend gebeld die bij Fiat werkt hoe het zit:
    Er moet van een boutje de aanhaalspanning worden gecontro-
    leerd op de stuuras. Bij geeneen nog een probleem gevonden. Nou spannend hoor Autoblog. Weer een aanleiding gevonden om Italianen te bashen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North