Niemand wil hem hebben, deze M5 op LPG

Auteur: , 62 Reacties

En dat terwijl het wel haast de ideale combinatie lijkt.

Een E39 M5, dat moet wel een van de meest begeerde BMW’s van de afgelopen decennia zijn. 400 atmosferische peekaas uit een 5 liter V8, een geluid om van te watertanden en datzelfde geldt natuurlijk ook voor de prestaties. Een 0-100 km/u-tijd van 5,3 seconden en een top die zonder begrenzer (250 km/u) boven de 300 km/u zou liggen. Niet verkeerd. Maar zoals aan alles wat mooi is, heeft ook deze superwagen een nadeel. Hij zuipt nogal. Dat doen powersedans met 8 cilinders nu eenmaal.

Hoe fijn is het dan als dit krachtpakket wordt aangeboden met een gastank? Al ingebouwd voor je, zodat je zelf alleen nog maar hoeft in te stappen en heel goedkoop te gaan rijden. Heel fijn toch? Zou je denken.

Er stond er een te koop op eBay, een witte met beige bekleding én dus die ingebouwde gastank. 14.000 euro moest ie kosten, maar er is nul keer op geboden. Zelfs de startprijs van 10.000 ekkermannen is niet gehaald. Wellicht dat het zinnetje “geen garantie en geen teruggave van je geld” in combinatie met die 400 PK, de gastank én een kilometerstand van 167.000 er iets mee te maken heeft. Maar, vraag ik me af, is dat wel een absolute no-go? Ik heb geen idee of de S62B50 in combinatie met LPG wel zo’n slecht idee is.

Goed, via eBay is hij dus niet verkocht. Maar mocht je zelf wel interesse hebben in een lekker goedkope LPG-M5, (en met handbak, net deze) als je kunt hem vast op een andere manier wel kopen. Geen idee of dat verstandig is, maar dan weet je het.



62 reacties

Komt niet door de LPG installatie denk ik…
@trustmeiamanengineer: Nope.. Eerder de bekende “Yasin” behandeling.
@michaelb: maak daar maar Mehmet van. Een Marokkaan wordt uitgelachen als ie hierin rijdt, terwijl een Turk geprezen wordt.
@michaelb: het is in iedergeval beter dan en sjonnie&anita behandeling
@w211: Het enige verschil is een sticker/shawl van een willekeurige voetbalclub.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@smulders: ah, dat is het addertje onder het gras ! Je zou denken dat het met LPG goedkoper was.
Een petje en een rat in de nek zouden hier prima bij staan.
@freezzr: en ik maar denken dat de rat juist in de jas zat.
Kijkend naar de afgesleten stoelen denk ik dat die 167.000 kilometers ook best 367.000 kilometers kunnen zijn…
@potjak: heeft gewoon een dikke Duitser in gezeten.
@ghost: ja die had blijkbaar ook een gastank…
via Android app
@r32turbo: ze hebben er toch een geschiedenis mee hè
@ghost: of een dieke Tuurk (spreek uit met Turks accent)
Gas is om op te koken!
@ghost: Daar denken ze in Duitsland anders over.
@Donstil: foei, schaam je!
@Donstil: allemaal ein Prinz gasanlage, ganz geil!
@ghost: en olie om in te bakken,.. Dus
@postzegel: Nee hoor. Boter is om in te bakken, tenzij jij jouw schnitzel of biefstuk in pure benzine of diesel bakt?!
@ghost: Originele uitspraak! 😔 Maar ik tank lekker voor 49ct per liter, rijdt m’n V8 net zo goedkoop als een dieseltje 😃
Tjah de wagen ziet er redelijk uitgeleefd uit. Het interieur heeft een beetje aandacht nodig en om nog maar over het uiterlijk te zwijgen, hoe krijg je zo’n wagen verneukt..

-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Dat tie er sjonnie uitziet heeft er niks mee te maken natuurlijk…
@norge: waarom moet je @desjonnies er nu bij halen??
Die bestuurdersstoel ziet eruit alsof de eigenaar constant darmproblemen heeft gehad. En die typisch (te kleine) Duitse velgen. BAHBAHBAH.
Full Options:

navigatiesysteem
leren bekleding
wis-was installatie op de koplampen
breedset lichtmetaal
Wunderbaum
dobbelstenen
kaartvak met allemaal interessante snuisterijen

Lijkt wel nieuwe mode om auto’s te koop te zetten met foto’s van het interieur met alle zooi er nog in. Nu valt dit nog enigzins mee, soms zie je ook auto’s te koop waar lege blikjes frisdrank. speelgoed van de kinderen en zelfs stinkende sportschoenen op de foto staan…

En vaak luidt de wervelende tekst dan ook nog dat ze met pijn in het hart afscheid moeten nemen van de auto waar ze altijd heel erg zuinig op geweest zijn…
via Android app
Binnenkort te koop bij Jet Cars…?
In Nederland word hij sowieso niet verkocht, want hier zijn alle youngtimers op lpg en diesel opgezadeld met een absurt belachelijk wegenbelastingtarief (ik spreek uit ervaring)
@agera: G3 is goedkoper dan diesel. Betaal 125 euro voor m’n ruim 1700kg zware LPG bak. Diesel zou nog meer zijn.
@lohran: In Duitsland zou je slechts 300 euro per jaar kwijt zijn aan kfz-Steuer voor deze M5.
@adjudant: Duitsland is helemaal goedkoop inderdaad, maar daar had @agera het niet over.
Je koopt zo’n wagen alleen als je zelf niet al te veel km’s maakt, 10 – 15kkm per jaar of zo.
Wat heb je dan aan een gasinstallatie? Je betaald je scheel aan de belasting.

De velgen en de achterlichten beloven niet veel goeds omtrent het type eigenaar. Doe mij maar een originele voor desnoods een paar ruggen meer.
@turbotoll: niet helemaal mee eens, genoeg mensen die een dikke powersedan kopen om hem te gebruiken voor meer dan 10-15k per jaar, zeg maar gerust 30-50 per jaar ;)
@turbotoll: Hoezo zou je niet veel met zo een auto rijden? Ik heb een 540i op LPG. Heb getwijfeld om een auto er naast te nemen en de 540i op benzine te laten. Maar dan rijd ik de meeste km’s in een rot auto. Bovendien moet je er dan 2 onderhouden. Nu rijd ik altijd in een fijne V8 voor heel wat minder brandstofkosten. Ideaal!
Fout en vies.
LPG kan eruit gehaald worden. Lichtmetaal en achterlichte verkopen. En geld gebruiken voor orginele bmw 18 a 19 inch set. Er zit wel potentie in. Echter de onderhoudservice en reparatie geschiedenis gaat wel doorslag geven.
@dailydriver: Als je hem voor 8.000 kan ophalen misschien. Voor 12.000euro heb je een veel mooier exemplaar zonder werk.
Klinkt wel als een leuk opknap project als je em voor onder de 10k kan meenemen…of niet?
Ik heb een e39 535i met dezelfde V8 gehad, maar dan 3,5l groot uiteraard. Drama! Wijze les: Koop een dikke diesel of zorg dat je de peut kan betalen.
@loggy: Dezelfde V8 maar dan 3,5l is dus niet dezelfde V8 maar “ook met V8”.
@Donstil: Als de materialen, de krukas, kleppen, nokkenas, in- uitlaat en dergelijke het zelfde zijn alleen de 1 is iets opgeboord en grotere zuigers dan kan je op zijn minst spreken over een vergelijkbare V8.
En als er alleen andere drijfstangen inzitten, mag je spreken van de zelfde V8 met een andere inhoud.
LPG, wit, ‘carbon’ dak, donkere achterlichten, versleten bekleding, niet originele koplampen, die velgen én de zwarte nieren: te veel redenen om deze toch maar even vriendelijk over te slaan…
@gtwillem: Precies. Johnnie hok.
Ik bied €500, leuk voor de junkyard race.
@talladega: hij moet ook nog in NL door de APK heen toch? Voordat je aan de junkyardrace mee mag doen….
…ik wens je succes!
Wel een handbak +1
@room850: e39 m5 was zelfs niet met een automaat te krijgen!
@room850: je treft het, hij is opnieuw op eBay aangeboden. Moet je alleen nog ff € 13.500 afpingelen.
Bijzonder verneukt exemplaar
Als je een lpg tank in een M5 douwt dan heb je kennelijk geen geld voor benzine, laat staan voor onderhoud…..maar dan hou je wel geld over voor een paar achterlichten via Alibaba.com
@slickrick: Grootste onzin. Weet je wat een LPG installatie kost? Kun je een aardig leuk autootje van kopen. Ik heb het ook in laten bouwen (2545 euro) en bespaar niet op onderhoud. Wat er in een halfjaar aan mijn auto is gedaan kun je wederom een leuke auto van halen. Besparing is op lange termijn. Je kunt er ook voor kiezen om niet zoveel geld aan benzine te willen uitgeven. Zo kan ik voor de kosten van een diesel heerlijk in een V8 rijden. Vaak komen de meningen tegen LPG van mensen zonder ervaring of jaloezie, vanwege hun 3 pitter diesel..
@lohran: tja er is geen enkele persoon die een M5 nieuw koopt en direct LPG in zet. Heb zelf een 740i en 540i gehad, beide V8, heb nooit overwogen een LPG te nemen. Auto is ontwikkeld om op benzine te rijden en niet op gas. Uiteraard kunnen sommige blokken beter tegen lpg dan andere, maar het vormt altijd meer slijtage door de hogere ontbrandigs temperatuur. Maar ik ben wel jaloers op al die lpg rijders die elke 300km de gasfles moeten vullen en dan van een heerlijk bakje koffie kunnen genieten bij de benzine pomp…..terwijl ik met mijn 300pk diesel voorbij rij…..
@slickrick: Oh shit, had niet door dat het een wedstrijdje ver pissen was.. Maar heel cool dat je een 300pk sterke diesel hebt. Maar waarom geen benzine? Goedkopere brandstof omdat je het onderhoud niet kunt betalen zeker.. (zie je nou dat dat nergens op slaat)? Helaas sta ik om de 300km te tanken, 5 hele minuten naar de klote en 25 euro armer. Maar er kan niks tippen aan het V8 geluid, en zeker een diesel niet. Ik heb juist een oudere auto gekocht vanwege het karakter. Ik rijd heel veel nieuwe auto’s, maar ik kijk altijd weer uit naar m’n oude V8. En ik rijd genoeg leuke auto’s, zondag nog een Aston Martin DB9 (damn, zie je m’n pis ver gaan?). Bij mij gaat het ook niet meer om de snelheid, die fase heb ik op m’n 18e al gehad. Al word ik natuurlijk niet blij van een 3 cilinder dieseltje..

Als ik een nieuwe auto a 150k kan aftikken, tuurlijk gooi ik er dan geen LPG in. Dan boeien de kosten niet. Maar dat is toch niet vergelijkbaar met een 2ehandsje van 21 jaar? Als ik een villa van 5 miljoen koop, ga ik toch ook geen zuinige douchekoppen monteren om een paar euro te besparen?

Jij zei dat mensen die een auto op LPG rijden geen geld hebben voor onderhoud, maar daar reageer je verder niet meer op. Op welke brandstof je rijdt staat los van hoe je je auto onderhoudt.

Over de betrouwbaarheid: Zelf lange tijd op LPG gereden? Of ben je ook iemand die het via via heeft gehoord? Uiteraard heb ik van te voren even uitgezocht of mijn motor er goed op loopt. En tot nu toe is dat zo. Laatst nog iemand gesproken met exact dezelfde auto, ook op LPG en die heeft inmiddels zo een 5ton er op staan. En daar zit dan nog geregeld een paardentrailer achter of een autoambulance. En nog een paar mensen gesproken met goede ervaringen. Ik vind dat ik te veel rijd om het goed te kunnen praten dat ik een V8 op benzine rijd. Daarom besloten om LPG in te bouwen. Mijn brandstofkosten zijn gehalveerd. Van het geld wat ik overhoud kan ik nog meer rijden, of weer in het dure onderhoud steken. Of wat langer op vakantie, of wat leuks doen, of… etc.

Maar goed, ieder z’n mening verder. Ik vind diesels ook fijn overigens, maar omdat ik van oudere auto’s houd zag ik het niet zitten dat ik de grote steden niet meer in mag. En de V8 bevalt uitstekend. Toch een stapje vetter dan een diesel (heb er heel wat gehad).

Big fan van Clint overigens. Fijne avond!
Een M5 met LPG installatie, typisch gevalletje van wel de lusten en niet de lasten.
@raoufff: Als die mogelijkheid er is, why not? Als de motor er goed op kan lopen zie ik het probleem niet. Ik tank voor 49ct ipv 1,35 euro. Loop lachend weg bij het tankstation en de lach wordt groter zodra ik de V8 start..
Deze auto wordt gekocht door mensen met een hart voor auto’s, dat is helaas door de aanpassingen niet meer het geval, bovendien geeft het voor het vertrouwen geen positief resultaat wanneer je de auto zo ziet. De vorige eigenaar was vast geen 70 met een keurige rijstijl, eerder eentje die 20/30 was en de auto enigsinds verprutst heeft qua motorblok.. Dit alles bij elkaar, wanneer ik in de markt was om zo’n auto te kopen (en te kunnen onderhouden) zou ik toch wel even verder zoeken..
In de basis een prachtige auto. Het wit met het interieur is prachtig. Wel even door de sjonnie velgen en lichten etc heen kijken.
Ook kloppen er een aantal dingetjes niet, bekleding is wel erg ver heen voor 160k en het hout op het dashboard, midden console en pook komen niet overheen.

LPG op een auto als dit is ook wat raar uiteraard maar zou er wel mee kunnen leven. Bij rustig cruisen en lange afstanden op LPG, voor boenen op benzine.

Als de prijs lager dan andere ligt zou ik het wel durven riskeren, als je voor het zelfde geld een minder louche exemplaar hebt sla ik hem over.
Niemand wil hem hebben: goh, hoe zou dat toch komen…

Een behoorlijke overdaad aan fout
Gewoon vanaf 1,- euro laten bieden op eBay. Zal zeker iemand geïnteresseerd zijn of worden.
Wat een hok en zo zonde van een super wagen. Ik zou even verder kijken inderdaad.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).