• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Nieuw Giulia-topmodel boven Quadrifoglio onderweg’

Auteur: RubenPriest, gepost 23 januari 2020 om 10:45 – 58 Reacties

Was de sedan met 510 pk nog niet krachtig genoeg dan?

Meer power is altijd beter. Deze eeuwenoude Autoblog-filosofie nemen ze bij Fiat Chrysler blijkbaar ter harte. Er gaan geruchten dat Alfa Romeo een nieuw topmodel van de Giulia in petto heeft. Deze zou nog krachtiger zijn dan het huidige topmodel, de Giulia Quadrifoglio.

De Giulia Quadrifoglio is nu een aantal jaar verkrijgbaar op de markt. Met 510 pk uit een 2.9-liter biturbo V6 komt de Alfa op papier prima mee met zijn concurrenten. De Italianen kunnen zich onderscheiden door een nog krachtiger model te presenteren. En dat gaat ze misschien wel doen.

Als we Moparinsiders mogen geloven presenteert Alfa Romeo in juni een nieuwe variant van de Giulia. Er gaan inderdaad geruchten rond dat het merk voor de maand juni iets in petto heeft om het 110-jarige bestaan van Alfa Romeo te vieren.

Volgens de bron stoft Alfa Romeo de naam ‘GTA’ af voor dit topmodel. De Giulia GTA met zijn 2.9-liter biturbo V6 zou goed zijn voor 620 pk. Het koppel is niet bekendgemaakt. De sedan zou uitsluitend beschikbaar komen met een 8-traps automaat van ZF. Verder spreekt de bron over een gewichtsvermindering van 20 kg in vergelijking met de Giulia Q. In tegenstelling tot de Quadrifoglio, komt deze GTA volgens de bron uitsluitend in gelimiteerde oplage op de markt.

De geruchten zijn zo dun als capellini, maar klinken smakelijk genoeg om uit te kijken naar juni. Neem het nieuws voor nu met een korreltje zout.

Ook interessant!

  • De gaafste Alfa van dit moment is stiekem Duits
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden
  • Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor
    Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Giulia, gta, Quadrifoglio

Vorig bericht: « 600+ pk speeltje komt in de buurt van een moderne F1-auto
Volgend bericht: Waarom deze BMW 7 Serie in vuur en vlam staat »

Lees Interacties

Reacties

  1. donjunior zegt

    23 januari 2020 om 10:49

    “Er gaan geruchten dat Alfa Romeo ” …

    En toen haakte ik af.. al zo vaak teleurgesteld door Alfa Romeo geruchten.. en zelfs door gepresenteerde plannen van Alfa Romeo.
    Mooie presentaties en toffe auto’s op de rol.. puntje bij paaltje wordt een jaar later toch de stekker eruit getrokken en komt er geen opvolger voor de 8c/4c/Giulietta/159 sportwagen maar gewoon nog twee SUVs erbij..

    Login om te reageren
    • antielectrischeautos zegt

      23 januari 2020 om 10:54

      @donjunior: Tja SUV’s is helaas wat de mensen tegenwoordig willen ipv mooie sport autos etc… zijn te druk met klimaat en babies werpen denk

      Login om te reageren
      • bogey zegt

        23 januari 2020 om 11:12

        @antielectrischeautos: Klimaat… vandaar SUV’s.
        Ieder doet zijn ding gewoon, liefst zo goedkoop mogelijk. Ik denk dat die hoogzitters gewoon gekozen worden omdat ze een illusionair machtsgevoel geven? En sommigen denken dat ze eindelijk wat overzicht krijgen in het verkeer. Maar buiten die zware vervuiler om wel lopen klagen op een ander omdat die wat veel vlees eet. En kijk mij eens wat ik allemaal wel doe voor het klimaat.

        Login om te reageren
        • antielectrischeautos zegt

          23 januari 2020 om 11:17

          @bogey: meeste mensen in mijn omgeving kopen ze idd omdat ze denken beter overzicht te hebben, en “het stapt zo lekker in en uit”…. dan denk ik van dude we zijn nog in de 20, dat is pas belangrijk als je met pensioen gaat of rug issues heb…..

          Login om te reageren
          • 911targa zegt

            23 januari 2020 om 12:03

            @antielectrischeautos: sommige mensen worden oud geboren en sommigen op leeftijd zullen nooit oud worden.

            Daarom heb je 20-ers die een SUV kopen – zeggen ooit een sportauto te kopen als……- en heb je 50-ers en 60-ers in sportauto’s.

            Login om te reageren
            • tttijn zegt

              23 januari 2020 om 13:28

              @911targa: mooi gezegd.

              Login om te reageren
          • autodidact zegt

            23 januari 2020 om 13:13

            @antielectrischeautos: precies dat!!

            Login om te reageren
          • dirkiii zegt

            23 januari 2020 om 13:18

            @antielectrischeautos: precies dit, mijn pa is 60 en is aan het orienteren voor een nieuwe auto. En hij vertikt het om in een suv te stappen met als argument als ik slecht te been ben dan komt er pas een hoge instap.

            Login om te reageren
          • driftkicker zegt

            24 januari 2020 om 23:24

            @antielectrischeautos: ik ga een suv leasen omdat die als hybride verkrijgbaar is. En die zeer praktische suv met 262 pk en AWD goedkoper uitkomt dan een 1.5 benzine met 163 pk. Meer binnenruimte, meer luxe, meer comfort, meer pk’s. Beter voor het milieu denk ik niet en kan me eigenlijk helemaal niks schelen. Maar wel goedkoper voor mijn werkgever en voor mij.

            Login om te reageren
        • mwti zegt

          23 januari 2020 om 21:48

          @bogey: milieu sucks!

          Login om te reageren
      • hotze zegt

        24 januari 2020 om 08:17

        @antielectrischeautos: klimaat en babies werpen in 1 zin. Als je iets aan ’t klimaat wilt doen: geen kinderen nemen.

        Login om te reageren
        • antielectrischeautos zegt

          24 januari 2020 om 08:43

          @hotze: dat snap ik ook, maar de meeste ouders tegenwoordig niet, als je ziet hoeveel van die jonge stelletjes roepen over millieu etc, maar wel zwanger worden, dan vraag ik me toch af hoeveel minpunten hun IQ is…

          Login om te reageren
          • hotze zegt

            24 januari 2020 om 10:08

            @antielectrischeautos: je hebt wel nieuwe aanwas nodig om de maatschappij draaiende te houden, kan ook met ‘gastarbeiders’ natuurlijk. Tja als de kinderwens echt groot is kun je ’t moeilijk tegenhouden. Maar er zijn er genoeg inde sfeer van ‘laten we maar kinderen nemen’, doe ’t dan niet…

            Login om te reageren
          • hotze zegt

            24 januari 2020 om 10:09

            @antielectrischeautos: ps ik heb nog een mooie Tesla voor je te koop ?

            Login om te reageren
            • antielectrischeautos zegt

              24 januari 2020 om 10:18

              @hotze: ik ga nog liever dood dan een tesla rijden…

              Tja, ik zou ook onder die noemer kunnen vallen als ik ze ooit zou nemen, ik hoef ze niet maar als mn wederhelft het echt moet, dan so be it, zolang ik mn supercar erbij mag aanschaffen prima :P

              Login om te reageren
              • hotze zegt

                25 januari 2020 om 07:14

                @antielectrischeautos: ja je naam, ik kon het niet laten. ‘k zou liever de Taycan nemen als ’t elektrisch moet, maar die zit net buiten ’t budget. Dan kun je een mooi ‘ruilmiddel’ vragen als de biologische wekker van je partner afgaat ? Jij een koter, ik een mooie bak. Kun je de boel af en toe ff ontvluchten.

    • Edge zegt

      23 januari 2020 om 11:29

      @donjunior: Ik zou dat helemaal niet erg vinden. Met meer SUV’s in het gamma zou Alfa wellicht de kans krijgen om voor een langere periode dikke zwarte cijfers te noteren, waardoor er zowel een buffer kan worden opgebouwd voor mindere tijden als een redelijk budget kan worden opgebouwd voor de leukere modellen. Beetje hetzelfde zoals we dankzij de goede verkopen van de Cayenne nog steeds leuke 911’jes in de showrooms staan.

      Login om te reageren
      • dappers zegt

        23 januari 2020 om 11:37

        @edge: een man met visie! living on the edge

        Login om te reageren
    • drsjeroen zegt

      23 januari 2020 om 12:13

      @donjunior: ik ben het niet oneens met je, echter het probleem is dat petrolheads niet de auto kopen die ze altijd zeggen te willen hebben. Dan komt het afschrijving argument… als er maar voldoende 2e hands petrolheads zijn, gaat vanzelf de restwaarde omhoog.

      Off topic, ik was gisteren een Giulia aan het configureren en er staan geen diesels meer in. Komen deze nog terug?

      Login om te reageren
      • autodidact zegt

        23 januari 2020 om 13:14

        @drsjeroen: volgens mij alleen voorraadauto’s verkrijgbaar momenteel… daar zouden ook diesels tussen moeten zitten

        Login om te reageren
      • antielectrischeautos zegt

        24 januari 2020 om 08:45

        @drsjeroen: voor veel petrolheads is de aanschaf prijs een reden om niet de auto te kopen die ze willen kopen, althans ik koop altijd een auto die ik wel leuk vind, maar niet hetgeen wat ik eigenlijk echt wil, puur omdat de aanschaf nog te hoog is, dan maar wachten tot ze gebruikt te betalen zijn

        Login om te reageren
    • 993carrera4s zegt

      23 januari 2020 om 12:55

      @donjunior: opvolger van de mooie 166 ook geschrapt, jammer allemaal.

      Login om te reageren
    • soundgarden zegt

      23 januari 2020 om 19:13

      @donjunior: en jij snapt niet waarom beste man? Kortzichtig hoor.. Meteen brullen niet nadenken

      Login om te reageren
      • donjunior zegt

        24 januari 2020 om 06:36

        @soundgarden: Ga je lekker? Wat een vreemde reactie van je? Ik snap het prima.. ik zeg alleen dat ik weinig van alle geruchten en aankondigingen geloof omdat Alfa wel vaker dingen aankondigt en niet veel later alsnog van alles schrapt. Dat heeft niets met kortzichtig zijn te maken.. want ik snap prima dat AR niet de centjes heeft.. maar kondig dan ook niets aan als je het toch niet kan waarmaken.

        Login om te reageren
  2. antielectrischeautos zegt

    23 januari 2020 om 10:53

    Zou wel heel gaaf zijn, die 2.9 V6 is echt een parel van een motor, elke keer als ik in de stelvio rijdt word ik wederom verlieft op de motor die erin ligt <3

    Login om te reageren
    • thezonda zegt

      23 januari 2020 om 12:45

      @antielectrischeautos: Ik rijd*, verliefd*

      Login om te reageren
      • antielectrischeautos zegt

        23 januari 2020 om 13:30

        @thezonda: boeiond… we zitten niet op dictee.nl

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          23 januari 2020 om 16:21

          @antielectrischeautos: Zou ik je ook beslist afraden.

          Login om te reageren
          • vaakbenjetebang zegt

            23 januari 2020 om 20:04

            @9000cse: Zeker gezien de joekel van een zpelvaut in zijn gebruikersnaam…

            Login om te reageren
  3. Edge zegt

    23 januari 2020 om 11:24

    Ik voel hem al aankomen. Rond de zomer, als het jaarlijkse Alfa Romeo feestje nadert wordt er nog twee of drie keer over deze sterkere Giulia Quadrifoglio geschreven. Vervolgens horen we niks meer, tot de AB redacteur van dienst op 12 februari 2021 aan het werk gaat en een artikel moet publiceren: “Alfa Romeo schrapt na GTV en 166 opvolger ook krachtigere Giulia Q”

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      23 januari 2020 om 15:00

      @Edge: ik vrees dat je beat eens gelijk kan hebben :( Maar dit gaat niet over een nieuw model, maar alleen over een snellere versie. Laten we hoop houden.

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      23 januari 2020 om 16:52

      @Edge: Er zouden toch een bak nieuwe modellen komen bij AR? We zijn sws al teleurgesteld, want tot nu toe hebben we een sedan waar niemand in rijdt, een SUV die niet denderend verkoopt en een gefacelifte versie van een fossiele hatchback.

      Ze gaan het nooit leren daar. En elke euro die ze erin stoppen is eigenlijk weggegooid. Maar toch blijven ze het doen. Ze hebben wel karakter in ieder geval. Net zoals hun auto’s

      Login om te reageren
  4. nopetrolnofun zegt

    23 januari 2020 om 11:45

    Als het toch een gelimiteerde oplage wordt, stop er dan een leuke motor in en niet suffe blok wat er nu in ligt.

    Login om te reageren
    • Paul58 zegt

      23 januari 2020 om 12:02

      @nopetrolnofun: ja inderdaad.. graag een TDI slowmotion of een 1.4 multijet. Of nog beter de aandrijflijn van een Tesla! Alles beter dan een half Ferrari blok met 510pk.

      Login om te reageren
      • nopetrolnofun zegt

        23 januari 2020 om 12:14

        @kevin1989: het punt is dat het het downsizeblok klinkt als een wolf met kunstgebit.

        Login om te reageren
        • antielectrischeautos zegt

          23 januari 2020 om 12:23

          @nopetrolnofun: Duidelijk nooit mee gereden ;) geluid van zo een ding is juist super, alleen stationair valt het geluid wel tegen

          Login om te reageren
        • Paul58 zegt

          23 januari 2020 om 12:25

          @nopetrolnofun: zeer subjectief te noemen. Vind een qv echt gruwelijk klinken en tel daarbij het rijgedrag op en ik heb mijn keuze snel gemaakt in dit segment. Tevens kan je redelijk eenvoudig wat aan het geluid aanpassen dmv bijvoorbeeld een ander uitlaatsysteem.

          Login om te reageren
          • nopetrolnofun zegt

            23 januari 2020 om 12:38

            @kevin1989: is in mijn ogen niet meer te redden, zelfde geldt bijvoorbeeld voor de F80 M3. Als het iets uit dit segment moet worden dan liever de C63S.

            Login om te reageren
            • Paul58 zegt

              23 januari 2020 om 13:18

              @nopetrolnofun: oké prima hoor het is maar wat je mooi vind klinken he;) C63S vind ik persoonlijk juist wat minder mooi klinken. Zou hem zeker niet laten staan, blijft verder een gave auto.

              Login om te reageren
        • rutgerg zegt

          23 januari 2020 om 14:41

          @nopetrolnofun: bij savali even laten instellen dat de kleppen in de uitlaat ook in de D stand altijd open staan (net als in race) en niet pas boven de zoveel duizend toeren.

          Login om te reageren
          • karaya zegt

            23 januari 2020 om 23:22

            @rutgerg: Lijkt me nogal vermoeiend.

            Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        23 januari 2020 om 17:00

        @kevin1989: 3/4 Ferrari blok*

        Login om te reageren
  5. El-Loco zegt

    23 januari 2020 om 11:45

    Ja, want de vraag naar de reguliere QV is natuurlijk al gigantisch .

    Login om te reageren
  6. bsxc2 zegt

    23 januari 2020 om 11:55

    Dat ze maar eens met nieuwe modellen komen.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    23 januari 2020 om 12:04

    Lieve Alfa, kunnen jullie de V8 Twin turbo van de F8 aanschaffen? Zou van de Quadrifoglio (desnoods met 4wd) een geniale wagen maken.

    Login om te reageren
    • cazzo046 zegt

      23 januari 2020 om 12:13

      @dutchdriftking: Want 620 PK is niet genoeg?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        23 januari 2020 om 12:42

        @cazzo046: Ik denk dat een geknepen V8 (ruim onder de 700 om niet te veel in het vaarwater van Ferrari te komen) makkelijker dit vermogen levert, en langer heel blijft. En laten we eerlijk zijn, De Giulia met Ferrari V8 is toch dé reden om iedere andere Duitser te laten staan?

        Login om te reageren
        • cazzo046 zegt

          23 januari 2020 om 13:01

          @dutchdriftking: Ja das waar!

          Login om te reageren
        • rolov zegt

          23 januari 2020 om 13:16

          @dutchdriftking: plus heeft ferrari ook zijn sedan.

          Login om te reageren
        • karaya zegt

          23 januari 2020 om 23:24

          @dutchdriftking: Die V6 is lichter en zorgt voor een betere gewichtsverdeling.

          Past beter bij het concept van de auto.

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            24 januari 2020 om 10:13

            @karaya: Ik ben zeer benieuwd hoeveel het scheelt, kon wel eens bijzonder weinig zijn…

            Login om te reageren
  8. Alfonso_Alfist zegt

    23 januari 2020 om 12:34

    Zou een mooie toevoeging zijn. Over geruchten gesproken waar blijft die Alfa Tonale?

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      23 januari 2020 om 23:20

      @alfonso_alfist: Is geen gerucht, die komt er gewoon.

      Login om te reageren
  9. karaya zegt

    23 januari 2020 om 12:35

    Aan die met 510 pk hadden de grote drie (lees: twee en een half) al de handen vol. Dat belooft wat.

    Login om te reageren
    • alfalfa zegt

      23 januari 2020 om 20:51

      @karaya: eens. De auto die BMW gedwongen heeft om haar M3/4 qua onderstel te herzien. Best een prestatie van de Italianen!

      Login om te reageren
  10. dondeboer zegt

    23 januari 2020 om 15:03

    Ik dacht ff dat ze er een hellcat blok in zouden leggen. Totale heiligschennis natuurlijk, maar ik zou desondanks toch een vreugdedansje doen.

    Login om te reageren
  11. sonnybonds zegt

    23 januari 2020 om 15:08

    waar blijft de concurent van de VW golf?

    Login om te reageren
  12. eviva zegt

    23 januari 2020 om 20:20

    Maatje van.mij heeft net een Guillia Qv gekocht, wat een gruwelijke wagen !!
    Sneller als een.M4 op de ring en sowieso veel meer emotie en beleving.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North