• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Oud vs. nieuw: BMW X5 en X6 facelift

Auteur: machielvdd, gepost 13 februari 2023 om 18:05 – 14 Reacties

Krijgt de facelift van de BMW X5 en X6 een duimpje omhoog of niet?

Facelifts van BMW kunnen nog wel eens in de categorie ‘zoek de verschillen’ vallen, maar bij de facelift van de X5 en X6 valt dit reuze mee. Er zijn toch wel een aantal duidelijk verschillen verschillen. Of dat ook verbeteringen zijn is vraag twee. Het antwoord laten we aan jullie, maar we helpen een handje door de oude en de nieuwe naast elkaar te zetten.

BMW X5

We beginnen met de X5, want dat blijft toch de belangrijkste van de twee. Geloof het of niet, maar de grille is net zo groot gebleven. Desalniettemin is het front flink veranderd. De koplampen zijn een stuk platter en de angel eyes zijn vervangen door pijltjes. De voorbumper is ook compleet anders en oogt een stuk minder druk. Dat is doorgaans een goede zaak.

Zoals meestal het geval is bij een facelift zijn de wijzigingen aan de achterkant minder schokkend. Toch kun je de X5 LCI ook aan de achterkant vrij eenvoudig herkennen. De achterlichten zijn namelijk heel anders ingedeeld. Er zijn nu twee hockeysticks te zien. Of eigenlijk vier in totaal. Volgens BMW vormen deze samen een X.

BMW X6

Door naar de BMW X6. In dit geval hebben we de M Sport-uitvoeringen naast elkaar gezet. Waarom? Nou, de X6 heeft voortaan standaard dit pakket. Klanten willen een dikke bak, dus dan zullen ze die krijgen ook. Wat vooral opvalt op de nieuwe M Sport-bumper is het zwarte gedeelte. Voor de duidelijkheid: deze bumper kun je dus ook op de X5 krijgen, die is alleen niet standaard.

Als je de achterkant van de facelift en de pre-facelift gaat vergelijken valt er op dat er eh… niks opvalt. Blijkbaar vond BMW de kont van de X6 zo mooi dat ze er niks aan veranderd hebben. Waar de X5 nog nieuwe achterlichten kreeg, zijn ze bij de X6 gewoon hetzelfde gebleven.

Interieur

Het front van zowel de X5 als de X6 is dus flink gemoderniseerd, maar dat is niet het enige. Het interieur is ook op de schop gegooid. Op het dashboard prijkt nu het nieuwe BMW Curved Display, dat zijn debuut maakte in de BMW iX. In lijn met de andere nieuwe modellen is ook de automaatpook verdwenen. Daar blijft het niet bij: het hele dashboard heeft een strakkere lay-out gekregen.

Nu jullie de oude en de nieuwe BMW X5 en X6 direct naast elkaar hebben gezien kunnen jullie een weloverwogen oordeel vellen. Laat dus maar horen in de reacties: is de facelift van de X5/X6 geslaagd of niet?

Ook interessant!

  • Officieel: de nieuwe BMW X5 en X6 krijgen flinke make-over
    Officieel: de nieuwe BMW X5 en X6 krijgen flinke make-over
  • BMW lekt vernieuwde X5
    BMW lekt vernieuwde X5: BREEK!
  • BMW X5 facelift
    BMW X5 facelift duikt op: wat een plaatje!
  • BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift
    BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, facelift, oud-vs-nieuw, X5, x6

Vorig bericht: « Citroën gaat een ‘mythisch’ model reïncarneren
Volgend bericht: De feestelijke F1-auto van McLaren is hier »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    13 februari 2023 om 18:29

    Och, sinds ik de XM in levende lijve heb kunnen aanschouwen, valt dit reuze mee (voor een SUV dan, hè). Dus: klein 👍🏻

    Login om te reageren
  2. rollingstoned zegt

    13 februari 2023 om 18:36

    Ze waren al lelijk en de facelift helpt ook niet.

    Login om te reageren
  3. tysson zegt

    13 februari 2023 om 18:53

    Mooi ding! Weer lekker strak geworden.

    Login om te reageren
  4. Johanneke zegt

    13 februari 2023 om 18:58

    Een x6 krijgt altijd een duimpje omlaag. Elke auto die alle negatieve eigenschappen van hoog zwaartepunt, zwaar, en toch krap kan combineren is mij niks waard.

    En wat een lelijk apparaat zeg. Niet zo lelijk als de 1e x6, welke echt komedisch lelijk is geworden door de jaren heen, maar alsnog een milsukt mormeltje.

    Beetje als een dikke hond die te veel doorgefokt is. Het had een x5 moeten zijn, maar de ouders waren broer en zus. Ofzo.

    Login om te reageren
    • outlook zegt

      14 februari 2023 om 07:38

      X6 en zeker de laatste model reeks zie ik echt zelden rijden. De X5 daarentegen

      Login om te reageren
  5. rismo zegt

    13 februari 2023 om 19:07

    Ze gaan een beetje terug naar elementen van de e serie generatie maar dan in een 2,0 jasje,

    Login om te reageren
  6. denx zegt

    13 februari 2023 om 19:17

    Zijn weer mooie wagens geworden. Niks mis mee.

    Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    13 februari 2023 om 19:29

    Vind de X5 erg erop vooruit gegaan nu de bumper voor het oog wat naar beneden is getrokken en er meer optische massa om de grille heen zit. Oogt gelijk een stuk voornamer.

    Login om te reageren
  8. Richmond zegt

    13 februari 2023 om 19:41

    Bij de X6 vind ik de nieuwe voorbumper beter in ontwerp van de neus passen dan bij de X5. Achterlichten X5 zijn geen verbetering. Bij de X6 heb ik toch het idee dat de led signatuur iets anders is. Dunner. Ook lijkt het glas iets donkerder. Betreft de automaat pook, weten ze ook nog niet wat ze ermee willen. Bij de nieuwe twee active tourer en iX afwezig. Bij de 3 en 4 serie wel aanwezig..

    Login om te reageren
  9. Dickie zegt

    13 februari 2023 om 20:07

    De oude dan maar zo op eerste gezicht. Even in het echt afwachten.

    Login om te reageren
  10. Davion zegt

    13 februari 2023 om 21:03

    – Edit: dank u, is inmiddels gefixt –

    Login om te reageren
  11. grandmasterb zegt

    13 februari 2023 om 22:17

    Ik vind het front van de “oude” X5 mooier, vooral bij de koplampen

    Login om te reageren
  12. frederik zegt

    14 februari 2023 om 09:11

    Eigenlijk is de oude oude de mooiste. Even zoeken… de F15
    https://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_X5#/media/Bestand:2016_BMW_X5_xDrive40d_M_Sport_Automatic_3.0_Rear.jpg

    Die gekke vouw in de zijkant bij de generatie erna doet het niet voor mij.

    Login om te reageren
  13. Vehicle zegt

    14 februari 2023 om 10:22

    De X6 ben ik niet zo’n fan van, maar de nieuwe X5 oogt qua exterieur wel wat strakker en wmb mooier.
    Interieur is bijna hetzelfde alleen grote wijziging zijn dus de schermen op het het dashboard. Waar de huidige meer traditioneel is, vind ik het jammer dat ze in de nieuwe gewoon een langgerekt scherm rechtop achter het stuur hebben geplaatst. Persoonlijk vind ik het mooier als ze dit in tweeën hadden gesplitst en het middenscherm ook vertikaal hadden geplaatst ivm horizontaal (a la Volvo EX90) of denoods a la EQS SUV. Maar goed ieder zijn smaak.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North